Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäjämies itkee ja anelee takaisin

Vierailija
23.10.2024 |

Eli perinteinen tapaus, mies tapasi työn kautta vähän nuoremman naisen ja tämä johti pettämiseen ja lyhyeen suhteeseen. Me oltiin yhdessä melkein 15 vuotta, ei lapsia ja lähemmäs viiskymppisiä ollaan. Meillä oli mielestäni oikein kiva suhde, matkusteltiin ja harrastettiin yhdessä ja nautittiin elämästä kaikin puolin. Seksiä oli viikoittain, useimmiten montakin kertaa viikossa. Itse olin myös halukas ja tein aloitteita, eli mitään halutonta lahnaa ei mies joutunut sängyssä kohtaamaan. 

Ilmeisesti houkutus oli sitten liian suuri ja mies ajatui suhteeseen ja suhteen tultua ilmi (kuulin juorujen kautta tuttavilta), ero oli ainut vaihtoehti itselleni. Mies oli kai niin häpeissään ettei minun muuttaessa pois sanonut oikein mitään. Ja mies oli kyllä tietoinen, että minä lähden jos pettämään menee. Minä nuolin haavani yksin enkä juurikaan näyttänyt mitään tunteitani miehelle eron ja muuton yhteydessä. Miehen suhde oli kai tässä vaiheessa jo päättynyt, tuttavilta kuulin myös tästä. 

Minä muutin naapurikaupunkiin, jossa olen koko ajan käynyt töissä ja sain jotenkin uudesta arjesta kiinni yksin. Vaikeaa on ollut käsitellä asiaa ja kävin muutaman kerran ammattiavun kanssa juttelemassa asiasta, mutta muuten olen lähinnä yksin rämpinyt eteenpäin. Vaikea ymmärtää miten joku voi haluta heittää hukkaan sen mitä meillä oli ja säännöllisesti mieskin rakkautta tunnusti. 

Ero tuli voimaan viime keväänä ja minun toivomuksesta mitään turhaa yhteydenpitoa ei ole ollut muuttoni jälkeen. Nyt hän kuitenkin laittoi mulle vähän aikaa sitten viestiä, että olisko mahdollista, että tavattaisiin, hän haluaisi puhua. Olin joka tapauksessa menossa käymään vanhalla asuinpaikkakunnalla niin lupasin poiketa, ajattelin, että saisin itsekin jonkunlaisen loppusilauksen suhteelle. Siellä vastassa oli laihtunut murheellisen näköinen mies, joka itki ja vannoi rakkautta minua kohtaan ja pyysi anteeksiantoa.

Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä? itse rakastin miestäni ihan täysillä sataprosenttisesti, mutta jotain meni lopullisesti rikki pettämisen myötä. Katson nykyään miestä erilaisin silmin, en pysty enää kunnioittamaan häntä, hän näyttäytyy jotenkin looserina. Uskollisuus on minusta miehekästä ja pettäminen taas sen vastakohta. Ja luottamuksen voi menettää vain yhden kerran. Sanoin miehelle, että en usko, että mitenkään voisimme enää saada vanhaa takaisin ja minulle ei ole halua eikä voimia edes sitä yrittää. Oma olo on jotenkin ihan tyhjä, kai se rakkaus sitten osaltani on kuollut. En tiedä miksi edes kirjoitin tämän. Tavallaan olisi kiva kuulla onko muilla kokemuksia vastaavasta, vaikka toistaalta eihän se meidän tilanteeseen vaikuta.  Saa kommentoida kuitenkin. Parasta olisi jos joku itse puolisoaan pettänyt kertoisi miten muka rakasta ihmistä pystyy pettämään. Anteeksi, että tuli näin pitkä kirjoitus, vaikka tämän onko hyvin tiivistetty versio kaikesta tapahtuneesta. 

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen etunimi on?

Vierailija
2/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jatkoin ex-avopuolison kanssa sen jälkeen kun hän jäi kiinni pettämisestä. En oikein edes tiedä miksi. Ei se suhde siitä enää palannut entiselleen. Lopulta päätin lähteä ja vaihdoin samalla myös maisemaa aloittaen uuden ammatin opiskelun toisella paikkakunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pettänyt mutta ihastuin toiseen tulisesti. Aivan kuin joku kemiallinen sekopäisyys olisi iskenyt. Kesti aikansa ja meni ohi. Nyt ihmettelen että mikä hitto minuun meni. Mitä ihmettä näin koko tyypissä.

Puolisolle kerroin kaiken. Nyt tapahtumista aikaa jo vuosia. Ajattelen että olisin todella todella rikki, jos olisin mennyt tekemään jotain ja pettämään. 

Tapahtuma sijoittui aikaan kun kipuilin jotenkin itseni kanssa- kuka olen jne ne klassiset ikääntyessä. 

Aloin ihan uudella tavalla ymmärtää myös pettäjiä, koska yllätyin todella omista mielenliikkeistä ja tunteista, vaikka olen aina ollut se tyyppi joka ei hyväksy pettämistä. Noh, tunteitaan ja ajatuksiaan ihminen ei voi kontrolloida, mutta tekojaan. Siinä tein oikein, etten ottanut askelia. Mutta kyllä säikähdin itseäni. 

Vierailija
4/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tuttu ja turvallinen pesä on parempi.

Vierailija
5/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä juttu, että jotakuta voi rakastaa vaikka 20 vuotta, mutta sitten kun se loppuu, sitä katsoo ihan kuin vierasta ihmistä, ja miettii vain, että miksi en nähnyt tätä aiemmin, minkä nyt tiedän; että tähän ei voi luottaa.

Kaikki perustuu suhteessa luottamukseen siitä, että se toivoo minulle hyvää. Ja jos se ajatus katoaa, kaikki katoaa.

Vierailija
6/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia vahvuuksia ja erilaisia heikkouksia. Toiset ovat luontaisesti hyviä uskollisuudessa (etiikka, rehellisyys, moraali jne). Toiset ei luontaisesti muttavoivat oppia.

Vierailija
7/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt valtavan työn itsesi ja menneisyytesi kanssa. Voit onnitella itseäsi!

Paikkakunta lähellä työtä varmasti myös nostaa elämänlaatua ja aikaa jää muuhunkin. 

Hyvää syksyn jatkoa! 

Vierailija
8/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä, typerä äijä. Hurmaantui jonkun randomin huomiosta niin paljon että pilasi elämänsä. Sinun elämäsi ei silti tarvitse olla pilalla. Toivon sulle kaikkea mahdollista hyvää.

Vierailija
9/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutessaan suhteen voi myös pelastaa. Jos molemmat sitä haluaa. Kokemusta on mutta ei siitä sen enempää, koska tällaisia vastauksia et halunnut.

Vierailija
10/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on tyhmiä ja luulevat etteivät jää kiinni pettämisestä ja sitten kun jäävät niin alkaa itkupotku kohtaukset.

Vierailija
11/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä keksii mielessään syyn, minkä tahansa sopivan jolla oikeuttaa tekonsa.

Se syy voi olla mikä tahansa, puolison paljo poissa olo kotoa vaikkapa töitten takia, joku mieleen jäänyt vähättelevä lausahdus tai ihan mikä muu tahansa.

Silloin pettää kun kokee että suhde on vakaalla pohjalla ja pitää toista lähes itsestäänselvänä. 

Ilman paineita voi tehdä sen, koska kotona kuitenkin saa jos toiselta ei saisikaan.

Vierailija
12/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin tollasen takaisin tyhmyyttäni. Petti parin vuoden päästä taas. Ei noihin voi luottaa. Perävalot vaan päälle.

Vierailija
13/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halutessaan suhteen voi myös pelastaa. Jos molemmat sitä haluaa. Kokemusta on mutta ei siitä sen enempää, koska tällaisia vastauksia et halunnut.

Kerro vaan, mielelläni kuulen tällaisestakin vaihtoehdosta ja onnistumisesta, vaikka itse en meidän kohdalla siihen uskokaan. Kiitos muillekin vastauksista. t: ap

Vierailija
14/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä silloin itkettänyt kun petti sinua. 

Vierailija
15/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit näyttelevät rakastavaisia, kunnes saavat toisen elämän tuhottu. Jos ei pystyy vielä täysin tuhoamaan, yrittävät itkun ja anelun kautta toiselle kierrokselle. Ja samaa toistuu. Kunnes uhri huoma, että puoliso ei rakastanut, näytteli vaan. Kokemusta on. Siksi enää en anna koskaan kenellekään enää toista mahdollusuuttaa. Jos pilasi ensimmäisen, see oli siinä. Oma on tappio ja oma on ongelma. Elämä opettaa viisammaksi. Joistakin ilmene heti, kuka on mikä. Toiset pystyvät jopa patikymmentäkin vuotta toista osapuilta vedättämään. Myönnä tappio ja aloittaa uusi sivu elämässä. Ja katso, että ei plisi uudelleen narsisti. Niitä on uskomattoman paljon meidän joukossa. 

Vierailija
16/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi humalainen hairahdus vaikeassa perhetilanteessa voisi mennä ajattelemattomuuden piikkiin. Mies on kuitenkin toistuvasti ja tietoisesti valinnut halveerata sinua ja teidän liittoa. En pystyisi jatkamaan.

Vierailija
17/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee, että niin makaa kuin petaa. Minulla on kokemus pettäjästä. Kyllä siinä melkoisen tunnemyrskypaskan käy läpi, ennen kuin tajuaa, että itse ei ole tehnyt mitään väärää. Minulle luottamus on kaiken a ja o. Vaikka mies vielä vuotta myöhemmin laittoi viestiä ja yritti lämmittää suhdetta,  niin minä en enää lämmennyt. Tuntui hyvälle löytää oma sisäinen voimanainen. 

Vierailija
18/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit näyttelevät rakastavaisia, kunnes saavat toisen elämän tuhottu. Jos ei pystyy vielä täysin tuhoamaan, yrittävät itkun ja anelun kautta toiselle kierrokselle. Ja samaa toistuu. Kunnes uhri huoma, että puoliso ei rakastanut, näytteli vaan. Kokemusta on. Siksi enää en anna koskaan kenellekään enää toista mahdollusuuttaa. Jos pilasi ensimmäisen, see oli siinä. Oma on tappio ja oma on ongelma. Elämä opettaa viisammaksi. Joistakin ilmene heti, kuka on mikä. Toiset pystyvät jopa patikymmentäkin vuotta toista osapuilta vedättämään. Myönnä tappio ja aloittaa uusi sivu elämässä. Ja katso, että ei plisi uudelleen narsisti. Niitä on uskomattoman paljon meidän joukossa. 

Hohhoijakkaa. Kaikki pettäjät eivät ole narsisteja.

Vierailija
19/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tyhmyydestään mies kärsii, sinun ei tarvitse häntä sääliä, etkä varmaan säälikään.

Itse en vastaavassa tilanteessa suostuisi olemaan pettäjän kanssa enää koskaan missään tekemisissä. En kerta kaikkiaan hyväksy uskottomuutta, se on niin äärimmäisen törkeä tapa satuttaa kumppania. Suhteen kun voi aina lopettaa, jos ruoho alkaa näyttää niin vihreältä aidan toisella puolella, ettei sitä voi vastustaa.

Jättäisin miehelle lopulliset hyvästit ja kieltäisin ottamasta enää yhteyttä, unohtaisin koko tyypin ja jatkaisin elämääni.

Vierailija
20/144 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätyisit jatkamaan, niin ainakin ammattiavun kautta. Kyllä ihmiset joskus muuttuvat, mutta harvinaista se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi