Pettäjämies itkee ja anelee takaisin
Eli perinteinen tapaus, mies tapasi työn kautta vähän nuoremman naisen ja tämä johti pettämiseen ja lyhyeen suhteeseen. Me oltiin yhdessä melkein 15 vuotta, ei lapsia ja lähemmäs viiskymppisiä ollaan. Meillä oli mielestäni oikein kiva suhde, matkusteltiin ja harrastettiin yhdessä ja nautittiin elämästä kaikin puolin. Seksiä oli viikoittain, useimmiten montakin kertaa viikossa. Itse olin myös halukas ja tein aloitteita, eli mitään halutonta lahnaa ei mies joutunut sängyssä kohtaamaan.
Ilmeisesti houkutus oli sitten liian suuri ja mies ajatui suhteeseen ja suhteen tultua ilmi (kuulin juorujen kautta tuttavilta), ero oli ainut vaihtoehti itselleni. Mies oli kai niin häpeissään ettei minun muuttaessa pois sanonut oikein mitään. Ja mies oli kyllä tietoinen, että minä lähden jos pettämään menee. Minä nuolin haavani yksin enkä juurikaan näyttänyt mitään tunteitani miehelle eron ja muuton yhteydessä. Miehen suhde oli kai tässä vaiheessa jo päättynyt, tuttavilta kuulin myös tästä.
Minä muutin naapurikaupunkiin, jossa olen koko ajan käynyt töissä ja sain jotenkin uudesta arjesta kiinni yksin. Vaikeaa on ollut käsitellä asiaa ja kävin muutaman kerran ammattiavun kanssa juttelemassa asiasta, mutta muuten olen lähinnä yksin rämpinyt eteenpäin. Vaikea ymmärtää miten joku voi haluta heittää hukkaan sen mitä meillä oli ja säännöllisesti mieskin rakkautta tunnusti.
Ero tuli voimaan viime keväänä ja minun toivomuksesta mitään turhaa yhteydenpitoa ei ole ollut muuttoni jälkeen. Nyt hän kuitenkin laittoi mulle vähän aikaa sitten viestiä, että olisko mahdollista, että tavattaisiin, hän haluaisi puhua. Olin joka tapauksessa menossa käymään vanhalla asuinpaikkakunnalla niin lupasin poiketa, ajattelin, että saisin itsekin jonkunlaisen loppusilauksen suhteelle. Siellä vastassa oli laihtunut murheellisen näköinen mies, joka itki ja vannoi rakkautta minua kohtaan ja pyysi anteeksiantoa.
Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä? itse rakastin miestäni ihan täysillä sataprosenttisesti, mutta jotain meni lopullisesti rikki pettämisen myötä. Katson nykyään miestä erilaisin silmin, en pysty enää kunnioittamaan häntä, hän näyttäytyy jotenkin looserina. Uskollisuus on minusta miehekästä ja pettäminen taas sen vastakohta. Ja luottamuksen voi menettää vain yhden kerran. Sanoin miehelle, että en usko, että mitenkään voisimme enää saada vanhaa takaisin ja minulle ei ole halua eikä voimia edes sitä yrittää. Oma olo on jotenkin ihan tyhjä, kai se rakkaus sitten osaltani on kuollut. En tiedä miksi edes kirjoitin tämän. Tavallaan olisi kiva kuulla onko muilla kokemuksia vastaavasta, vaikka toistaalta eihän se meidän tilanteeseen vaikuta. Saa kommentoida kuitenkin. Parasta olisi jos joku itse puolisoaan pettänyt kertoisi miten muka rakasta ihmistä pystyy pettämään. Anteeksi, että tuli näin pitkä kirjoitus, vaikka tämän onko hyvin tiivistetty versio kaikesta tapahtuneesta.
Kommentit (144)
Ap, olet nähnyt unta.
Jos mies itse rakastuneena lähtee, hän ei takaisin tule. Ei vaikka maksettaisiin.
Mutta jos mies jää eron jälkeen yksin, hänen on vaikeampi suunnistaa uuteen, joten hän voi aatella psluuta entiseen, kun ja jos muutakaan ei oo tarjolla.
Itse läksi omasta liitosta, kun sain miehen kiinni pettömisestä.
Mies ei huolinutkaan naista, jonka kanssa petti. Mies muutti töihin omalle alalleen töihin Keski-Europpaan.
Ei olla eron tavattu. Joulutervehdyksen hän kyllä lähettää joka vuosi.
Ex petti minua työkaverin kanssa samalla kun eli normiarkea kanssani. Puhui pehmeitä, oli seksiä jne. Suunnittelimme uuden asunnon hankintaa ja häitä. Kun sain tietää sivusuhteesta, päätin lähteä. Ex sekosi, yritti vielä puhua minua ympäri. En tietenkään enää luota ihmiseen joka juonitteli selkäni takana ja antoi vielä kakkosnaisen ilkkua minua. Ex likasi oman pesänsä ja saattoi meidät, varsinkin itsensä naurunalaiseksi. Sanoin exälle, että hän sopii paremmin yhteen pahansuovan ja ilkeän kakkosnaisensa kanssa. En kertonut exän uteluista huolimatta minne muutin ja blokkasin hänen numeronsa ja poistin somesta. Minusta on tärkeää jättää kaikki entinen huono, jotta jotain parempaa uutta voi tulla elämään.
On muuten jännä juttu kuinka rakkaus voi kadota hetkessä kun sinut petetään ja huomaat, ettet edes tuntenut exää. Kaikki tuntuu valeelta, ne hyvät hetketkin. Kyseenalaistat, oliko mikään koskaan totta. Varmaankin oma rakkaus tekee rakastetuista erityisiä, kauniita ja rakastettavia. Muuten he olisivat ihan taviksia, ohikulkevia kasvoja katuvilinässä. Viimeksi kun näin exän, ajattelin aidosti, että mitä ihmettä olen tuossa vanhassa, lyhyessä ukossa nähnyt. En vihaa häntä, enkä ole katkeroitunut, ex ei vaan merkitse enää yhtään mitään, kaikki tunteeni kuolivat pettämisen ja juonimisen seurauksena.
Minä jatkoin elämässäni eteenpäin. Olen nyt onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ex petti minua työkaverin kanssa samalla kun eli normiarkea kanssani. Puhui pehmeitä, oli seksiä jne. Suunnittelimme uuden asunnon hankintaa ja häitä. Kun sain tietää sivusuhteesta, päätin lähteä. Ex sekosi, yritti vielä puhua minua ympäri. En tietenkään enää luota ihmiseen joka juonitteli selkäni takana ja antoi vielä kakkosnaisen ilkkua minua. Ex likasi oman pesänsä ja saattoi meidät, varsinkin itsensä naurunalaiseksi. Sanoin exälle, että hän sopii paremmin yhteen pahansuovan ja ilkeän kakkosnaisensa kanssa. En kertonut exän uteluista huolimatta minne muutin ja blokkasin hänen numeronsa ja poistin somesta. Minusta on tärkeää jättää kaikki entinen huono, jotta jotain parempaa uutta voi tulla elämään.
On muuten jännä juttu kuinka rakkaus voi kadota hetkessä kun sinut petetään ja huomaat, ettet edes tuntenut exää. Kaikki tuntuu valeelta, ne hyvät hetketkin. Kyseenalaistat, oliko mikään koskaan totta. Varmaankin oma rakka
Minulla aika lailla samanlainen kokemus. Minä yritin jostain syystä vielä jatkaa suhdetta, kai pelkäsin pitkän liiton jälkeen lähteä. Mutta hyvin pian tuli ilmi että olikin mahdotonta jäädä. Kaikki se rakkaus oli palanut pois samalla kun sydämeni oli särkynyt. Ei ollut enää sydäntä jolla rakastaa! En pystynyt näkemään miestä enää haluttavana, kaikki intiimi meidän väliltä oli poissa koska siinä välissä oli joku muu. En enää löytänyt sitä, mitä olin miehessä nähnyt. Näin vain sen mitä hän olikin, ikääntynyt ukko, jolla on rapistuminen pitkällä käynnissä ja täysin itsekäs, epäempaattinen luonne. Silloin lähtö muuttui helpoksi, ja sen jälkeen viettämäni aika onkin ollut parasta aikaa elämässäni.
Ap halusi kokemuksia pettäneiltä. No tässä tulee. Petin aiempaa puolisoani useampaan otteeseen. Kaipa tunsin että minulla oli siihen oikeus, koska en mielestäni saanut puolisolta sitä mitä suhteessa halusin.
Miksi sitten olin suhteessa? En tiedä. Olimme menneet nuorina yhteen, olin jämähtänyt, en tiennyt paremmasta, tuntui hankalalta alkaa purkaa kaikkea yhdessä rakennettua ja alkaa rakentaa omaa elämää ja puolisossa oli hyviäkin puolia. Ainakin noista syistä. Mutta totuus on että en koskaan rakastanut puolisoani. En ollut kokenut rakkautta, joten en tiennyt mitä toista kohtaan pitäisi tai voisi tuntea. Sen vuoksi en osannut myöskään katua tai pitää pettämistä vääränä.
Erosimme ainakin osittain pettämisen vuoksi. Silloin ajattelin, että en sovi parisuhteisiin ja vietin railakasta sekä vähemmän railakasta sinkkuelämää vuosien ajan. Sitten tapasin ihmisen johon rakastuin. Häntä en ole pettänyt enkä voisi kuvitellakaan pettäväni. Haluan olla vain hänen kanssaan, mieluiten loppuelämäni jos se hänelle vain sopii. "Kerran pettäjä, aina pettäjä" voi ehkä pitää usein paikkansa, mutta ei aina. Omasta kokemuksestani sanoisin, että pettämistä tapahtuu niissä suhteissa, joissa syvää rakkautta ei ole. Tämä voi satuttaa, mutta ehkä myös antaa osviittaa niille jotka miettivät kannattaako pettäjän kanssa palata yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap halusi kokemuksia pettäneiltä. No tässä tulee. Petin aiempaa puolisoani useampaan otteeseen. Kaipa tunsin että minulla oli siihen oikeus, koska en mielestäni saanut puolisolta sitä mitä suhteessa halusin.
Miksi sitten olin suhteessa? En tiedä. Olimme menneet nuorina yhteen, olin jämähtänyt, en tiennyt paremmasta, tuntui hankalalta alkaa purkaa kaikkea yhdessä rakennettua ja alkaa rakentaa omaa elämää ja puolisossa oli hyviäkin puolia. Ainakin noista syistä. Mutta totuus on että en koskaan rakastanut puolisoani. En ollut kokenut rakkautta, joten en tiennyt mitä toista kohtaan pitäisi tai voisi tuntea. Sen vuoksi en osannut myöskään katua tai pitää pettämistä vääränä.
Erosimme ainakin osittain pettämisen vuoksi. Silloin ajattelin, että en sovi parisuhteisiin ja vietin railakasta sekä vähemmän railakasta sinkkuelämää vuosien ajan. Sitten tapasin ihmisen johon rakastuin. Häntä en ole pettänyt enkä voisi kuvitellaka
Tämä kuulostaa aika tyypilliseltä pettäjältä. Keskenkasvuinen ihminen (ei millään pahalla, mutta kuulostaa että olit tosiaan aiemmassa suhteessasi sitä), joka ei rakasta kumppaniaan. Itsekin uskon siihen, että ihminen voi kasvaa ja muuttua, ja myös siihen että jos rakastaa niin ei petä (ainakaan jos tietää sen satuttavan toista). Tuo "kerran pettäjä, aina pettäjä" on muutenkin ollut minusta aina vähän outo sanonta. Itse olen pettänyt parikymppisenä typeryksenä, ja nyt viisikymppisenä sitten kauhulla odotan milloin se seuraava kerta tulee, kun mitään mielenkiintoa ei ole pettää... :)
Monelle on vaikea ajatella, että pettäminen johtuisi rakkauden puutteesta, koska se vie pohjan koko suhteelta. Halutaan ajatella, että sattuuhan sitä kaikille ja monesti myös syyttää sitä kolmatta osapuolta, aivan kuin tämä olisi pakottanut oman puolison pettämään. Mutta kannattaa muistaa, ettei se ole oma vika jos toinen ei rakasta. On hyvä asia että se tulee ilmi, jolloin ei tarvitse elää valheessa vaan voi alkaa etsiä ihmistä jonka kanssa rakkaus on molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Erosimme ainakin osittain pettämisen vuoksi. Silloin ajattelin, että en sovi parisuhteisiin ja vietin railakasta sekä vähemmän railakasta sinkkuelämää vuosien ajan. Sitten tapasin ihmisen johon rakastuin. Häntä en ole pettänyt enkä voisi kuvitellaka
Voi tulla omalle kohdallesi. Jihuu.
Tämäkin lanka osoittaa kuinka naisten rakkaus ei ole todellista koska se voi loppua hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä yhteen, sitoutua ja rakentaa elämää kumppanin kanssa jota ei ole koskaan rakastanut? Koska joku pitää olla, ei osata olla yksin? Ajattele, sä olisit kaikki nää vuodet voinut elää railakasta sinkkuelämää sen sijaan että tuhlasit kumppanisikin nuoruuden valheelliseen kotileikkiin.
Ei kannata. Kerran pettänyt, pettää toistekin. Eikä muutenkaan enää mikään palaa entiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin lanka osoittaa kuinka naisten rakkaus ei ole todellista koska se voi loppua hetkessä.
No sä voit hakea sitten miesten rakkautta. Ovat uskollisia ja rakastavat aina heh heh.
Mies haluaa vaihtelua ja panna monia naisia. Sillä ei ole rakkauden kanssa tekemistä. Mies myös pystyy panemaan muita naisia vaikka yhtä rakastaisikin. Koittakaa jo uskoa!
0/5 aloitus. Mitään pettämistä ei ole tapahtunut koska ap kirjoitti että ovat lähes viisikymppisiä ja palstalla on hyvin tiedossa ettei yli 30-vuotiailla miehillä seiso.
Pettämisen taustalla on todella usein huonoon itsetuntoon liittyvä oma henkilökohtainen kriisi joka ei liity kumppaniin millään tavalla. Se vain projisoidaan kumppaniin koska pettäjä ei kykene kohtaamaan itseään vaan hakee itselleen hyväksytyksi tulemisen kokemusta toisaalta.
Patologisimmat sarjapettäjät tekevät tuota parisuhteesta toiseen. Joskus jopa hyvin sadistisella tavalla. Suuttuvat ja solvaavat niitä jotka kritisoivat tuollaista toistuvaa käytösmallia parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
0/5 aloitus. Mitään pettämistä ei ole tapahtunut koska ap kirjoitti että ovat lähes viisikymppisiä ja palstalla on hyvin tiedossa ettei yli 30-vuotiailla miehillä seiso.
Tämä! Pysytäänpä palstatotuuksissa! 😃
Vierailija kirjoitti:
Pettämisen taustalla on todella usein huonoon itsetuntoon liittyvä oma henkilökohtainen kriisi joka ei liity kumppaniin millään tavalla. Se vain projisoidaan kumppaniin koska pettäjä ei kykene kohtaamaan itseään vaan hakee itselleen hyväksytyksi tulemisen kokemusta toisaalta.
Patologisimmat sarjapettäjät tekevät tuota parisuhteesta toiseen. Joskus jopa hyvin sadistisella tavalla. Suuttuvat ja solvaavat niitä jotka kritisoivat tuollaista toistuvaa käytösmallia parisuhteissa.
Ehkä naisilla noin mutta miesten kohdalla ei pidä yhtään paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä naisilla noin mutta miesten kohdalla ei pidä yhtään paikkaansa.
Kyllä pitää. Ainakin jos miehellä keskimääräistä enemmän ilmentyy feminiinisiä piirteitä muutoinkin.
Onpa erityisen tyhmä mies, uhrasi kaiken jonkun panon vuoksi. Hyvä ap, ettet jäänyt tuleen makaamaan!
Osaan samaistua täysin kirjoittamaasi ja vastaus tilanteeseen on että joko kokeilet uudestaan tai sitten et, voitte yrittää olla myös vain ystäviä?
Sen verta kuulostaa tuo dynamiikkakin tutulta että katkeruutesi tapahtuneesta ei tulisi saamaan sitä arvostusta jonka se ansaitsisi, sinun tulisi siis aika pitkälle vaieta tapahtuneen suhteen mutta valitettavasti tuollainen loukkaus on niin syvällä että tunteet kuolevat väkisinkin. Voisi siis jopa käydä niin että huomaisit ettet enää rakastakaan samalla tavalla ollenkaan ja suhde menisi kuittailuksi lähinnä. Oletettavasti mies ei kestäisi tätä tapahtumaa.
Kuulostaa myös siltä että hän ehkä tietää että on vaikea löytää kumppania itsellensä joten päätyy siksikin sinuun, tuttuun ja turvalliseen. Varmasti rakastaa sinua kuitenkin edelleenkin ja huomasi joitain asioita tällä reissulla, on siis oppinut asioita.
Ette pääse toisistanne eroon kovinkaan helposti jos asioita ei tehdä selväksi.
Yhteen palaaminen on tietyllä tavalla luonnollinen vaihtoehto mutta asiat täytyisi käsitellä ja siirtyä eteenpäin hiljalleen.
Mustasukkaisuus ja omistushalu nostavat päätään tuollaisissa tilanteissa kuitenkin.
Toivottavasti saatte asianne kuntoon yhteisymmärryksessä.
Ihminen joka kykenee pitkäaikaiseen ja suunnnitelmalliseen salasuhteiluun on mieleltään jollain tapaa häiriintynyt. Sellainen ei ole kenenkään rakkauden arvoinen. Pohjasakkaa ihmisenä, puolisona ja vanhempana jos lapsia on. Halveksittava tapaus.
Mun exä ihastu toiseen, kirjotteli rakkausviestejä, esiinty sinkkuna. Oli myös tili Tinderillä.
Ei sitä vatuttanu muuta kun se että jäi kiinni.
Etsi kuulemma jännitystä.
Nyt kun kelaan taaksepäin niin on todennäkösesti pettänyt melkeenpä koko suhteemme ajan. Olimme yhdessä 33 vuotta.
Onneksi pääsin lukemaan viestit. Että näin omin silmin.
Jos olisin jotain vaan kuullut niin olisi osannut selittää itsellensä edukseen tilanteen.
Miesten reissuilla monet pettää, heillä on myös ns brocode mikä tekee etteivät kerro kenellekkään näistä.