UMK:sta tuttua Jesse Markinia epäillään lapsen törkeästä pahoinpitelystä Näin artisti kommentoi
Kommentit (492)
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että täällä jotkut puolustelevat tuota hirviötä.
Ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Hakattu vauva ei riitä todisteeksi?
Kyllä saa nauraa, kun katsoo tuota Seiskassa olevaa videota.🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Jesse Markinia epäillään lapsensa törkeästä pahoinpitelystä Poliisilla tapaus, jossa epäillään toistuvaa väkivaltaa
TOISTUVAA
"Pian syntymän jälkeen lapsellamme alkoi kuitenkin ilmenemään terveyshuolia, joiden vuoksi päädyimme sairaalahoitoon."
Eli lasta on todennäköisesti kiikutettu lääkäriin/sairaalaan jo useamman kerran syntymänsä jälkeen "terveyshuolineen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Hakattu vauva ei riitä todisteeksi?
Pitäiskö ottaa hiukan happea, kun tapahtumien kulusta/tekijästä ei ole mitään varmuutta?
Vierailija kirjoitti:
Lievimmillään klassinen ravistellaan koliikki-vauva hiljaiseksi. Mennään sillä. Onneksi ei kuollut.
Jos ravisteltu, vammat voivat olla niin pahoja että kuolemakin olisi parempi vaihtoehto. Toivottavasti ei kuitenkaan niin vakavasta vammasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienten vauvojen tutkimuseen pahoinpitelyjen vuoksi on selkeä protokolla. Tehdään paljon kuvauksia ja tutkimuksia. Kahden kuukauden ikäinen lapsi ei voi aiheuttaa mitään vammojaan itse, vaan kaikki murtumat, aivoverenvuodot yms on aiheutettuja. Todella surullinen juttu. Eiköhän tuo selviä tutkimuksissa, mitä vammoja on.
Aivoverenvuodon syynä voi olla esimerkiksi synnynnäinen verisuoniepämuodostuma.
Joo. muutamia mustelmia ja silleen. Kyllä se vauva on varmaan ihan itse päätään johonkin kopsautellut tahallaan
Rässisti-vauva
Korjasin vain täysin virheellisen väitteen että vauvan aivoverenvuoto olisi aina jonkun muun aiheuttama. En missään väittänyt mikä tässä kyseisessä tapauksessa on aivoverenvuotoon syynä. Nykyään on kyllä todella yleistä että ei osata lukea tai että ei ainakaan ymmärretä lukemaansa.
Vähän malttia keskusteluun toivoisin. Asia on nyt selvitettävänä ja vauva turvassa. Tuossahan on hyvinkin helposti voinut syntyä väärinkäsitys esim. puutteellisen suomen kielen taidon vuoksi. Toivottavasti tämä maahanmuuttajapariskunta saa pätevät tulkit avukseen, ja uskon, että näin käy.
Aikamoista selitellyä ja uhriutumista nuo Jessen vastaukset. Kuvottovinta tuo kuinka minä olen joutunut kärsimään kolme päivää sellissä näkökulma. Tuntuu, että ei ajattele yhtään lasta. Käyttää myös tuollaista, että muita linjoja ei edes ole-retoriikkaa, mistä tulee vähän olo, että itsekin tietää vammojen johtuvan pahoinpitelystä, mutta yrittää hämätä tuollaisella. Outo sepittelyn maku tuollaisessa tyylissä vastata syyttömänä.
Itse voisin kuvitella samanlaisessa tilanteessa syyttömänä, että kirjottaisin, että perättömät epäilykset loukkaavat minua äärimmäisen paljon, mutta tärkeintä on selvittää, mikä lastani vaivaa ja mistä vammat ovat peräisin, että hän saa oikeaa hoitoa.
Aika iljettävää, että Jesse on kuitenkin pystynyt hyvin tähän asti keikkailemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vasta, kun tapaus tulee julkisuuteen niin vedotaan, että näiden raskaiden aikojen lomassa olen tehnyt tällaisen päätöksen. Mies haisee ja käyttäytyy syylliseltä kilometrien päähän.
Itse tiedän tapauksen, jossa syöttötuolista pudonnut vauva sai vammoja, vietiin heti sairaalaan jossa lääkäri samoin epäili pahoinpitelyä , molemmat vanhemmat pidätettiin ja huostaanotto sairaalassa heti.
Poliisi selvitti asiaa kuukausia, jopa lapsen isovanhempi oli epäilty pahoinpitelystä (vaikka oli itse sossu) , mutta lopulta lapsi palautettiin ja syytteet peruttiin, koska tosiaan se muksu oli pudonnut vahingossa ihan kuten vanhemmat kertoivat. Sairaalassa vaan lähti iso mylly pyörimään eikä siinä vanhemmat eikä edes se sossumummo voineet mitään. Tästä jo vuosia aikaa, lapsi ja perhe täysin ok tapauksen jälkeen.
Eli ihan mahdollista että tuossa sama lopputulema.
Vierailija kirjoitti:
Vähän malttia keskusteluun toivoisin. Asia on nyt selvitettävänä ja vauva turvassa. Tuossahan on hyvinkin helposti voinut syntyä väärinkäsitys esim. puutteellisen suomen kielen taidon vuoksi. Toivottavasti tämä maahanmuuttajapariskunta saa pätevät tulkit avukseen, ja uskon, että näin käy.
Mikä puute on mielestäsi henkilön kielitaidossa?
Olisi "kiva"saada myös vauvan äidiltä kommentti, mutta ilmeisesti uskonnolliset syyt estävät (jos on muslimi) naisen puheenvuoron, ja monesti afrikkalaisessa kullttuurissa naiset ovat muutenkin alistettuja eikä heillä ole mahdollisuutta edes puolustaa lapsiaan väkivallalta (enkä viittaa tähän keskustelun kohteena olevaan pariskuntaan vaan YLEISELLÄ tasolla, mikä on siis kulttuurin eikä yksilöiden vika).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin vaan, että jos lapsen vanhempien äidinkieli ei ole suomi, niin silloin on mahdollista saada tulkki.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän tapauksen, jossa syöttötuolista pudonnut vauva sai vammoja, vietiin heti sairaalaan jossa lääkäri samoin epäili pahoinpitelyä , molemmat vanhemmat pidätettiin ja huostaanotto sairaalassa heti.
Poliisi selvitti asiaa kuukausia, jopa lapsen isovanhempi oli epäilty pahoinpitelystä (vaikka oli itse sossu) , mutta lopulta lapsi palautettiin ja syytteet peruttiin, koska tosiaan se muksu oli pudonnut vahingossa ihan kuten vanhemmat kertoivat. Sairaalassa vaan lähti iso mylly pyörimään eikä siinä vanhemmat eikä edes se sossumummo voineet mitään. Tästä jo vuosia aikaa, lapsi ja perhe täysin ok tapauksen jälkeen.
Tosiasiassa noin ei tapahdu, sillä pahoinpitelystä epäillään silloin, jos vammat ei vastaa kertomusta vammojen syntytavasta. Jos lapsi putoaa syöttötuolista, ei siitä mitään huostaanottoja tehdä ellei taustalla ole kyvyttömyyttä huolehtia lapsesta esim. päihdeobgelman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin vaan, että jos lapsen vanhempien äidinkieli ei ole suomi, niin silloin on mahdollista saada tulkki.
Suomessa kukaan ei joudu poliisitutkintaan törkeästä pahoinpitelystä kielitaidon puutteen vuoksi. Vähän valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olisi "kiva"saada myös vauvan äidiltä kommentti, mutta ilmeisesti uskonnolliset syyt estävät (jos on muslimi) naisen puheenvuoron, ja monesti afrikkalaisessa kullttuurissa naiset ovat muutenkin alistettuja eikä heillä ole mahdollisuutta edes puolustaa lapsiaan väkivallalta (enkä viittaa tähän keskustelun kohteena olevaan pariskuntaan vaan YLEISELLÄ tasolla, mikä on siis kulttuurin eikä yksilöiden vika).
Mistä ihmeestä päättelet mitään naisen uskonnosta tai siitä, mistä hän on kotoisin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulkkia se tarvitsee kun puhuu täysin suomea. Katso se video seiskan sivulta, jos et usko.
Ukko on 39 vee, ja 6 veenä muuttanut Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Milloin vastasyntynyt vauva on istunut syöttötuolissa?
Jos vauva on nyt 2-3 k, ja on tutkittu jo viikkoja, niin tasan tarkkaan ei ole istunut syötyötuolissa.
Eli ei ole mitenkään mahdollista noi lässytykset.
Jesse on asunut 6-v asti Suomessa ja puhuu Suomea täysin sujuvasti.
Todennäköisesti.