Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja venytti tuntia yliajalle eikä päästänyt lähtemään aiemmin, joten poika myöhästyi bussista

Vierailija
22.10.2024 |

Päivän viimeisestä koulukyydistä. Mun piti lähteä hieman aiemmin töistä hakemaan poika koulusta. Kyseinen ope ei ole vielä vastannut viestiin kun kysyin miksi kielsi lähtemästä. Laitoin saman myös luokanvalvojalle ja rehtorille. Hyvänen aika mun lapsella on koulukyyti syystä vai olisiko hänen pitänyt kävellä 18km? 

Kommentit (229)

Vierailija
21/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita pojalle vapautuslappu ylimenevästä kouluajasta, syynä koulukyyti. Eikö poikasi saanut itse sanottua, että sori mun pitää mennä?

Oli sanonut että pitää ehtiä bussiin mutta ope oli pojan mukaan sanonut että kukaan ei mene mihinkään ennen kuin kappaleen teoria on käyty niin ei ollut uskaltanut lähteä. /Ap

Olisit vain tyytyväinen, että opettaja hoitaa opetuksen kunnolla.

Eihän se ole kunnolla hoitamista, jos aikataulut tökkii. Lapset ei edes opi, kun katsoo kelloa ja käy levottomiksi. Simputusta. 

Onhan. Tunnille on varattu tietty asia käsittelyyn ja tunti päättyy vasta, kun asia on käsitelty. Näin se työelämässäkin pääsääntöisesti menee.

Vierailija
22/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on liukuva työaika niin hoida kyyditys jatkossa itse. Miksi edes asutte niin kaukana koulusta? Ei koulussa voida pomppia jokaisen lapsen kyytien mukaan. Liisa lähtee 14:05, Pekka 14:07, Jussi 14:10 ja loput 14:15. Ei mitään järkeä.

No ei niin, kun jokainen lähtee 14:00 lukujärjestyksen mukaan, ja opettaja tekee työnsä sen oppitunnin aikana. Helppoa, jos ei ole vajakkimamma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aikuisenakaan voi sanoa palaverissa että anteeksi mutta nyt lähtee viimeinen bussi, joten pitää mennä. 

Aikuinen vastaa itse elämästään, saa palkkaa eikä aiheutua ylimääräisiä järjestelyjä kuljetukseen ym. 

Vierailija
24/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aikuisenakaan voi sanoa palaverissa että anteeksi mutta nyt lähtee viimeinen bussi, joten pitää mennä. 

Tietenkin voi sanoa.

Vierailija
25/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on liukuva työaika niin hoida kyyditys jatkossa itse. Miksi edes asutte niin kaukana koulusta? Ei koulussa voida pomppia jokaisen lapsen kyytien mukaan. Liisa lähtee 14:05, Pekka 14:07, Jussi 14:10 ja loput 14:15. Ei mitään järkeä.

Juuri näin. Ihan oma valinta asua jossain korvessa

Vierailija
26/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan koulukyytiläisille ei voi antaa jälki-istuntoakaan siitä syystä, että myöhästyvät koulukyydiltä.

No ei voi, eikä tietenkään ketään muutakaan voi pakottaa koulussa istumaan yhtään pidempään kuin haluaa. Se ei ole mikään vankila.

Tulisi voida. Kyllä on joku keino löydyttävä miten oppilaille voi pitää kuria. Opettajan määräysten totteleminen ei voi olla vapaaehtoisuuden varassa.

Vierailija
27/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi meillä sanoa että nyt on pakko mennä. Ei kukaan silti lähde ihan kesken. 

Vierailija
28/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita pojalle vapautuslappu ylimenevästä kouluajasta, syynä koulukyyti. Eikö poikasi saanut itse sanottua, että sori mun pitää mennä?

Oli sanonut että pitää ehtiä bussiin mutta ope oli pojan mukaan sanonut että kukaan ei mene mihinkään ennen kuin kappaleen teoria on käyty niin ei ollut uskaltanut lähteä. /Ap

Eihän se ole kunnolla hoitamista, jos aikataulut tökkii. Lapset ei edes opi, kun katsoo kelloa ja käy levottomiksi. Simputusta. 

Onhan. Tunnille on varattu tietty asia käsittelyyn ja tunti päättyy vasta, kun asia on käsitelty. Näin se työelämässäkin pääsääntöisesti me

Sinulla on aika paska työpaikka. :D

Vierailija
29/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi tunti venyi, koska ope ei ole vielä vastannut. Sitä paitsi ei ope voi estää mun lasta lähtemästä koulusta, oli syy mikä tahansa. Ja koulupäivä päättyy 20 yli, bussi lähtee puolelta, joten ihan kunnolla on mennyt yliajalle. Ei kyse ole mistään parista minuutista. Eikä kyse ole siitäkään ettei mun lapsi voisi olla koulussa 20 yli asti, tottakai voi ja pitääkin, mutta noin ei voi tehdä että ei bussiin saa lähteä. /Ap

Vierailija
30/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan koulukyytiläisille ei voi antaa jälki-istuntoakaan siitä syystä, että myöhästyvät koulukyydiltä.

No ei voi, eikä tietenkään ketään muutakaan voi pakottaa koulussa istumaan yhtään pidempään kuin haluaa. Se ei ole mikään vankila.

Eikä mitään muutakaan voi koskaan näiltä lumihiutaleilta vaatia. Ei ihme, että koulut ovat täynnä karseita kakaroita, kun vanhemmat ovat heti kimpussa, kun joku asia ei mene oman mielen mukaan.

Vierailija
31/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus näitä vastauksia...

Ymmärrän hyvin, että risoo tuo. Opettajat ei aina kyllä ole ihan ajantasalla asioista, elävät ihan omassa kuplassaan. Varmaan ei tajunnut tilannetta, mutta hyvä kun laitoit viestin. Luulen, että ei tapahdu toiste. 

Vierailija
32/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoko opella olla mahanpuruja?

Vierailija
33/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin voi ja noin myös tehdään. 

Vierailija
34/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei se pentu voinut odottaa SINUA yhtään, vaan sinun PITI lähteä töistä HIEMAN aiemmin???

Onko hän eskarilainen tai kehitysvammainen? 

Mulla kestää puoli tuntia ajaa töistä pojan koululle ja olin pojan soiton jälkeen vielä puoli tuntia töissä kun oli yksi akuutti asia kesken. Eli joutui kyllä odottamaan siltikin tunnin. Jos olisin lähtenyt normiaikaan niin olisi joutunut odottamaan lähemmäs pari tuntia. 

Mulla on liukuva työaika niin ei ole mitään hätää. Teen kyllä tuon tunnin joskus. Eikä se ollut tämän keskustelun pointti. /Ap

Ei tunnn odottelu hirveää ole. Olisit neuvonut tekemään läksyjä sen ajan

Vierailija
35/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle voi opettaa tunteiden hallintataitoja ja suhteellisuudentajua mm. sillä ei että ei soita poliisia, palokuntaa ja kansalliskaartia paikalle asiasta, joka on jo tapahtunut eikä mikään instanssi siinä tänään auta muuten, kuin sinun tuohtumuksesi huomioijana. 

Vedä happea ja hoidat asian huomenna. Jos ei onnistu, ole yhteydessä rehtoriin.

Etkö lukenut aloitusta? :-O

Vierailija
36/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota opettajan ja rehtorin vastausta.

Vielä tässä vaiheessa asia ei ole yleisen paheksunnan alla.

Jos käy ilmi, että opettaja tiesi asiasta ja/tai lapsi yritti sanoa asiasta. Opettajan olisi pitänyt huolehtia. Että lapsi kerkeää tai tällä on kyyti.

Jos opettaja ei tiennyt. Sieltä tulee anteeksipyyntö, eikä sama toistu seuraavalla kerralla.

Mut tässä kohtaa asia on teidän ja koulun välinen.

Vierailija
37/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Vielä toistaiseksi munkin lapsi on niin kiltti että ei uskalla uhmata opettajien antamia sääntöjä, mutta mulle kiukkusi senkin edestä tuosta. Mä olen yleensä aina opettajien puolella ja lapsellenikin sanon, että opettajat on aikuisia ja aikuisia totellaan, mutta täytyy sanoa että tässä menee raja. Kyllä sen verran pitää aikataulutusta osata, että ehtii käymään opetettavat asiat tunnilla tai jos ei ehdi niin antaa enemmän läksyä tai jatkaa ensi kerralla. Tuolla yliajalla puolet lapsista ei varmaan edes opi mitään kun kyttää kelloa. /Ap

Vierailija
38/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus näitä vastauksia...

Ymmärrän hyvin, että risoo tuo. Opettajat ei aina kyllä ole ihan ajantasalla asioista, elävät ihan omassa kuplassaan. Varmaan ei tajunnut tilannetta, mutta hyvä kun laitoit viestin. Luulen, että ei tapahdu toiste. 

Todennäköisesti lapsi joutuu silmätikuksi, jos viesti on mennyt myös luokanvalvojalle ja rehtorille.

39/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa sille opettajalle näin:

"Ok, mutta ensi kerralla sinun pitää antaa mun lapselle taksikortti, jolla hän pääsee kotiin, jos kerta tuo kappaleen teorian läpikäyminen on niin valtavan tärkeä asia ".

40/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin sanoisin. Aivan kohtuutonta olisi sanoa: "mene kotiin taksilla". Kuka sen sitten maksaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän