Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja venytti tuntia yliajalle eikä päästänyt lähtemään aiemmin, joten poika myöhästyi bussista

Vierailija
22.10.2024 |

Päivän viimeisestä koulukyydistä. Mun piti lähteä hieman aiemmin töistä hakemaan poika koulusta. Kyseinen ope ei ole vielä vastannut viestiin kun kysyin miksi kielsi lähtemästä. Laitoin saman myös luokanvalvojalle ja rehtorille. Hyvänen aika mun lapsella on koulukyyti syystä vai olisiko hänen pitänyt kävellä 18km? 

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali lapsi polkee pyörällä helposti tuon 18km suuntaansa.

"Silloin, kun minä olin lapsi, niin hiihdin tai pyöräilin joka päivä 18km kouluun kesät talvet. Taisi olla vielä ylämäkeä molempiin suuntiin"

Vierailija
42/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti käytösongelmia, minkä vuoksi ei päästänyt lähtemään. Oliko edes oikeasti yliajalla vai lähteekö lapsesi 5 min aikaisemmin tunnilta joka päivä? Opettajat eivät saa päästää oppilaita aikaisemmin, koska jos jotain sattuu sen 5 minuutin aikana, vakuutus ei korvaa vaan opettaja on vastuussa.

Höpö höpö 

Vierailija
44/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi opettajalta bensarahaa.

Vierailija
45/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiasia. Vapauden riisto kyseessä.

Vierailija
46/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan lapselle opea mollaa. Sano, että virheitä sattuu ja that's it. Ope on lapsellesi edelleen auktoriteetti, jota tulee kunnioittaa.

Vierailija
47/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulussa voida pomppia jokaisen lapsen kyytien mukaan. 

Mitä väliä milloin kukin lähtee, jos bussi lähtee koulupäivän jälkeen. Siinä on järkeä, vai mitä?

Vierailija
48/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita pojalle vapautuslappu ylimenevästä kouluajasta, syynä koulukyyti. Eikö poikasi saanut itse sanottua, että sori mun pitää mennä?

Oli sanonut että pitää ehtiä bussiin mutta ope oli pojan mukaan sanonut että kukaan ei mene mihinkään ennen kuin kappaleen teoria on käyty niin ei ollut uskaltanut lähteä. /Ap

Vastaa sille opettajalle näin:

"Ok, mutta ensi kerralla sinun pitää antaa mun lapselle taksikortti, jolla hän pääsee kotiin, jos kerta tuo kappaleen teorian läpikäyminen on niin valtavan tärkeä asia ".

Minä opena vastaan, että höpsistä. 

Vierailija
49/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan lapselle opea mollaa. Sano, että virheitä sattuu ja that's it. Ope on lapsellesi edelleen auktoriteetti, jota tulee kunnioittaa.

En ole opea mollannut vaan ainoastaan ihmetellyt tilannetta ja opettanut että jatkossa hänen on lähdettävä vaikka ope sanoo mitä. Hänellä on velvollisuus istua luokassa 20 yli mutta ei yhtään pidempään. Hänellä on oikeus päästä koulukyydillä kotiin koulun jälkeen. /Ap

Vierailija
50/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on taas stoori!😂

Vierailija
51/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Silloin, kun minä olin lapsi, niin hiihdin tai pyöräilin joka päivä 18km kouluun kesät talvet. Taisi olla vielä ylämäkeä molempiin suuntiin"

Pisimmät lain mukaan sallitut kansakoulumatkat olivat ennen koulukyytien aikaa 8 km. Ja se matka käveltiin tai hiihdettiin. Pyörällä 18 km menee paljon helpommin kuin kävellen 8 km.

Vierailija
52/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aikuisenakaan voi sanoa palaverissa että anteeksi mutta nyt lähtee viimeinen bussi, joten pitää mennä. 

Kyllä vaan voi. Kahdessa työpaikassa työntekijä on tehnyt lyhyempää päivää, koska on pitänyt ehtiä julkiseen kulkuneuvoon. Ensimmäisessä työntekijä teli töitä urakkapalkalla ja todellakin siihen linja-autoon oli ehdittävä. Toinen tapaus oli kermape*se, joka ei vaan viitsinyt mennä seuraavalla, mutta sekin onnistui.

Kun lapsi kertoi opettajalle, että pitää ehtiä bussiin, niin opettaja tiesi tilanteen. Kuinka kukaan voi puolustaa opettajan toimintaa?

Vierailija
53/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajan pitäisi aikuisena ymmärtää että koulukyyti ei odota. 

Vierailija
54/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi tunti venyi, koska ope ei ole vielä vastannut. Sitä paitsi ei ope voi estää mun lasta lähtemästä koulusta, oli syy mikä tahansa. Ja koulupäivä päättyy 20 yli, bussi lähtee puolelta, joten ihan kunnolla on mennyt yliajalle. Ei kyse ole mistään parista minuutista. Eikä kyse ole siitäkään ettei mun lapsi voisi olla koulussa 20 yli asti, tottakai voi ja pitääkin, mutta noin ei voi tehdä että ei bussiin saa lähteä. /Ap

Aika mielenkiintoista, että opettajalla ei ole oikeutta kieltää oppilasta lähtemästä koulusta tai edes opetustilasta. Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että oikeuksistaan kiinni pitävä oppilas voi tulla ja mennä miten haluaa, eikä opettajalla ole siihen nokan koputtamista.

Kyllä on ihanaa elää tätä lastenoikeuksien kultakautta, kun lapsilla on pelkkiä oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia.

Vierailija
55/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisimmät lain mukaan sallitut kansakoulumatkat olivat ennen koulukyytien aikaa 8 km. Ja se matka käveltiin tai hiihdettiin. Pyörällä 18 km menee paljon helpommin kuin kävellen 8 km.

Mistä se lapsi nappaa pyörän kotiin lähtiessään? 

Vierailija
56/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi tunti venyi, koska ope ei ole vielä vastannut. Sitä paitsi ei ope voi estää mun lasta lähtemästä koulusta, oli syy mikä tahansa. Ja koulupäivä päättyy 20 yli, bussi lähtee puolelta, joten ihan kunnolla on mennyt yliajalle. Ei kyse ole mistään parista minuutista. Eikä kyse ole siitäkään ettei mun lapsi voisi olla koulussa 20 yli asti, tottakai voi ja pitääkin, mutta noin ei voi tehdä että ei bussiin saa lähteä. /Ap

Aika mielenkiintoista, että opettajalla ei ole oikeutta kieltää oppilasta lähtemästä koulusta tai edes opetustilasta. Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että oikeuksistaan kiinni pitävä oppilas voi tulla ja mennä miten haluaa, eikä opettajalla ole siihen nokan koputtamista.

Kyllä on ihanaa elää tätä lastenoikeuksien kultakautta, kun lapsilla on pelkkiä oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia.

Miksi opettajalla olisi mielestäsi oikeus estää oppilasta menemästä koulukyytiin, johon lapsella on lain mukaan oikeus? 

Vierailija
57/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ei avannut suutaan että on lähdettävä. Kai ope olisi antanut luvan jos olisi kysynyt. Oletko varma ettei ollut oikeasti puhuttelussa ja lapsi huijasi sua?

Vierailija
58/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terapia aika varattu? Molemmille

Vierailija
59/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt. Oikeasti opettajan vuoksi koulukuljetuksesta jääneelle lapselle soitetaan taksi.

18 kilometrin päässä koulusta asuvalle oppilaalle kuuluu kuljetus. Jos jälki-istunnon, tukiopetuksen, koulun jälkeen järjestettävien kerhotuntien vuoksi ei ehdi kuljetukseen, siitä sovitaan erikseen vanhempien kanssa.

Todella omituisia vastauksia tässä ketjussa. Mutta niin oli aloituskin. Hyvin harva vastaaja tietää koulukuljetuksista yhtään mitään.

Vierailija
60/229 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisesta normaalista arkipäivän sattumuksesta pitää kirjoittaa keskustelupalstalle? Mitä tällä haetaan? Joka päivä ihmisille sattuu kaikenlaisia pikku vastoinkäymisiä ja jänniä tilanteita, se on normaalia elämää, eikä niistä tarvi aina lähteä tilittämään yleiselle keskustelupalstalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän