Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa ärsyttävä takapuskurissa roikkuja liikenteessä!

Vierailija
22.10.2024 |

Ajoin siis hiukan yli nopeusrajoituksen, mittarin mukaan 10km/h yli, se mittari heittää vähän. Puskuriin ilmestyi roikkuja auton mitan päähän, ei ohittanut vaikka oli tilaisuuksia montakin. Roikkui vaan siinä yli 20 kilometriä!

Mitä jos olisin joutunut äkisti jarruttamaan, olisiko peräänajo ollut mun syy vai takana tulevan?

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyppä italiassa katsomassa miten siellä ajetaan moottoriteillä. Joka ikinen on siellä perseessä kiinni ja nopeudet on täysin toista kuin suomessa. Kauhee itku jostain yksittäisestä perseessä ajajasta muutaman kilometrin matkalla. 

Ehdotatko tosissasi italialaista liikennekulttuuria Suomeen?

Kehitysmaissa on vielä 'parempi' liikennekulttuuri, miksi turhaan tyytyä Italian onnettomuuslukuihin? Eipä tarvitse enää ihmetellä menoa liikenteessä kun lukee joitakin aiempia kommentteja ;(

Vierailija
102/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut ajokortti vasta 59 vuotta ja olen sinä aikana kuullut lukuisia selityksiä takaluukussa roikkumiselle. Kerron  teille nyt vain kaksi parasta:

1. Kun ajaa mahdollisimman lähellä edellä ajavaa, mahtuu tielle enemmän autoja.

2. Kun ajaa lähellä edellä ajavaa ja törmää tämän perään, on autojen nopeusero mahdollisimman pieni pitkään välimatkaan verrattuna.

En suosittele kumpaakaan konstia!

Kolmas: Jos jätän siihen väliä, siihen tulee kuitenkin joku muu! Tämän olen kuullut useammaltakin. Ilmeisesti ajokortteja on joskus jaettu huoltoaseman pihalla arpomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppä italiassa katsomassa miten siellä ajetaan moottoriteillä. Joka ikinen on siellä perseessä kiinni ja nopeudet on täysin toista kuin suomessa. Kauhee itku jostain yksittäisestä perseessä ajajasta muutaman kilometrin matkalla. 

Siellä myös ajetaan kahdella kaistalla yhtä aikaa. Mitä sitten?

Whataboutismi kukkii...

Vierailija
104/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää bensaa kun tulee imussa. Jotkut näistä näitä oman elämän formulakuskeja. Tuota puskurissa kiinni ajamista näkee täälläkin ja ihmetyttää suuresti. Poliisi vois puuttua näihinkin juttuihin ja jaella sakkoja useammin.

Vierailija
105/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nämä niitä samoja liimautujia, jotka tulevat muutenkin iholle. Vaikkapa kassajonossa tai ihan vaan kun jutellaan vaikkapa kadulla. Siis tulevat kylkeen kiinni. Siis jonkinlainen tilanhahmotushäiriö?

Vierailija
106/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran moottoritiellä kiusakseni tällaisen perässäajajan, joka ajoi sinnikkäästi mun puskurissa kiinni monta kymmentä kilometria. Aina kun ohitin jonkun auton, tämän roikkuja tuli perässä ja palasi taas takaisin perääni oikealle kaistalle. En muuta selitystä keksinyt kuin että tämä oli varmaan kuskin nerokas idea yrittää säästää bensaa ajamalla koko matka jonkun muun vanavedessä. Sain karistettua tämän roikkujan vasta kun ajoin muutaman pätkän reipasta ylinopeutta.

Muutenkin raivostuttaa, kun maanteillä joku tulee aina liian lähelle takapuskuria ajamaan. Ei se puskurissa kiinni roikkuminen nopeuta matkantekoa millään tavalla. Ihan samaa vauhtia se letka etenee myös vähän pidemmällä turvavälillä. Itselle tulee vaan turvaton olo, jos takana oleva ei pidä turvaväliä, ja tekee mieli alkaa käyttäytyä agressiivisesti, "pesemään" tuulilasia niin, että pesuaineet roiskuu takana roikkuvan päälle sekä painelemaan jarrupoljinta.

Turvallista matkaa vaan kaikille roikkujille!

Vierailija
107/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan rakentaa joku  Bond-tehoste autoon. Jokin mikä roiskuttaa kunnon lokinläjän keskelle tuulilasia tai jotain.

Vierailija
108/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun näitä roikkujia perskärpäsiksi. 

Vierailija
109/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutan aina hidastelijoita ajamalla puskurissa kiinni. Ei nämä muuten opi.

Vierailija
110/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on niin edessä kuin takana kamerat. Otan videokuvaa ja lähetän poliisille näistä perseilijöistä. Oppivat sitten ehkä kun sakkolappuja kertyy riittävästi tai siirtyvät bussikyytiin kun kortti lähtee.

Sellanen voimafantasia sieltä. :D

Ei kuuleppas poliisia tuollaiset kiinnosta, ainoastaan kolaritilanteessa voi niistä olla apua.

Mutta eihän tuo sinua kiinnosta, minä-minä tyyppi kun olet, niin sulla on mielestäsi oikeus kuormittaa muita, näköjään poliisiakin.

Vierailija
111/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia on yllättävän paljon liikenteessä, lähes kiinni puskurissa. Itse en edes uskaltaisi ajaa niin lähellä ettenkö ehtisi tarvittaessa jarruttaa ajoissa. Kaikkein pelottavimpia ovat rekat nehän tulee päälle jos tulee äkkijarrutus.

Olen kokenut pahan tilanteen. Olin kyydissä jossa 2 pientä lasta turvaistuimissa ja vauhti aivan sääntöjen mukainen. Perässä iso rekka lähes puskurissa kiinni. Tyttökaverini meni lähes paniikkiin ajaessaan ja sanoi että lapset ensin kuolee jos jotain tapahtuu. Rekka olisi voinut ohittaakkin , mutta olisi joutunut ajamaan silloin ylinopeutta. Mikä idea on tällä ajotyylillä ja miksi....

Selvästi tyttökaverisi ei ole sovelias liikenteeseen.

Käsittämätöntä että se on saanut edes kortin, jos sujuvasti ajaminen pelottaa noin paljon.

Vierailija
112/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia on yllättävän paljon liikenteessä, lähes kiinni puskurissa. Itse en edes uskaltaisi ajaa niin lähellä ettenkö ehtisi tarvittaessa jarruttaa ajoissa. Kaikkein pelottavimpia ovat rekat nehän tulee päälle jos tulee äkkijarrutus.

Olen kokenut pahan tilanteen. Olin kyydissä jossa 2 pientä lasta turvaistuimissa ja vauhti aivan sääntöjen mukainen. Perässä iso rekka lähes puskurissa kiinni. Tyttökaverini meni lähes paniikkiin ajaessaan ja sanoi että lapset ensin kuolee jos jotain tapahtuu. Rekka olisi voinut ohittaakkin , mutta olisi joutunut ajamaan silloin ylinopeutta. Mikä idea on tällä ajotyylillä ja miksi....

Käsittämätöntä että se on saanut edes kortin, jos sujuvasti ajaminen pelottaa noin paljon.

Käsittämätöntä pelätä lastensa kuolemaa , sehän on aivan tärkeä kysymys autokoulussakin. Olitko paikalla , minä olin ja rekisterinumero ylös. Tiedätkö mitä tapahtui jatkossa...  todisteita vastaan ei parane pullikoida...

Vierailija
113/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä että se on saanut edes kortin, jos sujuvasti ajamine

Luojan kiitos, en ollut paikalla, olisi saanut hävetä tuollaista neitosta ratissa.

Ajattelisi edes lapsiaan, jos noin paljon ajaminen pelottaa.

Normaalisti ajaessa tuo rekka ei olisi nimittäin ollut lähelläkään puskuria, muuten kuin liikennevaloissa.

Vierailija
114/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee joku perään roikkuja niin sit vaan pitää hidastaa niin paljon että painuu vit tuun sieltä takaa pyörimästä.

Vierailija
115/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että sinä olet nainen ja takana oleva mies. Jokin miehet eivät siedä naisia ratissa. Tahallaan yritti ärsyttää. Olen kokenut saman.

tai mies lähtee lujaa ohittamaan kun huomaa naisen edessään, kokenut sen :) miehen pitää saada olla nopeampi ja edellä naista

Vierailija
116/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut ajokortti vasta 59 vuotta ja olen sinä aikana kuullut lukuisia selityksiä takaluukussa roikkumiselle. Kerron  teille nyt vain kaksi parasta:

1. Kun ajaa mahdollisimman lähellä edellä ajavaa, mahtuu tielle enemmän autoja.

2. Kun ajaa lähellä edellä ajavaa ja törmää tämän perään, on autojen nopeusero mahdollisimman pieni pitkään välimatkaan verrattuna.

En suosittele kumpaakaan konstia!

Näillä roikkujilla on fysiikan opinnot vähissä. Jos välimatka edellä menijään pysyy 200mssä tai välimatka on 1m vauhti on sama . Ja myös etenemä on sama samassa ajassa. Mut ei ne tajuu!

Vierailija
117/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan se rekkakuski ei ole sovelias liikenteeseen. Mutta itse olisin kyllä tuollaisessa tapauksessa lisännyt vauhtia, vaikka olisi ollut ylinopeutta ja sitten kun väliä on tarpeeksi, niin pysähtynyt vaikka bussipysäkille yms, jotta tuollainen rekkakuski olisi päässyt ohi.

Sellaisen havainnon olen tehnyt, että rekkakuskit ajavat selvää ylinopeutta 80 rajoituksella (ajavat jopa yli 90 km/h) ja sitten 100 rajoituksella ajavat edelleenkin tuota samaa vauhtia. Eli käy sitten niin, että satasen rajoituksella ovat itse tiellä ja sitten taas 80 rajoituksella roikkuvat autojen puskurissa. Ainoa mikä auttaa on se, että lisää omaa nopeuttaan ja varsinkin esim. Jyväskylään kun ajaa Helsingistä, niin tiellä on tosi paljon kameroita, niin kannattaa tehdä tarpeeksi välimatkaa rekkaan 100 rajoituksilla, koska 80 rajoitukselle ne alkavat saavuttaa. Itse ajan tuota väliä niin usein, että tiedän kameroiden paikat, joten ajan sitten ylinopeutta 80 rajoituksilla ihan vain siksi, että noita puskurissa roikkuvia rekkakuskeja on siellä tosi paljon ja on tosi kurjaa kun iso rekka ajaa takana liian lähellä.

Kummasti ei kamerat välähdä vaikka rekka menisi kuinka kovaa sen ohi, onko niissä joku sellainen ominaisuus, että eivät saa kunnon kuvia rekoista? Mutta henkilöautosta kyllä välähtää jos ajat ylinopeutta.

Vierailija
118/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä myös ajetaan kahdella kaistalla yhtä aikaa. Mitä sitten?

Whataboutismi kukkii...

Ja parkkeerataan vilkkaalla tiellä keskelle risteystä. En uskoisi ellen olisi omin silmin nähnyt.

Vierailija
119/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää bensaa kun tulee imussa. Jotkut näistä näitä oman elämän formulakuskeja. Tuota puskurissa kiinni ajamista näkee täälläkin ja ihmetyttää suuresti. Poliisi vois puuttua näihinkin juttuihin ja jaella sakkoja useammin.

Liian pienistä turvaväleistä on perinteisesti kirjoitettu sakkoja, mutta nykyään lienee suoranainen ihme sen jälkeen kun liikkuva poliisi lakkautettiin.

Vierailija
120/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutan aina hidastelijoita ajamalla puskurissa kiinni. Ei nämä muuten opi.

Koulutan aina puskurissa roikkujia ajamalla entistäkin hitaammin. Ei nämä muuten opi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä