Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen hinku lääkäreillä on tyrkyttää noita mielialalääkkeitä.

Vierailija
21.10.2024 |

Olen kärsinyt ongelmista pitkään ja lääkäri sai suostuteltua minut sertralinia kokeilemaan. Olen syönyt sitä kolmisen viikkoa. Kuitenkaan en saanut kovinkaan tehokasta apua ahdistukseen. Myös vatsani meni kivikovaksi, joten pudotin annosta.

Sanoin, että haluan lopettaa lääkkeen syömisen. Lääkäri oli sitä vähän vastaa ja yritti, että aloittaisin. En oikein haluaisi noita myrkkyjä syödä.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku lääkäreillä on tyrkyttää lääkkeitä? No se, että se on niiden työtä. Lääkärit on lääkkeenjakelun ammattilaisia.

Niistä on tullut puoskareita mielialalääke tuputuksen takia. Niitä on yritetty antaa ainakin selkäkipuihin. Nuorilta olen kuullut kuinka niitä suorastaan tyrkytetään. Onhan se ihan jäätävä määrä ihmisiä mitkä syövät mielialalääkkeitä suomessa. Taisi olla niin hurja luku kuin 700 000. Kun ne eivät päihdytä niin ne muut haitat eivät merkitse mitään. Niitä haittoja on niin paljon että minä ainakin kieltäydyn niistä lääkkeistä. Unettomuuden takia olen kokeillut kahta.

Vierailija
42/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamisongelmiin määräävät kans tätä samaa paskaa.

Jep. Ja tämä on outoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille ne tyrkkyttävät niitä vaihdevuosioireisiin, vaikka pitäis saada hormonikorvauslääkkeitä. Idiootit.

Minulla helpotti heti virtsankirvely kun kävin yksityisellä gynellä ja sain SSRI-lääkkeiden tilalle Estrogel-reseptin ja aloin käyttää sitä. Asiasta voisi sanoa rumastikin, koska on yleisesti tunnettu asia että estrogeeninpuute surkastaa naisilla virtsarakon suun ja silloin rakkoon pääsevät bakteerit ja ilman bakteereitakin virtsaaminen on tuskaa.

Vierailija
44/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku lääkäreillä on tyrkyttää lääkkeitä? No se, että se on niiden työtä. Lääkärit on lääkkeenjakelun ammattilaisia.

No kyllä suurin osa ihmisistä menee lääkäriin siksi että saavat reseptin lääkkeeseen, lääkäriin ei ole siis pakko mennä jos ei lääkkeitä halua. Jos tekee niin kuin aloittaja että valittaa kun vanne kiristää päätä, niin mitä lääkärin pitäisi tehdä ? Kun ei voi muutakaan, seuralaispalvelu on ihan muualla kuin lääkärissä 

Vierailija
45/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää että pitää kuormittaa lääkäreitä kun haluaa lääkettä. 

Vierailija
46/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavatko jotain provikkaa näistä?

Joskus muinoin eikö niillä ainakin ollut paljon jotain lääke-esittelytilaisuuksia ja saivat kaiken maailman lahjoja lääkeyhtiöiltä? En tiedä, miten nykyään, mutta jotenkin ne on aivopesty niitä tuputtamaan. Pieni osa lääkäreistä onneksi vielä haluaa oikeasti hoitaa ja parantaa, ei vain peittää oireita.

Niillä ei ole omia aivoja eivät osaa enää hoitaa potilas kohtaisesti ja laaja alaisesti , kuuntelevat Duodecimin claani lääkäreiden suosituksia ja ohjeistuksia ja noudattavat sitä kuin Raamattua.

No älkää menkö lääkäriin kun ovat noin tyhmiä että kuuntelevat toisia lääkäreitä. 

Vierailija
47/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vastaa minkälaista apua haluaisit?

Aika yllättävää että mielenterveyslääkkeitä tarjotaan mielenterveysongelmiin.🤪

Noei niitä tarjota, tyrkytetä eikä tuputeta. Ap hourii omiaan.

Kyllä niitä tyrkytetään ja tuputetaan jopa perus masennukseen. Ota nappi ja kaikki tunteet tasaantuu, eikä ketään kiinnosta miksi olet masentunut. Ihan turha tulla trollaamaan kun ei tiedä mitään asiasta. Anna meidän sitten houria keskenämme, luulisi että löytäisit sitten muitakin terveitä keskusteluja.

Vierailija
48/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä suurin osa ihmisistä menee lääkäriin siksi että saavat reseptin lääkkeeseen, lääkäriin ei ole siis pakko mennä jos ei lääkkeitä halua. Jos tekee niin kuin aloittaja että valittaa kun vanne kiristää päätä, niin mitä lääkärin pitäisi tehdä ? Kun ei voi muutakaan, seuralaispalvelu on ihan muualla kuin lääkärissä 

Minä ainakin hain lähetteen fysioterapiaan ja lyhyen sairasloman, kun lihakset olivat jumissa. Olisin saanut lihasrelaksanttiakin, mutta jätin hakematta. Liike on lääke. Ei ole vaiva enää uusinut kiitos fyssarin.

Vierailija
49/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille ne tyrkkyttävät niitä vaihdevuosioireisiin, vaikka pitäis saada hormonikorvauslääkkeitä. Idiootit.

Kaikki eivät voi käyttää hormonikorvauslääkkeitä.

Nuo eivät auta juurisyyhyn. Kyllä migreenipotilaat ja aivoveritulpan kokeneet voivat käyttää emättimeen laitettavaa tuotetta pari kertaa viikossa. Sen lisäksi tietenkin ruokavalio-ohjausta eli muistuttaa vähintään että pehmeiden ja kovien rasvojen suhde on 2:1 ja kannattaa ottaa vaikka kylmäpuristettua pellavansiemenöljyä lusikallinen aamuin illoin sisäisesti lievittämään kuivien limakalvojen aiheuttamia ongelmia.

Vierailija
50/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tuhoaa seksihalut useilta. Joiltain on mennyt pysyvästi.

Muutuin täysin a-seksuaaliksi sertraliinilla

Vierailija
51/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikäinen lääkäri kirjoitti minulle Tolvonia, joka on vanhan polven masennuslääke, unettomuuteen. Nukun kuin nuijalla lyöty kun otan sen 4-6 kertaa vuodessa. En ole kiirehtinyt jo vanhentuneiden Tolvoneiden apteekkiin palauttamisessa, koska ne toimivat minulle.

Vierailija
52/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nitä pidä syödä joku 2kk että alkaa vaikuttamaan?

Jos ei auta kuuteen viikkoon mennessä, ei lääkkeestä ole hyötyä jatkossakaan. Se pitää vaihtaa. Suomessa monet syövät vuodesta toiseen toimimattomia lääkkeitä, koska kenelläkään ei ole aikaa kysyä voinnista ja vaihtaa lääkettä kunnes löytyy toimiva lääke.

Vierailija
53/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä on tullut puoskareita mielialalääke tuputuksen takia. Niitä on yritetty antaa ainakin selkäkipuihin. Nuorilta olen kuullut kuinka niitä suorastaan tyrkytetään. Onhan se ihan jäätävä määrä ihmisiä mitkä syövät mielialalääkkeitä suomessa. Taisi olla niin hurja luku kuin 700 000. Kun ne eivät päihdytä niin ne muut haitat eivät merkitse mitään. Niitä haittoja on niin paljon että minä ainakin kieltäydyn niistä lääkkeistä. Unettomuuden takia olen kokeillut kahta.

Selkäkipuun jne sopivat vanhan polven Triptyl ja Klotriptyl todella hyvin nostamaan kipukynnystä. Niitä ei edes syödä masennukseen tehoavaa annosta.

Vierailija
54/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin melatoniinia (1mg) ja ylläri ylläri, nukahtaminen helpottui. Ei tarvitse reseptiä eikä niihin koukutu. Kannattaa koettaa!

Itsellä melatoniini 3g aiheutti kamalia valvepainajaisia ja hirveää kusihätää pitkin yötä. Suosittelisin ennemin valeriaanaa.

Vierailija
55/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tyrkytettiin mielialalääkettä raskausaikana synnytyspelon vuoksi. 

Vierailija
56/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette valittamaan lääkäreille mielialaongelmista, jos ette halua niihin apua.  Terapeutille pääsee ilmankin lääkärin lähetettä ja kaike nmaailman huuhaa hoitohin. Jos ahistaa eikö voisi mennä vaikka äänimalja tms hömpötyksiin.

Vierailija
57/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valitettavasti ovat EPÄ"ammattilaisia". Soin osa lääkäreistä on sadisteja.

Vierailija
58/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menette valittamaan lääkäreille mielialaongelmista, jos ette halua niihin apua.  Terapeutille pääsee ilmankin lääkärin lähetettä ja kaike nmaailman huuhaa hoitohin. Jos ahistaa eikö voisi mennä vaikka äänimalja tms hömpötyksiin.

Katsos kun niille mielialalääkkeille olisi vaikka kuinka paljon vaihtoehtoja, mutta kun ei. Esimerkiksi täällä jo mainitut unettomuusongelmat, vaihdevuodet ja kipu. Minulla on niin paljon huonoja kokemuksia ssri-lääkkeistä, etten halua enää niitä kokeilla. Tätä pitäisi lääkäreidenkin kunnioittaa ja miettiä vaihtoehtoja.

Vierailija
59/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain saattaa kiinnostaa esim tietää tarkemmin mistä joku vaiva johtuu, eikä vaan maskeerata sitä pillereillä hetkellisesti häiritsemästä. Mutta harvemmin lääkäreistä on tuohon, kun se pointti on oireiden hävittäminen eikä oikea paraneminen 

Vierailija
60/93 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet ovat helppo ratkaisu moneen ongelmaan vaikka harvoin ne auttavat. Menepä valittamaan vaikka väsymystä niin aivan joka ikinen kerta hommaa lähdetään tutkimaan (jos edes tutkitaan) masennuksen tai jonkin muun mielen sairauden kautta. Todellista syytä ei joissain tapauksissa tutkita koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi