Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto mikä virhe-2 vuoden ikäero ilman tukiverkkoa :(

Vierailija
13.04.2011 |

Miksi ihmiset sanoo, että lapset kannattaa "tehdä" 2-3 vuoden ikäerolla? Meillä ikäero tasan 2 vuotta ja olen aivan puhki. Esikoisella on uhma ja vauva valvoo yöt. Mies tekee pitkää päivää. Lasten/kotihoitoapua EI OLE, vaikka isovanhemmat ovat kyllä nähneet, miten vaikeaa tämä on.

Olenko ainoa epäonnistunut luuseriäiti, joka on kokenut näin =(? Olen NIIIIIN väsynyt, kun ei ole hetkeäkään aikaa lepoon!!

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita jaksaa

Vierailija
2/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät vaan myönnä!

Itse olin ihan väsynyt toisen lapsen vauva- ja taaperoajan, vaikka lapsillani oli ikäeroa 5 vuotta!

Ainoa "lohdutukseni" oli silloin tuo, että ikäeroa on tosiaan noinkin paljon, asiat vois olla vielä hullummin jos sitä olisi vähemmän...

Tämä nyt ei sua auta, mutta sympatiat täältä! Oletko suoraan kysynys isovanhemmilta, voisivatko vaikka kerran kuukaudessa vuorotellen ottaa lapsia hoitoon, jotta saat nukkua/omaa aikaa?

Sen verran vielä lohdutusta, että jahka selviät vauvaiästä, sulla on helpompaa kuin esim. mulla, koska lapsillasi on sen verran vähän ikäeroa, että leikkivät samoja leikkejä eli yhdessä.

Meillä lapsista tuntuu yleensä olevan toisilleen vaan häiriötä (mikä näkyy sitten jatkuvana tappeluna ja jomman kumman huutona) koska pienempi on vielä sen verran pieni, että rikkoo vahingossa (yrittäessään auttaa) isomman legoleikit jne.

Niin ja kun isommalla käy kavereita, ei pientä tietysti huolita mukaan, vaan ovi suljetaan nenän edestä ja kauhea parkuminen sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Pohjois-Helsingissä.

Meillä kolme lasta syntyivät kahden vuoden välein. Minulla oli laajat tukiverkot ja silti arki vei kaikki voimat.

Vierailija
4/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huono. Ystävälläni on monta lasta ja ikäeroa on kaikilla 4v ja jotenkin se vaikuttaa toimivalta.

Omillani ikäeroa 1,5v ja 3v10kk. Juniori sai olla ikäänkuin ainoa, isommat touhusivat omiaan.

Tuo lyhyt ikäero oli mielestäni hyvä. En kokenut rankkana, vaikkei ollut mieskään apuna. Eikä muuta verkostoa.

Vierailija
5/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun on talossa 3v ja 5v... huh, tätä rankkuutta.

Kaksi uhmatuhmaa raivoomassa

Vierailija
6/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraa kaipailöisin. Aikuiskontaktit on vähissä, kerhoja olen koittanut katsella yms. vantaalla asutaan.

Vierailija
7/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa 2 v 4 kk, kuopus astmalapsi.

Vierailija
8/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai spr:n ystäväpalvelua. Voisi viedä vaikka isomman lapsen ulkoilemaan päivittäin.

Täällä ainakin tuo ystäväpalvelu toimii.

Vierailija
9/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäeroa ja täytyy sanoa että helpommalla pääsin kun monet ystäväni joilla alle 2v eroja. Juuri tuo että temperamenttinen esikoinen uhmassa ja päälle huonosti nukkuva vauva vie voimat aika tehokkaasti.

Tsemppiä ap ja osta välillä vaikka MLL lastenhoito apua. Esim kerran viikossa joku 3 h on jo iso apu silloin kun oikein ahdistaa.

Vierailija
10/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa epäonnistunut luuseriäiti, joka on kokenut näin =(? Olen NIIIIIN väsynyt, kun ei ole hetkeäkään aikaa lepoon!!

miehen mielestä piti jaksaa yksin koska muutkin ovat jaksaneet. äitini mietti joka kerta hoitaessaan lapsiani (5x/vuosi) oliko syy "oikeutettu". väsymyksen takia tai sairaita lapsia hoitamaan en häntä kertaakaan kehdannut pyytää, aina piti olla jotain "oikeaa" tarvetta.

onneksi lapset ovat nyt jo kouluikäisiä ja iltatähteä en varmasti tee!

Vierailija
11/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa 2 v 4 kk, kuopus astmalapsi.

Vierailija
12/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa jos KAHDEN LAPSEN hoito riittää muka siihen, että on upea...

Vierailija
13/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpailla siitä, kenellä on rankinta. Sympatiani sinulle ap. Eri lapsilla on eri vaiheissa ne rankemmat vaiheet, ei sitä voi aina ennakoida. Ehkä teilläkin joskus tulee olemaan leppoisaa :) Minun pojillani on neljän vuoden ikäero, missä on hyvät puolensa ja ihmeen paljon leikkivät yhdessä, mutta joskus isompi hermostuu pienen ymmärtämättömyyteen ja pienemmän isoin murhe elämässä on se, että hän on niin pieni...

Vierailija
14/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme toivottua lasta neljän ja puolen vuoden sisällä. Eli vanhin oli 4 ja puoli vuotta, kun nuorin syntyi. Nyt siitä kulunut reilu vuosi. Ja nuorimman vauvavuosi on imenyt minusta voimat melkein kokonaan. Meilläkään ei koskaan lastenvahtiapua. Jouduin mm. käymään oman hammaslääkärikäyntini kaikki kolme lasta mukana, kun aikaa ei saanut sovittua miehen työaikojen ulkopuolelle. ja muutenkin lapset ovat aina meillä mukana. Missään ei päästä miehen kanssa kahdestaan käymään. Kuntamme ei myöskään tue ML:n lastenhoitopalvelua eli sieltäkään ei saa apua.

Luulen ymmärtäväni, että miltä sinusta tuntuu. Minä olen yrittänyt niin, että kun lapset nukahtavat illalla, niin otan itselleni omaa aikaa. Aina se ei tietenkään mahdollista, kun lapset ovat kovasti sairastelleet ja miehellä paljon töitä välillä, niin kotihommia jää myös illaksi.

Kysele tosiaan, jos kotipaikkakunnaltanne saatavissa lastenhoitoapua. Organisoi arkea siten, että tekemällä tänään jo jotain, niin huominen on helpompi. Mm. laittaa jo tänään huomiseksi lounaaksi ruokaa tekemällä isomman annoksen. Etsii illalla lapsille valmiiksi huomisen vaatteet yms. Ulkoilussa puretaan kovasti energiaa, eli olen käyttänyt vähäiset tuloni lasten kunnollisiin ulkovaatteisiin.

Tässäpä pari ajatusta. Voimia.

Vierailija
15/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun on talossa 3v ja 5v... huh, tätä rankkuutta. Kaksi uhmatuhmaa raivoomassa

Ilmeisesti teillä oli helpot vauva-ajat?? Tai siis varmastikin oli, sillä et muuten noin kirjoittaisi.

Uhmat ovat lastenleikkiä verrattuna siihen, jos vauvat eivät nuku. Kun vauvat eivät ensimmäiseen vuoteen nuku kertaakaan yli kolmea tuntia putkeen, niin siitä seuraava väsymys ei ole kovinkaan mukavaa. Kun ihminen on totaalisen poikki, niin silloin ei mikään tunnu hyvältä. Tosiaan nämä nykyiset uhmailut menevät aika kivuttomasti, kun yöllä saa nukkua!

Vierailija
16/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monin tavoin erittäin hyvä juttu. Teillä tietysti ongelma on tuo tukiverkottomuus, joten voin vain kuvitella, että jos ei mitään apua mistään saa, niin onhan se pirun rankkaa fyysisesti. Tsemppiä ja yrittäkää nyt löytää jotain järjestelyjä, että saisit hieman lepohetkiäkin, sillä muuten palat loppuun.

Vierailija
17/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on väliaikaista vaan!!

ilmeisesti sulla nyt vauva ja se 2vee

pian ne leikkii (ja tappelee) yhdessä !

Vierailija
18/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis olihan se helvettiä. Kakkonen sattui olemaan moniallerginen korvakirteinen tapaus.

Nyt kolmas ja kakkonen täyttää kohta 5, ja on aika ihanteellista, mutta en kyllä päivääkään vaihtaisi tuosta helvetistä. Nyt pojat hyviä kavereita, vaikka toki tappelua on ilmassa.

Vierailija
19/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 2 vuoden ikäero olis helppo?? Ne jotka niin sanoo, haluaa sut vaan siihen samaan helvettiin kuin itse on..

Itselläni on monia ystäviä joillaon tuo 2 vuoden ikäero ja ne ääidit on todella loppu. Miehet painaa hullun pitkää päivää tai 3 vuoroa ja äiti hoitaa lapset kotona. EI ole helppoa ei.

Itse en todellakaan tekisi toista heti perään, en olis millään jaksanut kun ensimäinen oli koliikki vauva, kyllä se pisti hiukan miettimään että haluanko olla nukkumatta seuraavat 4 vuotta..

Yksi ystäväni on tehnyt lapset 5 vuoden välillä ja se on hyvä ikäero.

Ja ei se parane jos ystävien lapsia katsoo vanhetessaa, pieni ikäero mahdollistaa sen että KAIKESTA tulee riitaa... saa olla jatkuvanan erotuomarina. Se että niistä on seuraa toisilleen on harhaa... tai ainakin todella harvinaista.

Nim. Itsellänikin 1.8kk nuorempi sisar jonka kanssa en ole edelleenkään kummoisissa väleissä...

Vierailija
20/125 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras.

Ei se astmakaan aina kaikkea kerro, jotain kuitenkin.

t. ikäero 1v9kk kaksi astmalasta ja jatkuvaa infektiota ;D En tiedä, liittyivätkö vauvojeni heräilyt mitenkään astmaan, mutta se oli pahinta, unettomuus.

ap:lle: tiedän tarkkaan tunteesi. Tsemppiä!! Kyllä kateeksi kävi mun niitä äitituttuja, joilla oli isovanhemmat lähellä. Mutta nyt, kun lapset ovat 3 ja 4, ovat ihanat leikkikaverit ja tosi läheisinä. On siinä pienessä ikäerossa siis etunsakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme