Köyhien nyt on vain hyväksyttävä se tosiasia, ettei ole varaa kaikkeen kivaan.
Jos haluaa jotain lisää, pitää olla valmis tekemään jotain asian eteen.
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkaan terveydenhoito ei pitäisi olla mikään ihmisoikeus
Aivan niin. Jos jokaiselle suodaan mahdollisuus päästä terveydenhoitoon, siihen menee miljoonia vuosittain. Ei meillä ole varaa tuollaisiin ihmisoikeuksiin. Rahaa tarvitaan taiteen ja kulttuurin tukemiseen ja seksualististen vähemmistöjen aseman kohentamiseen.
Eihän täällä rahaa ole kulttuuriin.
Suomessa on rahaa vain eliitin verohelpotuksiin, vankiloihin ja armeijalle. Kaikki muu on luksusta, johon meillä ei ole varaa.
T. Ärri
Kyllähän monella on elämän perustaidot ihan hukassa. Ei osata tehdä ruokaa edullisesti tai itse asiassa ei ollenkaan, ei osata korjata rikkimenneitä vaatteita, ei ommella edes nappeja, ei osata siivota, kirppisvaatteet ei kelpaa, ravintoloihin on pakko päästä.
Olen itse töissä ja ollut aina. Silti ostan edullisia raaka-aineita, joista teen itse ihan perusruokaa. En käy ravintoloissa, korjailen vaatteita itse, ostan kirppikseltä melkein kaikki omat vaatteeni. Kotiin olen itse tehnyt paljon kaikenlaista. Olen entisöinyt itse huonekaluja, ommellut verhoja ja koristetyynyjä, virkannut mattoja.
Harrastan lenkkeilyä, hiihtoa, pyöräilyä, lukemista ja käsitöitä. Kirjat lainaan ilmaiseksi kirjastosta, sukset on monta vuotta vanhat, samoin pyörä. Hyvin kulkee. Kuljen työmatkat pyörällä hintaan nolla e, pyöräilen paljon muutenkin.
Palkkani on pieni, mutta mulla on oikeastaan kaikkea, mitä haluan. Olen perheellinen, joten palkallani elätän muitakin. Teen tosiaan ruoat itse, siivoan itse, harrastan lähes ilmaiseksi. Matkustaakin pystyn mutta edullisesti. Kun lapset oli pieniä, pystyttiin käymään Lintsillä (tämä jokakesäinen itku hinnoista), tein sinne itse eväät, mentiin julkisilla ja jätin oman rannekkeen ostamatta. Pienille riitti ilmaislaitteet, rannekkeet ostin etukäteen Prismasta.
Suu säkkiä myöten, sanoi vanha kansa. Eli ratkaisu ei ole vinkua loputtomasti tukia tukien päälle vaan miettiä aktiivisesti keinoja, joilla saa ne pienet rahat riittämään. Kaikkeen ne eivät riitä, sen pitäisi olla selvää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kumppanini kanssa sairaseläkkeellä, mutta koska me huolletaan pientä lasta meidät tiputettiin normaalille asumistuelle, tt-tukea ei saada koska niiden kanssa venkoilu on tampereella hävytöntä perseilyä, meille on mm laskettu perheenjäsenten väliset siirrot kauppareissuja varten laskettu tuloksi.
Nyt valkataan syödäänkö vai jätetäänkö sähköt maksamatta.
Me ei olla sairaseläkkeellä huvikseen, työ kykyä ei ole, on yritetty sen suhteen kaikkemme.
Mitäs ap on mieltä? Mitä mun pitäis tehdä?
Mun vaihtoehdot alkaa oleen aseellisen ryöstön ja/tai poliitikkojen tappamisen välillä että mun lapsella edes vois olla tulevaisuus, puukko reppuun ja retkelle helsinkiin, sitäkö ap haluaa?
Työelämässäkin joutuu noudattamaan mielivaltaisia sääntöjä, ennakoimaan, tekemään äärimmäisen turhauttavaa ja toistuvia asioita vain siksi, että niin sanotaan. Ja jos ei tee, niin loppuu palkanmaksu.
Joten en ymmärtänyt yhtään tuota pointtia tt-tuesta. Jos saa tt-tukea edes vähänkin tekemällä juuri sääntöjen mukaan pilkulleen ja välttää tilisiirtoja, nii miksi niin ei tee. Ilmeisesti ylpeyteen on varaa enemmän kuin työssäkäyvällä. Työelämässä ylpeys kyllä karisee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada
Lääkemaksuille on katto,lääkäriin pääsee sitten kun pääsee,tähän ei saa yrittää mitään korjausta nykyhallituksen toimin ,Kelakorvaus,mennään vanhan sosialistisen käytännön mukaan,ei muuteta mitään,sitten varmaan on hyvä.Kokemukseni mukaan tilanne on vuosi vuodelta heikentynyt.
Tämä hallitus ei tee mitään korjausta lääkäriinpääsyyn. Siirtää rahat veroparatiiseihin firmojen kautta. Ja kansa jonottaa nykyisen 2 viikon sijaa 3 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi sinä halusit tehdä aloituksen tästä aiheesta? Ärsyttääkö jokin ihan tietty seikka, vai halusitko vain saada aikaan vähän riitaa?
Nämä toisten taskuilla roikkujathan aina tämmöisestä suuttuvat. Kyllä tämmöisiä aloituksia saa tehdä ja pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi sinä halusit tehdä aloituksen tästä aiheesta? Ärsyttääkö jokin ihan tietty seikka, vai halusitko vain saada aikaan vähän riitaa?
Tosiasioiden tunnustaminen on köyhyydestä nousemisen alku.
Tuollaisten fraasien toistelu saa sinut vaikuttamaan idiootilta
Aloitus on varmaankin provo, mutta jos ei, niinmiten kauan ap. On miettinyt tätä suurta oivallusta?
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella köyhä ei voi tehdä mitään kivaa?
Ei kivan ole pakko olla kallista
Aivan. Mielestäni olen köyhä mutta mistään en ole jäänyt paitsi, päinvastoin oikein kivaa on välillä ollut. Aloituksella taas yritetään syöttää tarinaa että esim. maamme talousongelmat olisivat ns. köyhien syytä. Kyllä ne vaan on varakkaiden päättäjien aiheuttamia vuosikymmenten aikana. Niitä vaan taitaa pelottaa että jotuvatkin pian itse maksajiksi, köyhiltä ei enää ole mistä ottaa. Koittakaahan jaksaa :)
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden tulee ymmärtää myös se että köyhätkin ovat ihmisiä ja asioita voi tehdä myös halvemmalla.
Ainakin he ovat ymmärtäneet, että kaiken voi tosiaan tehdä vielä halvemmalla, vaikka sitä palkkaa pudottamalla, jos ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikkea kivaa. On iso telkkari 50 tuumaa, pleikkari 5 ja 500 euron läppäri. On vene ja harrastusvälineitä. Syön hyvää ruokaa lähes joka päivä. Rahaakin on pari tonnia säästössä.
Halpapa on läppärisi, minun läppärini maksoi 2000 € ja rahaa on. Minä en olekaan työtön tukipelle.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä ihmisiä joilla on elämässään jotain huonosti ja pahasti. Oman pahan olon projisointi on tuttu asia, sillä pyritään heijastamaan omaa ikävää tunnettaan toisiin, ikäänkuin kuvitellaan että se jotenkin vähenee tai häviää kokonaan. Tätähän tämäkin palsta on täynnä, hyökkäyksiä ja haukkumista tuntemattomia ihmisiä kohtaan.
Esim. minua v-tuttaa kun olen köyhä ja jollakin muulla on mielestäni kaikki se mikä minulle kuuluisi. Siispä hyökkään ja haukun ja solvaan tuntemattomia jossain ryhmässä johon tunnen kuuluvani. Esim vähävaraiset. Se saattaa antaa hetken helpotuksen. Ehkä sain tuolle toiselle pahan olon ja nousen hieman ylemmäs, en olekaan kuten te!
Tämähän on lapsellinen tapa ikäänkuin "lohduttaa" itseään. Jotkut saa siitä kai sitten pikkuisen paremman mielen.
Kun tämän ymmärtää, voi antaa asian olla. Suotakoon se pieni onnen hetki.
Näinhän se on, mutta on myös hyväksyttävä että ei kannata loukkaantua tai järkyttyä, jos silti ei harrasta ilmaisia tai puoli-ilmaisia juttuja.
Pienenä huomautuksena se vielä, että on eri jos rahanpuute johtuu oikeasti vain saamattomuudesta tai typeryydestä, mutta jos asioihin oikeasti liittyy esim.henkilön tilanteen ssabotoimita pahemmaksi esim.. juuri taloudellisessa mielessä tai huono tilanne johtuu esim. rikosten kohteena olemisesta,en puhuisi hyväksymisestä mitään.
Naurettavia ovat itseasiassa juuri nämä "Hei kaikille voi tapahtua niin tai näin" jaxluulevatvoikeasti olevansa opettamassa jotsin elämän perustotuuksia hehheh.
Ja ääliö tomppelit ei tiedä että se tietää! Se tietää kaikista järjestetyistä rikoksista. Hohhoh mitenköhän saisi muiden tietoon että se tietää ja on tiennyt jo vuosia. Vähln hukkaan mennyt muka "ovela esitys."
Hauska tilanne. Nauravat uhrille mutta uhri nauraa heille, koska ovat varsinaisia idareita esityksissään. Ja oikeasti kuka on niin sairas että pitää vakavia rikoksia naurettavina uhrin kannalta?
Nyt on käyny niin että se " kiva" muuttanut täysin muotoaan ja eksynyt sivuraiteille, pahoin. Kun toinen puhuu aidasta niin seuraavan on pakko kääntää puhe niihin aidan seipäisiin ja sitten siihen aitaan vedetäänkin jo piikkilankaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille kivat tekemisey on maksullisia. Varsinkin lasten kanssa. Ksikki eivätcpidä kivana tekemisenä pururadoillq juoksemista tau patikointia. Itselleni pitäisi maksaa pari tonnia että lähtisin Lapin vaellusreissulle.
Varsinkin lomilla moni tarvitsee vähän erilaista meininkiäkun jotikulmilla patikointi.
Naurettavuq nämä jotka ovst ensinnäkin huolissaan jonkun "ilottumuudesta" ,tulevat kertomaan että ei siihen rahaa tarvita ja mitä kaikkea kivaa voi tehdä tai pitäisi tehdä ilmaiseksi. Mistä lähtuenn joku on ottanut asiakseen keroa mitä jonkun pitäisi tehdä, jotta olusi tyytyväinen elämäänsä?
Hehheh.
Nyt on kyse elämänasenteesta!
Pidä hauskaa kotona
itse leivottu pitsa ravintolan sijaan
pelaa perheesi kanssa lautapelejä
ui järvessä tai merellä
retki pe
Olen eri, mutta mitäs jos ei ole perhettä? Yksin pelaamaan pasianssia? Jipii. Järveä tai merta ei ole lähimaillakaan, eikä tähän aikaan vuodesta edes ole mikään uimakeli. Joku kotona väännetty pizza ei kyllä ole mitään "kivaa tekemistä", ruokaa kun joutuu laittamaan muutenkin. Ulkona syömiseen kun ei ole varaa. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden tulee ymmärtää myös se että köyhätkin ovat ihmisiä ja asioita voi tehdä myös halvemmalla.
Rikkaan ei tarvitse ajatella köyhiä.
Jos on omalla työllään saavuttanut elintasonsa, voi nauttia kaikesta kivasta.
Niinpä. Aika harva "rikas" on omalla työllään vaurastunut. Moni on perijä, varakkaasta perheestä, sijoittaja, yrityksen omistaja jossa oikean työn tekevät ihan muut ym.
Itse tein niin että kolmenkymmenen vuoden töissäkäymisen jälkeen aloin pikku hiljaa vähentää työntekoa kunnes eläke koittaa. Aika hyvin olen onnistunut. Tärkeintä on ajatella vain itseään, se on totta. Kannattaa miettiä miten saa mahdollisimman hyvän tasapainon työskentelyn ja vapaan ja elintason suhteen. Minusta tuntuu että monelle muullekin riittää jo vähempi, kaikkea on ja tekee mieli himmata. Joku typerä velvollisuudentunne että töissä on käytävä kaikkien ei pidäkään paikkansa ja totta, töitä ei ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella köyhä ei voi tehdä mitään kivaa?
Ei kivan ole pakko olla kallista
Se voi olla ilmaista. Mutta joo, olis kiva matkustella joskus.
Osta itsellesi teltta, niitä saa todella edullisesti käytettynäkin
Tässä taas ohje osta kuohuviiniä shanpanjan tilalle.
Ai, onks köyhillä koskaan ollut varaa "kaikkeen kivaan".
Sinä et taida köyhyydestä tietää mitään!
"Työelämässäkin joutuu noudattamaan mielivaltaisia sääntöjä, ennakoimaan, tekemään äärimmäisen turhauttavaa ja toistuvia asioita vain siksi, että niin sanotaan. Ja jos ei tee, niin loppuu palkanmaksu.
Joten en ymmärtänyt yhtään tuota pointtia tt-tuesta. Jos saa tt-tukea edes vähänkin tekemällä juuri sääntöjen mukaan pilkulleen ja välttää tilisiirtoja, nii miksi niin ei tee. Ilmeisesti ylpeyteen on varaa enemmän kuin työssäkäyvällä. Työelämässä ylpeys kyllä karisee.."
Niin en minä tehnyt mitään väärin, tilisiirrot perheen kesken ei ole kielletty, meiltä evättiin tt-tuki mielivaltaisesti, bumerangina meni takas, valitukset on tehty, nyt ollaan kolmatta kuukautta niin että ei pärjättäis ilman muilta lainaamista ja nyt mahdollisuus siihen on loppu.
Minä lyön pääni vetoa että sinä et ole ikinä joutunut kokemaan mitään näin vaikeaa näin pitkitetysti tai et kehtaisi noin ylimielisesti tunkea sanoja muiden suuhun tietämättä asiasta paremmin.
Vierailija kirjoitti:
köyhätkin ovat ihmisiä
Lol. Viikon vitsin murjaisit.
t: Lambomies
Seksualististen vähemmistöjen?