Köyhien nyt on vain hyväksyttävä se tosiasia, ettei ole varaa kaikkeen kivaan.
Jos haluaa jotain lisää, pitää olla valmis tekemään jotain asian eteen.
Kommentit (343)
Minulla on kaikkea kivaa. On iso telkkari 50 tuumaa, pleikkari 5 ja 500 euron läppäri. On vene ja harrastusvälineitä. Syön hyvää ruokaa lähes joka päivä. Rahaakin on pari tonnia säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tunnen köyhiä, jotka tekevät asioiden eteen töitä. Mutta ovat silti köyhiä. Nappikaupoilla ei oikein rikastu.
Suomessa ei nykyisin ole oikeasti köyhiä. Minun lapsuudessani 50- ja 60-luvulla oli köyhyyttä, myös meidän perheessämme. Nykyiset köyhät elävät yltäkylläisyydessä kuten apteekkarit ja pankinjohtajat lapsuudessani.
Köyhyys määritellään nyt näin: Suomessa köyhyysrajaksi määritellään tilastoissa kotitalouksien käytettävissä olevien tulojen perusteella se tulomäärä, joka on 60 prosenttia yhteenlaskettujen käytettävissä olevien tulojen mediaanista eli jolle jää 60 % tai alle keskituloisen kotitalouden käytettävissä olevista rahatuloista.
Noin määritellen merkittävä osa väestöstä on väistämättä 'köyhiä' vaikka he saisivat tulonsiirtoja miljoonan kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Monille kivat tekemisey on maksullisia. Varsinkin lasten kanssa. Ksikki eivätcpidä kivana tekemisenä pururadoillq juoksemista tau patikointia. Itselleni pitäisi maksaa pari tonnia että lähtisin Lapin vaellusreissulle.
Varsinkin lomilla moni tarvitsee vähän erilaista meininkiäkun jotikulmilla patikointi.
Naurettavuq nämä jotka ovst ensinnäkin huolissaan jonkun "ilottumuudesta" ,tulevat kertomaan että ei siihen rahaa tarvita ja mitä kaikkea kivaa voi tehdä tai pitäisi tehdä ilmaiseksi. Mistä lähtuenn joku on ottanut asiakseen keroa mitä jonkun pitäisi tehdä, jotta olusi tyytyväinen elämäänsä?
Hehheh.
Nyt on kyse elämänasenteesta!
Pidä hauskaa kotona
itse leivottu pitsa ravintolan sijaan
pelaa perheesi kanssa lautapelejä
ui järvessä tai merellä
retki perheen kanssa
nauti luonnosta
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada
Toimeentulotuessahan nuo on huomioitu. Lääkäriin ei pääse muutkaan, miksi sinulle ei riitä hoitajan konsultaatio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada
Kelasta saa tukea jos rahat eivät riitä. En tiedä yhtäkään tapausta Suomessa etteikö ihminen saisi tarvitsemiansa lääkkeitä.
Tässä on yksi TYÖSSÄKÄYVÄ, joka ei saa lääkärille aikaa. Ja työterveys ei hoida ko asiaa. Sinä vajakkipedari et tiedä kaikkia suomalaisia
Ei kukaan muukaan saa lääkärille aikaa! Meillä on SDP:n vaatima systeemi, jossa hoitaja ilmoittaa, että ei käy ja lääkärit kaikkoavat yksityiselle, koska julkisella puolella ei saa edes kohdata potilasta, pitää sokkona määrätä lääkkeet.
Minä olen kumppanini kanssa sairaseläkkeellä, mutta koska me huolletaan pientä lasta meidät tiputettiin normaalille asumistuelle, tt-tukea ei saada koska niiden kanssa venkoilu on tampereella hävytöntä perseilyä, meille on mm laskettu perheenjäsenten väliset siirrot kauppareissuja varten laskettu tuloksi.
Nyt valkataan syödäänkö vai jätetäänkö sähköt maksamatta.
Me ei olla sairaseläkkeellä huvikseen, työ kykyä ei ole, on yritetty sen suhteen kaikkemme.
Mitäs ap on mieltä? Mitä mun pitäis tehdä?
Mun vaihtoehdot alkaa oleen aseellisen ryöstön ja/tai poliitikkojen tappamisen välillä että mun lapsella edes vois olla tulevaisuus, puukko reppuun ja retkelle helsinkiin, sitäkö ap haluaa?
Köyhällä ei ole koskaan rahaa mihinkään kivaan ollutkaan. Ainakaan mihinkään rahalla ostettavaan kivaan. Onneksi on ilmaiskivaakin.
Tarjoaisivat edes ilmaisen lääkkeellisen eutanasian. Poistuisin mielelläni täältä kärsimästä ja tilaa viemästä. Nyt ei ole varaa lääkkeisiin, opintolainan lyhennyksiin eikä sähkölaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kumppanini kanssa sairaseläkkeellä, mutta koska me huolletaan pientä lasta meidät tiputettiin normaalille asumistuelle, tt-tukea ei saada koska niiden kanssa venkoilu on tampereella hävytöntä perseilyä, meille on mm laskettu perheenjäsenten väliset siirrot kauppareissuja varten laskettu tuloksi.
Me ei olla sairaseläkkeellä huvikseen, työ kykyä ei ole, on yritetty sen suhteen kaikkemme.
Mun vaihtoehdot alkaa oleen aseellisen ryöstön ja/tai poliitikkojen tappamisen välillä että mun lapsella edes vois olla tulevaisuus, puukko reppuun ja retkelle helsinkiin, sitäkö ap haluaa?
Kyllä, nyt on vain hyväksyttävä tosi asiat, kukaan ei ole sun puolella.
Sinä joko tappamalla otat omas tai jäät kokonaan ilman.
T: kokoomuksen puoluetoimisto
"Suomessa ei nykyisin ole oikeasti köyhiä. Minun lapsuudessani 50- ja 60-luvulla oli köyhyyttä, myös meidän perheessämme. Nykyiset köyhät elävät yltäkylläisyydessä kuten apteekkarit ja pankinjohtajat lapsuudessani."
Kyllä nykypäivän köyhillä on jatkuvasti hankaluuksia selviytyä elämän perusmenoista kuten asumisesta, ruasta ja terveydenhoidosta tai lasten välttämättömistä menoista. Niin eivät eläneet apteekkarit tai pankinjohtajat.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, nyt ei ole varaa kaikkeen kIvAaN niinkun ruokaan tai sun perheen pärjäämiseen, mitäs tipuit täysin absurdiin lokeroon joka asettaa sut eriarvoiseen asemaan lain silmissä, ei poliitikot ehdi niitä miettiä kun haalitaan kavereilla massia, eli hilloo, eli fyffee.
Kyllä se on keskituloisenkin mietittävä, mihin raha riittää ja mihin ei. Pakko yrittää aina laittaa vähän syrjään siltä varalta, että joku kodinkone hajoaa. Siinä kun tahtoo vielä käydä niin, että ei riitä, että yksi kone hajoaa, vaan kohta on seuraavan vuoro ja ehkä taas seuraavan vuoro. Kahvinkeitin sanoi työsuhteensa irti kesällä. Saa nähdä, mikä on vuorossa seuraavaksi. Uusi kahvinkeitin nyt ei vienyt taloutta kuralle, mutta samanlaista kuin entinen (Moccamaster) en raaskinut ostaa, kun hinnat ovat kivunneet melkein kaksinkertaisiksi aika lyhyessä ajassa.
lisää tukia yhyy yh hy hyy mulle lisää ilmaista rahaa heti yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Oot sä kyl hävyttömän törkeä, pilalle hemmoteltu paska, ihmisillä on aika rankkoja kohtaloita ja tomlonen kusipullon katkunen inceli kehtaa esittää olevansa, sinä et ole mitään, vähemmän kun mitään, hylkäät omasi hankeen, olet maanpetturi ja rys-sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä kyl hävyttömän törkeä, pilalle hemmoteltu paska, ihmisillä on aika rankkoja kohtaloita ja tomlonen kusipullon katkunen inceli kehtaa esittää olevansa, sinä et ole mitään, vähemmän kun mitään, hylkäät omasi hankeen, olet maanpetturi ja rys-sä.
minähän se maanpetturi olen kun maksan helvetisti veroja 60 000 euron vuosipalkastani te kelan elätit olette sitä kunnon porukkaa.lisää tukia uhyy yhyy miu mau lisää ilmaista rahaa.
Säästän työttömyyskorvauksesta käteistä ja käyn pari kertaa vuodessa maksullisella. On lystiä. Säilyy se kutkuttava uutuudenviehätyskin kun melko harvinaista herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella köyhä ei voi tehdä mitään kivaa?
Ei kivan ole pakko olla kallista
Jos lukemisesta pitää niin on kirjasto , itselleni on kivaa mennä luontoon lenkille , kengathän toki mielellään pitää olla mutta ei minulla ainakaan ole tarvetta monen sadan euron lenkkareihin. Kaikilla ei toki toimi liikuntakyky, että se on este. Itselleni on musiiki sitä tosi kivaa, sähköä tietenkin vie mutta ei niin kovin paljoa. En täysin varmaan ymmärrä mitä se kiva on itsekullekkin , mutta kun olen vaatimattomissa puitteissa joutunut elämään niin ei liene kovin korkealentoisetkaan minun kivan tekemisen löytäminen...jokaisella on omat tasonsa sille kivalle....
Niinpä. Mitäs sitten teette, kun hyväksymme sen, emmekä tavoittele tai ihannoi varakkaiden elämäntapoja?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikkea kivaa. On iso telkkari 50 tuumaa, pleikkari 5 ja 500 euron läppäri. On vene ja harrastusvälineitä. Syön hyvää ruokaa lähes joka päivä. Rahaakin on pari tonnia säästössä.
Nyt keskustelu kylläkin koskee köyhiä. Mutta pitihän sitä päästä revittelemään. Saitko nyt tyydytyksen itsellesi nostaessasi itsesi muiden yläpuolelle...Tyhmyyttä...
Tässä on yksi TYÖSSÄKÄYVÄ, joka ei saa lääkärille aikaa. Ja työterveys ei hoida ko asiaa. Sinä vajakkipedari et tiedä kaikkia suomalaisia