Naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisyltä ja kriisiavulta viedään rahoitus alta
Suomessa yli puolet naisista on kokenut fyysistä väkivaltaa, seksuaaliväkivaltaa tai uhkailua. Nyt sen ehkäisystä ja kriisiavulta aijotaan viedä rahoitus:
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesjärjestöjen alla 8 järjestöä
Naisilla 72!!!
Laita toki joku linkki väitteellesi. Se, että tekee työtä tasa-arvoisesti kummankin sukupuolen parissa ei tee yhdestäkään järjestöstä naisjärjestöä. Kuten ei myöskään se, että iso osa henkilökunnasta on naisia. Lisäksi, kukaan ei estä miehiä kouluttautumaan sote-sektorille ja järjestön perustaminen Suomessa on hyvin vaivatonta.
Googleta hyvä ihminen, niin minäkin tein. Etsi miesjärjestöjen keskusliitto (jossa jäsenet lueteltuna) ja vertaa naisten vastaavaan. Ja moni noista saa avustusta valtion tukemana. Sekin löytyy googlen avulla.
Miten hemmetissä kukaan voi olettaa, että tällainen kehitys johtaa johokin tasa-arvo
Se että haluat jankata paikkansa pitämättömiä asiasta, jonka kaikki voi halutessaan tarkistaa, kertoo vaan surullista tarinaa sinusta. Voit itse miettiä mikä motiivisi on toimia noin. Tuo on ihan helppo tehtävä googlettaa.
Mutta toinen asia on, että ei tässä maassa tarvita kymmeniä eri järjestöjä omine johtajineen samoja päällekäisiä, asioita hoitamaan.
Ei tarvitse joka asialle perustaa uutta. Kohdennetaan vaan taloudelliset resurssit järkevästi ja tasapuolisemmin. Siitä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen hurskastelut siitä miten he muka ovat naisten puolella seksuaalirikosten suhteen on ihan samaa populistista valepaskaa kuin kaikki muutkin heidän puheensa.
Samoin kuin noiden kaikkien avustusjärjestöjenkin. Ne on perustettu tasan sen takia, että voidaan siirtää rahaa kavereiden kavereille suojatyöpaikkoihin.
Jaa. Minä olen kyllä saanut apua omaan akuuttiin kriisiini ja oikeasti olen sitä mieltä että se saattoi palastaa henkeni.
Mutta on helppo heitellä tuollaisia sanomasi kaltaisia heittoja jos ei ole koskaan apua tarvinnut.
Itse olen ollut auttamassa. En saanut siitä senttiäkään, tein sen muista motiiveista. Mutta me valtava joukko vapaaehtoisia tehtiin samat työt (pl koulutus = muutaman kuukaud
Eli ovat huijausjärjestöjä sinunkin mielestäsi, jos oikein ymmärsin.
Ei meidän muiden tarvitse mennä kokeilemaan sinne. Me ymmärretään tuo vähemmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä äänestettiin, tätä saatiin.
Nämä järjestöt kerää rahaa johtajilleen ja heidän työsuhde-etuihin. Silti väkivalta vain lisääntyy, jos luit jutun niin 2022 lisääntyi naisiin kohdistuva väkivalta, jolloin tuo porukka sai marinilta avokätisesti rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla 72!!!
Laita toki joku linkki väitteellesi. Se, että tekee työtä tasa-arvoisesti kummankin sukupuolen parissa ei tee yhdestäkään järjestöstä naisjärjestöä. Kuten ei myöskään se, että iso osa henkilökunnasta on naisia. Lisäksi, kukaan ei estä miehiä kouluttautumaan sote-sektorille ja järjestön perustaminen Suomessa on hyvin vaivatonta.
Googleta hyvä ihminen, niin minäkin tein. Etsi miesjärjestöjen keskusliitto (jossa jäsenet lueteltuna) ja vertaa naisten vastaavaan. Ja moni noista saa avustusta valtion tukemana. Sekin löytyy googlen avulla.
Miten hemmetissä kukaan voi oletta
Se että haluat jankata paikkansa pitämättömiä asiasta, jonka kaikki voi halutessaan tarkistaa, kertoo vaan surullista tarinaa sinusta. Voit itse miettiä mikä motiivisi on toimia noin. Tuo on ihan helppo tehtävä googlettaa.
Mutta toinen asia on, että ei tässä maassa tarvita kymmeniä eri järjestöjä omine johtajineen samoja päällekäisiä, asioita hoitamaan.
Ei tarvitse joka asialle perustaa uutta. Kohdennetaan vaan taloudelliset resurssit järkevästi ja tasapuolisemmin. Siitä on kyse.
Eli ensin täysin tuulesta tempaamasi luvut nais- ja miesjärjestöjen määristä olivat tasa-arvo-ongelma ja nyt itsesi pussiin puhuttuasi, ei tarvitakaan enää enempää järjestöjä.
Onkohan sinun aika taas alkaa paniikissa poistattamaan ketjua, kun omista valheista ja epäloogisuuksista jäädään toistuvasti kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Muijien mielestä mykkäkoulu on vÄkiValTaA. Eli sitä mykkäkoulua tällaiset varakkaat avustusjärjestöt nyt siis estävät ja mykkäkoulun uhreja auttavat 🤣
Nämä auttamisjärjestöt sanovat, että mykkäkoulu on väkivaltaa. Mutta jos joku yhtään kritisoi heidän toimintaansa, niin he menevät mykkäkouluun kyllä heti ja tiukasti.
Minulla on tällainen kokemus. Siksi olen avustusten karsimisen kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen hurskastelut siitä miten he muka ovat naisten puolella seksuaalirikosten suhteen on ihan samaa populistista valepaskaa kuin kaikki muutkin heidän puheensa.
Samoin kuin noiden kaikkien avustusjärjestöjenkin. Ne on perustettu tasan sen takia, että voidaan siirtää rahaa kavereiden kavereille suojatyöpaikkoihin.
Jaa. Minä olen kyllä saanut apua omaan akuuttiin kriisiini ja oikeasti olen sitä mieltä että se saattoi palastaa henkeni.
Mutta on helppo heitellä tuollaisia sanomasi kaltaisia heittoja jos ei ole koskaan apua tarvinnut.
Itse olen ollut auttamassa. En saanut siitä senttiäkään, tein sen muista motiiveista. Mutta me valtava joukko vapaaehtoisia
No ei nyt huijausta, en niin sanonut. Mutta kyllä kritiikki toimintaa ja rahoitusta kohtaan on perustelua. X on täynnä ihmisiä omalla nimellä ja pärställään kertomassa näistä asioista. Kyllä ihmisten on hyvä tietää sekin puoli asioista
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tapa vähentää naisiin kohdistuvaa väkivaltaa on tehdä järkevää maahan muuttopolitiikaa.
Totta, tätähän sillä haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla 72!!!
Googleta hyvä ihminen, niin minäkin tein. Etsi miesjärjestöjen keskusliitto (jossa jäsenet lueteltuna) ja vertaa naisten vastaavaan. Ja moni noista saa avustusta valtion tukemana. Sekin löytyy googlen a
En tiedä mitä sekoilet, mutta selvästi et faktoja kestä etkä lukemaasi ymmärrä millään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli ry:n konkreettisesta toiminnasta vastaavat vapaaehtoiset. Niiden toimistolla on ainakin 100 arvatenkin kovapalkkaista tirehtööriä, joiden määrää ensimmäisenä pitäisi leikata. Sieltä suunnalta tulee tietysti hirveä ulina, kun valtion rahoitus pienenee. Noista henkilöstön tyhjäntoimittajista kukaan ei vastannut yhteenkään puheluun.
- Mieli ry:n Kriisipuhelimeen tuli viime vuonna 416 484 yhteydenottoyritystä, onnistuneita puheluita oli noin satatuhatta. Kriisipuhelin on toiminut yli 50 vuotta ja on hyvin tunnettu.
Lol, arvatenkin.
Arvailu, suoraneinen valhetelu ja omien viesten sarjapeukuttaminen, mitä tämä ketju on täynnä, on suoraa persujen trollitehtaalta. Olettte nykyään yhtä läpinäkyviä kuin itänaapurin kolleganne. Arvatenkin rahoitus tulee myös samasta osoitteesta.
Siis mitä naurat. Eivät ne vastaa puheluihin tai sähköposteihin. Tämä on minunkin kokemukseni. Heillä on ilmeisesti jotain tärkeämpää puuhastelua.
Eikö kaikista järkevin ratkaisu olisi perustaa yksi ja ainoa järjestö joka vastustaa KAIKENLAISTA väkivaltaa? Typerää että tässä korostetaan naisia, vaikka yhtä hyvin miehet ja lapset voivat kärsiä väkivallasta ja tarvitsevat kriisiapua?
Koska eihän sukupuolileimaaminen enää ole ok? :D Vai pitäisikö se olla erikseen mainittuna että naisten, muunsukupuolisten ja miesten järjestö?
Ikävää aina huomata että kun puhutaan esimerkiksi tästä aiheesta, keskusteluilmapiiri on niin politisoitunutta ja jakautuvaa sen mukaan mitä puoluetta kukakin äänestää. Fiksua keskustelua ei puolelta eikä toiselta saa aikaan eikä tosiasioita viitsitä myöntää
Olisi kiva jos voitaisiin yhdessä hyväksyä ja todeta että ilmiö on sadistinen, julma ja asialle on tehtävä jotain. Lähisuhdeväkivalta on ISO ongelma jokapuolella maailmaa, myös Suomessa. Mielestäni myös valtion toimesta on tehtävä toimia asian suhteen. Ymmärrettäisi se tosiasia että leikkauksia tarvitaan, mutta ei kaikilta sektoreilta. Tästä asiasta ei pitäisi leikata vaan kohdentaa apua ja rahoitusta oikein. Eli tässä samassa yhteydessä voisi myöntää että järjestöjenkin toimintaa ja rahojen sijoittamista olisi syytä valvoa tarkemmin. Niin ettei apurahoista hyödy vain korkeavirkaiset tahot.
Viimeisinä olisi hyvä tunnustaa sekin että tilastot siitä että Suomi olisi Euroopan toiseksi väkivaltaisin maa naiselle eivät ole totta. Meillä ei ole luotettavaa tilastointia asiasta. Monen maan viranomaiset, jotka näitä tapauksia hoitavat ja saavat tutkittavakseen, eivät edes vie asioita eteenpäin tai puutu niihin. Mitäpä luulette että toimitaanko itä-euroopan maissa aina lakipykäliä noudattaen ja naisten oikeuksia polkematta tälläisessä tilanteessa? Eivät naiset siellä edes aina uskalla ilmoittaa tälläisestä. Tai useinkaan. Tämä ei toki poista sitä faktaa että Suomessa on Euroopankin mittapuulla myös paljon tekemistä tämän asian suhteen. Olemme tässä jäljessä..
Vierailija kirjoitti:
Pääsevät persut ja muut porvarit pieksemään akkojaan, jes ! Ja kristllisdemonitkin voivat toteutta Sanaa eli naiset pitäkööt turpansa kiinni. Bättre folkdel ei puutu suomenkielisen, fyi fan, rahvaan käninöihin.
Väkivaltahan oli lisääntynyt sinä aikana kun järjestöt saivat näitä tukia valtiolta. Eli ei logiikkas ihan päde.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikista järkevin ratkaisu olisi perustaa yksi ja ainoa järjestö joka vastustaa KAIKENLAISTA väkivaltaa? Typerää että tässä korostetaan naisia, vaikka yhtä hyvin miehet ja lapset voivat kärsiä väkivallasta ja tarvitsevat kriisiapua?
Koska eihän sukupuolileimaaminen enää ole ok? :D Vai pitäisikö se olla erikseen mainittuna että naisten, muunsukupuolisten ja miesten järjestö?
Toki on järkevää, että asiantuntijuutta kohdennetaan uhrien ja tekijöiden mukaan.
Valtaosa noista järjestöistä tekee työtä riippumatta uhrin tai tekijän sukupuolesta. Tuo, että vain naiset olisivat avun kohteina on täysin persujen trollitehtaan harjoittamaa disinformaatiota, joka on toki helppo itsekin havaita valheeksi kun vähän katsoo mitä järjestöt oikeasti tekevät.
Vassarithan usein kouluttautuu aloille jotka ei työllisty. Kaiken maailman avustajia ja tukihenkilöitä. Käyvät yliopistoja mutta eivät mitenkään työllisty. Sitten kaverisuhteilla saavat näitä korkeita virkoja johon tukirahoja menee. Ei niillle naisille jotka sitä apua tarviivat.
Höpö höpö itsellesi.
Asiakkaille ei kerrota muiden asiakkaiden henkilöllisyyttä. Aivan samat vaitiolovelvollisuudet koskevat sote-järjestöjä kuin muitakin vastaavia instansseja. Yrittäkää nyt hyvänen aika pitää nämä valheenne edes uskottavuuden rajoissa.
En valehtele, vaikka se sinulle mieleinen tulkinta onkin. Näin minulle on vastattu.
Ovat sitten lipsauttaneet jotain tai mikä lie virhe tapahtunut. Mutta tämä tuli kyllä ihan selkosuomella minulle kerrotuksi.
Joten minä, rikoksen uhri en saanut apua rikosuhripäivystyksestä, koska rikoksen tekijä oli heidän asiakkaansa. Kyllä se minustakin oli pöyristyttävää. Joten en ihmettele, että se on sinustakin epäuskottavaa. Joskus näköjään uskomattomia asioita tapahtuu.
Ja siksi avustusten vähentäminen on ihan oikein. Valvontaa pitäisi myös olla. Sitähän ei käytännössä ole, sillä ei löytynyt valvovaa tahoa, kun yritin selvittää kuka toimintaa valvoo. Eli rahoituksen myöntää oikeusministeriö, jonne mieli ry raportoi. Mutta mitään valvontaa toimintaan ei kohdistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli ry:n konkreettisesta toiminnasta vastaavat vapaaehtoiset. Niiden toimistolla on ainakin 100 arvatenkin kovapalkkaista tirehtööriä, joiden määrää ensimmäisenä pitäisi leikata. Sieltä suunnalta tulee tietysti hirveä ulina, kun valtion rahoitus pienenee. Noista henkilöstön tyhjäntoimittajista kukaan ei vastannut yhteenkään puheluun.
- Mieli ry:n Kriisipuhelimeen tuli viime vuonna 416 484 yhteydenottoyritystä, onnistuneita puheluita oli noin satatuhatta. Kriisipuhelin on toiminut yli 50 vuotta ja on hyvin tunnettu.
Lol, arvatenkin.
Arvailu, suoraneinen valhetelu ja omien viesten sarjapeukuttaminen, mitä tämä ketju on täynnä, on suoraa persujen trollitehtaalta. Olettte nykyään yhtä läpinäkyviä kuin itänaapurin kolleganne. Arvatenkin rahoitus tulee my
Niin, monesti on käynyt ilmi, ettei nykyiselläkään resurssoinnilla pystytä vastaamaan tarpeeseen, joten leikkaukset takaavat sen, että yhä useampi jää sinun tavoin saamatta apua.
Kriisipuhelin palveluiden soittomääriä muuten valvotaan tarkasti. Puheluiden määrä (sekä ne joihin on pystytty vastaamaan että ne joihin ei ole pystytty vastaamaan) raportoidaan vuosittain rahoittajalle samalla kun raportoidaan avustuksen käyttö.
Jos meillä on tosiaan 72 naisjärjestöä, niin onhan se selvää, että tuossa on päällekkäisyyttä ja niitä on liikaa.
Nuo voisi vähentää yhteen järjestöön, ja valtio avustaa sitä. Ja that's it.
Jos joku sitten haluaisi rinnakkaisjärjestöjä, niin niitä voi tietenkin perustaa, mutta valtion avustukset menisivät vain yhdelle, ministeriön alaisena toimivalle ja valvotulle järjestölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla 72!!!
Miten hemmetissä kukaan voi olettaa, että tällainen kehitys johtaa johokin tasa-arvo
Eli voisivatko pörssiyhtiöiden hallituspaikkoja kinuavat naisetkin perustaa ihan itse ne pörssiyhtiöt, joiden hallituksessa voivat sitten istua? Ei tarvitsisi lailla määrätä epäpätevää naista hallitukseen.
En valehtele, vaikka se sinulle mieleinen tulkinta onkin. Näin minulle on vastattu.
Ovat sitten lipsauttaneet jotain tai mikä lie virhe tapahtunut. Mutta tämä tuli kyllä ihan selkosuomella minulle kerrotuksi.
Joten minä, rikoksen uhri en saanut apua rikosuhripäivystyksestä, koska rikoksen tekijä oli heidän asiakkaansa. Kyllä se minustakin oli pöyristyttävää. Joten en ihmettele, että se on sinustakin epäuskottavaa. Joskus näköjään uskomattomia asioita tapahtuu.
Ja siksi avustusten vähentäminen on ihan oikein. Valvontaa pitäisi myös olla. Sitähän ei käytännössä ole, sillä ei löytynyt valvovaa tahoa, kun yritin selvittää kuka toimintaa valvoo. Eli rahoituksen myöntää oikeusministeriö, jonne mieli ry raportoi. Mutta mitään valvontaa toimintaan ei kohdistu.
Tämä on ihan yksiselitteisesti valetta. Vaikka tekijä olisi avun piirissä, myös tämän uhri on oikeutettu apuun. Mitään tuollaista keksimääsi sääntöä ei ole. Myöskään tuollasita lipsauttelua ei tapahdu. Rahoituksen myöntää OM ja samoin OM vastaa avustuksen käytön valvonnasta. Rahoituskokonaisuuksille tehdään vuosittain aivan normaalit toiminnan ja talouden tarkastukset.
Todella kuvaavaa, että esitetyt argumentit järjstöjä vastaan ovat valheita. Totuus kun ei tue teidän ideologiaanne.
Höpö höpö itsellesi.
Asiakkaille ei kerrota muiden asiakkaiden henkilöllisyyttä. Aivan samat vaitiolovelvollisuudet koskevat sote-järjestöjä kuin muitakin vastaavia instansseja. Yrittäkää nyt hyvänen aika pitää nämä valheenne edes uskottavuuden rajoissa.