Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisyltä ja kriisiavulta viedään rahoitus alta

Vierailija
20.10.2024 |

Suomessa yli puolet naisista on kokenut fyysistä väkivaltaa, seksuaaliväkivaltaa tai uhkailua. Nyt sen ehkäisystä ja kriisiavulta aijotaan viedä rahoitus:

https://yle.fi/a/74-20118646

Kommentit (394)

Vierailija
101/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, monesti on käynyt ilmi, ettei nykyiselläkään resurssoinnilla pystytä vastaamaan tarpeeseen, joten leikkaukset takaavat sen, että yhä useampi jää sinun tavoin saamatta apua. 

Kriisipuhelin palveluiden soittomääriä muuten valvotaan tarkasti. Puheluiden määrä (sekä ne joihin on pystytty vastaamaan että ne joihin ei ole pystytty vastaamaan) raportoidaan vuosittain rahoittajalle samalla kun raportoidaan avustuksen käyttö.

Ei. Resursseilla ei ollut tuon asian kanssa mitään tekemistä. Minulle ei edes alettu sanomaan, että resurssien puutteen vuoksi kaikki eivät voi saada apua. Tämä ei ollut lainkaan se selitys. Vaikka noille olisi sinä päivänä annettu 10 miljardia lisää rahaa ja vastaavasti työvoimaa, niin minä en olisi silti voinut saada sieltä apua.

Joten ei, mikään määrä lisärahoitusta ei poista noiden järjestöjen ongelmia ja mädännäisyyttä.

Vierailija
102/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva ja välittävä Suomi!

T. Petteri ja Riikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan yksiselitteisesti valetta. Vaikka tekijä olisi avun piirissä, myös tämän uhri on oikeutettu apuun. Mitään tuollaista keksimääsi sääntöä ei ole. Myöskään tuollasita lipsauttelua ei tapahdu. Rahoituksen myöntää OM ja samoin OM vastaa avustuksen käytön valvonnasta. Rahoituskokonaisuuksille tehdään vuosittain aivan normaalit toiminnan ja talouden tarkastukset. 

Todella kuvaavaa, että esitetyt argumentit järjstöjä vastaan ovat valheita. Totuus kun ei tue teidän ideologiaanne.

Minulle on kuitenkin sanottu toisin. Kuka Rikussa seisoo tuon sinun väittämäsi periaatteen kannalla? Kerro nimi, niin otan häneen yhteyttä. Minä en sellaista ihmistä löytänyt. Joten minulle kerrotun mukaan tuo sinun ideologiasi ei toteudu käytännön tasolla, vaikka se periaatteisiin olisi kirjattukin.

Ja kyllä, minäkin sanoin, että oikeusministeriölle raportoidaan. Mutta toiminnan todellista valvontaa ei ole. Eli sitä pitääkö raporttien tarinat todellisessa toiminnassa paikkansa. Ei ole mitään pistotarkastuksia tai mahdollisuutta kannella toiminnasta.

Vierailija
104/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, löydät rahat pois yhdistyksiltä ja järjestöiltä ym. Tarkempaa taloudenpitoa ja töiden tehostusta tilalle.

Vierailija
105/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan yksiselitteisesti valetta. Vaikka tekijä olisi avun piirissä, myös tämän uhri on oikeutettu apuun. Mitään tuollaista keksimääsi sääntöä ei ole. Myöskään tuollasita lipsauttelua ei tapahdu. Rahoituksen myöntää OM ja samoin OM vastaa avustuksen käytön valvonnasta. Rahoituskokonaisuuksille tehdään vuosittain aivan normaalit toiminnan ja talouden tarkastukset. 

Todella kuvaavaa, että esitetyt argumentit järjstöjä vastaan ovat valheita. Totuus kun ei tue teidän ideologiaanne.

Minulle on kuitenkin sanottu toisin. Kuka Rikussa seisoo tuon sinun väittämäsi periaatteen kannalla? Kerro nimi, niin otan häneen yhteyttä. Minä en sellaista ihmistä löytänyt. Joten minulle kerrotun mukaan tuo sinun ideologiasi ei toteudu käytännön tasolla, vaikka se periaatteisiin olisi kirjattukin.

Ja kyllä, minäkin sanoin, että oikeusministeriölle raportoidaan. Mutta toiminnan todellista valvontaa ei ol

Toisin kuin sinä, minä en puhu minkään ideologian värittämänä, vaan ihan faktoista. OM valvoo avutuksen käyttöä ja jos epäilet avustustusta käytetyn väärin, olet luonnollisesti yhteydessä OM:ään. Jos taas epäilet muuta väärinkäytöstä tai toimintaa, olet luonnollisesti yhteydessä esim. Valviraan.

Toiminnan ja talouden tarkastaa ulkopuoliset henkilöt joilla ei ole eturistiriitoja suhteessa OM:ää tai avustuksen saajaa. Näitä koskee ihan normaalit vaatimukset ja periaatteet mitä valvontaan ja tarkastukseen tulee.

Vierailija
106/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt samanlainen "auttaja/kriisiapu" kuin tuo Mieli ry, jossa kaikki miljoonat meneekin johtajien ja päälliköiden palkkoihin?

Näillä ylläpidetään turvakoteja ja kriisiapua jne.

Itse ainakin sain turvakodeilta keskusteluapua pitkäksi aikaa sekä rikulta tukihenkilön.

Näillä ehkäistään niitä mahdollisia tapoja, itsemurhia, tulevia mielenterveysongelmia jne.

Tässä tulee käymään niin, että myöhemmin maksellaan näistäkin vaan kovempaa hintaa.

Höpöhöpöä.

Minut pahoinpiteli mieshenkilö. Pyysin Mieli ry:n alaiselta Rikosuhripäivystykseltä apua, niin he sanoivat minulle, etteivät voi auttaa minua, koska pahoinpitelijä on heidän asiakkaansa. Toistan: Pahoinpitelijä oli RikosUHRIpäivystyksen asiakas. Ja siksi minä, rikoksen uhri, en voin

Tämä nyt olikin vain mun kokemus asiasta.

Ei ne rikussa niitä henkilötietoja saa jaella noin eikä kertoa muiden asiakkuuksista. Ei ne kysele  pahoinpitelijän henkilöllisyyttä.

Mitä sä selität?

Vierailija
107/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako päällekäistä järjestöä tarvitaan suojelemaan aikuista naista??! Varsinkin kun vapaaehtoisten avulla toimii. Mihin ne rahat menee oikein?

Miksei lapsiin ja lasten suojelemiseen resurssoida läheskään yhtä paljon kuin aikuisten naisten??

Naurettavaa, kuinka varsinkin feministit näkevät naiset puolustuskyvyttöminä vauvoina.

Vierailija
108/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeväkivallan pystyy parhaiten välttämään asumalla yksin. Tällaisen elämäntavan olen itse valinnut ja yksinasuminen on nykyään hyvin yleistä suomessa.

Vierailija
109/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsevät persut ja muut porvarit pieksemään akkojaan, jes ! Ja kristllisdemonitkin voivat toteutta Sanaa eli naiset pitäkööt turpansa kiinni. Bättre folkdel ei puutu suomenkielisen, fyi fan, rahvaan käninöihin.

Väkivaltahan oli lisääntynyt sinä aikana kun järjestöt saivat näitä tukia valtiolta. Eli ei logiikkas ihan päde.

Ilmoitusten määrä voi lisääntyä, käsitys siitä mikä on väkivaltaa ja mikä ei kehittyä. Lisäksi tietysti suomeen tulee koko ajan väestöä muista kulttuureista, jotka tuovat soppaan oman lisämausteensa

Vierailija
110/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluks menee nää leikkaukset ettei mitään järkeä.

Vierailija
111/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt samanlainen "auttaja/kriisiapu" kuin tuo Mieli ry, jossa kaikki miljoonat meneekin johtajien ja päälliköiden palkkoihin?

Näillä ylläpidetään turvakoteja ja kriisiapua jne.

Itse ainakin sain turvakodeilta keskusteluapua pitkäksi aikaa sekä rikulta tukihenkilön.

Näillä ehkäistään niitä mahdollisia tapoja, itsemurhia, tulevia mielenterveysongelmia jne.

Tässä tulee käymään niin, että myöhemmin maksellaan näistäkin vaan kovempaa hintaa.

Höpöhöpöä.

Minut pahoinpiteli mieshenkilö. Pyysin Mieli ry:n alaiselta Rikosuhripäivystykseltä apua, niin he sanoivat minulle, etteivät voi auttaa minua, koska pahoinpitelijä on heidän asiakkaansa. Toistan: Pahoinpitelijä oli RikosUHRIpäivysty

Kyllä ne kyselevät siellä yksityiskohtia, ja sohlaavat muutenkin hian mitä sattuu. Samoin kuin sosiaalipäivystyksessä ja joka paikassa muutenkin. Näitä palveluja ylläpitävät ihmiset ovat IHMISIÄ, eivätkä millään tasolla huippusuorittajia. Yksinkertaisia tantoja, jotka menevät omiin tunteisiinsa ja reagoivat niiden pohjalta. Itselläni meni täysin luottamus kaikkiin yhteiskunnan palveluihin, kun jouduin rikoksen uhriksi. Näissä organisaatioissa olevat naiset ovat jollain asteella itsekin misogynistisiä ja alttiita manipulaatiolle. Eivät millään tasolla kelvollisia tehtäviinsä

Varmin tapa selviytyä naisena joutumatta vakavien rikosten uhriksi suomessa on: välttää kaikkia mieskontakteja. Piste.

Vierailija
112/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi naiset seurustelee jännämiesten kanssa? Ei siis ole mikään pakko olla väkivaltaisen miehen kanssa,

T kiltti mies

Jännämiehet yleensä näyttäytyy kilttinä, kunnes tämä jännävaihe alkaa jossain kohtaa. Ensin täytyy jännämiehen saada loukkuun, että voi kontrolloida ja siitä on vaikeampi lähteäkin. Lisäksi naiselle vaarallisin (jopa tappavin) vaihe on se kun lähtee/aikoo lähteä.

Vierailija
113/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi naiset seurustelee jännämiesten kanssa? Ei siis ole mikään pakko olla väkivaltaisen miehen kanssa,

T kiltti mies

Ei ole pakko olla väkivaltainen, lähdetäänkö siitä.

Vierailija
114/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T kiltti mies

Ei ole pakko seurustella ollenkaan. Lähdetään liikkeelle siitä. Voimme kaikki elää poteroissamme ja odottaa, että yksikin mies tarjoaa meille jotakin parempaa. Veikkaan, että tulee pitkä odotus.

Vierailija
115/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vahvat ja itsenäiset suomalaiset naiset saavat vastaavan järjestön ihan keskenään pystyyn mikä ei tarvitse mitään valtion apuja eikös niin? Vai mitä? Miten on...

Vierailija
116/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naisiin kohdistuvaa väkivaltaa voi ennaltaehkäistä?

Esim. juuri tällaisilla tukijärjestöillä joilta nyt leikataan. Jos perheessä on ollut väkivaltaa on riski, että esim. lapsi toistaa samaa aikuisena joko uhrina tai tekijänä.

Mitä se konkreettinen apu on mitä tukikärjestö voi tarjota tai tarjoaa?

Vierailija
117/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. juuri tällaisilla tukijärjestöillä joilta nyt leikataan. Jos perheessä on ollut väkivaltaa on riski, että esim. lapsi toistaa samaa aikuisena joko uhrina tai tekijänä.

Hakukoneella löytyy vastauksia.

Vierailija
118/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakukoneella löytyy vastauksia.

Vaikuttaa ihan järkevältä että tuollaiseen ei laiteta rahaa josta ei tunnu olevan edes konkreettista apua kenellekään.

Vierailija
119/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin sinä, minä en puhu minkään ideologian värittämänä, vaan ihan faktoista. OM valvoo avutuksen käyttöä ja jos epäilet avustustusta käytetyn väärin, olet luonnollisesti yhteydessä OM:ään. Jos taas epäilet muuta väärinkäytöstä tai toimintaa, olet luonnollisesti yhteydessä esim. Valviraan.

Toiminnan ja talouden tarkastaa ulkopuoliset henkilöt joilla ei ole eturistiriitoja suhteessa OM:ää tai avustuksen saajaa. Näitä koskee ihan normaalit vaatimukset ja periaatteet mitä valvontaan ja tarkastukseen tulee.

Kyllä minä uskon, että sinun on hyvin vaikea ymmärtää, että tämän sinun ihannoimasi järjestön sisällä tapahtuu järjestön periaatteiden vastaista toimintaa. Minä kuitenkin kerron omasta kokemuksestani ja minulle suoraan rikusta kerrottuja sanoja, jotka ovat ihan täysiä faktoja. Vaikka ne faktat ovat sinulle epämiellyttäviä, niin sinun tunteesi eivät muuta niitä epätosiksi.

Vierailija
120/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa ollenkaan selvitetty, mitä Bulgariassa tehdään oikein? Sehän on Euroopan turvallisin maa naisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi