Naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisyltä ja kriisiavulta viedään rahoitus alta
Suomessa yli puolet naisista on kokenut fyysistä väkivaltaa, seksuaaliväkivaltaa tai uhkailua. Nyt sen ehkäisystä ja kriisiavulta aijotaan viedä rahoitus:
Kommentit (394)
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/824decdb-84fc-4233-8ebc-6c7e166bc…
Täältä joku lista, mistä leikataan ja mistä ei:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/824decdb-84fc-4233-8ebc-6c7e166bc…
Vierailija kirjoitti:
Näin ne persut "puolustaa naisia"
Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) on perustellut blogiinsa kirjoittamiaan rasistisia ilmaisuja naisten puolustamisella.
Miten julkisella rahalla ehkäistään parisuhdeväkivaltaa?
Vierailija kirjoitti:
Hulluks menee nää leikkaukset ettei mitään järkeä.
Näissä nimenomaan on järkeä. Olikin jo aika alkaa ruotimaan näitä järjettömiä valtionavustusten määriä, joita holvataan joka suuntaan ilman minkäänlaista kontrollia. Tämä oli yksi perussuomalaisten tavoitteista ja minä ainakin olen iloinen, että tähän asiaan saadaan joku roti. Paljon on toki vielä perattavaa, mutta suunta ainakin on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi naiset seurustelee jännämiesten kanssa? Ei siis ole mikään pakko olla väkivaltaisen miehen kanssa,
T kiltti miesJännämiehet yleensä näyttäytyy kilttinä, kunnes tämä jännävaihe alkaa jossain kohtaa. Ensin täytyy jännämiehen saada loukkuun, että voi kontrolloida ja siitä on vaikeampi lähteäkin. Lisäksi naiselle vaarallisin (jopa tappavin) vaihe on se kun lähtee/aikoo lähteä.
Pyh. Jännämiehet on niitä, jotka lähtee ja naiset niitä, jotka roikkuu jännämiehissä ja siksi siinä sairastuu molemmat. Jännämiehen paikka ei ole parisuhteessa ja on väkivaltaa naiselta yrittää kahlita häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miesjärjestö saa satoja tuhansia vaikka sen väitteet eivät pidä paikkaansa:
https://yle.fi/a/74-20082845?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Myös tietyt ampumaradat saa suuret rahoitukset. Sillä lailla!
Perussuomalaisten Jenna Simula on hallituksen puheenjohtaja Ruutikunnat-yhtiössä, joka vastaa Ruutikankaan ampumaurheilukeskuksen rakennusprojektista. Ampumarata on saanut hallituksen budjetista miljoonan euron avustuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naisiin kohdistuvaa väkivaltaa voi ennaltaehkäistä?
Esim. juuri tällaisilla tukijärjestöillä joilta nyt leikataan. Jos perheessä on ollut väkivaltaa on riski, että esim. lapsi toistaa samaa aikuisena joko uhrina tai tekijänä.
Mitä se konkreettinen apu on mitä tukikärjestö voi tarjota tai tarjoaa?
Esim. turvakodit, neuvonta ja ylipäätään tuki, että ei tarvitse olla yksin asian kanssa. Tosin puhelimiin soittaa monta sataa tuhatta ihmistä ja murto-osalle pystytään vastaamaan, tästäkin nyt näköjään leikataan....oivoi.
Turvakoti on kams yksi vitsi. Sinne pääsee vaikka pelkäis hämähäkkejä ja feminazit siellä vakuuttelee, että sekin on miehen vika.
Ei ne rikussa niitä henkilötietoja saa jaella noin eikä kertoa muiden asiakkuuksista. Ei ne kysele pahoinpitelijän henkilöllisyyttä.
Mitä sä selität?
Minä selitän mitä minulle on niiden kanssa tapahtunut. Totta kai minäkin ihmettelin, että se toisesta asiakkaasta kertoi, sillä olihan se minullekin selvää, ettei se niin olisi saanut tehdä. Mutta sitä tuskin voidaan minun synniksi laskea, että työntekijä siellä mokasi.
Eikä niiden tarvinnut mitään henkilöllisyyksiä kysellä, kun minä olin kertonut kuka minä olin, kuka pahoinpitelijä oli ja mitä oli tapahtunut. Siksihän ne sitten kieltäytyi auttamasta. Se työntekijä puhelimessa vaikean oloisena kertoi, että he eivät voi auttaa. Minä tietenkin kysyin, että miksi niin, jolloin alkoi änkytys, että sitä on vaikea selittää. Minä sitten ihmettelin, että onhan siihen jokin syy olemassa, niin varmaan siinä, kun koki tilanteen jotenkin vaikeaksi, niin sitten vahingossa lipsautti pahoinpitelijän asiakkuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. juuri tällaisilla tukijärjestöillä joilta nyt leikataan. Jos perheessä on ollut väkivaltaa on riski, että esim. lapsi toistaa samaa aikuisena joko uhrina tai tekijänä.
Esim. turvakodit, neuvonta ja ylipäätään tuki, että ei tarvitse olla yksin asian kanssa. Tosin puhelimiin soittaa monta sataa tuhatta ihmistä ja murto-osalle pystytään vastaamaan, tästäkin nyt näköjään leikataan....oivoi.
Onko niistä turvakodeista jotakin konkreettista hyötyä väkivallan ehkäisyssä? Tai auttaako se että saa puhua jollekin mutta palaa kuitenkin lopulta sinne väkivaltaisen puolison luo takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miesjärjestö saa satoja tuhansia vaikka sen väitteet eivät pidä paikkaansa:
https://yle.fi/a/74-20082845?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Myös tietyt ampumaradat saa suuret rahoitukset. Sillä lailla!
Perussuomalaisten Jenna Simula on hallituksen puheenjohtaja Ruutikunnat-yhtiössä, joka vastaa Ruutikankaan ampumaurheilukeskuksen rakennusprojektista. Ampumarata on saanut hallituksen budjetista miljoonan euron avustuksen.
Mitä, ei kai persuissa ole korruptiota. En voi mitenkään uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niistä turvakodeista jotakin konkreettista hyötyä väkivallan ehkäisyssä? Tai auttaako se että saa puhua jollekin mutta pa
On.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakoti on kams yksi vitsi. Sinne pääsee vaikka pelkäis hämähäkkejä ja feminazit siellä vakuuttelee, että sekin on miehen
Niin aivan, sehän oli naisen vika kun joutui ammutuksi keskellä katua matkalla turvakotiin. Mielestäni pitäisi saada enemmän rahaa järjestöille, enemmän turvakoteja, joka kadun kulmaan niin pääsee suojaan hulluilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä nimenomaan on järkeä. Olikin jo aika alkaa ruotimaan näitä järjettömiä valtionavustusten määriä, joita holvataan joka suuntaan ilman minkäänlaista kontrollia. Tämä oli yksi perussuomalaisten tavoitteista ja minä ainakin olen iloinen, että tähän asiaan saadaan joku roti. Paljon on toki vielä perattavaa, mutta suunta ainakin on oikea.
Näin juuri. Kymmenittäin saman alan järjestöjä. Paljon päällekkäisyyttä. Ja jokainen voi perustaa järjestön, johon runoilee jotain tärkeältä kuulostavaa toimintaa, ja sitten hakee siihen avustusta. Mikään toiminta ei tarvitse toteutua kuin paperilla.
Vähän vaikea on uskoa jos mitään konkreettisia tuloksia ei ole hyödyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon vähempikin järjestömäärä riittäisi. Ja yleinen hyöty olisi vähemmälläkin yhtä suuri.
Ja toisaalta jotkut marttajärjestöt ja metsästysseurat eivät lakkaisi toimimasta, vaikka niitä ei yhtään avustettaisi. Ne ihmiset tekisi sitä joka tapauksessa, koska ne tykkää siitä.
Eli ei ollut ammutulle naiselle hyötyä turvakodista, joten servasit itse itsesi ja todistit turvakodin olevan hyödytön tositilanteessa. Auttavat vain narsisteja, vieraannuttajia ja muita lapsensa vihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ollut ammutulle naiselle hyötyä turvakodista, joten servasit itse itsesi ja todistit turvakodin olevan hyödytön tositilanteessa. Auttavat vain narsisteja, vieraannuttajia ja muita lapsensa vihaajia.
Ja äö:si on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Kymmenittäin saman alan järjestöjä. Paljon päällekkäisyyttä. Ja jokainen voi perustaa järjestön, johon runoilee jotain tärkeältä kuulostavaa toimintaa, ja sitten hakee siihen avustusta. Mikään toiminta ei tarvitse toteutua kuin paperilla.
Oottepa pöljiä. Niitä tarvitaan jopa
No miehille eimole edes sitä auttavaa puhelinta jonne jutella, että se siitä tasa-arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äö:si on?
Mikä on ÄÖ? Ösämäärä?