Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisyltä ja kriisiavulta viedään rahoitus alta

Vierailija
20.10.2024 |

Suomessa yli puolet naisista on kokenut fyysistä väkivaltaa, seksuaaliväkivaltaa tai uhkailua. Nyt sen ehkäisystä ja kriisiavulta aijotaan viedä rahoitus:

https://yle.fi/a/74-20118646

Kommentit (394)

Vierailija
61/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Suomi ota mallia Bulgariasta, joka on Euroopan turvallisin maa naisille? Mitä voisimme oppia bulgarialaisilta?

Pitää köyhtyä lisää

Vierailija
62/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tai mikään ei estä teitä ulisevia akkoja lahjoittamasta tuonne rahaa. Vai eikö kiinnostakaan silloin, kun on omista rahoista kyse? 

Tämä. Ihmiset haluavat, että joku muu rahoittaa kaiken hyväntekeväisyyden. Ja kun rahoitus hoituu verovaroista, niine ei niin väliä, meneekö joka markka oikeaa osoitteeseen, vai kenties organisaation hallintoon ja pyörittämiseen ja hyväpalkkaisiin suojatyöpaikkoihin. 

No kyllähän valtio katsoo aika paljon tarkemmin sen onko se toiminta oikeasti tarpeellista ja toimivaa kuin silloin kun ihminen antaa johonkin keräykseen rahaa ihan fiilispohjalta.

On myös aika vaikea tehdä mitään pitkäjänteistä avustustyön suunnittelua jos rahoitus on koko ajan vain yksittäisten lahjoittajien hyvän tahdon alaista ja voi loppua milloin vain kun joku muu asia alkaa kiinnostaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesjärjestöjen alla 8 järjestöä

Naisilla 72!!! 

Vierailija
64/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä "vauvamaista" keskustelua. Vakava aihe yritetään kammeta sivuun erilaisilla väitteillä esim. siitä että väkivaltaa koskevat kysymykset käsitetään eri tavalla eri maissa. Kysymykset ovat varmasti selkeitä ja jos nainen kokee että häntä on lyöty fyysisesti niin todennäköisesti näin on myös tapahtunut kuten suomalaiset naiset ovat kertoneet vastatessaan väkivaltaa koskeviin kysymyksiin.

Ei ole kyse siitä, vaan naiset eivät vain kerro kokemastaan parisuhdeväkivallasta. Kulttuuri vaikuttaa tähän vahvasti. Tutkimuksessa oli selvä korrelaatio yhteiskunnan tasa-arvon ja naisten kokeman väkivallan välillä. Mitä tasa-arvoisempi maa, sitä useammin naiset kertoivat kokemastaan väkivallasta. 

Vierailija
65/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille ei tuollaista ole edes tarjolla. Kyllä ne naisetkin osaavat pahoinpidellä miestä ruumiillisesti ja ennen kaikkea henkisesti.

Juuri näin! Miesuhreihan sitä pitäisi juuri panostaa, kun heidän kynnys hakea apua on selvästi korkeampi

Myös heitä on autettu.

Älähän naurata nyt. Onkohan pientä epäsuhtaa kuitenkin havaittavissa.

Puhumattakaan lapsista. Lapset ei kiinnosta sen vertaa. 

Vierailija
66/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa naiset että lapsen paikka on elossa! Lopettakaa se lasten tappaminen, voidaanko sopia näin?

Ketkähän niitä lapsia eniten tappaa? Miehet, voidaanko sopia, että ette tee enää näin? 

Vierailija
67/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille ei tuollaista ole edes tarjolla. Kyllä ne naisetkin osaavat pahoinpidellä miestä ruumiillisesti ja ennen kaikkea henkisesti.

Juuri näin! Miesuhreihan sitä pitäisi juuri panostaa, kun heidän kynnys hakea apua on selvästi korkeampi

Samat järjestöt auttavat myös miehiä.

Siellä feministit nauraa miehille. 

Vierailija
68/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirhan pomot saa isoa palkkaa. En edes tiedä onko Pirhalla jotain *auttavaa puhelinta* jossa saada apua? Tai väkivaltainen terapiaa?

Vierailija
69/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen hurskastelut siitä miten he muka ovat naisten puolella seksuaalirikosten suhteen on ihan samaa populistista valepaskaa kuin kaikki muutkin heidän puheensa. 

Samoin kuin noiden kaikkien avustusjärjestöjenkin. Ne on perustettu tasan sen takia, että voidaan siirtää rahaa kavereiden kavereille suojatyöpaikkoihin.

Jaa. Minä olen kyllä saanut apua omaan akuuttiin kriisiini ja oikeasti olen sitä mieltä että se saattoi palastaa henkeni.

Mutta on helppo heitellä tuollaisia sanomasi kaltaisia heittoja jos ei ole koskaan apua tarvinnut.

Itse olen ollut auttamassa. En saanut siitä senttiäkään, tein sen muista motiiveista. Mutta me valtava joukko vapaaehtoisia tehtiin samat työt (pl koulutus = muutaman kuukauden ajan 1pv/vko) kuin palkatut työntekijät, jotka olivat koko ajan vielä jollain vapailla ja lomilla (?) 

Lisäksi monia asiakkaita palloteltiin kyllästymiseen asti eri järjestöjen välillä. Eivät he siitä itsekään pitäneet.

Kyllä kaikkien kannattaisi mennä itse tekemään noita hommia hetkeksi, niin saattaisi silmät avautua.

En todellakaan ole ainoa, jolla on tällaisia kokemuksia

Vierailija
70/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla 72!!! 

Laita toki joku linkki väitteellesi. Se, että tekee työtä tasa-arvoisesti kummankin sukupuolen parissa ei tee yhdestäkään järjestöstä naisjärjestöä. Kuten ei myöskään se, että iso osa henkilökunnasta on naisia. Lisäksi, kukaan ei estä miehiä kouluttautumaan sote-sektorille ja järjestön perustaminen Suomessa on hyvin vaivatonta. 

Vierailija
71/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla 72!!! 

Laita toki joku linkki väitteellesi. Se, että tekee työtä tasa-arvoisesti kummankin sukupuolen parissa ei tee yhdestäkään järjestöstä naisjärjestöä. Kuten ei myöskään se, että iso osa henkilökunnasta on naisia. Lisäksi, kukaan ei estä miehiä kouluttautumaan sote-sektorille ja järjestön perustaminen Suomessa on hyvin vaivatonta. 

Googleta hyvä ihminen, niin minäkin tein. Etsi miesjärjestöjen keskusliitto (jossa jäsenet lueteltuna) ja vertaa naisten vastaavaan. Ja moni noista saa avustusta valtion tukemana. Sekin löytyy googlen avulla.

Miten hemmetissä kukaan voi olettaa, että tällainen kehitys johtaa johokin tasa-arvoon?

Vierailija
72/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla 72!!! 

Naurattaa että naiset joille rivien välistä lukeminen ja tunnepohjainen argumentointi on niin tärkeää, esittävät tuollaista paskaa. 

Vierailija
73/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen hurskastelut siitä miten he muka ovat naisten puolella seksuaalirikosten suhteen on ihan samaa populistista valepaskaa kuin kaikki muutkin heidän puheensa. 

Samoin kuin noiden kaikkien avustusjärjestöjenkin. Ne on perustettu tasan sen takia, että voidaan siirtää rahaa kavereiden kavereille suojatyöpaikkoihin.

Jaa. Minä olen kyllä saanut apua omaan akuuttiin kriisiini ja oikeasti olen sitä mieltä että se saattoi palastaa henkeni.

Mutta on helppo heitellä tuollaisia sanomasi kaltaisia heittoja jos ei ole koskaan apua tarvinnut.

Itse olen ollut auttamassa. En saanut siitä senttiäkään, tein sen muista motiiveista. Mutta me valtava joukko vapaaehtoisia tehtiin samat työt (pl koulutus = muutaman kuukaud

Luonnollisesti vapaaehtoiset eivät tee sitä työtä mitä palkatut ammattilaiset, vaikka ammattilaiset välillä tekisivät samaa työtä mitä vapaaehtoiset tekevät.

Tuo pallottelu taas johtuu ihan siitä, että palvelurakenteet eivät ole olleet vuosikausiin kunnossa. Stea-rahalla saat tarjota yhdelle asiakkaalle 5 käyntikertaa palvelussa (poissulkien avoimet kansalaistalot jne.) ja tämän jälkeen asiakas täytyy ohjata eteen päin. Koska kuntien ja kaupunkien palvelut ovat tukossa ja akuutissa kriisissä oleva ihminen ei voi odottaa hoitojonossa sitä 1,5 vuotta, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin yrittää ohjata toisen järjestön avun puuriin.

Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että Suomesa sote-alan järjestöt eivät tee hyväntekeväisyyttä, vaan paikkaavat valtion palveluita ja sen takia rahoituskin on valtion avustuksia. Järestöiltä leikkaaminen on siis käytännössä valtion ennestään riittämättömistä palveluista leikkaamista.

Vierailija
74/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli ry:n konkreettisesta toiminnasta vastaavat vapaaehtoiset. Niiden toimistolla on ainakin 100 arvatenkin kovapalkkaista tirehtööriä, joiden määrää ensimmäisenä pitäisi leikata. Sieltä suunnalta tulee tietysti hirveä ulina, kun valtion rahoitus pienenee. Noista henkilöstön tyhjäntoimittajista kukaan ei vastannut yhteenkään puheluun.

- Mieli ry:n Kriisipuhelimeen tuli viime vuonna 416 484 yhteydenottoyritystä, onnistuneita puheluita oli noin satatuhatta. Kriisipuhelin on toiminut yli 50 vuotta ja on hyvin tunnettu.

https://mieli.fi/yhteystiedot/henkilosto/

Vierailija
75/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Suomi ota mallia Bulgariasta, joka on Euroopan turvallisin maa naisille? Mitä voisimme oppia bulgarialaisilta?

Romaniaan ja Valko-Venäjälle opintomatkalle. Siellä ei käytännössä esiinny naisiin kohdistuvaa väkivaltaa.

Vierailija
76/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt samanlainen "auttaja/kriisiapu" kuin tuo Mieli ry, jossa kaikki miljoonat meneekin johtajien ja päälliköiden palkkoihin?

Näillä ylläpidetään turvakoteja ja kriisiapua jne.

Itse ainakin sain turvakodeilta keskusteluapua pitkäksi aikaa sekä rikulta tukihenkilön.

Näillä ehkäistään niitä mahdollisia tapoja, itsemurhia, tulevia mielenterveysongelmia jne.

Tässä tulee käymään niin, että myöhemmin maksellaan näistäkin vaan kovempaa hintaa.

Höpöhöpöä.

Minut pahoinpiteli mieshenkilö. Pyysin Mieli ry:n alaiselta Rikosuhripäivystykseltä apua, niin he sanoivat minulle, etteivät voi auttaa minua, koska pahoinpitelijä on heidän asiakkaansa. Toistan: Pahoinpitelijä oli RikosUHRIpäivystyksen asiakas. Ja siksi minä, rikoksen uhri, en voinut saada heiltä apua.

Tuollaista suhmurointia tuo on, joten siksi minä olen sitä mieltä, että kaikki avustukset tuollaisilta moraalittomilta järjestöiltä pois. Pyörikööt lahjoitusvaroilla.

Vierailija
77/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla 72!!! 

Googleta hyvä ihminen, niin minäkin tein. Etsi miesjärjestöjen keskusliitto (jossa jäsenet lueteltuna) ja vertaa naisten vastaavaan. Ja moni noista saa avustusta valtion tukemana. Sekin löytyy googlen avulla.

Miten hemmetissä kukaan voi olettaa, että tällainen kehitys johtaa johokin tasa-arvoon?

Eli miehet eivät perusta järjestöjä. Mikä on siis ratkaisu asiaan? Pakottaa miehet perustamaan järjestöjä?

Jotta voit hakea valtion avustusta, sinulla täytyy olla joku järjestö minkä kautta hakea järjestöille suunnattuja avustuksia. Mikäli miehet eivät ole kiinnostuneita tästä toiminnasta, ei siitä voi syyttää ketään ullkopuolista tahoa. 

Lisäksi, mainitsemiasi lukuja ei löydy ja jos löytyisi, toki olisit itsekin laittanut linkin tyhjän google-huutelun sijasta ;)

Vierailija
78/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut auttamassa. En saanut siitä senttiäkään, tein sen muista motiiveista. Mutta me valtava joukko vapaaehtoisia

Me tehtiin hyvin pitkälti samat työt: vastattiin puhelimeen, toimittiin tukihenkilöinä, tapahtumissa jakamassa tietoa, raportoitiin ja tilastoitiin... ym.

Poikkeuksena oli koulutus, johon kyllä myös vapaaehtoisia osallistui.

Vierailija
79/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon aikaan on naisten opittava huolehtimaan itsestään aivan siinä missä miestenkin on aina pitänyt. Onko pakko naisten aina  ryhtyä kirjeenvaihtoon sen elinkautisvangin kanssa aina ja sitten olla huuli pyöreänä hädässä, kun se lyö?

Naiset kiihottuvat väkivaltaisista miehistä. Se on syvällä heidän DNA:ssaan. Ja he vihaavat tätä faktaa. Huomaahan sen alapeukuistakin.

Vierailija
80/394 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä 100 % on kokenut uhkailua ja fyysistä väkivaltaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi