Yritin pyytää miestäni mukaan. Meillä on tulossa ero. Olen tullut allergiseksi sähkölle enkä voi enää asua kaupungissa.
Olen ostanut säästöilläni 40 000 pienen mökin kaukaa korvesta lammen rannalta. Ei sähköä 7 km säteellä. Yritin, että mies lähtee mukaani, mutta ei suostu. Väittää, että olen seonnut päästäni.
Mies haluaa jäädä kaupunkiin. Onko mitään keinoa miten saisin hänet suotuteltua mukaan?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:kasvata salviaa ja polta sitä suitsukkeena. Aura muuttsa muotoaan ja alat sietämään sähköä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessähän kaikki toimii sähköllä, myös aivotoiminta. Ap on tullut allergiseksi ajattelulle, ja se näkyy.
Ihmisen biosähkökenttä ja aurakenttä on vähän erilainen. Ja muu taajuus ja sähkö muuta. Jos on samaa jossain niin en sitten tiedä. Vaatteet ja laitteet sähköisiä viileään aikaan.
Biologisen materian aura on todistettu, joten on uskottavaa, että sähkö vaikuttaa auran muotoon.
Lähde?
Lähde?
Mikä s*tanan aura? Aurajuustoko vai -joki?
Vierailija kirjoitti:
Sähköallergia taitaa olla sukua hajuallergialle. Jotkut eivät siedä mitään hajuja eikä tuoksuja, mutta eivät ole allergisia esim. ruuantuoksuille, kukkien tuoksuille, kahvin tuoksuille (paahtimo työmatkan varrella), syksyn ja suon tuoksuille jne. Valikoivaa allergiaa.
En pidä hajuyliherkkyyttä allergiana. Se on ominaisuus. Ja ihan todellinen. Arvelen, että on monimutkainen immunologinen/hermoston yliaktiivisuuden kombo. Ikävä seuralainen. Itsellänikin.
Jos saisi itse valita, niin oksennusrefleksi ja kynnys olisi itselläkin korkeampi. Piirre on ollut itselläni lapsesta asti.
Käsitämättömän ruoansulatusosion "hoitamisen" takia lääkäri tuli aiheuttaneeksi itselleni kroonistuneen haimatulehduksen, joka uusii randomisti aika ajoin. Kun tulehdus on päällä ja olen kotona sairaana (sängyssä yläkerrassa), ja tulen alakertaan käymään, ja jos mies on lämmittänyt/paistanut itselleen jotain ihan tavallista syötävää (lihapullia, lihiksen, pizzaa, ranskalaisia tms), niin haju vaikuttaa niin voimakkaasti, että saan kävellä suoraan vessaan oksentamaan rajusti. Ja se ottaa fyysisesti silloin tosi kipeetä. Terveenä en reagoi noihin tavallisiin ruoan hajuihin mitenkään.
Ja kyllä minuakin inhotti lapsesta asti loisteputkivalot, jotka silmissäni räpätti. Siis toimiessaankin, kun muiden mielestä niin ei ollut. Sekin on hermostollista. Havaintotarkkuutta aistisyötteistä. Toisilla herkempi erottelukyky kuin toisilla. Fakta. Vrt. siihen, että toiset aistii kuultuna enemmän taajuuksia kuin toiset (normaalikuuloiset).
Tolla 40 000 eurolla olisit saanut aika paljon tarvitsemaasi terapiaa. Allergiakin olisi parantunut :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, sain aina migreenin lähikaupan pakastealtaalla. Aina. En tiedä vieläkään mikä tämän aiheutti, sähköä olen epäillyt. Kun kauppa uudisti pakastealtaansa, tämä ongelma katosi. Outoa. Tämän migreeniongelman jälkeen olen aina suhtautunut suurella epäluulolla pakastealtaisiin ja muihin isoihin sähköisiin laitteisiin, mutta onneksi nykyisin tällaiset asiat eivät laukaise migreeniä.
KYLMYYS SEN AIHEUTTI, EI SÄHKÖ
Anna nyt toisen pitää pakasteallassyndroomansa. Tämähän tunnetusti koskee vain vanhoja pakastealtaita, koska vanhat pakastealtaat käyttävät tietenkin vanhaa sähköä ja se on todistettavasti ollut paljon allergisoivempaa kuin nykyinen sähkö.
"Vanhaa sähköä" :D Jos nyt kuitenkin niin, että vanhat kylmäkalusteet kulutti paaaljon enemmän sähköä kuin nykyiset. Ja mitä enemmän sähköä, sitä voimakkaampi sähkökenttä. Fysiikkafakta. Itse kuitenkin kallistuisin sen vaihtoehdon puolelle, että vanha kylmälaite on voinut vuotaa jotain freoneja tms. Ja ne oli valaistu loisteputkilla. Viimeisin aiheutti itsellekin aikoinaan migreeniä.
Otan osaa kun tiedän kuinka hankalaa se on. Itse en ole sähköherkkä mutta pari omaista on.
Itse olen allerginen sähköyliherkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköallergiaahan on tutkittu sokkotesteillä, koehenkilöiden on pitänyt löytää koekappaleista ne, joiden sisälle tulee johdolla vaihtovirtaa käämiin tms.
Koehenkilöt koskaan eivät ole onnistuneet, vaan merkkailevat sattumanvaraisesti myös mykkiä kappaleita. Kyse on tutkitusti pään sisäisestä viasta, älä muuta sinne metsään.
Pitäis tutkia pidempiaikaista altistusta ja mitä se tekee kropalle sähköherkäksi itseään väittävillä vs. "normaali" koehenkilöillä, eikä mitään subjektiivista tunne-erotuskykyä, koska se ei ole mikään vakio tai yleinen sähköherkkyyden oire.
Laitetaan sähköherkät kuudeksi tunniksi huoneeseen, jossa on normaalia toimisto- tai kotiympäristöä vastaavat mikroaaltomäärät ja mittaillaan sit sen jälkeen ja seuraavana päivänä mitkä on stressitasot verestä ja muitakin ihan fysiologisia juttuja mita
Kyllä niitä on kuule testattu lukuisilla tällaisillakin koejärjestelyillä, mutta kun ei löydy niin ei löydy.
Sähköyliherkkyys on kuten maasäteily, sitä ei voi mitata. Vaikuttaa henkilöön vain jos tietää että sähkölaite on lähistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Muista lopettaa myös hiusten värjääminen ja meikkaaminen. Jostain syystä sähkö- ja homeallergiset ei ikinä saa mitään oireita kemikaaleista?
Kyllä minä saa oireita kaikista kemikaalista, kaasuista ja hajuista. Oletko tyytyväinen?
Allergiat, tai no ympäristöyliherkkyys tämän oikea nimitys on, tuli homekodissa asumisen jälkeen. Kokeile itse asua sädesienen kanssa 5 vuotta ja katso kun tukka lähtee, joka paikka vuotaa verta, tulee kilpirauhasen vajaatoiminta ja astma ja jatkuva flunssa.
Kaikki muut parani kun pääsin homeesta/sienestä/toksiineista eroon, mutta herkkyys ympäristölle jäi. Se johtuu siitä, että kroppa on traumatisoitunut ja varovainen.
Harva uskoo ennen kuin itse joutuu sen kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköallergia on tutkimusten perusteella ihan potaskaa, nämä "potilaat" eivät saaneet sokkokokeessa mitään oireita kun sähkövirtaa johdettiin koehenkilön huoneeseen. Paskapuhetta!
Niin. Voihan se olla psykosomaattisia, mutta se on silti totta. Keho reagoi.
Totta kai se keho reagoi. Kyllä heidän tuntemuksensa ovat aitoja, mutta pointti on siinä, että ei se sähköstä aiheudu.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa kun tiedän kuinka hankalaa se on. Itse en ole sähköherkkä mutta pari omaista on.
Minullakin on skitsofreenikko serkku ja hänen läheisillään on tosi vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköyliherkkyys on kuten maasäteily, sitä ei voi mitata. Vaikuttaa henkilöön vain jos tietää että sähkölaite on lähistöllä.
Kyllä. Riippumatta siitä onko kytketty sähköön.
Kannattaa varmistaa, että olet allerginen nimenomaan sähkölle, etkä esimerkiksi pistorasioiden tai antennien näköisille esineille. Todella monet sähköallergiset ovat erehtyneet luulemaan olevansa sähköallergisia, vaikka oikeasti he eivät olleet allergisia sähkölle.
Tuo kannattaa selvittää ennen muuttamista. Saisitko esimerkiksi järjestettyä testiympäristön (huoneen), jossa ei ole pistorasioita, mutta jonka seinissä on sähköjohtoja. Asut vähän aikaa testihuoneessa ja pidät tarkkaa kirjaa siitä, milloin saat oireita ja milloin et. Samaan aikaan joku muu säätelee satunnaisesti sitä, kulkeeko huoneen seinien sähköjohdoissa sähköä vai ei. Jos oireet ajoittuvat juuri niihin aikoihin, kun johdoissa on sähköä, tiedät, että sinulla on sähköallergia. Jos yhteyttä ei ole, olet allerginen esimerkiksi pistorasioiden tai antennien näkemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmistaa, että olet allerginen nimenomaan sähkölle, etkä esimerkiksi pistorasioiden tai antennien näköisille esineille. Todella monet sähköallergiset ovat erehtyneet luulemaan olevansa sähköallergisia, vaikka oikeasti he eivät olleet allergisia sähkölle.
Tuo kannattaa selvittää ennen muuttamista. Saisitko esimerkiksi järjestettyä testiympäristön (huoneen), jossa ei ole pistorasioita, mutta jonka seinissä on sähköjohtoja. Asut vähän aikaa testihuoneessa ja pidät tarkkaa kirjaa siitä, milloin saat oireita ja milloin et. Samaan aikaan joku muu säätelee satunnaisesti sitä, kulkeeko huoneen seinien sähköjohdoissa sähköä vai ei. Jos oireet ajoittuvat juuri niihin aikoihin, kun johdoissa on sähköä, tiedät, että sinulla on sähköallergia. Jos yhteyttä ei ole, olet allerginen esimerkiksi pistorasioiden tai antennien näkemiselle.
Olen lisäksi allerginen tuollaisille koejärjestelyille.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä elämään ja jaksamiseen. Suurin osa läheisistäkään ei tätä ongelmaa hyväksy eikä ymmärrä, ja varsinkin tuntemattomilta saat vaan vittuilua osaksesi, joten välttämättä asiasta ei kannata kovin laajasti kertoa. Mutta nyt tärkeintä on sun nyt pitää huolta itsestäsi. Hyvä, että oot löytänyt paikan, jossa voit asua. Kun muutat sinne, niin ehkä puoliso seuraa ainakin joksikin ajoiksi perässä.
Et ole ainoa näistä ongelmista kärsivä. Moni ei asu täysin sähköttömästi ja vältä kaikkea, vaan säätelevät sitä säteilylle altistumisen määrää. Sähköallerginen voi olla tietokoneella töitä tekevä tyyppi, joka silloin tällöin myös puhuu kännykkään. Mutta se tietokone voi olla metrin päässä naamasta pidettävä pieni läppäri, jossa on erillinen näyttö ja hiiri. Internetti toimii tietysti valokuidulla eikä wifi ole päällä. Laitteet on pois seinästä, kun niitä ei käytetä.
Älä hyvä ihminen anna tuollaisia ohjeita. Se näyttö erityisesti on huono juttu, koska se käyttää sähköä ja mikä pahintä, lähettää säteilyä. Eikä läppäri ole hyvä valinta, sillä pöytäkone on paljon helpompi sijoittaa monen metrin päähän käyttäjästä kuin läppäri. Kannattaa myös miettiä, käyttääkö johdollista hiirtä ja näppäimistöä, sillä johdollisissa hiiressä ja näppäimistössä kulkee sähkö, kun taas langattomat hiiret ja näppäimistöt säteilevät.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, sain aina migreenin lähikaupan pakastealtaalla. Aina. En tiedä vieläkään mikä tämän aiheutti, sähköä olen epäillyt. Kun kauppa uudisti pakastealtaansa, tämä ongelma katosi. Outoa. Tämän migreeniongelman jälkeen olen aina suhtautunut suurella epäluulolla pakastealtaisiin ja muihin isoihin sähköisiin laitteisiin, mutta onneksi nykyisin tällaiset asiat eivät laukaise migreeniä.
Pakasteallas ei ole mikään iso sähkölaite. Sähköä siinä on vain siinä kohdassa, jossa ovat pumput ja kompressorit. Loppuosa laitteesta on pelkkää lämmöneristettä ja putkistoa, jossa kiertää jäähdytysneste. Isoja sähkölaitteita ovat esimerkiksi generaattorit, muuntajat, iso sähkömoottorit ja isot näytöt.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Riippumatta siitä onko sähkö kytkettynä vaiko ei.
Tuollaiset vale-allergiset vie uskottavuutta niiltä jotka ovat oikeasti hajusteille herkkiä. Kyllä, on oikeasti hajusteille herkkiä ihmisiä ja tällä tarkoitetaan keinotekoisia hajuja.
Mä kerroin tuolla aiemmin, että kyllä mulle tulee oireita voimakkaista hajusteista. Mulla on migreeni ja astma. En voi mitään sille, että voimakkaista hajusteista tulee päänsärkyä ja hengenahdistusta. Mielummin olisin ilman kumpaakaan sairautta. Käytän itsekin hajuvettä, mutta miedon tuoksuista enkä kaada päälleni pullollista kuten jotkut. Käytän hajusteetonta pyykinpesuainetta koska jos menee hajusteellista vahingossa liikaa, niin sellainen vaate mun päällä saa mun silmät kirvelemään ja tulee hengenahdistusta.