Yritin pyytää miestäni mukaan. Meillä on tulossa ero. Olen tullut allergiseksi sähkölle enkä voi enää asua kaupungissa.
Olen ostanut säästöilläni 40 000 pienen mökin kaukaa korvesta lammen rannalta. Ei sähköä 7 km säteellä. Yritin, että mies lähtee mukaani, mutta ei suostu. Väittää, että olen seonnut päästäni.
Mies haluaa jäädä kaupunkiin. Onko mitään keinoa miten saisin hänet suotuteltua mukaan?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, sain aina migreenin lähikaupan pakastealtaalla. Aina. En tiedä vieläkään mikä tämän aiheutti, sähköä olen epäillyt. Kun kauppa uudisti pakastealtaansa, tämä ongelma katosi. Outoa. Tämän migreeniongelman jälkeen olen aina suhtautunut suurella epäluulolla pakastealtaisiin ja muihin isoihin sähköisiin laitteisiin, mutta onneksi nykyisin tällaiset asiat eivät laukaise migreeniä.
KYLMYYS SEN AIHEUTTI, EI SÄHKÖ
Jos se oli kylmyys, niin eikö kaiken järjen mukaan Suomen talven sitten olisi pitänyt, ja yhä pitäisi, aiheuttaa jokapäiväistä migreeniä? -20 on aika mojova tunne vasten kasvoja ja nenäonteloita.
Vierailija kirjoitti:
Oletko allerginen myös paristovirralle vaiko vain töpselivirralle? Entäs aggregaatin tuottama sähkö? Entä hankaussähkö?
Lähtee varma taju, kun saa sähköiskun jostain kahvasta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen sähkövirralle. En saa pahoja oireita ladatusta puhelimen akusta, mutta oireilen kyllä jos puhelin on latauksessa vieressäni. Aion kyllä puhelimestakin luopua, kun lähden korpeen.
Ap
Ei tietenkään sometus aiheuta sulle mitään oireita, mutta töissä tuskin voit vastata puhelimeen ja olet todennäköisesti työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos sähköallergia on olemassa, niin sähköinsinöörinä tiedän, että tasavirta ja vaihtovirta on hyvin erilaisia. Voisin veikata sen puolesta, että tasavirta akusta ei allergisoi yhtään niin paljoa, kuin 50 Hz taajuudella sykkivä vaihtovirta.
Eihän tasavirran aiheuttamaa sähköiskuakaan oikein tunne, kuin virran kytkeytymishetkellä. Vaikka vaarallinen sekin on, jos on riittävän korkea jännite.
Toisaalta luonnon omat sähköiset ilmiöt on ennemmin tasavirtaa, kuin vaihtovirtaa. Kuten ukkonen.
Pidän kyllä henkilökohtaisesti sähköallergiaa humpuukina.
Veikkaan termiä vääräksi. Kyseessä olisi sähkökenttä, magneettikenttä tai mikroaaltoherkkyys.
Fretit eli ne lemmikit näkee 50 Hz taajuudella vilkkuvan sähkövalon vilkkumisen ja voi saada siitä epilepsia kohtauksen. Sik
Monella on nytkin nenän edessä ledinäyttöinen puhelin. Niissä on taustavalon säätöön pwm tehonsäätö. Usein taajuus on jotain satoja hertsejä. Käytönnössä tehonsäätö kytkee taustavaloa muutama sata kertaa sekunnissa päälle ja pois. Energiatehokasta ja halpaa. Jotkut aistii jopa tuon parin sadan hertsin taajuuden ja tulee pää kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä nyt ihan alkuun miestäsi tekemään sinulle sokkotesti esim siitä kännykän lataamisesta: silmäsi peitetään ja kännykkä laitetaan lähellesi lataukseen, sitten mies satunnaisesti laittaa sen lataukseen ja ottaa pois latauksesta ja kysyy sinulta oireistasi. Lyön vetoa ettet itsekään tiedä milloin lataus on käynnissä ja milloin ei. Tämän testin jälkeen ehkä osaat hakea apua oikeasta osoitteesta.
Harvalla sähköallergia toimii niin, että tuntee suoraa suunnan, että onko jossain sähköä vai ei. Toki, jos on pahana, niin just noinhan se toimii.
Yleisempää on, että esim. päivä tai pari "normaaliympäristössä" tukiasemien, wifien ja loisteputkien keskellä vaan tekee erilaisia kipuja, muistihäiriöitä ja väsymystä niin ettei montaa päivää putkeen pysty esim. tavallisessa toimistossa työskentelemään. Ollaan sit etätöissä sellaisessa ympäristössä, missä noita säteilyn lähteitä on vähemmän. Paras järjestely on just joku mökki jossa ei oo kännykkämastoa tai voimalinjaa lähellä, ja sit sinne valokuitunetti, niin et tarvittaessa pääsee läppärillä nettiin ja lopun aikaa voi olla ilman digilaitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, sain aina migreenin lähikaupan pakastealtaalla. Aina. En tiedä vieläkään mikä tämän aiheutti, sähköä olen epäillyt. Kun kauppa uudisti pakastealtaansa, tämä ongelma katosi. Outoa. Tämän migreeniongelman jälkeen olen aina suhtautunut suurella epäluulolla pakastealtaisiin ja muihin isoihin sähköisiin laitteisiin, mutta onneksi nykyisin tällaiset asiat eivät laukaise migreeniä.
Jos se oli kylmyys, niin eikö kaiken järjen mukaan Suomen talven sitten olisi pitänyt, ja yhä pitäisi, aiheuttaa jokapäiväistä migreeniä? -20 on aika mojova tunne vasten kasvoja ja nenäonteloita.
Kun nämä kuvitellut sairaudet ei ole yhtään sen loogisempia kuin kuvittelijat itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen sähkövirralle. En saa pahoja oireita ladatusta puhelimen akusta, mutta oireilen kyllä jos puhelin on latauksessa vieressäni. Aion kyllä puhelimestakin luopua, kun lähden korpeen.
Ap
Oletko hullu? Korpeen kaupunkilaisena ilman puhelinta? Edes ikänsä syrjäseuduilla asuneet eivät ilman puhelinta elä,ellei sitten ole kyseessä vakava aikomus vammautua kuolla yksin ennemmin tai myöhemmin. Mietis nyt vielä sitä muuttoa. Teette kompromissin sinä vietät torpassasi puolet vuodesta ja miehesi silloin kun töitään voi,muuten kaupungissa. Sinulle sopisi alkuun pieni kokeilu jakso, esim kuinka selvitä kuumeessa,selkävaivasena,raajan murtuessa,palovamman kanssa,tulipalon sattuessa,jonkin muun vaikean ongelman kohdatessa elämä korvessa. V... mikä idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen elännyt maalla jo vuosia. Onneksi sipoon perukat riittää. Olen allerginen sähkölle enkä voi olla kaupungeissa, koska liikaa sähkövirtaa lähellä.
Mutta reititin ja läppäri läytyy? Ja niille latausmahdollisuus?
Terveisiä sinne Sipooseen. Onhan meitä nähtävästi, tälläkin palstalla.
Mulla laitteet on piuhassa silloin kun niitä käytetään. Muuten irti seinästä. Wifi aina pois päältä.
eri
Kukahan teille ruuat ja nestekaasut sinne korpimökkiin toimittaa ja millä ehdoilla.
Ootteko suuria ikäluokkia vai nuorempia koulupudokkaita, joita ei fysiikka kiinnostellut koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nämä kuvitellut sairaudet ei ole yhtään sen loogisempia kuin kuvittelijat itse.
Valitettavasti en ole kuvitellut tätä tapahtumaketjua ja kerroin jopa kohteen ja koska oireet loppuivat. Olen vain epäillyt sähköä, koska sen aikaiset kaupan pakastimet olivat mitä olivat. Ei minulla ole ollut ongelmia muiden sähkölaitteiden kanssa. Mutta, jokainen on vapaa tuomitsemaan toista. Kerroin vain oudot oireeni nuoruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tietenkään sometus aiheuta sulle mitään oireita, mutta töissä tuskin voit vastata puhelimeen ja olet todennäköisesti työtön
Mä vastaan puhelimeen. Puhun siihen myös välillä osana työtäni, mutta silloin aina kajari päällä.
Sometan (ja palstailen) yleensä koneelta.
Jos tapaisit mut, et tietäis mistään että oo sähköherkkä, jos en sitä sulle kertois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko allerginen myös paristovirralle vaiko vain töpselivirralle? Entäs aggregaatin tuottama sähkö? Entä hankaussähkö?
Lähtee varma taju, kun saa sähköiskun jostain kahvasta 🙄
Tekee itsarin silittämällä kissaa.
Ei muutakuin sokkotesti johonkin korpimökkiin. Varmaan tunnistaa jos lähistölle tuodaan sähkölaite
Ap, miksi raahaat miestä mukana väkisin? Päästä mies menemään. Ole yksin, tai etsi uusi mies kohtaavin intressein. Helppoa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Sähköallergia on tutkimusten perusteella ihan potaskaa, nämä "potilaat" eivät saaneet sokkokokeessa mitään oireita kun sähkövirtaa johdettiin koehenkilön huoneeseen. Paskapuhetta!
Oireet olivat ihan todellisia, mutta niillä ei ollut mitään tekemistä sähkön kanssa :D
OIreet on todellisia, mutta ne aiheuttaa ahdistus ja nosebo-ilmiö. Ihminen pystyy suggeroimaan itsensä teho-osastokuntoon. Se on sun mieli joka temppuilee.
Oikeasti sinä pelkäät elämää tai työelämää tjsp.
Onko aloittajalla paljon kokemusta eristäytyneenä elämisestä?
Minua taas on sähkö aina kiinnostanut
T: sähköinsinööri
Vierailija kirjoitti:
Kukahan teille ruuat ja nestekaasut sinne korpimökkiin toimittaa ja millä ehdoilla.
Ootteko suuria ikäluokkia vai nuorempia koulupudokkaita, joita ei fysiikka kiinnostellut koulussa.
Kaupoistahan saa ruokaa kotiinkuljetuksella. Ja harva on niin huonossa kunnossa, ettei kaupassa pystyis käydä.
Ite oon miettiny pitäiskö hoardata joku vanha kaara ihan sen takia, että jos tulee elämässä sellainen jakso eteen, että on tarve vähemmän sähköistetyille ympäristöille, olis sitten auto jolla sietää paremmin kukea landelta sen mitä täytyy.
En oo suuria ikäluokkia, mut sen verran vanha, et muistan katodisädeputkinäytöt ja nmt:t. Fysiikka oli lukiossa 9.
Sähköherkkyyden kanssa helpointa oli aika, jolloin näytöt oli jo litteitä, mutta kaikki kodinkoneet ei olleet vielä kännykän kautta ohjattavissa ja kotiverkkoja ei ollut niin paljon. Nyt ollaan taas menossa paskempaan suuntaan, kun kodinkoneetkin käyttää langattomia yhteyksiä.
Toisaalta, se miten selviää, on kuitekin tosi paljon omasta terveydestä ja kropasta kiinni. Kaikkea huuhaatakin tämän varjolla myydään eikä kaikki hoidot sovi kaikille, mutta toivottavasti ap löydät juttuja jotka helpottaa sua. Ja varmaan toivut jo tuolla ympäristönvaihdoksella mistä kaikesta sitten joudutkin toipumaan.
Just ei löydy paikkaa, jossa et altistui voimakkaalle maapallon omalle sähkökentälle puhumattakaan kosmisesta säteilystä.. ihmisten luoma sähkö on pientä siihen verrattuna
Eikös se yksikin tollo väittänyt lehdessä, että parantui sähköallergiastaan kehittämällä limbistä järjestelmäänsä Toinen taas homeallergiastaan että ei muuta kuin käymään keskusteluja oman limbisen aivo-osansa kanssa.. juttele sille mukavia, niin parannut vaikka mistä.