Miksi niin harva aktivoi itse junalipun vai eikö se ominaisuus ole kaikissa kännyköissä?
Ihmettelen aina junalla kulkiessani että harva nuorikaan sanoo että olisi itse aktivoinut ja konnari toki sitten näpsii mutta musta itsestä se on kiva aktivoidan niin tiedän heti että olen oikeassa junassa ja oikealla paikallakin :D
Kommentit (122)
Junassa on monesti nettiyhteys poikki. Siksi suosin paperista lippua.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää jokin uusi juttu?
Kesällä tullut ainakin mun sovellukseen.
Vierailija kirjoitti:
No tänään taas tuli mies asemalla kyselemään että mitäs nyt kun ei saa lippuautomaatista ostettua mitään että pystynkö tekemään jotain. Odotin siis junaa asemalla itsekin. No kehoitin hankkimaan sovelluksen kun kännykkää se siinä heilutteli mutta sinne laiturille jäi kaljaa juomaan kun juna tuli ja meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joiin appi pitää olla?
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka opiskelijakortti, ei voi aktivoida.
Voi sen silti aktivoida, konnari vaan tarkistaa että olet oikeutettu alennushintaan. Noin ainakin mun sovellus väittää. Ihmetyttää siis että olen aina tyyliin ainoa koko vaunussa joka on tehnyt sen jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sen lipun voi aktivoida 15 minuuttia ennen junan lähtöä. Esimerkiksi siinä asemalaiturilla, bussissa, kävellessä asemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VR appi joo jota kautta onnistuu hyvin lippujen osto jne. Raidetiedot tulee yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lipun voi aktivoida 15 minuuttia ennen junan lähtöä. Esimerkiksi siinä asemalaiturilla, bussissa, kävellessä asemalle.
Musta täytyy olla omalla paikallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VR appi joo jota kautta onnistuu hyvin lippujen osto jne. Raidetiedot tulee yms.
Huonosti on markkinoitu kun en ole kuullut tästä aiemmin,
Siis mitä tarkoittaa aktivoida? Miksi se pitää tai pitäisi aktivoida? Mä en tajua tota juttua. Viimeksi, kun itse junalla kuljin, niin vr:n sovelluksesta lipun ostin. Otin kuvakaappaukset qr-koodista, jonka näytin konnarilla. Näin olen aina tehnyt. Nytkö se sitten ei riitäkään, vai? Miksi tämän(kin) pitää mennä niin helekutin vaikeaksi?
No, en tiedä, miksi kaikki pitäisi tehdä itse. Se jo riittää, että lipun hankkii omaan puhelimeensa (siitä voi tosiaan ottaa kuvakaappauksen niin ei tarvitse miettiä, onko nettiä).
Annetaan nyt konduktööreille mahdollisuus tehdä duuninsa!
Vierailija kirjoitti:
No, en tiedä, miksi kaikki pitäisi tehdä itse. Se jo riittää, että lipun hankkii omaan puhelimeensa (siitä voi tosiaan ottaa kuvakaappauksen niin ei tarvitse miettiä, onko nettiä).
Annetaan nyt konduktööreille mahdollisuus tehdä duuninsa!
Ja mikähän se duuni sitten ylipäätään edes on? Kun ei nykyään enää kuulemma asiakaspalvelu eikä lippujen myyntikään. 🙄
Ja hinnat ne vaan senkus nousee....
Matkustan useimmiten työnantajan hankkimilla lipuilla, jotka tulevat sähköpostilla ja tekstarina, eivät sovellukseen. Eli niitä ei voi itse aktivoida.
Vierailija kirjoitti:
Koska harva on niin pölvästi että matkustaa junalla.
Elähän nyt höyryä. Jos on kiva aktivoida se lippu, niin ei silti ole mikään pakko matkustaa sillä junalla. Lipun saa ostaa halutessaan muutenkin. Ihan hyvin voi kävellä, fillaroida, autoilla... Ihan miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tänään taas tuli mies asemalla kyselemään että mitäs nyt kun ei saa lippuautomaatista ostettua mitään että pystynkö tekemään jotain. Odotin siis junaa asemalla itsekin. No kehoitin hankkimaan sovelluksen kun kännykkää se siinä heilutteli mutta sinne laiturille jäi kaljaa juomaan kun juna tuli ja meni.
Junalippuja saa r-kioskeilta. Lipun voi tulostaa kotona paperille, jos on tulostin. Mä en tajua, miten ihmiset jaksaa sitä, että puhelimen kanssa pitää säätää, että on varmasti virtaa riittävästi kaivaa lippu esiin ja muuta. Paperilippu toimii, vaikka puhelin ei toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka opiskelijakortti, ei voi aktivoida.
Voi sen silti aktivoida, konnari vaan tarkistaa että olet oikeutettu alennushintaan. Noin ainakin mun sovellus väittää. Ihmetyttää siis että olen aina tyyliin ainoa koko vaunussa joka on tehnyt sen jo valmiiksi.
En ainakaan itse keksi mitään syytä, miksi haluaisin tehdä sen itse. En hyödy siitä mitenkään, ja joka tapauksessa pitää näyttää lippua konnarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalippuja saa r-kioskeilta. Lipun voi tulostaa kotona paperille, jos on tulostin. Mä en tajua, miten ihmiset jaksaa sitä, että puhelimen kanssa pitää säätää, että on varmasti virtaa riittävästi kaivaa lippu esiin ja muuta. Paperilippu toimii, vaikka puhelin ei toimisi.
Harvalla on kyllä mitään printtereitäkään