Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin harva aktivoi itse junalipun vai eikö se ominaisuus ole kaikissa kännyköissä?

Vierailija
19.10.2024 |

Ihmettelen aina junalla kulkiessani että harva nuorikaan sanoo että olisi itse aktivoinut ja konnari toki sitten näpsii mutta musta itsestä se on kiva aktivoidan niin tiedän heti että olen oikeassa junassa ja oikealla paikallakin :D

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junassa on monesti nettiyhteys poikki. Siksi suosin paperista lippua.

No tänään taas tuli mies asemalla kyselemään että mitäs nyt kun ei saa lippuautomaatista ostettua mitään että pystynkö tekemään jotain. Odotin siis junaa asemalla itsekin. No kehoitin hankkimaan sovelluksen kun kännykkää se siinä heilutteli mutta sinne laiturille jäi kaljaa juomaan kun juna tuli ja meni.

Junalippuja saa r-kioskeilta. Lipun voi tulostaa kotona paperille, jos on tulostin. Mä en tajua, miten ihmiset jaksaa sitä, että puhelimen kanssa pitää säätää, että on varmasti virtaa riittävästi kaivaa lippu esiin ja muuta. Paperilippu toimii, vaikka puhelin ei toimisi. 

Harvalla on kyllä mitään printtereitäkään

No mulla on printteri, mutta ei älypuhelinta. Kyllähän skanneri ja printteri pitää olla vai onko muka jo vanhanaikaista? Minä en pärjäisi ilman skanneria. Ilman älypuhelinta pärjään kyllä ja hyvin sujuu vr:llä kulkeminen. 

Vierailija
22/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on kiva aktivoida itse, ei tarvi odotella konnaria ja saa alkaa keskittymään johonkin muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska harva on niin pölvästi että matkustaa junalla.

Sinäkö lennät?

Vierailija
24/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tänään taas tuli mies asemalla kyselemään että mitäs nyt kun ei saa lippuautomaatista ostettua mitään että pystynkö tekemään jotain. Odotin siis junaa asemalla itsekin. No kehoitin hankkimaan sovelluksen kun kännykkää se siinä heilutteli mutta sinne laiturille jäi kaljaa juomaan kun juna tuli ja meni.

Junalippuja saa r-kioskeilta. Lipun voi tulostaa kotona paperille, jos on tulostin. Mä en tajua, miten ihmiset jaksaa sitä, että puhelimen kanssa pitää säätää, että on varmasti virtaa riittävästi kaivaa lippu esiin ja muuta. Paperilippu toimii, vaikka puhelin ei toimisi. 

Harvalla on kyllä mitään printtereitäkään

Useimmilla on töissä tulostin. Itse (ja työkaverit missä ikinä ollutkaan töissä) käyttävät työpaikan tulostinta, jos tarve on. Tai kirjaston. 

Vierailija
25/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe että olisi mitään säätämistä näyttää lippu kännykästä. Helpompaa se on kuin käydä jossain kioskilla ostamassa tai tulostamassa kirjastossa. Tietysti jos on tapana lähteä reissuun niin että kännykässä on 2% akkua eikä laturia mukana niin voi olla hankalaa.

Vierailija
26/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tarkoittaa aktivoida? Miksi se pitää tai pitäisi aktivoida? Mä en tajua tota juttua. Viimeksi, kun itse junalla kuljin, niin vr:n sovelluksesta lipun ostin. Otin kuvakaappaukset qr-koodista, jonka näytin konnarilla. Näin olen aina tehnyt. Nytkö se sitten ei riitäkään, vai? Miksi tämän(kin) pitää mennä niin helekutin vaikeaksi?

Tämä! Koko ajan keksitään uusia juttuja. Tarkoitus on tietty ettei konnareita  tarvita koska asiakkaat tekevät kaiken itse. Eli jos konnariton juna ja on häirikkömatkustaja niin siinäpä muut matkustajat selvittävät itse asian. Kiva!

Vierailija
27/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska harva on niin pölvästi että matkustaa junalla.

Oulusta on kätevä mennä junalla Tampereelle.  Tai Helsingistä Tampereelle. Lentäen ei oikein onnistu muutamassa tunnissa. Sherlock.

Vierailija
28/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nyt kertoa, että mitä se lipun aktivointi tarkoittaa? Ja mitä hyödyttää, siis ihan käytännössä? 

Vierailija
29/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tarkoittaa aktivoida? Miksi se pitää tai pitäisi aktivoida? Mä en tajua tota juttua. Viimeksi, kun itse junalla kuljin, niin vr:n sovelluksesta lipun ostin. Otin kuvakaappaukset qr-koodista, jonka näytin konnarilla. Näin olen aina tehnyt. Nytkö se sitten ei riitäkään, vai? Miksi tämän(kin) pitää mennä niin helekutin vaikeaksi?

Tämä! Koko ajan keksitään uusia juttuja. Tarkoitus on tietty ettei konnareita  tarvita koska asiakkaat tekevät kaiken itse. Eli jos konnariton juna ja on häirikkömatkustaja niin siinäpä muut matkustajat selvittävät itse asian. Kiva!

Pitäähän konnareilla olla duunia, siksi en tee mitään itse jos ei pakko

Vierailija
30/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin viimeksi silloin, kun asemalta pystyi ostamaan ihmiseltä lipun. 

Aikataulut olin katsonut netistä. 

Miksi tämä on muuttunut itsepalveluksi. Miksi täytyy olla omia laitteita ja opetella homma. 

Vierailija
31/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt kertoa, että mitä se lipun aktivointi tarkoittaa? Ja mitä hyödyttää, siis ihan käytännössä? 

Sitä ettei konnarin tarvi tulla piippaamaan sun lippua vaan se näkee että se on jo aktivoitu. Ja säästyy konnarin vaivaa siinä ja voit samalla itse jo puuhailla jotain omiasi tms.

Vierailija
32/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän pankitkin aloitti aikoinaan. Nykyään tuskin kukaan käy enää pankissa. Eikö Ruotsissakin ole jossain määrin siirrytty konnarittomiin juniin,

Vierailija
33/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna matkustin junassa pitkästä aikaa ja huomasin moisen ominaisuuden lipuissa. Tein aktivoinnin  tutustuttuani asiaan. Toisella kertaa aktivointi toimi, konnari ei vahdannut lippuani, mutta myöhemmissä junissa lippuni tarkastettiin kyllä, aktivoinnista huolimatta.

Vierailija
34/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinun mielestä on säätämistä että puhelimessa riittää virtaa näyttää lippua konnarille mutta sitten erillisen paperilipun tulostaminen tai haku jostakin kioskilta ei sitten ole?? Eiköhän suurin osa ole puhelimella joka tapauksessa melkein koko ajan joten kaikista helpoin ja paras tapa on ottaa lippu puhelimen sovelluksen kautta.

Paperiliput on niin 90 luvulta, mobiililippu nykyaikaa.

Vierailija
35/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on kyllä mitään pr

En ole koskaan tarvinnut tai käyttänyt skanneria, tulostinta olen tarvinnut viimeksi joskus vuosia sitten (kotioloissa siis, töissä joskus tarvitsee).

Vierailija
36/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähijunissa lippua voi käyttää tietyllä aikavälillä eri junissa. Ainakin paperiliput pitää leimata. Onko kyse tuosta samasta, mutta sähköisesti. Eihän ole tarkoitettu, että saman lipun voisi käyttää monta kertaa. 

Vierailija
37/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kännykässäni ainakaan mitään tuollaista ole.

Vierailija
38/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka opiskelijakortti, ei voi aktivoida. 

Voi sen silti aktivoida, konnari vaan tarkistaa että olet oikeutettu alennushintaan. Noin ainakin mun sovellus väittää. Ihmetyttää siis että olen aina tyyliin ainoa koko vaunussa joka on tehnyt sen jo valmiiksi.

Ja sinulla on mielenkiintoa seurata muiden lippujen tilaa ja aktivointeja? Kuinka kiintoisa elämä sinulla onkaan.

Vierailija
39/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on kyllä mitään pr

Eihän kaikissa firmoissa ole edes mitään toimistoakaan vaan hommat tehdään 100% etänä, ei siinä mitään tulostinta ja paperinpyöritystä tarvita.

Vierailija
40/122 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska homma nykyään.  Vaikka konnari ei tarkastaisikaan niin ei saa rahoja takaisin.  Ennen pystyi leimaamattomasta lunastanaan lipun hinnan takaisin.