Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hoitaa vanhukset?

Vierailija
19.10.2024 |

Tulevaisuudessa työelämä muuttuu kun työntekijöiden pitää mennä huolehtimaan vanhemmistaan, joita yhteiskunta ei hoida. Tämä koskee heitä, joilla vanhemmat alkaa olla kasikymppisiä, eli minua. Lähdeppä työpaikalta vaikkapa satojen kilometrien päähän katsomaan äitiä tai isää, tai molempia. Palvelukotipaikkaa ei saa, ja sairaalan vuodeosastolla ei hoideta pitkäaikaissairaita vanhuksia. Olisi hyvä muuttaa vanhuksen lähelle, tai hommata vanhus itsensä lähelle. Sekin on mahdollista. Onneksi minä asun vain kymmenen kilometrin päästä äidistä, ja veljeni asuu kolmen kilometrin päässä.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat aiheuttamastaan vaivannäöstä huolimatta parasta mitä elämässä on puolison kohtaamisen lisäksi tapahtunut. Ihmisenä olisin vajavainen enkä kehittynyt siten kuin vain lapsi voi ihmismieltä kehittää. Saan siis olla kiitollinen monesta rakkaille lapsilleni. En olisi tullut mieleenkään jättää tätä väliin, olivat aina kuuluneet suunnitelmiin.

Vauvat on niin ihania

Mitä tämä tähän kuuluu? Suksi vttuun.

Vierailija
62/114 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen parempi kuolema kuin kuolla terveenä äkkislaagi. Olematta kenellekään rasite ja vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat aiheuttamastaan vaivannäöstä huolimatta parasta mitä elämässä on puolison kohtaamisen lisäksi tapahtunut. Ihmisenä olisin vajavainen enkä kehittynyt siten kuin vain lapsi voi ihmismieltä kehittää. Saan siis olla kiitollinen monesta rakkaille lapsilleni. En olisi tullut mieleenkään jättää tätä väliin, olivat aina kuuluneet suunnitelmiin.

Vauvat on niin ihania

Da da iigor

Vierailija
64/114 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset palvelutalot on niin kalliita, että taitaisi tulla halvemmaksi palkata hoitaja kotiin. 

Vierailija
65/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvat on niin ihania

Vauvat on ihania 5 min ajan kerran kolmessa kuukaudessa nähtynä. Lapset on saatanasta.

Vierailija
66/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset palvelutalot on niin kalliita, että taitaisi tulla halvemmaksi palkata hoitaja kotiin. 

Ei tulisi, koska tarvitsisit vähintään kolmen hoitajan ringin (yksi aamuun, yksi iltaan ja yksi vapaalle). Jos jokainen tienaisi 2600e/kk niin sinulle tulisi työnantajakuluja 5200e per hoitaja eli yht. 15 600e/kk. Ja tämä siis vain jos et tarvitse lainkaan hoitoa öisin.

Ja tuohon päälle vielä sijaisten palkat. 

Vierailija
67/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotipalveluyrityksiä on paljon, ei tarvitse lasten huolehtia.

Kenellä on niihin varaa, jos pitää maksaa kaikki täysin omakustanteisesti ilman Kela-korvauksi yms.?

Vierailija
68/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on niihin varaa, jos pitää maksaa kaikki täysin omakustanteisesti ilman Kela-korvauksi yms.?

Sitä vartenhan eläkettä saadaan.

Vierailija
69/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vartenhan eläkettä saadaan.

Aika harvalla on niin iso eläke että pystyy laittamaan pari tonnia kuussa palveluihin.

Vierailija
70/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vanhukset hoitaa toisiaan? Eli virkeä vanhus hoitaa raihnaista. Ikä on vaan numero

Voisiko vanhukset hoitaa ihan itse itseään eikä odottaa että toiset hoitaa?

Vierailija
71/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tekee niin toki se hoitaja ei ole siellä kotona 24/7.

Vierailija
72/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin vuosi sitten pienelle kotipaikkakunnalle jotta voin huolehtia vanhemmistani. Olen hoitaja ja nyt alan työpaikat tällä paikkakunnalla pannaan yllättäen kiinni. Pitää siis taas valita huolehtiiko vanhemmista vai käykö töissä.

Vierailija
73/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vanhukset hoitaa toisiaan? Eli virkeä vanhus hoitaa raihnaista. Ikä on vaan numero

Voisihan toden totta eläke olla vastikkeellista. Pitäisi ottaa joku toinen random vanhus kotiinsa ja hoidella tätä. 

Vierailija
74/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on koomisia. Ensin huudetaan, että työn perässä pitää muuttaa ja sitten huudetaan, että pitäisi hoitaa omat eläkkeellä olevat vanhemmat, kun olet muuttanut eri kaupunkiin töihin. 

Vierailija
75/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on aina sanonut, ettei hänestä tarvitse huolehtia ja hänen on aika lähteä, kun ei enää pysty itsestään huolehtimaan. Saman aion sanoa omille lapsilleni. Itsekin olen hoitoalalla ja ei tee yhtään mieli jäädä muiden armoille elämään, vaikka pääosin hyvää hoitoa on joka paikassa asiakkaat/asukkaat saaneet.

Hallitus leikkaa sotesta 500 miljoonaa ja eläkeläisten hoitokoteja ollaan lopettamassa. Tilalle tulee kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista, jossa ei ole lakisääteistä vähimmäishenkilömitoitusta eli ei ole välttämättä hoitajaa yöllä. 

Vierailija
76/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissanneko uskotte, että kansanedustajat moisen lainmuutoksen ajaisivat läpi? Kansanedustajien keski-ikä on melko korkea ja ovat kohta itse ongelman edessä. Nekö nyt sitten luottaisivat siihen, että lapsensa heidät hoitaisi? 

No, kun rahat on loppu. 

Nytkin on niin, että lääkäri ja sosiaaliohjaaja päättävät oletko siinä kunnossa, että voit saada maksullista kotiapua. 

Eli sinun mielestäsi eläkeläinen saattaa olla huonossa kunnossa, mutta lääkärin mielestä ei ja silloin apua ei saa. 

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta, ei niitä julkisia palveluja nyt niin kauheasti ole ja työntekijöitä.

Itse saat toki yksityiseltä ostaa mitä palveluja haluat, jos on rahaa. 

Vierailija
77/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin, että vapaaehtoinen eutanasia sallittaisiin. En haluaisi ainakaan itse enää dementoituneena mummona kun kotonakaan ei enää pärjää, että minua pidettäisiin väkisin elossa.

Jokainen saa kyllä tappaa itsensä mikä ihme se on että hoitohenkilökunnan pitää se tehdä. 

Lisäksi eutanasia on tietenkin aina vapaaehtoinen ja ihmisen joka siihen päätyy pitää olla järjissään kun sen haluaa, ei dementikko tule koskaan saamaan eutanasiaa, jos ei tänne ihan natsihallitus tule. 

Vierailija
78/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotihoito on sitä, että Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla. Lasku menee eläkkeen suuruuden mukaan.

Lisäksi pitää ostaa kodin siivous yksityiseltä siivousyritykseltä, eläkeläisen ei tarvitse maksaa alvia. 

+ sitten muut palvelut, kauppapalvelut jne. 

Vierailija
79/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita sisälle. 

Omainen kantaa tai sitten ei kukaan. 

Vierailija
80/114 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vielä puuttuisi, että Kotihoitaja alkaisi kiireessä kantaa pihkaisia lämmityspuita. No, ei todellakaan kanna, ei kuulu heidän tehtäviin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi