Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS mielipide: Arjen pyörittäminen on ajanut minut eron partaalle

Vierailija
19.10.2024 |

Jännästi omalla kohdalla aivan sama tematiikka - ja myös tilanne kuin kirjoituksessa on. Meilläkin on ero vireillä. Normaali arjessta mieheni ei suostu jakamaan vastuita, väittää, että ei pärjää. Ei siis osaa lukea wilmaviestejä, harrastusten viestejä, minun viestejä, ei pysty kuuntelemaan tai oma-aloitteisesti osallistumaan kodin asioihin. Ihan niin vässykkä en ole, että olisi hänen antanut päästä niin vähällä, mutta olen lopulta väsynyt tilanteeseen ja laittanut eron vireille. Nyt yllättäen erotilanteessa hän haluaakin vuoroviikkovanhemmaksi. Sanoin, että monissa miesten eroterapiajutuissa puhutaankin siitä, kuinka isä löysi vanhemmuuden vasta eron kautta, niin sille hän nyökkäilee tyytyväisen oloisena.

Ja selvenykseksi vielä, että tilanne on venynyt sen takia niin pitkään, että olen epäillyt hänellä olevan terveydessä ongelmaa ja on ollut sen vuoksi niin vaikea tarttua asioihin.Tämän olen nyt viimein päätellyt olleen virhearvio.

Meillä perheen ulkopuoliset tukiverkot ovat ihan täysi 0. Ainoat elossa olevat isovanhemmat asuva ulkomailla. Lasten pääsy esim. jollekin leirille on ollut aivan kullanarvoista ja ero tulikin nyt, kun emme saaneet lapsia sellaiselle ja isovanhemmat eivät tule edes jouluksi kylään. Pidän kyllä näitäkin merkittävinä seikkoina. Ei ole mitään odotettavaa, eikä näköpiirissä mitään, mitä varten pitäisi edes kulissia pitää yllä. 

Kommentit (1282)

Vierailija
341/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapsia näkee jo miten puoliso hoitaa kotia ja muita käytännön ja raha-asioita. 

Tämä. Ihan oikeasti naiset, jos otatte heti yhteenmuuttaessa innolla vastuun kodinhoidosta, niin sitten ei kannata lasten saamisen jälkeen alkaa valittaa että mies ei tee mitään kun tilanne on täysin itse aiheutettu.

Höpö höpö. Kaikkihan yrittävät esittää parhaimpia puoliaan silloin ne ensimmäiset vuodet. Vähän sama kun itse käytin aina vain korkkareita käydessämme ulkona. Lasten myötä vaihtuivat pääsääntöisesti tennareihin vaunulenkkien lisääntyessä ja kahdenkeskisten treffailujen vähentyessä. 

Kuka menee naimisiin tai perusta perhettä jollei tunne toista kunnolla? Jos se vaatii muutaman vuoden niin se sitten vaatii sen.

Vierailija
342/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapsia näkee jo miten puoliso hoitaa kotia ja muita käytännön ja raha-asioita. 

Tämä. Ihan oikeasti naiset, jos otatte heti yhteenmuuttaessa innolla vastuun kodinhoidosta, niin sitten ei kannata lasten saamisen jälkeen alkaa valittaa että mies ei tee mitään kun tilanne on täysin itse aiheutettu.

Höpö höpö. Kaikkihan yrittävät esittää parhaimpia puoliaan silloin ne ensimmäiset vuodet. Vähän sama kun itse käytin aina vain korkkareita käydessämme ulkona. Lasten myötä vaihtuivat pääsääntöisesti tennareihin vaunulenkkien lisääntyessä ja kahdenkeskisten treffailujen vähentyessä. 

En ikinä vois seurustella naisen kanssa joka käyttää korkkareita. Muutenkin hankalat naiset on entistä hankalampia jos eivät osaa olla rennosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kun korjailen autoa, tietokonetta, taloa tai hoidan metsää.

Nainen käyttää heti weaponized incompetencea eikä muka osaa.

Osaat korjata autoa, tietokonetta ja taloa, mutta ei onnistu tiskikoneen ja imurin käyttö? Jepjep.

Mä olen myös kuullut, että vedotaan renkaiden vaihtoon eikä siksi tarvitse enää osallistua kodin töihin. Ne renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa ja silti jollain äijällä on pokkaa vedota tuohon.

Onneksi ei tarvitse omassa kodissa katsella yhtäkään kaksilahkeista. Enkä tule katselemaankaan. Suurin osa miehistä on äitinsä passaamia ja siksi jääneet teinipojan tasolle.

Vierailija
344/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kukaan (mies) jaksa esittää kodinhengetärtä vuosia ja sitten muuttaa kelkkaa kun lapsia syntyy.

Vierailija
345/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaat korjata autoa, tietokonetta ja taloa, mutta ei onnistu tiskikoneen ja imurin käyttö? Jepjep.

Mä olen myös kuullut, että vedotaan renkaiden vaihtoon eikä siksi tarvitse enää osallistua kodin töihin. Ne renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa ja silti jollain äijällä on pokkaa vedota tuohon.

Onneksi ei tarvitse omassa kodissa katsella yhtäkään kaksilahkeista. Enkä tule katselemaankaan. Suurin osa miehistä on äitinsä passaamia ja siksi jääneet teinipojan tasolle.

Ihan hyvin hoidan okt asumisen, autot ja lapset ilman naista valittamassa. Kaikkialla siistiä eikä mikään ole rikki ja lapsetkin tykkää tästä menosta.

Onneksi ei tarvitse omassa kodissa katsella yhtäkään yksilahkeista. Enkä tule katselemaankaan. Suurin osa naisista on äitinsä aivopesemiä ja siksi jääneet hysteerikoiksi.

Vierailija
346/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. 

Tätä ketjua kun lukee on pakko olla kiitollinen omasta puolisosta. Ei koskaan tarvi uhrata ajatustakaan sille, että hoituvatko lasten asiat jos en itse niitä hoida. Hän osaa ennakoida, varautua ja selvittää kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät asiat aivan yhtä pätevästi kuin minäkin. Joissakin asioissa paljon paremmin kuin minä. 

Me ollaan hyvä tiimi. Ymmärrän jokaisen sellaisen vanhemman tuskan ja turhautumisen, joka ei pysty luottamaan siihen että toinen vanhempi kykenee toimimaan yhteisissä asioissa. 

Toinenkin tiimi jee.

Kyl tuntuisi oikeasti tosi oudolta riidellä jostain kotitöistä ja erota niiden takia 2020 luvulla.

Ei näissä ole koskaan kyse mistään tiskikoneen tyhjennyksestä, vaan kokonaisvaltaisesti siitä, että toinen kokee jäävänsä yksi

Oisin tosi onnellinen, jos mulla ja miehelläni olisi tiskikone. Tyhjentäisin ihan mielelläni sanomatta sanaakaan!

Vierailija
347/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet haluaa hankaloittaa elämäänsä autoilla ja pelikonsoleilla? Sitten on rahat loppu ja tulee riitaa ajankäytöstä. 

Onnellinen perhe jättää tuollaisen krääsän kautta elettävän metaelämän, pyöräilee, pelaa lautapelejä ja hoitaa kotia yhdessä.

Pelaaminen miehille on vähän sama asia kuin meikkaaminen naisille kiva pieni poistuminen arjesta ja todellisuudesta. Ei naisetkaan jätä vaatteita ja meikkejä ostamatta ja tyydy niihin vanhoihin mitä on jo kun pitää saada uusia jonka jälkeen alkaa valitus kun on rahat loppu ja tulee riitaa ajankäytöstä kun nainen viettää aikansa kauppoja pyörimässä etsiä sopivia vaatteita ja meikkejä.

Onnellisessa perheessä nainen ei jätä panostamista omaan hyvin vointiin ja mukavuuteen niin miksi miehet ei saisi tehdä samaa vai onko sinulle onnellinen ja hyvinvoiva perhe semmoinen missä vain naisen ja lapset voi hyvin välittämättä miehestä?

Vierailija
348/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. 

Tätä ketjua kun lukee on pakko olla kiitollinen omasta puolisosta. Ei koskaan tarvi uhrata ajatustakaan sille, että hoituvatko lasten asiat jos en itse niitä hoida. Hän osaa ennakoida, varautua ja selvittää kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät asiat aivan yhtä pätevästi kuin minäkin. Joissakin asioissa paljon paremmin kuin minä. 

Me ollaan hyvä tiimi. Ymmärrän jokaisen sellaisen vanhemman tuskan ja turhautumisen, joka ei pysty luottamaan siihen että toinen vanhempi kykenee toimimaan yhteisissä asioissa. 

Toinenkin tiimi jee.

Kyl tuntuisi oikeasti tosi oudolta riidellä jostain kotitöistä ja erota niiden takia 2020 luvulla.

Ei näissä ole koskaan kyse mistään tiskikoneen tyhjennyksestä, vaan kokonaisvalt

Oisin tosi onnellinen, jos mulla ja miehelläni olisi tiskikone. Tyhjentäisin ihan mielelläni sanomatta sanaakaan!

Eipä oo tullu yhtään taloutta ilman tiskikonetta vastaan 90-luvun jälkeen. Paskin vuokraluukkukin sisälsi tiskikoneen.

Vierailija
349/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naiset ottako suhteen alussa sitä "hyvän naisen" roolia. Miehistä huomaa kyllä jo heti alussa ottaako oma-aloitteisesti rätin käteensä, peseekö pöntön, siivoaako jälkensä jne. kun ette ala esittämään kodinhengetärtä. 

Vierailija
350/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää naiset ottako suhteen alussa sitä "hyvän naisen" roolia. Miehistä huomaa kyllä jo heti alussa ottaako oma-aloitteisesti rätin käteensä, peseekö pöntön, siivoaako jälkensä jne. kun ette ala esittämään kodinhengetärtä. 

Ei miehet ees halua kodinhengetärtä vaan himokkaan naisen.

Vierailija
351/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kukaan (mies) jaksa esittää kodinhengetärtä vuosia ja sitten muuttaa kelkkaa kun lapsia syntyy.

Kyllä jaksaa. Täälläkin on useita ketjuja aiheesta, joissa on yhteensä varmasti kymmeniä tuhansia kommentteja.

Vierailija
352/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin sinulle jotain terapiaa miesvihaasi. Suurin osa miehistä tekee kotityöt siinä missä nainenkin. Siitä on turha edes väitellä. Se että sinulla on toinen kokemus asiasta kertoo enemmän ystäväpiiristäsi kuin enemmistöstä.

Vierailija
353/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun voi kiteyttää miesten ikiaikaiseen ajatusmalliin, että nainen on miehelle alistettu palvelija ja orja. Tämä ei koskaan muutu miksikään.

Tämä ketju myös kiteyttää nykyaikaisen naisen ajatusmallin missä mies on vain naisen palvelija, huomioija ja naisen tahdon toteutuksen väline ilman että nainen edes miettii mitä mies haluaisi ja ilman että naisen tarvii itse tehdä mitään.

Vierailija
354/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. 

Toinenkin tiimi jee.

Ei näissä ole koskaan kyse mistään tiskikoneen tyhjennyksestä, vaan kokonaisvaltaisesti siitä, että toinen kokee jäävänsä yksi

Joko te olette oppineet esim. ravintolassa käymään yksin vessassa? Pojat käyvät yksin pissalla suunnilleen heti kävelemään opittuaan, mutta vielä näkyy kaiken ikäisiä naisia menen vessaan käsi kädessä ja ovat ihan heteroita. 

Vierailija
355/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun menit naimisiin tällaisen kanssa

Kuule, kun mullakin oli ihan kykenevä mies ennen avioliittoa ja varsinkin ennen lapsia. Kun lapsien myötä mies taantui ja oli kohta kuin yksi lapsista, omasta mielestään aikuisen oikeuksin, mutta lapsen velvollisuuksin. Raskaaksi meni avioliitto.

Vierailija
356/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kun mullakin oli ihan kykenevä mies ennen avioliittoa ja varsinkin ennen lapsia. Kun lapsien myötä mies taantui ja oli kohta kuin yksi lapsista, omasta mielestään aikuisen oikeuksin, mutta lapsen velvollisuuksin. Raskaaksi meni avioliitto.

Mitä siinä lapsen tulon aikaan tapahtui sinun omassa käytöksessä ja toiminnassa miestä kohtaan?

Vai väitätkö että olet täsmälleen samanlainen miestä kohtaan haluaisi ja vaatimustesi kanssa mikä olit ennen lapsen tuloa?

Kävikö se perinteinen että sinä muutuit ja oletit että mies muuttuu mukana sinun haluamaksi ja sinua alkoi vituttamaan ja ahdistamaan kun mies ei muuttunutkaan niin kuin halusit?

Vierailija
357/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies on kaikkien talouden töiden kuningas, koska hän vaihtaa kaksi kertaa vuodessa renkaat. Ja muistuttaa siitä, miten tärkeää on, että talossa on mies vaihtamassa renkaat, etpä yksin pärjäisi niin. 

En ole vielä raaskinut sanoa, että totta, en osaa renkaita vaihtaa, mutta osaan ajaa auton tuohon parin kilsan päässä olevaan rengasliikkeeseen ja siellä tekevät homman muutamalla kympillä. En viitsi sanoa tuota kun häneltä loppuis into siihen viimeiseenkin miesten työhön, ja saisin senkin hoitaa jatkossa itse.

Vierailija
358/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sinäkin jo tuo mollaaminen. Jokaisessa parisuhteessa on kaksi osapuolta. Ihan turha kiillottaa omaa sädekehäänsä, koska myös sinä olet vastuussa parisuhteestanne. 

Vierailija
359/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä lapsen tulon aikaan tapahtui sinun omassa käytöksessä ja toiminnassa miestä kohtaan?

Vai väitätkö että olet täsmälleen samanlainen miestä kohtaan haluaisi ja vaatimustesi kanssa mikä olit ennen lapsen tuloa?

Kävikö se perinteinen että sinä muutuit ja oletit että mies muuttuu mukana sinun haluamaksi ja sinua alkoi vituttamaan ja ahdistamaan kun mies ei muuttunutkaan niin kuin halusit?

Tilanne muuttuu kun perheeseen tulee vauva. Hänen tarpeistaan on huolehdittava 24/7 ja hänen ehdoillaan mennään. Parisuhteen dynamiikka muuttuu. Mies ei saa yhtä paljon huomiota. Ehkä se taannuttaa ja lamaannuttaa miehet, jos hän ei osaa sopeutua muuttuneeseen tilanteeseen.

Vierailija
360/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sinäkin jo tuo mollaaminen. Jokaisessa parisuhteessa on kaksi osapuolta. Ihan turha kiillottaa omaa sädekehäänsä, koska myös sinä olet vastuussa parisuhteestanne. 

Kaikki väärä on aina ja ikuisesti miesten vastuulla. Nainen on aina kaikella tapaa täydellinen eikä koskaan tee mitään väärää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi