Naapuri ulkoilee lauantaiaamuisin alkaen klo 9 lastensa kanssa rivitalon takapihalla
Ongelmana on pari vuotta naapurissa asuneen lapsiperheen ulkoilu. Naapuri ulkoilee lauantaiaamuisin alkaen klo 9 lastensa kanssa rivitalon takapihalla. Tuntuu suoraan sanottuna kidutukselta kuunnella puhetta ja ääniä. Olisi mahdollista nukkua klo 11 asti. Oikeastaan lauantaina ja sunnuntaina olisi ainut mahdollisuus nukkua, mutta se ei onnistu. Lähellä on monta leikkipuistoa, urheilukenttä, metsiä, rantoja yms, joissa voisi viettää aikaa.
Olen herkkäuninen, mutta tuskinpa kukaan pystyy nukkumaan lähiasunnoissa, kun sen verran kuuluu puhetta. Loppupäivänä (klo 11) jälkeen ei kuulu enää mitään ääniä heiltä. Lisäksi aamuisin jo klo 7 heillä siirrellään huonekaluja tms, johon myös yleensä herään. Myös viikonloppuisin.
Väsyttää.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Lapset pitäisi kieltää kaikista asumismuodoista.
Vielä parempi olis ko kiellettäis kaikenikäiset ihmiset, tietysti myös lemmikit.
Laiskat vanhemmat päästävät lapset meluamaan pihalle klo 9. Kunnon vanhemmat vievät lapsiaan siihen aikaan jo harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Team Ap. Olettaisin että ap saa myös kolistella illalla klo 22 saakka eikä tarvitse olla hiljaa kun naapurin lapset menevät nukkumaan klo 19.
Olen itse ottanut koko ajan huomioon sen, että he todella menevät nukkumaan klo 19-20 paikkeilla ja myös käskenyt oman lapsen sisälle viimeistään klo 20, jotta naapurit saavat nukkua.
ap
Sun lapsikin siis pakotetusti nukkuu sinne 11 asti vai miten se pärjää aamut jos sä vaan nukut,kerta ulkonakaan ei pärjää yksin? Vai onko muu perhe herätessään hipihiljaa kun sä joskus saat nukuttua pidempään?
En ole se, jota kommentoit, mutta kyllä meilläkin lapsi nukkuu sinne 8-9 asti tai tulee meidän väliin pötkötteleen hetkeksi ja yleensä vaan tykkää, kun saa oman aamurauhan, jos me vanhemmat nukumme välillä pidempään viikonloppuisin. Osaa ottaa itse aamupalaa, jos on nälkä tai sitten jos ei ole nälkä, tykkää vain kun ei olla heti hoputtamassa hammaspesulle ja syömään. Saa puuhastella kaikessa rauhassa legojaan tms. Ikää kohta 10v.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme nukkuu 11 asti,muuten kun teinit ja ellei oo ollu baarissa edellis iltana?
Minä. Olen illanvirkku ja aamuntorkku. Emme kaikki elä samassa rytmissä. Eilenkin valvoin klo 02.00 ja en ollut baarissa, vaan kotona. Heräsin tuossa klo. 11.00. Ei ole enää pieniä lapsia, joten saan toteututtaa omaa luonnollista rytmiä. Aamuheräämiset on ollut aina tuskaa ja valitettvasti töiden vuoksi siihen on pakko ollut tottua.
Vierailija kirjoitti:
Ap:ltä unohtui kertoa, mitä hänelle vastattiin, kun otti tämän asian esille naapurin kanssa ja sen jälkeen yhtiökokouksessa.
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Vai vielä yhtiökokouksessa! Haluaisin nähdä muiden osakkaiden ilmeen kun AP vaatii että yhtiökokouksen esityslistalle lisätään kohta jossa AP vaatii että hänen naapurinsa ei saa olla omalla pihallaan lauantaiaamuna klo 9.
Vierailija kirjoitti:
No kuule tuohan on hyvä tilanne. Olen asunut rivitalossa, jossa naapurit laittavat koiransa pihalle haukkumaan klo 01.30 yöllä ja aamulla heti klo 6. Että ole onnellinen kun saat nukkua peräti klo 9 asti. Pahempia on nuo koiranomistajat, jotka ei jaksa lenkittää koiriaan.
Sen takia sitä asutaan rivarissa tai ok-talossa, jotta voi sen aamupissatuksen ja iltapissatuksen hoitaa noin. Ei se tarkoita, ettei koira pääse ollenkaan lenkille. Pääsee se. Kerran päivässä pitkälle lenkille. Isossa pihassa on tilaa juosta kyllä. Koittakaa kestää, joudutaan tässä kestämään kaiken maailman lasten metelöintiä ja kiljumista. Vaikka onkin itsellä lapsia ( onneksi jo isoja ) niin en kestä sitä hemmetin mökää, joka lapsista lähtee. Mielummin kuuntelen vaikka koiran haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme nukkuu 11 asti,muuten kun teinit ja ellei oo ollu baarissa edellis iltana?
Minä eläkeläinen nukun klo 10.00-11.00 saakka. Asun rivarissa ja naapuri lasten iloiset äänet saattoivat just ja just kuulua ulkoa, vaika asuvat ihan naapurissa. Ei koskaan herättäneet minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä eläkeläinen nukun klo 10.00-11.00 saakka. Asun rivarissa ja naapuri lasten iloiset äänet saattoivat just ja just kuulua ulkoa, vaika asuvat ihan naapurissa. Ei koskaan herättäneet minua.
Täytyy muistaa sekin, että talot on eri tavalla äänieristettyjä. Tämä on ainakin sellainen, josta äänet kuuluu läpi.
ap
Ihmisen äänet ja kailotus ovat hirveintä mitä tiedän. Olisinpa syntynyt toiseen lajiin...
Fasaanit huutelevat keväisin aamuisin pihalla. Miksi ihmisten täytyy tieten tahtoen tehdä samaa?
Oikeesti.Ottaisin koska tahansa lapset,mopopojat nurkille.Hilj.päättyy klo 7..Asun Ok.alueella moottorit laulaa viikolla,vknlopunna.Moottorisaha ,avantti puputtaa inhottavasti.Muut työ koneet..sirkkeli metallin haju,pöly leijaa ilmassa.,roskaa.Muuta vähemmän kivaa.Vuorotyö vknloppunakin.Tultu siihen tulokseen saa nykyään räjäyttää vaikka dynyn.Ketään kiinnosta.Se on kuulemma yksit.elämää.No jos on niin samaa saa tehdä kaikki muutkin .Rivien välistä luin kun kyselin ystävällisesti asiaa.Mopoja ajaa ohi,ei ne häiritse.Nuoret elää elämäänsä,samoin lapset.Naapuri perusti ryhmäperhekodin lapsille,joutui lopettamaan.Ikinä kuullut mitään kauheaa meteliä lapsista,eihän he 24/7 ulkona voi olla.