Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ulkoilee lauantaiaamuisin alkaen klo 9 lastensa kanssa rivitalon takapihalla

Vierailija
19.10.2024 |

Ongelmana on pari vuotta naapurissa asuneen lapsiperheen ulkoilu. Naapuri ulkoilee lauantaiaamuisin alkaen klo 9 lastensa kanssa rivitalon takapihalla. Tuntuu suoraan sanottuna kidutukselta kuunnella puhetta ja ääniä. Olisi mahdollista nukkua klo 11 asti. Oikeastaan lauantaina ja sunnuntaina olisi ainut mahdollisuus nukkua, mutta se ei onnistu. Lähellä on monta leikkipuistoa, urheilukenttä, metsiä, rantoja yms, joissa voisi viettää aikaa. 

Olen herkkäuninen, mutta tuskinpa kukaan pystyy nukkumaan lähiasunnoissa, kun sen verran kuuluu puhetta. Loppupäivänä (klo 11) jälkeen ei kuulu enää mitään ääniä heiltä. Lisäksi aamuisin jo klo 7 heillä siirrellään huonekaluja tms, johon myös yleensä herään. Myös viikonloppuisin. 

Väsyttää.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä melkoinen vikisijä. Hanki korvatulpat. Tai vastamelukuulokkeet. Naapurillasi on täysi oikeus käyttää pihaansa myös lauantaiaamuisin. Ja miksi ihmeessä sinun edes pitäisi nukkua puolille päivin? miksi et ota päikkäreitä vaikka silloin kun on hiljaisempaa? Saisit varmaan kohtauksen mun naapurissa, menen lauantaisinkin töihin aamuvuoroon välillä. Ajatella! ikävästi häiriintyisit, kun kävisin suihkussa 5.30. Ja ulko-ovikin voisi kolahtaa. Kauheaa.

Vierailija
22/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita korvatulpat. Yhdeksän aikaan on aivan ok ulkoilla. Tai muuta maalle jonnekin metsän keskelle. Kesällä tosin vaivaannut esim. lintujen laulusta luultavasti, joten sitten taas ne korvatulpat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö yövuoroa? Ei yhdeksältä aamulla kuitenkaan mitenkään aikaisin ole. Eri asia, jos vaikka aamulla kuudelta. 

Vierailija
24/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä...

Vierailija
25/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Team Ap. Olettaisin että ap saa myös kolistella illalla klo 22 saakka eikä tarvitse olla hiljaa kun naapurin lapset menevät nukkumaan klo 19.

Vierailija
26/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on ihana, ja sellaisessa aiemmin asuttiinkin. Kuitenkin ensimmäisinä vuosina tässä oli naapurit, jotka nukkuivat tai ainakin olivat hiljaa viikonloppuaamuisin.

ap

Niin meidän kerrostalossakin, kunnes sijoitusasuntoon  muutti uudet asukkaat. Aamulla siirrellään siis jyrätään huonekaluja. Ip alkaa juosta porukkaa rapussa, klo 16 täys rähinä päällä ja klo 21 poliisi ja ambulanssi. Väliin metelin yltyessä nainen pakenee tai viskataan ovesta ulos ovien paukkuessa. Astioita tai peilejä rikotaan yöllä ja aamulla alkaa kai korjaus ja kauhea ryminä. Jos illalla hiljenee meteli alkaa kello 3-4 asmuyöstä😬😡😰

Vierailija
27/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista ihan ystävällisesti kysäistä naapurilta, josko he voisivat ulkoilla noissa leikkipuistoissa yms. aina silloin tällöin, jotta saat nukuttua? Heillä on tietenkin ihan täysi oikeus ulkoilla pihallaan ja klo 9 jälkeen ei ole enää mikään hiljaisuusaika, mutta joskus ystävällinen kommunikointi voi ratkaista tilanteen.

Vierailija
28/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta okt

Kaveri kertoi, ettei sekään ole ratkaisu. Siellä naapuri kiusaa lehtipuhaltimella.

Vierailija
29/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä...

Kyllä he herättävät koko naapuruston. Ei ole kyse minusta, vaan kymmenistä muistakin. He minusta ovat enemmänkin itsekkäitä, kun katsovat oikeudekseen jäädä ikkunan alle pitämään melko kovaa ääntä.

Monesti olenkin alkanut treenaamaan tai lähtenyt juoksulenkille viikonloppuaamuisin, koska en ole pystynyt nukkumaan. Mutta terveydelle parempi olisi saada nukkua!

Vierailija
30/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä nukkuisit sinne 11 asti niin moneenko sitten valvot? Muistat itse olla hipihiljaa klo 18jälkeen, että sinä miellytä niitä muita naapureita. Et kai sinä toivo häirikön leimaa itsellesi, vaan kunnioitat naapureiden toiveita myös ja heidän rytmejä? Jos sinä mesoat klo 18 jälkeen,kun he toivoo hiljaisuutta, niin ei hekään kunnioita sinun hiljaisuus klo 11 asti toivetta.

Vierailija
31/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt on nukkumista varten. Nuku yöllä. Vaikka kävisit yöllä klo yksi vasta nukkumaan niin yhdeksään mennessä tulee jo tarvittavat kahdeksan tuntia. 

Vierailija
32/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista ihan ystävällisesti kysäistä naapurilta, josko he voisivat ulkoilla noissa leikkipuistoissa yms. aina silloin tällöin, jotta saat nukuttua? Heillä on tietenkin ihan täysi oikeus ulkoilla pihallaan ja klo 9 jälkeen ei ole enää mikään hiljaisuusaika, mutta joskus ystävällinen kommunikointi voi ratkaista tilanteen.

Ei ole mitään sellaista tapaa jolla AP voisi ystävällisesti kommunikoida naapurille että heidän pitäisi kävellä 200 metrin päähän leikkipuistoon lauantaiaamuisin sen sijaan että ovat omalla pihallaan, siksi että AP haluaa nukkua klo 11 asti. Naapuri pitäisi sekopäänä. Luultavasti alkaisi mennä lasten kanssa aiemmin pihalle. 

Vierailija
33/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen maa. Kaikki ovat olevinaan niin erityisiä, että koko maailman pitää seisahtua, jos he haluavat. 

Paremminkin sanoisin, että kummallinen maa, jossa toisia ihmisiä ei yritetä ottaa huomioon. 

Kyllä he ottavat sinut huomioon. Kello 9 lauantainaamuna ei ole aikaisin. Jos alkaisivat leikkiä pihallaan kello 7 lauantaiaamuna, se olisi aikaisin.

Laita korvatulpat tai vaihtoehtoisesti laita unirytmisi kuntoon niin että et loju sängyssä klo 11 asti. 

Olen samaa mieltä. Kyllä yhdeksältä saa jo elää ihan normaalia elämää.

Pistä korvatulpat ja vaikka paksu pipo päähän, niin jos helpottaa. Tai mene nukkumaan johonkin muualle.

Vierailija
34/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei kyllä ole kovin sopivaa alkaa kysellä tuollaisia edes kohteliaasti, kun kyse on kuitenkin normaalista ajasta. Kyllä nyt yhdeksältä aamulla pitää kaikkien saada jo ulkoilla ja tehdä mitä haluaa.

Vierailija
35/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 9 on aivan normaali aika ulkoilla omalla takapihalla.

Vierailija
36/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta okt

Kaveri kertoi, ettei sekään ole ratkaisu. Siellä naapuri kiusaa lehtipuhaltimella.

Kiusaa? Vai tekiskö se kuitenkin omalla pihallaan pihatöitä?

Jos haluaa elää rauhassa ja hiljaisuudessa, on muutettava riittävän syrjään ja ostettava talon ympäriltä niin paljon maata, ettei muiden äänet omiin korviin kantaudu. Muita keinoja ei oikein ole. Klo 9 aamulla ei ole mikään aikainen aika.

Vierailija
37/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen maa. Kaikki ovat olevinaan niin erityisiä, että koko maailman pitää seisahtua, jos he haluavat. 

Paremminkin sanoisin, että kummallinen maa, jossa toisia ihmisiä ei yritetä ottaa huomioon. 

Lapsiperhe nimenomaan elää tavallista, toiset huomioon ottavaa arkea ulkoillessaan omassa pihassaan klo 9 aamulla. Lapset ovat saattaneet herätä jo puoli kuudelta ja tehdä siitä saakka rauhallisia kynähommia.

Vierailija
38/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Team Ap. Olettaisin että ap saa myös kolistella illalla klo 22 saakka eikä tarvitse olla hiljaa kun naapurin lapset menevät nukkumaan klo 19.

Tietenkin saa kolistella klo 22 saakka, normaali lapsi nukahtaa naapurin normaalielämän äänistä huolimatta. 

Team anti Ap

Vierailija
39/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihme nukkuu 11 asti,muuten kun teinit ja ellei oo ollu baarissa edellis iltana?

Esimerkiksi vuorotyöläinen?

Ja mitä sinulle kuuluu, moneenko ihmiset vapaapäivinään nukkuu?

Ap, voisit käydä naapurille sanomassa, että leikkiminen ei haittaa, mutta voisiko pitää pienempää ääntä tuskin he tahallaan sitä tekevät ja eivät tiedä, että häiritsevät sinua..

Vierailija
40/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö yövuoroa? Ei yhdeksältä aamulla kuitenkaan mitenkään aikaisin ole. Eri asia, jos vaikka aamulla kuudelta. 

Mä teen yövuoroja ja mulla on hyvät unenlahjat. Heräsin joskus klo 15 ja naapurilla oli pihalla kaivuri tehny koko päivän töitä. Olin vaan ohhoh, ei mitään hajua kun nukuin hyvin. 

En mä öisin herää edes kun talvella meidän tiellä menee lumiaura. Enkä herää puolison herätyskelloon. Aivot tietää nukkuessakin, et ei mun tartte reagoida siihen ääneen. Omaan herätyskellon herään. ohis.