Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ulkoilee lauantaiaamuisin alkaen klo 9 lastensa kanssa rivitalon takapihalla

Vierailija
19.10.2024 |

Ongelmana on pari vuotta naapurissa asuneen lapsiperheen ulkoilu. Naapuri ulkoilee lauantaiaamuisin alkaen klo 9 lastensa kanssa rivitalon takapihalla. Tuntuu suoraan sanottuna kidutukselta kuunnella puhetta ja ääniä. Olisi mahdollista nukkua klo 11 asti. Oikeastaan lauantaina ja sunnuntaina olisi ainut mahdollisuus nukkua, mutta se ei onnistu. Lähellä on monta leikkipuistoa, urheilukenttä, metsiä, rantoja yms, joissa voisi viettää aikaa. 

Olen herkkäuninen, mutta tuskinpa kukaan pystyy nukkumaan lähiasunnoissa, kun sen verran kuuluu puhetta. Loppupäivänä (klo 11) jälkeen ei kuulu enää mitään ääniä heiltä. Lisäksi aamuisin jo klo 7 heillä siirrellään huonekaluja tms, johon myös yleensä herään. Myös viikonloppuisin. 

Väsyttää.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Team Ap. Olettaisin että ap saa myös kolistella illalla klo 22 saakka eikä tarvitse olla hiljaa kun naapurin lapset menevät nukkumaan klo 19.

Olen itse ottanut koko ajan huomioon sen, että he todella menevät nukkumaan klo 19-20 paikkeilla ja myös käskenyt oman lapsen sisälle viimeistään klo 20, jotta naapurit saavat nukkua.

ap

Vierailija
42/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen maa. Kaikki ovat olevinaan niin erityisiä, että koko maailman pitää seisahtua, jos he haluavat. 

Paremminkin sanoisin, että kummallinen maa, jossa toisia ihmisiä ei yritetä ottaa huomioon. 

Juuri näin, ap ää liökään ei yhtään ota huomioon naapurin lapsiperhettä, sika on ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellisen asunnon yläkerrassa aloitettiin juokseminen ja riehuminen viikonloppuaamuisin viimeistään klo 8. Pennut juoksivat hirveällä töminällä asunnon pitkää eteiskäytävää edestakaisin ihan rajattomasti aamusta iltaan ja sitten kun lapset oli saatu nukkumaan niin vanhemmat kantapäätamppasivat raivokkaasti vielä vähintään puoli tuntia yömyöhään.

Vierailija
44/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule tuohan on hyvä tilanne. Olen asunut rivitalossa, jossa naapurit laittavat koiransa pihalle haukkumaan klo 01.30 yöllä ja aamulla heti klo 6. Että ole onnellinen kun saat nukkua peräti klo 9 asti. Pahempia on nuo koiranomistajat, jotka ei jaksa lenkittää koiriaan.

Vierailija
45/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä...

Tuon voi tulkita kumpaakin suuhun..

lapsiperhe: me lapsiperheenä saamme pitää meteliä, koska lapset

naapuri: minä haluaisin nukkua, mutta

Vierailija
46/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Team Ap. Olettaisin että ap saa myös kolistella illalla klo 22 saakka eikä tarvitse olla hiljaa kun naapurin lapset menevät nukkumaan klo 19.

Mikäs Team ap:n ratkaisu olisi? Täysi hiljaisuus ja puhekielto klo 19-11? Vaipat lapsille ja aikuisille, etteivät suotta kolistele vessassa?

Vierailija
47/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen maa. Kaikki ovat olevinaan niin erityisiä, että koko maailman pitää seisahtua, jos he haluavat. 

Paremminkin sanoisin, että kummallinen maa, jossa toisia ihmisiä ei yritetä ottaa huomioon. 

Ai, että mennään pihalle vasta sitten kun kaikki naapurit ovat heränneet?

Vierailija
48/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ehkäpä siivoavat aamupäivällä. Pistävät lapset siihen takapihalle siksi aikaa.

Jos on aidattu alue niin pysyvät hyvin siinä.

Early birdy takes the wormy.

Itse asun nyt +50 veenä kerrostalossa. Aiemmin okt. Totuttelen nyt elämän ääniin. Yläkerran pikkupoika tykkää juosta heidä asunnossaan.

Ihan mulle ok.

Itsellänikin ollut omat poikani joskus pieniä, sillon asuttiin rivitalossa.

Lähtihän niistäkin ääntä.

Vierailija
49/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi.

Onneksi et asu meidän okt:ssa, tontti rajoittuu leikkipuistoon! Ensimmäiset lapset ovat siellä jo 7 jälkeen ja esitenit pelaavat korista ja kuuntelevat musiikkia vielä klo 22. Talvella aikaväli n 09-20. Erityisesti viikonloppuisin

Mun mielestä ihania elämän ääniä! Vanhemmat rupattelevat keskenään, lapset kikattelevat ja meluavat omiaan.

Saadaan ystäviä, koulukavereita jo hiekkalaatikolta lähtien! Kortteliin on muodostunut hyvä ja turvallinen henki, yhteisöllisyyttä, vaatteita ja tavaroita kierrätetään ja juhlapyhiin osallistuu kaikki!

Todella harvinaista ja arvokasta nykyään!

Vierailija
50/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syysi, ettet mene perjantaina aikaisin nukkumaan ja herää virkeänä lauantaina leikkimään naapurin lapsosten kanssa? Tarvittaessa voit ottaa taas päikkärit kello 11 jälkeen.

Vierailija
51/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän hyvin saisit sitten näiden naapurina nukuttua jos ne lapset sitten juoksevat ja huutavat sisällä? 

Lapset ei juokset eikä huuda jos niille pitää KURIA! 

Vierailija
52/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän hyvin saisit sitten näiden naapurina nukuttua jos ne lapset sitten juoksevat ja huutavat sisällä? 

Lapset voisi varmaan viedä parin sadan metrin päässä olevalle leikkikentälle. 

Perjantai-illan jälkeen niissä on usein kaikkea roskaa mm. ruiskuja, joita ei huvita siivoilla lasten niitten seassa leikkiessä.

Plus kepeäuninen heräisi jo varmaan niihin lähtemisen ääniin.

Vierailija
53/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista ihan ystävällisesti kysäistä naapurilta, josko he voisivat ulkoilla noissa leikkipuistoissa yms. aina silloin tällöin, jotta saat nukuttua? Heillä on tietenkin ihan täysi oikeus ulkoilla pihallaan ja klo 9 jälkeen ei ole enää mikään hiljaisuusaika, mutta joskus ystävällinen kommunikointi voi ratkaista tilanteen.

Mielestäni ei kyllä ole kovin sopivaa alkaa kysellä tuollaisia edes kohteliaasti, kun kyse on kuitenkin normaalista ajasta. Kyllä nyt yhdeksältä aamulla pitää kaikkien saada jo ulkoilla ja tehdä mitä haluaa.

Naapurillahan on tietenkin ihan täysi oikeus kieltäytyä, koska heillä on täysi oikeus ulkoilla tuohon aikaan pihallaan. Jos ap:lla on esim. tilanne, että tekee yövuoroa ja tarvitsee lepoa, niin empaattinen naapuri saattaisi ymmärtääkin. Muuta ymmärrettävää syytä klo 11 asti nukkumiselle en itsekään näe. 

Vierailija
54/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korvatulpat ja hankit oman talon iiiisolla tontilla. omissa taloissakin ihmiset viettää aikaa pihoillaa,kesäisin läpi yön grillaavat. valitse. mutta anna häätö noille jotka nyt rikkoo sun kotirauhaa. pari kertaa kun poliisi käy komentamassa, saat häädön nulikoille

Kyllä, juuri näin. Poliisi ajaa pampulla ulos omistusasunnosta perheen, joka ulkoilee omalla pihallaan klo 9 aamulla.

Fantasioissasi.

Vierailija
55/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että mennään pihalle vasta sitten kun kaikki naapurit ovat heränneet?

Niimpä. Mites sitten, kun naapurissa asuu vaikka nuorisoa, jotka tuppaavat nukkua vaikka 12-13 asti. Eikö sittenkään saa mennä pihalle vielä? Täytyykin ottaa kirjallisesti ylös kaikkien naapurien unirytmit, niin tietää koska saa poistua ulos.

Vierailija
56/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia elämää saa elää omassa asunnossaan, mutta mikään tahallinen häirintä ei ole korrektia. Luulisi nyt jokaisen aikuisen ihmisen sen ymmärtävän ja siirtävän vielä asian lapsienkin ymmärrykseen.

Hyvähän se on, että lapset leikkivät ulkona, eivätkä kökötä ruutujen äärellä. Vanhemmalla saattaa olla pesukone päällä ja ruoka uunissa, niin kotipihalla on helppo pitää lapset, kun voi samalla vahtia sisälle. Ihanaa, että ulkoilevia lapsia vielä löytyy ja vanhempia, jotka heistä välittävät!

Vierailija
57/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei juokset eikä huuda jos niille pitää KURIA! 

Mun lapseni juoksevat ja huutavat, kuten lasten kuuluukin.He ovat hoikkia, terveitä, urheilullisia ja huippuoppilaita koulussa.

Vierailija
58/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OKT kommuuni 🤮

Vierailija
59/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Team Ap:n ratkaisu on että jos naperot meluavat aikaisin aamulla pihalla, voi ap myös huoletta kolistella klo 22 saakka. Eikä kukaan valita väsymystä ettei saa nukuttua illalla ennen klo 22 tai aamulla klo 9 jälkeen. Reilu peli.

Vierailija
60/93 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat.