Aloitin päivittäiset kävelylenkit rapakuntoisena, väsyttää kovasti, normaalia?
Kävelen rivakkaa vauhtia puolesta tunnista tuntiin 5-7 krt viikossa, yleensä joka päivä. Kuukausi on mennyt ja olen aika poikki kävelyn jälkeen. Onko normaalia? Milloin kunto alkaa kohentua?
Kommentit (111)
Kyse on kävelemisestä. Joku peräänkuulutti välipäivää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole normaalia, että ihminen väsyy 30min kävelyn jälkeen. Ruokailut ja lepo eivät ole kunnossa, jos noin helpolla väsyy. Siltikin, vaikka fyysinen kunto olisi paska.
On täysin normaalia, jos ikää on jo yli 30v ja painoa on yli 100kg
Ei todellakaan ole. Ellei yli 30v tarkoita sitä, että ikä alkaa lähennellä 80v.
Kyllä on. Ei sitä enää 30v jaksa samalla tavalla juosta kuin 40v ikäsenä varsinkin jos on reilusti ylipainoinen, syö huonosti ja vielä fyysisesti rapakunnossa. Te nyt vertaatte ihmisiin joilla on peruskunto vielä tallella. AP:lla ei selkeästi ole. Siinä voi mennä useampi kuukausi, että jaksaa paremmin.
30v on niin nuori, että kunto kohenee normaalitilanteessa hyvinkin nopealla tahdilla. Jos 30-vuotialla menee kuukausia siihen, että jaksaa kävellä puoli tuntia päivässä, vika on ihan muualla kuin iässä tai painossa. Vika on esimerkiksi siinä asiassa, josta ap kieltäytyy puhumasta. 30v on kuitenkin ikä, jossa esim. huippu-urheilijat ovat monesti parhaimmillaan. Eli ikä ei ole mikään selitys tälle asialle.
Vierailija kirjoitti:
Olen 62-vuotias, en tupakoi, en käytä alkoholia, ylipainoa on jonkin verran eli painan 78 kg. Pituus 167. En edes muista, milloin liikuin viimeksi tällä tavalla, ehkä parikymmentä vuotta sitten. En lsihuta eli en yritä pärjätä vähillä kaloreilla. Sokeria en käytä juurikaan. Enempää en nyt avaudu ruokavaliosta, mutta sellainen tavallinen kai. Ap
Ihan turha tulla tänne kyselemään apua ja onko normaalia, jos et suostu olemaan rehellinen syömisistäsi.
Ja sokeria on nykyään kaikissa einestuotteissa ja ylipäätänsä ruuassa. Se, ettet lisää sokeria mihinkään ei tarkoita, etteikö ruokavaliosi olisi todella sokeripitoista.
Vierailija kirjoitti:
Missä ap sanoi olevansa 30v?
Villi veikkaus oli, että ap olisi yli 30v. Mutta olikin lähemmäs 70v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole normaalia, että ihminen väsyy 30min kävelyn jälkeen. Ruokailut ja lepo eivät ole kunnossa, jos noin helpolla väsyy. Siltikin, vaikka fyysinen kunto olisi paska.
Kyllä on. Ei sitä enää 30v jaksa samalla tavalla juosta kuin 40v ikäsenä varsinkin jos on reilusti ylipainoinen, syö huonosti ja vielä fyysisesti rapakunnossa. Te nyt vertaatte ihmisiin joilla on peruskunto vielä tallella. AP:lla ei selkeästi ole. Siinä voi mennä useampi kuuka
Ihan oikeasti siihen ei tarvita minkäänlaista kuntoa, että pystyy kävelemään puoli tuntia väsymättä. Onnistuu rapakuntoiseltakin. Jossain muualla on vika, jos kuukausi kävelyäkään ei saa kuntoa edes aavistuksen kohoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 62-vuotias, en tupakoi, en käytä alkoholia, ylipainoa on jonkin verran eli painan 78 kg. Pituus 167. En edes muista, milloin liikuin viimeksi tällä tavalla, ehkä parikymmentä vuotta sitten. En lsihuta eli en yritä pärjätä vähillä kaloreilla. Sokeria en käytä juurikaan. Enempää en nyt avaudu ruokavaliosta, mutta sellainen tavallinen kai. Ap
Ihan turha tulla tänne kyselemään apua ja onko normaalia, jos et suostu olemaan rehellinen syömisistäsi. Ja sokeria on nykyään kaikissa einestuotteissa ja ylipäätänsä ruuassa. Se, ettet lisää sokeria mihinkään ei tarkoita, etteikö ruokavaliosi olisi todella sokeripitoista.
En käytä eineksiä. Minulla on aikaa tehdä ruoka tuoreista raaka-aineista itse. Ap
Jatka vaan. Olet tehnyt hyvän muutoksen elämässäsi. Parempaa kohti menossa, askel kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha tulla tänne kyselemään apua ja onko normaalia, jos et suostu olemaan rehellinen syömisistäsi. Ja sokeria on nykyään kaikissa einestuotteissa ja ylipäätänsä ruuassa. Se, ettet lisää sokeria mihinkään ei tarkoita, etteikö ruokavaliosi olisi todella sokeripitoista.
En käytä eineksiä. Minulla on aikaa tehdä ruoka tuoreista raaka-aineista itse. Ap
Oletko hoksannut, että liikunnan lisääminen lisää myös energiantarvettasi? Eli sinun pitää syödä enemmän kuin maatessasi sohvalla, jotta jaksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Ei sitä enää 30v jaksa samalla tavalla juosta kuin 40v ikäsenä varsinkin jos on reilusti ylipainoinen, syö huonosti ja vielä fyysisesti rapakunnossa. Te nyt vertaatte ihmisiin joilla on peruskunto vielä tallella. AP:lla ei selkeästi ole. Siinä voi mennä useampi kuukausi, että jaksaa paremmin.
30v
Nyt ei puhuta huipuuurheiljoista vaan perus pullerosta joka ei ole harrastanut liikuntaa,niin varmasti on vielä 20v paremmassa kunnossa kuin 30v.
Vierailija kirjoitti:
Poistun keskustelusta. Ap
Hah, trolli ei saa haluamaansa vastausta ja pakenee paikalta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Jos tämä olisi totta, niin ei sinulla silloin olisi mitään syytä salata mitä syöt joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan keskustelun hyökkäävyyden takia en halua jatkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Triatlonistit ja ultrajuoksijat vetävät raakaa sokeria, kun juoksevat tunteja ja vuorokausia putkeen. Sehän on lihaksien polttoainetta. Mutta ei tietysti arkiravintoa.
Nyt ei puhuta huipuuurheiljoista vaan perus pullerosta joka ei ole harrastanut liikuntaa,niin varmasti on vielä 20v paremmassa kunnossa kuin 30v.
--
Ei niin. Otin huippu-urheilijat puheeksi vain vääntääkseni sinulle rautalangasta, että 30v ei ole mikään vanhuusikä, jossa kunto yhtäkkiä romahtaa.
p.s. Nyt ei puhuta 30-vuotiaasta, vaan 62-vuotiaasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan keskustelun hyökkäävyyden takia en halua jatkaa. Ap
Sä sanoit poistuvasi. Miksi vieläkin olet täällä?
Jos olet lähiaikoina koronan sairastanut niin uupumus saattaa jatkua parikin kuukautta
Hankipa kävelysauvat niin saat enemmän hyötyä lenkkeilystä kun yläkertakin saa liikettä ja kävelyyn tulee kuin itsestään uutta rytmiä. Välillä kannattaa pitää taukoja ja ihailla vähän aikaa vaikka maisemia, ja sitten taas liikkeelle. Olin itsekin tosi huonossa kunnossa pari vuotta sitten mutta vähitellen ajan kanssa kunto kohenee, äkkiä se ei tapahdu. Ja muista hyvät kengät ja vähän lämmitellä jalkoja ennen kävelyä, niin kyllä se siitä 👍🙂