Miksi ihmiset menevät ruokaostoksille ruuhka-aikaan?
Kommentit (29)
Olen mennyt joskus maanantaiaamuna ajoissa ja hyllyt notkui tyhjyyttään. Ennen yhtätoista lauantaina on ehkä paras, kun kaikki lähde heti aamusta kaupoille. Liian aikaisin ei hyllyjä ole ehditty täydentää.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi ihmiset ajaa valtavissa liikenneruuhkissa aamuisn klo 7-9 ja iltapäivisin klo 15-17?
Mikseivät aja teillä silloin, kun niillä ei ole ruuhkaa?
Jos lähden töihin klo 7.10, niin on ruuhkaa, mutta jos lähden 7.20, niin ei ole ruuhkaa. Se vähän vaihtelee lyhyenkin ajan sisällä, mihin ruuhkahuiput osuu. Joskus pääsen koko 8 km joutumatta pysähtymään yksiinkään valoihin. Ja tää n välillä vantaa-helsinki.
Maksuton ohjelmanumero viikonlopulle, toki ostokset maksavat, maksaisivat ne muutenkin, mutta säästää helposti viisihenkiseltä perheeltä ylimääräisten leffalippujen ja ravintolalaskun, hoplopin ja mäkkärin yms. verran kun kaupan jälkeen perhe haluaa mennä vain kotiin. Helppo satasen säästö joka kerta ja toisto x4 kuukaudessa tekee 400€, kyllä sillä jo osta itselleen parit kauralattet ja kynnet.
En tiennyt, että oli ruuhka aika, mutta kun tajusin lähdin kotiin ja tilasin woltista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, työajat? Ootko koskaan miettinyt, mistä ne ruuhkat syntyy? 🤣
Oletko yksinkertainen? Ehdotin su aamua. Ap
Työsskäyvä mielellään pitää sen sunnuntain ihan vapaapäivänä. Yksinkertaisen olet itse. Etkä takuulla käy töissä.
Jos ajan töiden jälkeen kotiin, en varmasti jaksa lähteä enää illalla uudestaan ajamaan kauppaan. Viikonloppuna on ihanaa että ei tarvitse lähteä ajamaan mihinkään. Viitenä päivänä viikossa pitää. Helpompi hoitaa kauppaostokset alta pois heti töiden jälkeen.
Säästää bensaa kun menee kauppaan heti töiden jälkeen eikä lähde tekemään erillistä reissua joskus toiste.
Myös Lehmät ja Lampaat parveilevat ruuhkissa. Kalat uivat parvissa...
Ihminen on Laumaeläin. Itse olen poikkeus.