Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tomi on hakenut n. 250 työpaikka

Vierailija
18.10.2024 |

https://yle.fi/a/74-20118045

Virallisia työttömiä työnhakijoita on 300k.. SIihen päälle kaikki tempputyöllistetyt ja muut jotka on kuntouttavassa jne. Onko totuus ehkä kuitenkin lähemäpänä 500k.

500k hakijaa hakee 4 paikkaa kuukaudessa, eli joka kuukausi 2 miljoonaa työhakemusta 60 tuhanteen työpaikkaan

On siinä melkonen sirkus käynnissä.

Tarviiko vielä ihmetellä miksi työnantaja ei vastaa, tai vaaditaan naurettavia videohakemuksia tai muita.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastotöihin ei haeta niin, että CV:ssä kerrotaan 5 vuoden toimitusjohtajapestistä. Tomilla ei ole termit hallussa.

Kerroppa viisastelija, miten Tomin tulisi mielestäsi toimia, varastotehtävää varten. Ilmeisesti valehdella?

Vierailija
22/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä mutta olen elämässäni hakenut toistasataa työpaikkaa tekemättä siitä numeroa. Tätä kohtaanto-ongelmaa on hänmästelty ja pyöritelty maassa jo ysärialun laman jälkeen. Vai pitäisikö olla tj, tai ex tj, että saisi naamansa vihdeuutisiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään palkkaisi Tomia töihin. En tiedä mikä hänen koulutus on kun sitä ei sanota, mutta jo pelkän CV:n perusteella hän menisi toisen pinoon. Se että ihminen on työskennellyt todella monella eri alalla kertoo joko siitä että hän ei osaa oikein asettua mihinkään tai hän ei ole kelvannut kenellekään pitkäaikaiseksi työntekijäksi. Se että hän on hoitanut oman yrityksen rahoitusta ja markkinointia ei ole kummoinen meriitti kun yritys päätyi konkurssiin. Lisäksi hän paljastaa olevansa parantumaton ideanikkari joka on todella rasittava piirre monessa yrityksessä. Kukaan ei jaksa kuunnella toisen jatkuvaa innovointia joka usein edes liittyy hänen työtehtäviin. Itse uskon että Tomin vahvuudet tulisivat parhaiten esille juurikin yrittäjänä, joten ei muuta kuin uutta yritystä pystyyn.

24/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään. Konalan jauhelihamies väittää täällä palstalla ihan jatkuvasti hakeneensa 11000 työpaikkaa...

Näinhän se menee

Vierailija
25/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun hakee työtä joka ei minua kiinnosta mutta työkkäri käskee niin haen. Kerran työnantaja tai haastattelija alkoi kiroomaan kun haastatteli minua ja sanoin ettei ole mitään kokemusta mutta työkkärissä ne käskee hakea että valita sinne työkkäriin. Kyllä minäkin olen tehnyt monenlaisia töitä en minä nirso ole.

Vierailija
26/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ajaa trukki kortin mutta minua ei otettu kurssille koska ei ole ajokorttia Olisin päässyt töihin metallifirmaan trukkikuskiksi. Ajattelin sitten että päivän trukki kortti koulutus on helppo niin ne sanoi että pitää olla ajokortti.

Vierailija
27/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisia työttömiä työnhakijoita on 300k.. SIihen päälle kaikki tempputyöllistetyt ja muut jotka on kuntouttavassa jne. Onko totuus ehkä kuitenkin lähemäpänä 500k.

Työttömät + 9€ orjat ja pupukurssilaiset = 400 000.

Siihen päälle huomattavan suuri määrä vastoin tahtoaan nollatuntisopimuksella, nollapalkalla (+ merkityksettömällä komissiolla) tai sopimuksessa rajattua työaikaa tekevät jotka eivät kykene työllään elättämään edes itseään.

Lisäksi yhä kasvava määrä työikäisiä jotka on tilastoissa siivottu kokonaan työvoimasta ja elävät 100% tulonsiirtojen varassa.

Ei muuten edes puoli miljoonaa riittä. Ehkä 600-700 000.

Vierailija
28/28 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain syyskuussa kahteen työpaikkaan ja sain molemmat. Piti siis valita, kumman kokoaikaisen toistaiseksi voimassaolevan työsuhteen haluan aloittaa. Ei määrä vaan laatu.

Vedä sinäkin nyt handuun.

Etkö muka usko tuota? Hyvin mahdollista. Tiedän täälläkin meidän pienessä kunnassa kaksi tyyppiä, jotka ovat vaihtaneet vakituisesta työstä vakituiseen. Täällä oman kunnan sisässä. Kyllä töihin pääsee, jos vain osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi