Suunnitteleeko puolisosi yhteistä tekemistä? Jos niin mitä?
Kiinnostaisi kuulla miten muilla pareilla/perheissä?
Itseäni kyllästyttää että oma puoliso ei koskaan ideoi mitään. Ei suunnittele mitään matkoja, ei keksi viikonlopuille mitään, ei edes sitä että hakisi/tekisi jotain hyvää ruokaa. Itselleen saattaa ostaa pari olutta, muille ei mitään.
Koen itseni kiittämättömäksi kun valitan tästä, mutta tämä asia ärsyttää tosi paljon. Jos sanon aiheesta, niin hän kommentoi mutta kun hän on vaan niin huono kaikissa tällaisissa. Oma valintahan se on. Olisiko vaikea joskus vaikka varata ravintolapöytä ja viedä syömään? Ei tee koskaan tällaista vaikka olen pyytänyt.
Kommentit (172)
Etelänmatkan suunnitteli, minä maksoin.
N64
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu yhdessä 5v, kimpassa 6v.
Aluksi mies ideoi ja veikin minua johonkin tapahtumiin ja juttuihin, mutta ne oli aina jotain sellaisia mihin hän itse olisi ehkä joka tapauksessa mennyt eli hänen harrastuksiinsa tai mielenkiinnonkohteisiin, esim lähdetään pääsiäiseksi pääkaupunkiseudulle jotta hän pääsee päiväksi american car showhun. Ei siinä mitää, ihan kivaa oli sielläkin, tykkään katsella komeita jenkkirautoja ym aiheesern liittyvää.
Nykyisin hän ei ehottele saati järjestä mitään. Joskus saattaa sanoa että tuolla xx paikassa ois kiva käydä, jos en tartu adiaan hän saattaa muutaman kk tai puolen v päästä ottaa asian uudelleen puheeksi "niin, eikö ois mukava käydä tuolla, pitäskö kattoo hintoja ... tms ....." ja taas odottaa että minä ottaisin ohjat ja alan organisoimaan lähdön ym.
Ois se niin helppoo kun pääsis aina valmiiseen pöytää .....
Meillä ihan sama! Nuorempana otti mukaan joihinkin omiin harrastusjuttuihin ja siellähän sitten viiletti täysin omia menoja, saatoin jäädä koko illaksi käytännössä yksin. Tästä sitten loukkaantui jos jotain huomautin, ei siis todellakaan halunnut ymmärtää minun näkökulmaani asiaan. Tai koskaan tullut mieleen kysyä mitä minä haluaisin tehdä. Toisaalta jos jotain itse ehdotin, saattoi tulla mukaan, yleensä vastahakoisesti joskus ei ollenkaan. Että sekin sitten vielä. Mahdoton käytännössä.
Nykyään ei enää suunnittele mitään yhteisiä juttuja. En toisaalta minäkään, mutta perheen lomat ym suunnittelen kyllä täysin yksin. Miestä ei ilmeisesti kiinnosta. Valmis pöytä käy kyllä ylwensä, vaikka mielipiteensä kyllä kertoo jos jokin asia ei miellytä. Mielellään maksupuolenkin jättää täysin minulle. Upea mies kyllä.
Juu, jos käytäis ajelulla? Semmosta.
Mies keksii yhtä usein yhteistä tekemistä kuin minäkin.
Nyt se on järkännyt meille konserttiliput.
Ehdottaa kyllä sellasta mihin ei tarvii mitään erityisjärjestelyitä, siis tyyliin lähdetäänkö uimaan, melomaan tai hiihtämään tai leffaankin joskus.
Aikoiaan ehdotti ulkomaanmatkakohteita mutta minä jouduin järjestämään ja organisoimaan kaiken a:sta ö:n, jopa huolehtimaan hänelle uuden passin. Tosin on hänessä se hyvä puoli ettei hän sitten kyllä ikinä valitakaan eikä arvostele matkajärjestelyitä. On tyytyväinen siihen mitä tarjotaan.
Kyllä mieheni suunnittelee. Huomenna ehkä lähdetään saareen paistamaan makkaraa ja mies onkiii siikaa samalla. Paitsi jos alkaa tuulla kovaa niin sitten ei lähdetä. Säätiedot on vielä vähän epäselvät. Jos mies hakee olutta itselle niin kysyy haluanko mitään juotavaa niin tuo minulle.
Kyllä on kaksi asiaa, jotka hän suunnittelee eli milloin mennään mökille ja milloin mennään anopille. Molempiin on vaihteleva mielenkiinto muulla perheellä.
Tähän on ratkaisuna se, että teen lomamatkoja ja käyn katsomassa teatteriesityksiä/näyttelyitä ystävien kanssa tai teinien kanssa.
Toki lomamatkoja tehdään perheenä kuten kesä-ja talvilomareissu, mutta mies ei halua sellaiseen laittaa rahaa, joten lähtee mukaan, mutta ei niinkään ole organisoimassa itse reissua.
Puoliso tienaa paremmin kuin minä, mutta haluaa laittaa rahat muuhun kuin matkusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaa kyllä sellasta mihin ei tarvii mitään erityisjärjestelyitä, siis tyyliin lähdetäänkö uimaan, melomaan tai hiihtämään tai leffaankin joskus.
Aikoiaan ehdotti ulkomaanmatkakohteita mutta minä jouduin järjestämään ja organisoimaan kaiken a:sta ö:n, jopa huolehtimaan hänelle uuden passin. Tosin on hänessä se hyvä puoli ettei hän sitten kyllä ikinä valitakaan eikä arvostele matkajärjestelyitä. On tyytyväinen siihen mitä tarjotaan.
Noihan on tosi kivoja ehdotuksia kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kaksi asiaa, jotka hän suunnittelee eli milloin mennään mökille ja milloin mennään anopille. Molempiin on vaihteleva mielenkiinto muulla perheellä.
Tähän on ratkaisuna se, että teen lomamatkoja ja käyn katsomassa teatteriesityksiä/näyttelyitä ystävien kanssa tai teinien kanssa.
Toki lomamatkoja tehdään perheenä kuten kesä-ja talvilomareissu, mutta mies ei halua sellaiseen laittaa rahaa, joten lähtee mukaan, mutta ei niinkään ole organisoimassa itse reissua.
Puoliso tienaa paremmin kuin minä, mutta haluaa laittaa rahat muuhun kuin matkusteluun.
Siis mies haluaa valmiiseen, maksettuun pöytään. Kokeilepas joskus jättää mies pois perheen (!) yhteiseltä reissulta. Jos ei halua laittaa rahaa, niin miksi hitossa maksat miehen matkan? Ja lastenkin reissun varmaan maksat? Hävytöntä, että vielä tienaa enemmän! Mihin sitten laittaa rahat? Anna kun arvaan: itseensä?
Kyllä suunnittelee ja kutsuu vielä vuosikymmentenkin jälkeen. Matkoja, ravintolaillallisia, ehdottelee oopperaa ja konsertteja, taidenäyttelyjä. Pelataan yhdessä golfia ja biljardia sekä pingistä, katsotaan leffoja tai vaan istutaan viinilasi kädessä takkatulen ääressä. Meillä on kivaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suunnittelee ja kutsuu vielä vuosikymmentenkin jälkeen. Matkoja, ravintolaillallisia, ehdottelee oopperaa ja konsertteja, taidenäyttelyjä. Pelataan yhdessä golfia ja biljardia sekä pingistä, katsotaan leffoja tai vaan istutaan viinilasi kädessä takkatulen ääressä. Meillä on kivaa yhdessä.
Ihanaa!
Sauna, sarjat/elokuvat/kissavideot
Vierailija kirjoitti:
Mieheltäni on siis kaksoisolento jossain päin Suomea.
'yhteinen tekeminen' on sitä, että mies haukkuu ulkonäköä ja kehuu muita naisia.
Sitten kun suutun, se sanoo että: ' ei ole haukkunut'!
Vierailija kirjoitti:
'yhteinen tekeminen' on sitä, että mies haukkuu ulkonäköä ja kehuu muita naisia.
Sitten kun suutun, se sanoo että: ' ei ole haukkunut'!
Just Ja olet vielä suhteessa koska?
Suomalaisten ukkojen elämäntapa, vetäytyviä, ei aloitekykyä juuri mihinkään. Tekevät kyllä duuninsa, koska pakkokin jos perhettä on, vaan siihen se kyllä jääkin suurimalla osalla miehistä. Eivät vaivaudu ilahduttamaan perhettään. Miesten passiivinen elämäntapa sairastuttaa koko perheen, siksipä lasten ja erityisesti vaimon jo oman jaksamisen vuoksi on viisainta etsiä mielenkiintoa muista asioista, harrastuksista, ystävistä, liikunnasta ym. Ei pidä antaa itsensä imeytyä miehen masennukseen mukaan. Yleltä tuli jokunen viikko sitten elokuva: Partanen. Siinä kuvattiin loistavasti "kuollutta perhe elämää" ja mihin se johti. Tylsä koneistamo yrittäjä Jurriskon elämäntapaa vaimo ei enää kestänyt vaan otti uuden miehen. Muutti uuden miehen ja teini-ikäisen poikansa kanssa Usaan. Yle esittää sen uudelleen katsojien toivomuksesta. Oli todella osuvasti kuvattu suomalais perheen elämää.
Suomalaisten akkojen elämäntapa on koko ajan sen valittaminen miten kelvottomia heidän ukkonsa on. Alas sieltä riskiltä ulisemasta. Itse olette sinne ristille kiivenneet ja lyöneet naulat ranteisiinne.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten akkojen elämäntapa on koko ajan sen valittaminen miten kelvottomia heidän ukkonsa on. Alas sieltä riskiltä ulisemasta. Itse olette sinne ristille kiivenneet ja lyöneet naulat ranteisiinne.
Uhriasema oikeuttaa puhumaan miehistä miten huvittaa.
Mieheni ehdottaa ja suunnittelee mm. yhteisiä reissuja tai shoppailupäivää, käymistä mökillä tai toisessa kaupungissa, lounaalla käymistä, tv:n katsomista, ruuan tilaamista kotiin. Kaikkea sellaista mitä nyt 4kk vauvan vanhemmat voivat tehdä yhdessä ja perheenä. Itsekin ehdottelen tämän tyyppisiä juttuja ja näitä sitten yhdessä tehdään.
Ollaan asuttu yhdessä 5v, kimpassa 6v.
Aluksi mies ideoi ja veikin minua johonkin tapahtumiin ja juttuihin, mutta ne oli aina jotain sellaisia mihin hän itse olisi ehkä joka tapauksessa mennyt eli hänen harrastuksiinsa tai mielenkiinnonkohteisiin, esim lähdetään pääsiäiseksi pääkaupunkiseudulle jotta hän pääsee päiväksi american car showhun. Ei siinä mitää, ihan kivaa oli sielläkin, tykkään katsella komeita jenkkirautoja ym aiheesern liittyvää.
Nykyisin hän ei ehottele saati järjestä mitään. Joskus saattaa sanoa että tuolla xx paikassa ois kiva käydä, jos en tartu adiaan hän saattaa muutaman kk tai puolen v päästä ottaa asian uudelleen puheeksi "niin, eikö ois mukava käydä tuolla, pitäskö kattoo hintoja ... tms ....." ja taas odottaa että minä ottaisin ohjat ja alan organisoimaan lähdön ym.
Ois se niin helppoo kun pääsis aina valmiiseen pöytää .....