Suunnitteleeko puolisosi yhteistä tekemistä? Jos niin mitä?
Kiinnostaisi kuulla miten muilla pareilla/perheissä?
Itseäni kyllästyttää että oma puoliso ei koskaan ideoi mitään. Ei suunnittele mitään matkoja, ei keksi viikonlopuille mitään, ei edes sitä että hakisi/tekisi jotain hyvää ruokaa. Itselleen saattaa ostaa pari olutta, muille ei mitään.
Koen itseni kiittämättömäksi kun valitan tästä, mutta tämä asia ärsyttää tosi paljon. Jos sanon aiheesta, niin hän kommentoi mutta kun hän on vaan niin huono kaikissa tällaisissa. Oma valintahan se on. Olisiko vaikea joskus vaikka varata ravintolapöytä ja viedä syömään? Ei tee koskaan tällaista vaikka olen pyytänyt.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä suunnittelemme yhdessä mitä kivaa teemme viikonloppuisin (arkipäivinä ei ehdi oikein muuta kuin suoriutumaan), mutta joskus ideoi kyllä itsekin. Tänä viikonloppuna haluaa mennä katsomaan Projio 2024 -näyttelyä ja oli sitten varannut samalla pöydän yhteen meidän suosikkiravintoloistamme.
Minusta aloittajan mies ei kuulosta sellaiselta, että aloittajan kannattaisi tuhlata häneen enää hetkeäkään ainutkertaista elämäänsä. Mies ei selvästi arvosta aloittajaa ja sen lisäksi tuo manipulointi heilauttaakin koko kuvion jo sairaan puolelle.
Hyviäkin miehiä on ja vaikkei löydy, on aina parempi olla ilman kuin huonon kanssa.
Keksiikö sitten ap. ja ehdottaako itse mitään tekemistä vai onko kaikki miehen vastuulla? Onko niin, että jos mies aiemmin ehdotti jotakin, niin ap. teilasi sen? Oliko matkakohde aina väärä?
Minä olen usein suunnitellut yhteistä estotonta sänkysessiota kaikilla mausteilla vaimoni kanssa mutta hän ei ole innostunut suunnitelmistani.
Suunnitteleva mies
Ei ehdota mitään eikä halua tehdä mitään yhdessä,kavereiden kanssa kyllä haluaa.
Jep, hirven nylkemistä tässä suunnittelee, kunhan ensin saataisi se kaadetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä suunnittelemme yhdessä mitä kivaa teemme viikonloppuisin (arkipäivinä ei ehdi oikein muuta kuin suoriutumaan), mutta joskus ideoi kyllä itsekin. Tänä viikonloppuna haluaa mennä katsomaan Projio 2024 -näyttelyä ja oli sitten varannut samalla pöydän yhteen meidän suosikkiravintoloistamme.
Minusta aloittajan mies ei kuulosta sellaiselta, että aloittajan kannattaisi tuhlata häneen enää hetkeäkään ainutkertaista elämäänsä. Mies ei selvästi arvosta aloittajaa ja sen lisäksi tuo manipulointi heilauttaakin koko kuvion jo sairaan puolelle.
Hyviäkin miehiä on ja vaikkei löydy, on aina parempi olla ilman kuin huonon kanssa.
Keksiikö sitten ap. ja ehdottaako itse mitään tekemistä vai onko kaikki miehen vastuulla? Onko niin, että jos mies aiemmin ehdotti jotakin, niin ap. teilasi sen? Oliko matkakohde aina väärä?
Alussa ehdotin paljonkin ja asia oli juuri toisinpäin. Mies teilasi kaiken! Eli ei itse ehdottanut mitään, mut aina negatiivisesti ja arvostelevasti suhtautui minun ehdotuksiini. TÄMÄ oli tosi lannistavaa.
Edelleen minä olen se joka perheelle keksii tekemistä, suunnittelee lomat jne. Miehen kanssa en tosiaan enää juurikaan jaksa mitään kehitellä kahdestaan, koska mielummin kehittelen ystävieni kanssa, jotka osaa arvostaa seuraa ja kivaa tekemistä jota ehdotan (ja myös itse yhtä lailla ehdottavat asioita). T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten ukkojen elämäntapa, vetäytyviä, ei aloitekykyä juuri mihinkään. Tekevät kyllä duuninsa, koska pakkokin jos perhettä on, vaan siihen se kyllä jääkin suurimalla osalla miehistä. Eivät vaivaudu ilahduttamaan perhettään. Miesten passiivinen elämäntapa sairastuttaa koko perheen, siksipä lasten ja erityisesti vaimon jo oman jaksamisen vuoksi on viisainta etsiä mielenkiintoa muista asioista, harrastuksista, ystävistä, liikunnasta ym. Ei pidä antaa itsensä imeytyä miehen masennukseen mukaan. Yleltä tuli jokunen viikko sitten elokuva: Partanen. Siinä kuvattiin loistavasti "kuollutta perhe elämää" ja mihin se johti. Tylsä koneistamo yrittäjä Jurriskon elämäntapaa vaimo ei enää kestänyt vaan otti uuden miehen. Muutti uuden miehen ja teini-ikäisen poikansa kanssa Usaan. Yle esittää sen uudelleen katsojien toivomuksesta. Oli todella osuvasti kuvattu suomalais perheen elämää.
Hei voisinkin ehdottaa tätä katsomiseksi yhdessä miehen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten akkojen elämäntapa on koko ajan sen valittaminen miten kelvottomia heidän ukkonsa on. Alas sieltä riskiltä ulisemasta. Itse olette sinne ristille kiivenneet ja lyöneet naulat ranteisiinne.
Perus. Kun naimisiin kerta möllin kanssa mennyt, niin oma syy niih!
Miksi suomalaiset miehet on sellaisia möllejä? Tuskin ovat itsekään onnellisia.
Mies on ollut aina spontaani noissa pyynnöissään. Torstai-ilta kello 19.00: "tänään olisi ZingaZängän keikka Tavastialla. Lähdetäänkö?" " en kiitos." Syystä, että kukahan ottais tällä varotusajalla muksut hoitoon arkena? Meillä oli pieni tukiverkko ja mieluummin sitten käytti noi hoitokeikat viikonloppuisin tai loma-aikaan. Toisekseen mä teen fyysistä työtä (hän ei) ja aika usein olen suht puhki iltaisin. Mielellään en perjantai-iltanakaan lähtenyt kuin teatteriin tai leffaan, paikkaan jossa voi istua. Ajoissa himaan.
Tarpeeksi monta kertaa, kun jouduin sanomaan ei hänen spontaaneihin lähtöihinsä, niin häneltä meni maku kokonaan. Ei enää pyydä mukaan, kun en koskaan lähde. Ei vaan koskaan suostu näkemään mun puolta tai olisi homman lapsille hoitajaa.
80% meidän yhteisistä menoista on ollut mut masinoimia.
Nyt ollaan kaksin, kun lapset ovat muuttaneet pois, niin saan telkkaritreffipyyntöjä. Katotaan sarjaa XÖ? Joten pakkohan se on sitten katsoa, vaikkei sarja kiinnostaisi pätkääkään. Ihan vaan sillä, että pääsee kainaloon ja saa läheisyyttä.
"Tänään ME aloitamme laihdutuskuurin, menemme salille ja illalla teatteriin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten akkojen elämäntapa on koko ajan sen valittaminen miten kelvottomia heidän ukkonsa on. Alas sieltä riskiltä ulisemasta. Itse olette sinne ristille kiivenneet ja lyöneet naulat ranteisiinne.
Perus. Kun naimisiin kerta möllin kanssa mennyt, niin oma syy niih!
Miksi suomalaiset miehet on sellaisia möllejä? Tuskin ovat itsekään onnellisia.
Ihminen ei ole onnellisuuskone. Ihminen on hengissäselviämiskone.
Totta kai suunnittelee. Joskus tuntuu, että vähän liikaakin.😂 Nyt sentään jo oppinut, että viikonloppuna mun pitää antaa se tunti mököttää ennen kun lähdetään liikkeelle. Saa nähdä mitä päivä taas tuo tullessaan.