Miten kestän mieheni sosiaalisuutta?
- Hän on hyvin sosiaalinen ja kielitaitoinen, paljon matkustellut ihminen. Hänellä on tuttuja ja ystäviä ympäri maailmaa lähes.
Nyt hänen ystävänsä Saksasta on käymässä. He asuvat hotellissa ja mieheni tietysti opastaa heitä kaupungilla jne.
Olemme myös sopineet että he tulevat syömään meille lauantaina ja sitten menemme myös sunnuntaina yhdessä ulos syömään.
Mutta sitten mieheni vaatii että minun pitää tänä iltana lähteä hotelliin tapaan heitä koska he haluvat tarjota jotain siellä, mutta ongelma on se että minä olen töitten ( ja jumpan) jälkeen väsynyt ja en osaa juuri ollenkaan saksaa eikä he englantia.
Sitten minun pitäs tukka märkänä lähtee sinne hotellille koska miestäni muuten hävettäs epäkohteliasuuteni mutta minusta hän voi mennä sinne yksinkin, tyhmää tällänen. Mutta mitä mieltä ?
Kommentit (15)
ärsyttää että hän pitää omia ystäviään aina NIIN tärkeinä että minunkin pitäs niitä palvoa suorastaan.. onhan ne ok tyyppejä mutta en minä osaa mitään niitten kanssa jutella.
ap-
Et pääse kyllä tosta ilman valehtelua ulos. Ymmärrän tuskan, jos teillä ei ole edes yhteistä kieltä, hymistelet siellä sitten illan keskenäsi.
Minä valehtelisin törkeästi miehelle että tuli kauhea päänsärku tai jollekin kaverille kamala kriisi että täytyi mennä lohduttamaan. Joskus tarvitaan valkoisia valheita, jos mies ei oikeasti ymmärrä tilannettasi...
Ja aika paljon tuntuu sinusta pitävän, kun haluaa sut joka paikkaan mukaan.
siis eihän ne kaverit täällä viikkotolkulla ole ja joka ilta juoksuta. miehellesi olisi varmasti tosi tärkeä juttu.
ja yhtään saksalaisia tuntien todellakin nolaat miehesi.
mulla on vähän sun kaltainen mies. Se ei ikinä osallistu mihinkään mun tuttavieni tapahtumiin, eikä työpaikan tilaisuuksiin eikä mihinkään. Arvaa, onko noloa selitellä sitä. Kaikki luulee vielä lisäksi, että se on katkera kun se on huonommin koulutettu kuin minä eikä yhtä " hienossa" hommassa ja ne luulevat, ettei se halua tukea mun uraani. VAikka oikeasti tässä ei edes ole mitään tuettavaa ja meillä on ihan hieno suhde muuten mutta mies ei vaan halua näitä pippaloita. Mutta siis se aiheuttaa mulle sillä paljon ongelmia. Säkin aiheutat miehellesi.
Mikset sä vaan voi kuivata sitä tukkaa, pukea jotain siistimpää päälle ja mennä syömään mitä sulle tarjotaan? Ei kai se nyt niin vaikeaa VOI olla? Ei sun tarvi osata mitään hienoa jutella, jos kerran yhteistä kieltä ei ole ja väsyttää, kyllä se riittää kun hymyilet nätisti. Kunhan olet siellä.
Sitäpaitsi ne tuttavat luulee muuten, että sulla on jotain niitä vastaan. Jos joku niistä on nainen, se on orpo piru kun sille ei ole naispuolista kaveria.
kun en ihmeemmin sairastele, mutta mietin sitä. Hän on aina elementiissään kun näitä, ah niin ihania ulkomaanystäviä tulee käymään. Minulle se on aika tuskallista eikä hän osaa ajatella sitä asiaa siltä kannalta, hän sanoo vaan että nämä on vaan mutaman päivän ja minun pitäs se aika kestää. Mutta minun viikonloput menee vähän pipariksi, mulla on raskas työ ja haluisin levätä enkä ituskella jossain tuppisuuna ja ummikkona vierasmaalaisten kanssa.
Viime vuonna meillä oli enkuista yksi kiva pariskunta ja se oli kivaa kun pystyin itsekkin heidän kanssaan keskustelemaan.
Jos ne on koulua käyneet, niin kyllä ne osaa sen verran, että voitte kommunikoida edes vähän.
Olet minusta vähän itsekäs. Mä olisin vaan iloinen.
Itse en ainakaan ikinä lupailisi tuollaisia miehen puolesta ilman, että kysyn häneltä ensin.
Joten sinuna menisin nyt, koska menemättä jättäminen olisi aika tylyä. Mutta sitten tekisin miehelle selväksi, että tuollainen peli ei jatkossa vetele. Jos hän lupaa sinun tulevan jonnekin eikä kysy sinulta ensin, saa mennä jatkossa yksin. Yhteisistä menoista päätetään YHDESSÄ!
Kielikoulutus on siellä vähäisempää kuin Suomessa ja ovat ehkä opiskelleet koulussa esim. ranskaa.
Eivät kaikki suomalaisetkaan puhu englantia sujuvasti sosiaalisissa tilanteissa, vaikka olisivat lukeneet sitä koulussa.
Yritä selittää miehellesi, että seurustelet mielelläsi hänen tuttujesi kanssa la ja su, mutta tänä iltana sinun on pakko saada levätä. Mies keksiköön tuttavilleen jonkun valkoisen valheen tai sanokoot vain, että vaimo ei valitettavasti päässyt, tapaatte hänet huomenna. Jos eivät ymmärrä, niin so what!?
eihän siellä tarvi pikkutunneille asti ryypätä, vaan istua ja puhua pikkupuhetta pari tuntia.
mies on merkonomi ja minä yo. ja siinä se. Näitten sakemmanien koulusta en tiedä. Mutta he eivät kuulema osaa englantia juuri lainkaan.
Hauskaa heillä tuntuu ainakin puheluista päätellen olevan keskenään. Mieheni on hyvin innostunut eri kulttuureista ja kielistä, hän puhuu useita kieliä ja tällästä se tämä meidän elämä sitten käytännössä on.
Mutta päätin toimia näin, että kerron hänelle että jatkossa en halua olla riekkumassa joka paikassa hänen ja hänen ulkomaanystäviensä kanssa. Vaan hänen tulee huomioida että minullakin on oikeus, raskaan viikon jälkeen, hiukka rauhoittua. Mutta tänään sitten kait minun on mentävä mukaan.
Luulen että hän koko päivän miettii siellä työssään että olenko minä lähdös vai en, kun aamulla töihin lähtiessäni sanoin että minä en halua lähtee.
-ap.
Miehesi tietenkin tykkäisi sopia menot omin päin, hövelinä ja sosiaalisena. Mutta oikeasti sellainen on tökeröä ja loukkavaa, ettei kysy puolisolta, jaksaako tai EHTIIKÖ lähteä.
Vierailija:
Mutta päätin toimia näin, että kerron hänelle että jatkossa en halua olla riekkumassa joka paikassa hänen ja hänen ulkomaanystäviensä kanssa. Vaan hänen tulee huomioida että minullakin on oikeus, raskaan viikon jälkeen, hiukka rauhoittua. Mutta tänään sitten kait minun on mentävä mukaan.-ap.
sitten voit olla vaikka tuppisuuna koko illan ;)
itse olen perussosiaalinen kyllä, mutta sellaisessa työssä missä ne sosiaaliset taidot on päivittäin käytössä 100%. Sitten ei jaksais sosiaalisen miehen tuttuja juosta tapaamassa ja kutsua kotiin kun seurustelu meinaa olla niitten kanssa sellaista vähän tekokohteliasta. Ystävät on ystäviä ja niille saa olla väsyny ja sanoa rätkäyttää niinkun ajattelee (kun en heistä pahaa ajattelekaan) mutta tuttavat on vähän raskaita työviikon jälkeen ainakin.
Koita silti jaksaa, se on miehellesi varmasti tärkeä tapaaminen.
Ja vinkkinä: äitiysloman yksinäisyyteen tuollaisetkin kontaktit ovat tervetulleita. Joten hommauduhan raskaaksi...