Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salassa pidettävä pöytäkirja ja tilintarkastus

Vierailija
12.11.2022 |

Onkohan täällä viisaampia paikalla? Jos salattu pöytäkirja sisältää henkilöön liittyviä asioita, jotka johtaneet varoitukseen, niin täytyykö tällaisetkin luovuttaa tilintarkastajalle, joka tarkistaa yhteisön tilinpäätöstä? En löydä tietoa netistä, enkä halua toimia väärin. Juuri aloitellut sihteerinä työt. Varoituksen kohde käynyt kieltämässä minua luovuttamasta kyseisiä asiapapereita vedoten salassa pitoon. Uhannut myös seurauksilla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on virallinen numeroitu pöytäkirja niin pitää antaa. Tilintarkastajalla on salassapitovelvollisuus.

Vierailija
2/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse antaa, vain tilinpäätökseen liittyvä osa tulee luovuttaa tarkastajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse antaa, vain tilinpäätökseen liittyvä osa tulee luovuttaa tarkastajalle.

Sehän kuuluu olennaisena osana tarkastajan tehtäviin että varmistuu hallinnon toimien lainmukaisuudesta.

Vierailija
4/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilintarkastuksessa käydään läpi myös pöytäkirjat (hallitus ja yhtiökokous).

Vierailija
5/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako, jos henkilön nimen sensuroi mustalla tussilla?

Vierailija
6/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako, jos henkilön nimen sensuroi mustalla tussilla?

Niillä on täysi salassapitovelvollisuus ettei ole tarvetta, enempi herättää epäilystä jos peitellään, tilintarkastajat koettavat selvittää että yhtiöstä vastaavat ovat toimineet yhtiön edun mukaisesti.

Vierailija
7/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole varma, niin kysy esimieheltäsi. Myös tilintarkastajat itse osaavat varmasti neuvoa asiassa. Tuskin on heille ensimmäinen vastaava tapaus.

Vierailija
8/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän kuuluu olennaisena osana tarkastajan tehtäviin että varmistuu hallinnon toimien lainmukaisuudesta.

Juuri siksi se tieto pitää antaa.

Vierailija
9/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilintarkastuksessa käydään läpi myös pöytäkirjat (hallitus ja yhtiökokous).

Niin käydään. Se nyt ei tarkoita sitä että pöytäkirjat pitää näyttää salatuin tiedoin.

Vierailija
10/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole varma, niin kysy esimieheltäsi. Myös tilintarkastajat itse osaavat varmasti neuvoa asiassa. Tuskin on heille ensimmäinen vastaava tapaus.

Koskee esimiestäni ja hän on kieltänyt myös kysymästä tilintarkastajalta, ei halua asiaa tarkastajan tietoon. Minulla on koeaika vielä menossa.

Vierailija
11/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee esimiestäni ja hän on kieltänyt myös kysymästä tilintarkastajalta, ei halua asiaa tarkastajan tietoon. Minulla on koeaika vielä menossa.

Pikkuisen epäilyttävältä haiskahtaa. Katselisin muita työpaikkoja.

Palsta ei ole nyt oikea paikka kysyä neuvoa. Kysy tilintarkastajalta tai lakimieheltä.

Vierailija
12/13 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tietoa voi pimittää, mutta tunnistetiedot on ihan laillista salata.

Vierailija
13/13 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää luovuttaa. Meillä on tosiaan salassapitovelvollisuus.

t. tilintarkastaja