Onko mahdollista että ihminen ei itse käsitä että ei puhu totta?
Tuttuni väittää jotain sellaista joka ei pidä paikkaansa, moni ihminen tietää totuuden mutta tietysti jotkut ei ja tämä tuttu saa uskojia kertomuksilleen.
Kommentit (140)
Ehkä se isä on hänelle kuollut, isätön voi olla monella tavalla. Kaverini isä teki rikoksen jonka uhrina oli kaverin toinen läheinen, hän sanoo että isä kuoli hänelle sinä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi muistaa väärin että isä ei olekaan kuollut?
Aina asiat eivät ole niin yksioikoisia. Voi olla biologinen isä, joka ei ole ollut elämässä koskaan mukana tai on kuollut tai kadonnut jo lapsuudessa. Ja sitten voi olla isäpuoli, adoptioisä tai kasvatti-isä, joka on paljon enemmän isä kuin se vain biologista sukua ollut ikinä.
Ei usko, minäkin tunnen henkilön, joka on valehdellut mm. ammattinsa myös julkisesti, kyllä se on aivan tietoista pyrkimystä manipuloida muita valheiden avulla. Mutta luulen, että tämä kyseinen henkilö on nyt mennyt liian pitkälle ja tulee seurauksia jossain vaiheessa.
Nimeä ja paikkakuntaa muuttamalla pystyy jonkun verran eksyttämään ihmisiä, mutta onhan näillä ihmisillä muitakin outoja piirteitä kuin valehteleminen. Ei jää siihen. Patologista valehtelemista pidetään psykopatian oireena.
Kuule ap:
Ei ole!
Jokainen henkisesti normaali ja terveih ihmnen:
- puhuu totta aina lääkärille
- puhuu aina totta poliisille
- puhuu aina totta oikeudessa, valan veloittamana
Mutta ei se suoraan noin mene, Suuri osa siitä, että ihminen onkin valehdellut, löytyy jokaisen ihmisen, aikaisemmista digitiedoista.
Ja joom toki aviopuolisolle / kumppanille, voi valehdella pitkäänkin pettämisestä.
Etenkin ennen. Mutta ei enää nykysin.
Kantsii huomata sekin, ettei naiset enää ole tietämättömiä puhelimienm tietokoneen ym. vakoiluohjelmista, joita puoliso / miesystävä, on naisensa laitteisiin, tai jopa autoon asentanut.
Unohtaa ei pidä myöskään salakameroita, joita reissu ja ulkomaan töissä ja ulkomaan matkoilla työtätekevät aviomiehet, kotinsa makuuhuoneisiin asentavat.
Eniten näissä valehtelijoissa ihmetyttää, että miten kehtaavat, kun moni kuitenkin tietää totuuden. Eivät tunne minkäänlaista häpeää teoistaan ilmeisesti.
Tuollainen henkilö kärsii psykopatiasta! Hoitoon siis...ai niin...Suomessa ei pääse, pitäisi ensin itse ymmärtää asia. Harva kykenee siihen koska oma pipa sanoo samaan aikaa; eihän minussa mitään vikaa ole, vika on muissa...
Vierailija kirjoitti:
Eniten näissä valehtelijoissa ihmetyttää, että miten kehtaavat, kun moni kuitenkin tietää totuuden. Eivät tunne minkäänlaista häpeää teoistaan ilmeisesti.
Narsistit eivät tunne, heille on aivan tuo ja lysti mitä muut ajattelevat. Osa valehtelijoista on sitten oikeasti sekaisin. Tiedän erään vaikealla traumataustalla, ja ajoittain jutut todellakin keulii - eikä siinä keulinnassa ole mitään logiikkaa. Pahaa dissosiointia. Hän uskoo noissa tiloissa täysin omiin juttuihinsa. Joskus luulen, ettei jälkikäteen edes oikein muista sekoiluaan.
Siis mistä päättelit että valehtelee? Entä jos oletkin itse väärässä?
Täällä haukutaan ihmisiä narsisteiksi tai psykopaateiksi ja eivät kuitenkaan ole tavanneet tällaista ihmistä? Luulin tulleeni hulluksi, kun ihminen väitti minun tehneen asioita, joita en ollut tehnyt. Kysyin läheisiltäni, muiltakin, ihan faktoja tapahtumista, ja vakuutuin, että hän keksii valheita. Samanlaisia tarinoita oli toisistakin, onneksi en ollut uskonut niitä. Mielipuolista toisten rikkomista ilman päämäärää. Ph.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä nyt ihan ensimmäisenä sovit tuohon kuvaukseen. Spämmäät naisten palstalla 24/7 ja onnittelet itseäsi kovista servauksista 😂🤣😂🤣
Oot viihdettä meille muille.
Ja sä oot viihdettä Lars-Johan Jocke Grönholm meille muille.
Meni tunteisiin!
Sisko kertoo tarinoita. Hän on esimerkiksi kertonut menettäneensä neitsyytensä kolmelle eri pojalle eri kerroilla ja jos huomauttaa että miten muka tämän kundin kanssa olit ekan kerran kun sanoit noin aiemmasta poikaystävästä hän kieltää koskaan sanoneensa niin. Jotkut tarinat ovat ihan mahdottomia, hän pudotti ostoskassin ja sieltä tippui munia jotka kierivät alamäleä pitkin karkuun. Sisko kertoo näitä tarinoita ihan totena ja pahastuu, jos niitä kyseenalaistetaan
Ollaan toisen siskon kanssa tästä puhuttu, mutta mitään syytä tai selitystä noille tarinoille ei vain löydy.
Ehkä vasta vanhempana on elämänkokemusta niin että ei usko heti ihan kaikkea mitä totena kerrotaan. On jo tavannut useammankin joka valehtelee sumeilematta kaikesta.
Jotkut ajattelevat kaikkien tekevän näin.
Olikohan tiede lehdessä aikoinaan.. Tiedostamaton valehtelu on jopa aika yleistä. Aivot muokkaavat muistoja, en muista kuinka paljon ihmiselle oli mahdollista tulla valemuistoja vs todellisuus. Mutta määrä oli merkittävä.
Tietysti on mahdollista. Eihän mitään valhetta ole edes olemassa. On vain uskon puutetta.
Onhan näitä, ilmastohihhuleita ja suvakkeja ym.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Kaksi suurinta ryhmää: Vaihdevuotiset ja fëmakot.
Kuulun itse näihin molempiin ryhmiin ja voin sanoa, että pulma on se ettei ole enää filtteriä sille etteikö täräyttäisi juurikin niitä totuuksia ilmoille. Siinä käy nääs niin, että näin keski-ikäisenä ja voimakkaana naisena sua ei kiinnosta v***ttujakaan mitä muut sinusta ajattelevat ja vaihdevuodet pistää kierroksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Kaksi suurinta ryhmää: Vaihdevuotiset ja fëmakot.
Ylivoimaisesti suurin ryhmä on uskovat.
Miten voi muistaa väärin että isä ei olekaan kuollut?