Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
781/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ostaa ylipäätään?

Jo valmiiksi rikkinäisiä tuotteita, vääriä tuotteita, toimimattomia tuotteita. Mutta kun on niin ihanan halpaa, niin tilataan uudestaan ja uudestaan.

Fiksumpi oppisi muutaman kerran jälkeen. Suomessa ostetut kiinakrääsät jotka hajoaa heti, voisi sentään palauttaa.

Valmiiksi rikkinäiset - yhden olen saanut, enkä jaksanut valittaa (olisin saanut rahat takaisin), koska pystyin sen itse korjaamaan; vähän jesaria.

Vääriä tuotteita - jotain, mutta omia mokia, kun en lukenut tarkasti ja oletin tilaavani jotain muuta.

Toimimattomia tuotteita - yhden olen saanut, enkä jaksanut valittaa, koska pystyin sen itse korjaamaan; avaus, osa paikoilleen ja kasaus.

Ei voi palauttaa - kaikista saa rahansa takaisin, eikä tarvitse edes palauttaa.

Olen tilannut paljon askartelujuttuja, joita ei Suomesta saa, ei valm

Tuon vuoksi en enää osta mitään askartelijoiden tuotoksia markkinoilta. 

Vierailija
782/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ostaa ylipäätään?

Jo valmiiksi rikkinäisiä tuotteita, vääriä tuotteita, toimimattomia tuotteita. Mutta kun on niin ihanan halpaa, niin tilataan uudestaan ja uudestaan.

Fiksumpi oppisi muutaman kerran jälkeen. Suomessa ostetut kiinakrääsät jotka hajoaa heti, voisi sentään palauttaa.

Valmiiksi rikkinäiset - yhden olen saanut, enkä jaksanut valittaa (olisin saanut rahat takaisin), koska pystyin sen itse korjaamaan; vähän jesaria.

Vääriä tuotteita - jotain, mutta omia mokia, kun en lukenut tarkasti ja oletin tilaavani jotain muuta.

Toimimattomia tuotteita - yhden olen saanut, enkä jaksanut valittaa, koska pystyin sen itse korjaamaan; avaus, osa paikoilleen ja kasaus.

Ei voi palauttaa - kaikista saa rahansa takaisin, eikä tarvitse edes palauttaa.

Olen tilannut paljon askartelujuttuja, joita ei Suomesta saa, ei valm

Tuon vuoksi en enää osta mitään askartelijoiden tuotoksia markkinoilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 746: "Ei maailma ainakaan siitä parane että temu kuljettaa roskiin päätyvää myrkyllistä paskaa lentorahdilla ympäri maailmaa. Maailman väsyneintä perustella omaa huonoa käytöstä sillä, että muutkin tekee tyhmiä juttuja."

Ei maailma pelastu silläkään, että suomalaiset ostaisivat Kiinasta valmistettuja tuotteita Tokmannilta tai Normalista. Tai jostain muusta halvasta verkkokaupasta kuin Temusta. 

Mä kyllä ymmärrän hyvin sen, että ihmisten ei pitäisi kuluttaa niin paljon. Ostaa vain todelliseen tarpeeseen. Toisaalta nykymaailma perustuu jatkuvaan kuluttamiseen. Yrityksiä on perustettu ja perustetaan edelleenkin juuri siksi, että on kuluttajia, joille myydään mahdollisimman kalliilla jotain. Mahdollisimman kalliilla tarkoitan hintaa, jota kustakin tuotteesta ilkeää pyytää. Joka paikasta tunkee mainoksia "osta tätä". Joudut maksamaan erikseen, jos vaikka Maikkarilta haluat katsoa ohjelmia ilman mainoskatkoja. 

Montako kertaa teille pitää selittää, että me jotkut pärjätään ihan kokonaan ilman tuota krääsää. Ei osteta sitä Temusta, ei Normalista, ei yhtään mistään.

Vierailija
784/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu on hyvä ja halpa verkkokauppa. Siellä tavaraa myydään ilman välikäsiä ja oikealla hinnalla, johon ei ole lisättyy hyvän miehen lisää, niin kuin muissa verkkokaupoissa. Temu myös palauttaa rahat heti, jos tuote ei vastaa kuvausta tai on vaurioitunut kuljetuksessa.

Tämä Temu-vastaisuus on osa kaksinaismoraalista ilmastohysteria-agendaa, jonka avulla yksinkertaiset, pelokkaat ja vaikutuksille alttiit ihmiset saadaan uskomaan, että maailma pelastuu, jos kukaan ei osta Temusta mitään.

Samaan aikaan Maailman talousjärjestön johtohenkilöt nauravat olemattomaan partaansa ja hierovat karvaisia käsiään ja lentelevät yksityiskoneillaan ympäri maailmaa kokoustamassa milloin missäkin vain talouseliitille varatuissa paikoissa, kuten Sveitsin Davosissa punomassa juoniaan kuinka yksityisomaisuus saadaan ryöstettyä ihmisiltä ja alistettua heidät oligarkian alaiseen kommunismiin maailman pelasta

Huonoa käytöstä? Entä jos onkin omasta terveydestä (mielenterveys) huolehtimista. Yt-kenkää yli viiskymppisenä. Työnantajat ei edes massavastaa hakemuksiin. Aikuisena ja aina aiasi hoitaneena sinut laitetaan melko mielivaltaiseen "palveluun" holhoukseen, jossa toimii ihmiset, joilla on vielä piiitkä matka omiin tehtyihin 35 työvuoteen. Se rusentaa mielialaa. Paljon. Työmarkkinatuki on vähän. Ystäviä ei ole, en dokaa, eikä maksullisia harrastuksiakaan ole.

Kotini on minulle tärkeä ja luonto lähellä (asun haja-asutusalueella). Olen visuaalinen, ja haluan, että kotini on kodikas ja nätti. Vaihdan verhot ja muut sisustustekstiilit neljä kertaa vuodessa vuodenaikojen mukaan. Tykkään kransseista. Tilasin temusta luonnonkuituisia naruja ja nauhoja, pari valoketjua ja joitakin tekokukkia. Teen kransseille pohjat itse luonnonmateriaaleista, joita tulee koristeeksikin. Se tuo minulle iloa, tekemistä ja mielihyvää. Muutamalla eurolla.

En aio saattaa itseäni terveydenhuollon tarvitsijan asemaan (mielenterveys), ja ruuhkauttaa järjestelmää. Koska voin itse vaikuttaa mieleeni pienin positiivisin tavoin, ja olemalla kiitollinen niistä pienistä asioista. En aio uhriutua, enkä alkaa kenenkään syntipukiksi. En sinunkaan. Voi olla, että tilaan vielä toisenkin kerran, mutta voi olla, että en (epätodennäköisempää).

Minua ei toisin sanoen kiinnosta ylipäätään yhtään se, mitä mieltä sinä minun ostamisistani ja ostospaikoistani olet.

Vierailija
785/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi vıtussa ostaisin saman Kiinan tuotteen jostain suomalaisesta tavaratalosta nelinkertaisella hinnalla? Pitäisikö minun sääliä jotain vıtun suomalaista market-pohattaa, joka ei pääse vetämään välistä?

"Market-pohatat" täällä kohtelee työntekijöitä kuin kertakäyttöhanskoja. Käytetty ja "roskiin". Hok-Elannon ketjuravintoloissa on meneillään yt:t. Koskee kaikkia keittiössä suorittavaa työtä tekeviä palkollisia. Ravintolasegmenttinsä tekee miinusta. Kaikki edelliset siis irtisanotaan/osa-aikaistetaan. Kyseessä on osuusliike. Sen perustehtävä ei ole tavalla millä tahansa tehdä voittoa. Päivittäistavarakauppa tekee muhkeaa plussaa. Ja yt-"neuvottelut" on vain kopio muista, joita on ollut, ja on kaikkialla. Ei neuvotella, vaan sanellaan. Henkilöstön ehdotukset ohitetaan.

Kuvottavaa.

Vierailija
786/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas, että ihmisillä voi mennä yksi verkkokauppa tunteisiin näin vahvasti.

Kateellisuus 😂

Kuka on kateellinen kenelle? Sekö, joka ei halua tilata temusta tai se joka tilaa sieltä? No tietenkin se tilaaja, kun on niin köyhä, ettei voi ostaa kunnon tavaraa.

Kuten jo mainitsin, asun velattomassa omistusasunnossa Helsingissä. Käyn töissä, en saa mitään tukia. Asumistukea sain viimeksi opiskelijana 20 vuotta sitten. 

Hyvää, laadukasta käyttötavaraa sisältää minun viikottainen Temu-korini. 

Vaikea uskoa että kenenkään tarvitsisi ostaa käyttötavaraa viikottain. Eli ihan perus shoppailuholisti olet.

Vierailija
787/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temuttajat ostavat pakkotyöllä tehtyjä tuotteita. Kiinalaiset huijaavat kaikessa vaikka tuote näyttää hyvältä niin siinä on todennäköisesti ainesosia jotka ovat terveydelle haitallisia.

Suomessahan pakkotyö on nimikkeellä työkokeilu , työharjoittelu , työllistystoiminpide, tai palkkatukityö. Arvaap-pa kuinka montaa tälläistä orjavoimaa hyödyntävää, käyttävää firmaa , yritystä tai yrittäjää sinäkin viikoittain ellet jopa päivittäin kannata kukkarollasi.

EU kieltää orjatyön, samoin Suomen perustuslaki, mutta näitä kierretään noilla nimikkeillä. Kohta joutuu orjatyöhön jopa toimeentulotukea saadakseen!

Vierailija
788/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 pakettia on ilmassa ja 6 tulee tänään lokeroon ja 8 odottaa kiinassa koneeseen.

Ei riitä että on niin pöl västi että tilaa Temusta, vaan tilaa vielä jokaisen mutterin eri paketissa. 

Vierailija
789/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei saa esim miesten 4XL paitoja. Valikoimat on aivan ripulisesta hanurista. Temussa taas saat oikeasti valita mieleisesi. Suomessa joudut ottamaan vähästä valikoimasta sen vähiten paskań, joka sekin on aivan perseestă.

Sieltähän se p aska tosiaan on, hienosti oivallettu.

Vierailija
790/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinasta saa niin halavalla

veli venäläinen saa uutta ohjusta

Vierailija
791/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kanssa jutun. Heitä ei paljon kiinnosta tavaroiden tuotantopaikat ja eettisyys. Pääasia, että halvalla saa. Rinnastan nämä ihmiset Venäjän puolella tankkaaviin. 

Ei eettisyys kiinnosta muitakaan kuin puheissa. Eniten temuttavat (mutta muilta salaa) tiedostavat kaupunkilaiset. Väittää Posti, joka niitä paketteja toimittaa. Punavuori ja Kallio ovat oikeita temuparatiiseja.

Mun Temu-paketit on kyllä yhtä lukuun ottamatta toimittanut Matkahuolto. Ja asun kaupungissa, en tosin Helsingissä.

Vierailija
792/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra on ihan itse sanonut että suomalaiset on tottuneet liian hyvään elintasoon. Olen samaa mieltä, siksi tilaan kaikki käyttötavarani Kiinasta, ne mitä ei voi, kuten isommat tavarat, ostan tori.fistä. Ruoka ostetaan LIDL:stä.

Näin päästään maksimi säästöihin. Ja Orpo saa varastaa valtion omaisuutta että sa sen idiootti junaratansa koska minä en maksa kulutusveroja.

Sama täällä. Siirryin ruokaostoissa täysin Lidlin asiakkaaksi vaikka sinne on pidempi kävelymatka kuin viereisen korttelin Alepaan. En käy enää edes Alepan ilta-alessa. Vaatteet pyrin tonkimaan Kierrätyskeskuksen ilmaislaatikoista tai löytämään Tori.fi:stä. TEMUsta tilaan sitten muut käyttötavarat (esim. kaksipuolinen teippi, kännyköiden kotelot, panssarilasit, erilaiset piuhat, USB-ladattavat pyörävalot ja muut lamput, joululahjat). Muutamia kenkiä ja farkkuja olen tilannut opiskelijapojalle TEMUsta, koska hän on sen verran kookas, että isoja kenkiä ja housuja ei saa lähikauppakeskuksen alennusmyynneistä. TEMU-paketti tulee lähipostilokeroon, kauppakeskukseen en jaksa kävellä, joten sinne matkustaminen maksaa.

Kiitos hallituksen, minun pitää säästää jatkossa n. 600 euroa/kk jo nyt vähistä tuloistani. Kuitenkin kun nyt ostan TEMUsta, on se hallituksen mielestä väärin säästetty.

Vierailija
793/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kaikki jutun ihmiset vanhuksia? Mikä pakkomielle monilla vanhuksilla on haalia tavaraa? Kaapit pursuaa ja silti pitää vaan ostaa lisää? Sairasta.

Äitini on ollut kirpputorihamsteri varmaan niin kauan, kuin paikkakunnallaan on kirppareita ollut. Samoin on innostunut tekemään alennusmyynneistä vaateostoksia. Nyt hän on muistisairas ja olen raivannut hänen asuntoaan kotihoitoa varten väljemmäksi turhasta tavarasta. Tavaraa on ollut aivan järkyttävät määrät. Monissa vaatteissa on vielä kirpputorin/kaupan hintalaput kiinni. Koriste-esineissä saattaa olla tarroja, joiden perusteella ovat olleet arpajaisvoittoja. Olen kärrännyt tavaraa monta pikkuautollista Kierrätyskeskukseen.

Vierailija
794/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisten ei kuulu ostella kuin miljonääri. Sitäpaitsi miljonäärit ei osta temun euron krääsää.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 783: "Montako kertaa teille pitää selittää, että me jotkut pärjätään ihan kokonaan ilman tuota krääsää. Ei osteta sitä Temusta, ei Normalista, ei yhtään mistään."

No kukaan ei kai ole kieltänytkään sua pärjäämästä ilman krääsää? Vai onko? Minäkin olen pärjännyt koko elämäni ilman autoa ja ajokorttia. Olen pärjännyt vallan mainiosti ilman kesämökkiä, omakotitaloa ja monia muitakin asioita. Olen jopa ostanut omistusasunnonkin ihan vaan itse ilman, että olisi  ollut joku mies maksamassa puolet asuntolainasta. Olen siis pärjännyt oikein hyvin ilman  puolisoakin.  Jos minä olen pystynyt ostamaan kahden lapsen yksinhuoltajana pääkapunkiseudulta 98 m2 rivitaloasunnon, tottakai sinäkin olet pystynyt. Eikö niin? Teen muuten nykyisin vain 3-päiväistä työviikkoa (täysin ilman yhteiskunnan tukia), joten kyllä sinäkin pärjäisit 3-päiväisellä työviikolla ihan hyvin, koska minäkin pärjään. Eikö vain? Vai oisko kuitenkin niin, että me  ihmiset ollaan erilaisia? Me halutaan erilaisia asioita? Se, mikä on sulle tärkeää, ei ole jollekin toiselle tärkeää? Ja mikä jollekin muulle on tärkeää, ei ole sulle tärkeää? 

PS. Olen pärjännyt myös ilman krääsää ja Temusta en ole ikinä ostanut yhtään mitään, mutta jos kuvittelet olevasi jollain tavalla parempi ihminen kuin ne, jotka joko heikon rahatilanteensa takia tai ihan vaan huvin vuoksi ostavat Temusta, niin sori...et sä ole.

Vierailija
796/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuttajat on kyllä noloja ihmisiä. Tukevat riistovaltio Kiinaa silmät kirkkaina. 

Vierailija
797/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihmiset ostavat sieltä mistä edullisemmin saavat, Suomen järjetön verotus ajaa Suomen tuhoon. Olisi kiinnostavaa kuulla kuka ohjeistaa päättäjiä että verojen korotuksilla saadaan Suomi nousuun.

Siis ostavat tarpeetonta krääsää. Mutta nämähän olivat taas sitä vähemmän koulutettua kansanosaa...

Voi että juuri tämmöiset kommentit kertovat kaiken juuri näiden hyvinkoulutettujen ja hyvintoimeentulevien ihmisten mielipiteistä ja asenteista niitä kohtaan joilla ei sitä rahaa ole ylenmäärin käyttää mihinkään muuhun kuin ihan perusasioiden kattamiseen. Olisihan se ihanteellinen maailma kun me kaikki oltaisiin hyvinkoulutettuja ja hyvintienaavia joilla rahaa riittää ostella tavaransa hintoja katsomatta. Ei sinunlaistesi ihmisten arvot ja moraali ole yhtään parempia kuin sellaisen joka ostaa tavar

Totuus on että sen moraali, joka jättää turhan krääsän ostamatta, on korkeampi kuin sen, joka ei. Tavaraa tarvitsee jokainen käyttöön jonkun verran, mutta noita jutussakin esiteltyjä Temun tuotteita ei tarvitse. Nuo ei ole mitään laadukasta käyttötavaraa. Jonkun hassunhauskan asenneteksti-jääkaappimagneetin voi helposti askarrella vaikka itse kierrätysmateriaaleista, jos se on niin kauhean tärkeä.

Ja olen itsekin ollut vähävarainen suurimman osan elämääni, eli en mitenkään halua haukkua köyhiä tässä. Joskus minulla oli kausi kun innostuin tilaamaan Wishiltä. Siinä tuli ihan omakohtainen kokemus siitä, että ei siinä touhussa ole mitään järkeä. Käyttöön jäi vain yksi ainoa vaatekappale, joka sekin piti pestä monen monta kertaa että uskalsi laittaa päälle. Mikään tuote ei vastannut myyntilupauksia, minkä järkevä ihminen olisi ymmärtänyt jo ennen ostamista, kun kokemuksia, tietoa ja keskustelua oli kyllä tarjolla. Tässäkin keskustelussa on kerrottu surkeista materiaaleista, väärästä koosta, myrkyistä ja allergisista reaktioista. Ei köyhä tarvitse noita, köyhä vaan on yhtä shoppailudopamiinin vietävissä kuin varakaskin. Ja nuo hesarin jutun tilailijat eivät edes mitään absoluuttisen köyhiä ihmisiä olleet.

Nyt järki käteen ja defenssit tarkasteluun. Se on vain myönnettävä, että toimii monessa suhteessa etiikan ja moraalin vastaisesti jos tilaa Temusta. Omalla köyhyydellä asian perusteella on silkkaa itsekkyyttä, kun miettii millaiset ihmiset noita tuotteita valmistavat.

Tyypillistä tekopyhyyttä. Neuvot muita olemaan tekemättä samaa kuin sinä tunnustat itse tehneesi. Anna muidenkin oppia kantapään kautta järkevää ostamista. Jotkut esim. ensin itse matkustelevat vuosikausia, kunnes saavan "herätyksen" ja neuvovat sitten muita säästämään luontoa ja olemaan matkailematta. Helppo kieltää muilta, kun ovat itse jo asian kokeneet.

Minä olen aina ihmetellyt, miten kaiken maailman "sisustusputiikit" kannattavat. Niissä kun on monenmoista "boho" yms. härpäkettä kalliiseen hintaan. Vaikka olisivat laadukkaitakin tuotteita, ovat kuitenkin täysin tarpeetonta krääsää. Nättejähän esim. ne Maileg-joulutontut ja -possutkin ovat, mutta täysin turhia. Rikkaat törsäävät näihin ja ylenkatsovat, kun köyhä ostaa TEMUsta jonkin peltikyltin omaksi ilokseen.

Vierailija
798/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temuttajat on kyllä noloja ihmisiä. Tukevat riistovaltio Kiinaa silmät kirkkaina. 

Niin sinäkin teet. Sulla on käytössä paljon Kiinassa alihankintana valmistettuja tuotteita, et vaan raukka ymmärrä sitä.

Vierailija
799/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen riistohallitus ei tue kotimaan köyhiä, päinvastoin vie tuhkatkin pesästä - se vasta noloa onkin.

Vierailija
800/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi vıtussa ostaisin saman Kiinan tuotteen jostain suomalaisesta tavaratalosta nelinkertaisella hinnalla? Pitäisikö minun sääliä jotain vıtun suomalaista market-pohattaa, joka ei pääse vetämään välistä?

Kyllä kaupat joutuvat ostamaan sellaista tavaraa, joka ei ihan pelkkää roskaa ole, ja josta on löydetty ihmiselle vaarallisia aineita. Näkeehän tuon laadun tai sen puutteen ihan kuvistakin. Arviointi tuotteen terveellisyydestä sitten jää ostavalle asiakkaalle.

Tuollaisten hienojen vieraskielisten tarra-arkkien tulostus ei oikeasti maksa mitään. Niitä myydään temussa sitten "kyltteinä". Ja mihin niitä tarvitsee? Varo koiraa! -kyltti on varmaan hieno, vaikkei olisi koirakaan.

Itse olisin monesti nuorena köyhänä sortunut kaikenlaiseen halpaan krääsään, mutta puoliso on vuosien mittaan opettanut, että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa. Ja meidän

NO minkälainen koirakyltti teillä sitten on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi