Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa
https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html
Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään.
Kommentit (864)
Mä tilaan Temusta ihan ylpeänä. Siis kun jotain oikeasti tarvitsen. Suomessa saa maksaa vastaavista tuotteista moninkertaisesti. Ja ovat ihan yhtälailla "made in china" eli samaa p***aa :)
Tilasin viimeksi mm. neljä ladattavaa led-valaisinta ja hiusharjan. Samat tuotteet olisi maksaneet Suomessa ihan tuhottomasti.
PS: ihan täysin samanlainen kiinan hiusharja maksoi kaupassa n.5€. Temusta tilasin alle eurolla...
"Montako kertaa teille pitää selittää, että me jotkut pärjätään ihan kokonaan ilman tuota krääsää. Ei osteta sitä Temusta, ei Normalista, ei yhtään mistään."
a) Temusta saa paljon muutakin kuin "krääsää".
b) Jos "krääsä" ei kiinnosta sinua, ihan sama minulle.
c) Älä sinäkään puutu toisten asioihin. Keskity vaikka ihailemaan sädekehääsi tai muuta sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle temutus on suora seuraus hallituksen toimista. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan!
Surullista syytää vastuu omista valinnoistaan ulkoisille tekijöille. Olet addikti.
Minäkin aloin ostaa TEMUsta vasta vajaa vuosi sitten, kun siten säästän rahaa. En ole addikti. Ostan vain tarpeeseen. Esimerkiksi kännykän kotelot ja suojakuoret vaan ovat niin paljon halvempia TEMUssa, että totta kai ostin uuteen halpiskännykkääni nuo TEMUsta. Samalla uusittiin perheen muidenkin jäsenten kännykkätarvikkeita. Olen samalla tilannut tutuillekin vastaavia. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Olen täysin lopettanut alennusmyynneissä kiertelyn ja lähikauppakeskukseenkin menen hyvin harvoin. Ostan työkalut, piuhat yms. kulutustavarat TEMUsta, jos niitä ei myydä lähi-Lidlissä.
Kyllä ainakin minulla hallitus vaikutti siihen, että lopetin ostokset kauppakeskuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle temutus on suora seuraus hallituksen toimista. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan!
Temutus on seurausta siitä, että osa saa tyydytyksen ostamalla krääsään ostomaniaansa ihan sama meneekö roskiin samantien, saa ostovimmansa tyydytettyä
sinne vain temun halvat piparkakkumuotit astianpesukoneeseen kuinka monta pesua kesti, että pitää uudet muotit tilata?
https://www.prisma.fi/tuotteet/100129779/house-leivontamuotti-kukka-100…
Sinä ostat mieluummin Prismasta kiinalaisen piparimuotin?
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa teille pitää selittää, että me jotkut pärjätään ihan kokonaan ilman tuota krääsää. Ei osteta sitä Temusta, ei Normalista, ei yhtään mistään.
Maailmasta löytyy miljoonia ihmisiä, jotka PÄRJÄÄVÄT 1%:lla siitä, mitä sinä ostat. Joten 99% kaikesta ostamastasi on tarpeetonta ja siten "krääsää".
Luin otsikon vahingossa ylpeät tumputtajat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista syytää vastuu omista valinnoistaan ulkoisille tekijöille. Olet addikti.
Minäkin aloin ostaa TEMUsta vasta vajaa vuosi sitten, kun siten säästän rahaa. En ole addikti. Ostan vain tarpeeseen. Esimerkiksi kännykän kotelot ja suojakuoret vaan ovat niin paljon halvempia TEMUssa, että totta kai ostin uuteen halpiskännykkääni nuo TEMUsta. Samalla uusittiin perheen muidenkin jäsenten kännykkätarvikkeita. Olen samalla tilannut tutuillekin vastaavia. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Olen täysin lopettanut alennusmyynneissä kiertelyn ja lähikauppakeskukseenkin menen hyvin harvoin. Ostan työkalut, piuhat yms. kulutustavarat TEMUsta, jos niitä ei myydä lähi-Lidlissä.
Kyllä ainakin minulla hallitus vaikutti siihen, että lopetin ostokset kauppakeskuksesta.
Näin teen minäkin. Tänän kävin taas hakemassa lähikaupasta Temu-pakettini. Olen todella ollut tyytyväinen tuotteisiin. Sain aivan ihanan uuden kännykkäkuoren kun edellinen suomesta ostettu oli mennyt rikki. Nyt säästyy rahaa kun ei tartte mennä ostoskeskuksiin eikä maksella turhia alveja.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten hienojen vieraskielisten tarra-arkkien tulostus ei oikeasti maksa mitään. Niitä myydään temussa sitten "kyltteinä". Ja mihin niitä tarvitsee? Varo koiraa! -kyltti on varmaan hieno, vaikkei olisi koirakaan.
Kyllä on mennyt vastaajalle tunteisiin yksi koirakyltti. Kuvan mukaan oli peltikyltti, ei mikään tarra. Itse tilasin antiikkiautoja harrastavalle eläkeläismiehelleni muutaman Gulf-peltikyltin synttärilahjaksi TEMUsta. Olivat halpoja ja nättejä. Nyt koristavat autoverstasta. Lahja tuli halvaksi, selvisin muutamalla eurolla.
Mitä se vastaajalle edes kuuluu, miksi joku haluaa pihaansa koirakyltin?
Taas tuli tilattua Temusta laatutavaraa paljon halvemmalla kuin mitä paikalliset kauppiaat pyytävät. Kiitos Temu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temutus on seurausta siitä, että osa saa tyydytyksen ostamalla krääsään ostomaniaansa ihan sama meneekö roskiin samantien, saa ostovimmansa tyydytettyä
sinne vain temun halvat piparkakkumuotit astianpesukoneeseen kuinka monta pesua kesti, että pitää uudet muotit tilata?
Kyllä koska tuo ruostumaton teräs on oikeasti ruostumatonta eikä sisällä lyijyä tai kadmiumia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koska tuo ruostumaton teräs on oikeasti ruostumatonta eikä sisällä lyijyä tai kadmiumia
Temussakin myydään muotteja, jotka ovat ruostumatonta terästä.
Vierailija kirjoitti:
Taas tuli tilattua Temusta laatutavaraa paljon halvemmalla kuin mitä paikalliset kauppiaat pyytävät. Kiitos Temu.
Minulla on yksi kaapelitilaus Temusta matkalla (Scart-HDMI -muunnin). Mukana tilauksessa on sitten hieman muutakin tarpeellista. Tästä ketjusta huomasin, että TEMUssa olisi myös kuulokkeiden pehmusteita. Aikuisten lasten muutamissa kuulokkeissa ovat pehmusteet hajonneet (kumma juttu, kun kuitenkin ovat laatumerkkejä). Varmaan kohta laitan Temusta tilaukseen noihin varaosat. En edes viitsi selvittää, saisiko noita jostain muualta. Hinta olisi kuitenkin paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin minulla hallitus va
"Samalla uusittiin perheen muidenkin jäsenten kännykkätarvikkeita"
Tämä juurikin on temuttelun ongelma. Et todellakaan ostanut näitä tarpeeseen vaan uusimisen ja halpuuden ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temussakin myydään muotte
Joo ovat olevinaan ruostumatonta, mutta laitapa astianpesukoneeseen ja ihmettele, miksi tuli ruskeita pilkkuja täyteet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin minulla hallitus va
"Samalla uusittiin perheen muidenkin jäsenten kännykkätarvikkeita"
Tämä juurikin on temuttelun ongelma. Et todellakaan ostanut näitä tarpeeseen vaan uusimisen ja halpuuden ilosta.
Kyllä ne risoja olivat. Pojan kännykän panssarilasi oli naarmuinen ja repaleinen. Miehellä kännykkäkotelo rumasti revennyt. Samoin ystävän Iphone kotelo oli vaihtokunnossa, mutta malli niin vanha, ettei ystävä ollut löytänyt tilalle uutta koteloa muualta. Toisen ystävän vanhan Samsungin panssarilasin tiettävästi oli myös vaihtokunnossa. En tosin vaatinut sitä näytettäväksi, että onko jo "lupa" vaihtaa. Myönnän, että tyttären puhelimen ruma ja kallis kotelo korvattiin Temun valikoimasta mieluisammalla ja 10 kertaa halvemmalla. Vanhan ja ruman kotelon oli tytär joutunut ostamaan kännykän myyjän liikkeen huonosta valikoimasta. Muutama USB-C-johtokin ostettiin, kun niitä tarvitaan niin monessa paikkaa ja tarvittiin pidempi johto.
Oletko yhtä huolissasi turhasta kulutuksesta kivijalkaliikkeiden alennusmyynneissä? Ei kai sinua vaan enemmän harmita se, että sain nuo kaikki yhteensä yhden kivijalkakaupasta ostetun kotelon hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Joo ovat olevinaan ruostumatonta, mutta laitapa astianpesukoneeseen ja ihmettele, miksi tuli ruskeita pilkkuja täyteet
Miksi sinua huolettaa niin kovasti toisten ostokset? Anna heidän ostaa ja omapahan on (halpa) tappionsa, jos joku muotti ruostuu. Nyt kyllä houkuttelisi itse ostaa kokeeksi yksi Temun piparimuotti ja pestä sitä astianpesukoneessa. Minulla tosin on jo riittävästi erilaisia piparimuotteja. Viimeksi ostin yhden kivan kuvion kierrätyskeskuksesta ja sitä ennen Lidlistä.
Minulla on myös joitakin ikivanhoja muotteja. Eipä niidenkään myrkyttömyydestä ole takeita, mutta järki käteen. Pipareita leivon kerran vuodessa. Tuskin satunnaisesta muotista enempää myrkkyä saan, kuin satunnaisesta kävelystä vilkkaan autotien varrella.
Maksimaalisten voittojen perään itkevät kauppiaat ahdistuvat selvästikin haastattelusta kun voitot laskevat koska ihmiset ovat alkaneet ostamaan suoraan lähteestä sitä täsmälleen samaa kiinan rihkamaa mitä tokmannilla ja muissa vastaavissa kaupoissa myydään aivan järkyttävällä katteella. En ole vielä tähän mennessä päässyt juttelemaan yhdenkään kauppiaan kanssa joka suostuisi maksamaan todistettavasti 1 euron tuotteesta kahtakymmentä euroa mutta ihan jokainen on ollut sitä mieltä että eihän siinä ole mitään pahaa että asiakas joutuu maksamaan todistettavasti 1 euron tuotteesta sen saman kaksikymmentä euroa Kauppiaiden voittojen maksimoinnin takia.
Oletteko huomanneet että hyvin moni "suomalainen" tuote valmistetaan nykyään kiinassa tai jossain muussa halpamaassa mutta kukaan ei kritisoi sitä että niitä raahataan toiselta puolen maailmaa suomeen mutta jos joku kauppias ei pääse kiskomaan sitä kauheaa katetta siittä täsmälleen samasta tuotteesta niin asiasta muodostuu kauhea ongelma jota päivitellään mediassa vähän väliä
Oma viimeisin kokemus kiinan kaupoista. Puhelimestani hajosi näyttö. Fonumilta sisältäen vaihdon 510€. Suomesta (ehkä, en kauaa selvittänyt) löysin varaosa liikkeen joka toimittaa tuotteen tanskasta olisi maksanut 250€. Kiinan kaupasta löysin näytön jonka tilasin ja vaihdoin itse joka maksoi 92€. Vertasin alkuperäistä rikkoontunutta näyttöä ja kiinasta tilattua näyttöä niin piirilevyt ja piirilevyihin kolvatut komponentit oli merkintöjä myöten identtisiä että voi melko varmasti sanoa että on tullut samalta tuotantolinjalta tai sitten oli todella, todella laaduks väärennös.
Niin mikähän voisi olla syynä että suomalaiset suosii noita kiinan kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Maksimaalisten voittojen perään itkevät kauppiaat ahdistuvat selvästikin haastattelusta kun voitot laskevat koska ihmiset ovat alkaneet ostamaan suoraan lähteestä sitä täsmälleen samaa kiinan rihkamaa mitä tokmannilla ja muissa vastaavissa kaupoissa myydään aivan järkyttävällä katteella. En ole vielä tähän mennessä päässyt juttelemaan yhdenkään kauppiaan kanssa joka suostuisi maksamaan todistettavasti 1 euron tuotteesta kahtakymmentä euroa mutta ihan jokainen on ollut sitä mieltä että eihän siinä ole mitään pahaa että asiakas joutuu maksamaan todistettavasti 1 euron tuotteesta sen saman kaksikymmentä euroa Kauppiaiden voittojen maksimoinnin takia.
Oletteko huomanneet että hyvin moni "suomalainen" tuote valmistetaan nykyään kiinassa tai jossain muussa halpamaassa mutta kukaan ei kritisoi sitä että niitä raahataan toiselta puolen maailmaa suomeen mutta jos joku kauppias ei pääse kiskomaan sitä kauheaa katetta siittä täsmälleen sa
Itse ahdistun siitä, että tavaraa ostellaan ihan holtittomasti, koska se on halpaa ja näitä huonolaatuisia krääsiä heitetään myös roskiin todella matalalla kynnyksellä, koska aina voi tilata 10 uutta tilalle. Mua hämmentää se, että ihmiset on täysin sokeita omalle toiminnalleen.
Näin teen minäkin. LIsäksi teen itse ruokani ja tässä säästyy pitkä sentti kun ei tartte atrialle/saarioiselle maksaa. Nyt hallitus saa mitä on tilannut. Ja onneksi kulutusveroni menevät ulkomaille :)