Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
741/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun katsoo aliexpress tai temu tuotteiden hintoja ja löytää samat Kiinassa valmistetut tuotteet suomalaisesta kivijalkakaupasta. Hintaan on lyöty nolla perään täällä. Eikä siinä ole huomioitu että kaupat saavat isoja määriä ostaessa ne paljon halvemmalla kuin yksittäisin tuotteen tilaaja.

Usko jo, kaikki ei osta tuota paskaa Tokmanniltakaan

Usko jo, meitä ei kiinnosta mitä sinä tai kaikki ostavat. 

Itseäni kiinnostaa ostokäyttäytyminen ja siksi olen tässä ketjussa, itse taidat olla puolustelemassa shoppailuaddiktiotasi. Koita vaihteeksi hakea mielihyvää vaikka luonnosta tai ystävistä.

Huoh.

Vierailija
742/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emu Im eating like a blillionare...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosituhannen vitsi tuo "shopping like a billionaire" ei kukaan rikas laita rahojaan noin huonolaatuiseen sontaan

Vierailija
744/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on hyvä ja halpa verkkokauppa. Siellä tavaraa myydään ilman välikäsiä ja oikealla hinnalla, johon ei ole lisättyy hyvän miehen lisää, niin kuin muissa verkkokaupoissa. Temu myös palauttaa rahat heti, jos tuote ei vastaa kuvausta tai on vaurioitunut kuljetuksessa.

Tämä Temu-vastaisuus on osa kaksinaismoraalista ilmastohysteria-agendaa, jonka avulla yksinkertaiset, pelokkaat ja vaikutuksille alttiit ihmiset saadaan uskomaan, että maailma pelastuu, jos kukaan ei osta Temusta mitään.

Samaan aikaan Maailman talousjärjestön johtohenkilöt nauravat olemattomaan partaansa ja hierovat karvaisia käsiään ja lentelevät yksityiskoneillaan ympäri maailmaa kokoustamassa milloin missäkin vain talouseliitille varatuissa paikoissa, kuten Sveitsin Davosissa punomassa juoniaan kuinka yksityisomaisuus saadaan ryöstettyä ihmisiltä ja alistettua heidät oligarkian alaiseen kommunismiin maailman pelastamisen tekosyyllä.

Vierailija
745/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa ja raskasta. Nyyh.

Vierailija
746/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu on hyvä ja halpa verkkokauppa. Siellä tavaraa myydään ilman välikäsiä ja oikealla hinnalla, johon ei ole lisättyy hyvän miehen lisää, niin kuin muissa verkkokaupoissa. Temu myös palauttaa rahat heti, jos tuote ei vastaa kuvausta tai on vaurioitunut kuljetuksessa.

Tämä Temu-vastaisuus on osa kaksinaismoraalista ilmastohysteria-agendaa, jonka avulla yksinkertaiset, pelokkaat ja vaikutuksille alttiit ihmiset saadaan uskomaan, että maailma pelastuu, jos kukaan ei osta Temusta mitään.

Samaan aikaan Maailman talousjärjestön johtohenkilöt nauravat olemattomaan partaansa ja hierovat karvaisia käsiään ja lentelevät yksityiskoneillaan ympäri maailmaa kokoustamassa milloin missäkin vain talouseliitille varatuissa paikoissa, kuten Sveitsin Davosissa punomassa juoniaan kuinka yksityisomaisuus saadaan ryöstettyä ihmisiltä ja alistettua heidät oligarkian alaiseen kommunismiin maailman pelastamisen tekosyyllä.

Ei maailma ainakaan siitä parane että temu kuljettaa roskiin päätyvää myrkyllistä paskaa lentorahdilla ympäri maailmaa. Maailman väsyneintä perustella omaa huonoa käytöstä sillä, että muutkin tekee tyhmiä juttuja.

Vierailija
747/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että teille köyhille on ihan helvetin vaikea ymmärtää, että valtio on myös yksi välikäsi kun puhutaan suomalaisen kaupan hinnoista. Ymmärrätkö mitä kaikkia asioita niillä veroilla ja palkoilla ylläpidetään? Vai oletko vain siipeilevä paska, joka voisi oikeasti muuttaa asumaan sinne kiinaan ja valmistamaan itse tuota paskaa, mitä nyt innoissasi tilailet 

Vierailija
748/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ollaan Suomessa alkuvaiheessa ja aluksi viedään kaikista köyhimmiltä asunnot. Eläkeläisiltä se onnistuu ihan sillä että nostetaan terveyskeskushinnat pilviin ja lopetetaan asumistuet omistusasuntoihin ja jos omistaa vaikkapa mökin.

Seuraavaksi siirrytään keskiluokan kimppuun voimakkaammin

Vierailija
749/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa vaan te lapsettomat!

Ei mulla muuta!

Vierailija
750/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa vaan te lapsettomat!

Ei mulla muuta!

Väärä ketju!

Vierailija
751/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle temutus on suora seuraus hallituksen toimista. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan!

Vierailija
752/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 pakettia on ilmassa ja 6 tulee tänään lokeroon ja 8 odottaa kiinassa koneeseen.

Vierailija
753/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän, että teille köyhille on ihan helvetin vaikea ymmärtää, että valtio on myös yksi välikäsi kun puhutaan suomalaisen kaupan hinnoista. Ymmärrätkö mitä kaikkia asioita niillä veroilla ja palkoilla ylläpidetään? Vai oletko vain siipeilevä paska, joka voisi oikeasti muuttaa asumaan sinne kiinaan ja valmistamaan itse tuota paskaa, mitä nyt innoissasi tilailet "

Minäkin olen varakas jos en suorastaan rikas, mutta enpä viitsisi alkaa moralisoimaan köyhäkansaa heidän kuluttamisestaan. Tämä hallitus potkii ja hakkaa köyhää siihen malliin päähän, varastaa ja kieroilee, että itselläni ainakin olisi moraali tiukilla että mikä hel vetin maailman parantaja minä olen. Minäkin ostan halvommalla sieltä mistä saa. Muu olisi nyt vaan tyhmää.

Vierailija
754/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle temutus on suora seuraus hallituksen toimista. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan!

Surullista syytää vastuu omista valinnoistaan ulkoisille tekijöille. Olet addikti.

Vierailija
755/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta ostajat, ostatteko sieltä ruokaa (siis riisiä, jauhoja, mitä tahansa, mikä säilyy)? Jos joo, miksi? Jos ette, miksi? Siis kun kerrotte ostavanne tarpeeseen, mutta jokin estää teitä tilaamasta sieltä ruokaa ja harmittelette suomi hintaa. 

Kiinassa ruoan väärennys on yleistä ja paikallisetkin ovat siellä huolissaan ruokaturvallisuudesta varsinkin myrkkymaito kohun, feikkilihan ja moottoriöljyn käyttämisen ruokaöljynä jälkeen. Hellyttävää, miten länkkäri uskoo, ettei ne voisi valmistaa mitään terveydelle haitallista heille, vaikka ovat täysin valmiita myrkyttämään omia kansalaisiaan ja ympäristöään. Siellä vedetään vihreää ruiskumaalia kuolleisiin puuhun, jotta näyttäisivät paremmalta. 

Ja kyllä, vaikka puhun lähinnä ruoasta niin sama pätee tavaroihinkin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 746: "Ei maailma ainakaan siitä parane että temu kuljettaa roskiin päätyvää myrkyllistä paskaa lentorahdilla ympäri maailmaa. Maailman väsyneintä perustella omaa huonoa käytöstä sillä, että muutkin tekee tyhmiä juttuja."

Ei maailma pelastu silläkään, että suomalaiset ostaisivat Kiinasta valmistettuja tuotteita Tokmannilta tai Normalista. Tai jostain muusta halvasta verkkokaupasta kuin Temusta. 

Mä kyllä ymmärrän hyvin sen, että ihmisten ei pitäisi kuluttaa niin paljon. Ostaa vain todelliseen tarpeeseen. Toisaalta nykymaailma perustuu jatkuvaan kuluttamiseen. Yrityksiä on perustettu ja perustetaan edelleenkin juuri siksi, että on kuluttajia, joille myydään mahdollisimman kalliilla jotain. Mahdollisimman kalliilla tarkoitan hintaa, jota kustakin tuotteesta ilkeää pyytää. Joka paikasta tunkee mainoksia "osta tätä". Joudut maksamaan erikseen, jos vaikka Maikkarilta haluat katsoa ohjelmia ilman mainoskatkoja. 

Omassa nuoruudessani ei ollut nettiä eikä siten verkkokauppojakaan. Ulkomaanmatkailu oli kallista, joten vain varakkaimmilla oli varaa matkustaa Lontooseen tai New Yorkiin shoppailemaan. Suomessa ostit sitä, mitä kaupasta sillä hetkellä sattui saamaan. Jos tarvitsit talvitakin, kiersit kaupat läpi ja ostit sitten sen, mikä oli lompakollesi sopiva ja mikä ei nyt ainakaan ihan hirveän näköinen ollut. Mutta koska valinnanvaraa oli paljon vähemmän, et välttämättä saanut yhtään mistään sellaista talvitakkia kuin olisit halunnut. Joitakin vuosia sitten halusin kirkkaanpunaiset naisten ballerinat kokoa 35-36. Lähdin pitkästä aikaa ihan kivijalkakauppoihin. Kiersin monta tuntia Helsingin keskustassa. Kaikki kaupat, joissa myytiin kenkiä. Ei löytynyt mistään. Hukkareissu, joten palasin kotiin. Menin nettiin, Googlen kuvahaku käyttöön ja 5 minuutissa olin tilannut itselleni koon 35 kirkkaanpunaiset naisten ballerinat. 

Maailma on muuttunut ja netin ja verkkokauppojen ansiosta ei tavallinen kuluttajakaan ole enää riippuvainen siitä, mitä Suomessa kaupoissa myydään. Markkinatalous tarvitsee kuluttajia, mutta nykyisin kuluttajat voivat valita, miten ja mistä kuluttavat. 

Vierailija
757/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dem.kom.sosialisteja ja monopolikauppiaita pännii kun köyhällä riittää rahat yht'äkkiä 3-4x pidemmälle eikä kauppa enää käy. Heidän ulinansa on musiikkia korvilleni.

Vierailija
758/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Länsimaisten" brändien laatuun vetoaminen on niin last season. Useimmilla lienee ihan tarpeeksi kokemuksia että kallis brändivaate voi olla pilalla muutaman käyttökerran jälkeen. Jos tavara on valmistettu länsimaissa, jotain laatua voi odottaa, muussa tapauksessa se on aivan samaa laatua 4x hinnalla ja vaatebrändi ottaa siitä vain sievoiset rahat välistä.

Vierailija
759/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt itkevät ne yrittäjät jotka äänestivät kokoomusta ja luulivat että nyt onnistui heidän tie rikkauksiin. Mutta toisin kävi. Konkurssiaalto on käynnissä ja siksi he ovat katkeria kun suomalaiset ostavat Temusta eikä heidän yli 100 % katteisia tuotteita. Kohta saan taas tilamani Temu tuotteet

Vierailija
760/864 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiedän, että teille köyhille on ihan helvetin vaikea ymmärtää, että valtio on myös yksi välikäsi kun puhutaan suomalaisen kaupan hinnoista. Ymmärrätkö mitä kaikkia asioita niillä veroilla ja palkoilla ylläpidetään? Vai oletko vain siipeilevä paska, joka voisi oikeasti muuttaa asumaan sinne kiinaan ja valmistamaan itse tuota paskaa, mitä nyt innoissasi tilailet "

Minäkin olen varakas jos en suorastaan rikas, mutta enpä viitsisi alkaa moralisoimaan köyhäkansaa heidän kuluttamisestaan. Tämä hallitus potkii ja hakkaa köyhää siihen malliin päähän, varastaa ja kieroilee, että itselläni ainakin olisi moraali tiukilla että mikä hel vetin maailman parantaja minä olen. Minäkin ostan halvommalla sieltä mistä saa. Muu olisi nyt vaan tyhmää.

Totta. Toisaalta se on ollut joka hallitus ja koko politiikka, aina. Syy miksi se nousee nyt esille on se, että muiltakin alettiin leikkaamaan. Ei ainoastaan pienimmällä eläviltä ja leikkurissa olevilta, osa on aina siellä. Eikö tasa-arvo ollut tavoitteena siltä osin, ettei kukaan kidu ja kärsi. Tehdään parempi maailma? Ehkä osa kansalaisista herää vähän, myös siihen mitä itse vaativat muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän