Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
821/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko he temuostajia siis jo kauan ennen vai nyt vasta kun julkisuus lisääntyi?

Vierailija
822/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin ensimmäistä kertaa tiktokin, jossa suomalainen tyyppi esitteli asuja ja kertoi avoimesti niiden olevan Sheinistä, eikä häntä kivitetty vaan vaatteita ihailtiin. Ajattelin että mitä hittoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksimaalisten voittojen perään itkevät kauppiaat ahdistuvat selvästikin haastattelusta kun voitot laskevat koska ihmiset ovat alkaneet ostamaan suoraan lähteestä sitä täsmälleen samaa kiinan rihkamaa mitä tokmannilla ja muissa vastaavissa kaupoissa myydään aivan järkyttävällä katteella. En ole vielä tähän mennessä päässyt juttelemaan yhdenkään kauppiaan kanssa joka suostuisi maksamaan todistettavasti 1 euron tuotteesta kahtakymmentä euroa mutta ihan jokainen on ollut sitä mieltä että eihän siinä ole mitään pahaa että asiakas joutuu maksamaan todistettavasti 1 euron tuotteesta sen saman kaksikymmentä euroa Kauppiaiden voittojen maksimoinnin takia.

Oletteko huomanneet että hyvin moni "suomalainen" tuote valmistetaan nykyään kiinassa tai jossain muussa halpamaassa mutta kukaan ei kritisoi sitä että niitä raahataan toiselta puolen maailmaa suomeen mutta jos joku kauppias ei pääse kis

"Itse ahdistun siitä, että tavaraa ostellaan ihan holtittomasti, koska se on halpaa ja näitä huonolaatuisia krääsiä heitetään myös roskiin todella matalalla kynnyksellä, koska aina voi tilata 10 uutta tilalle. Mua hämmentää se, että ihmiset on täysin sokeita omalle toiminnalleen."

Itse en ole koskaan tilannut kuin tarpeeseen mistään ja oikeastaan kaikki mitä olen tilannut kiinan kaupoista on ollut elektroniikkaa tai siihen liittyviä hyödyllisiä ja tarpeellisia asioita niin ei voi oikein puhua krääsästä ainakaan itseni kohdalla

Vierailija
824/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeät? Mistä tuon ylpeät tempaisit?

Vierailija
825/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinanromuille vähintään 200€ haittavero! 

Siinä tapauksessa Tokmannin hinnat tekee Stocmannit. :D

Vierailija
826/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksimaalisten voittojen perään itkevät kauppiaat ahdistuvat selvästikin haastattelusta kun voitot laskevat koska ihmiset ovat alkaneet ostamaan suoraan lähteestä sitä täsmälleen samaa kiinan rihkamaa mitä tokmannilla ja muissa vastaavissa kaupoissa myydään aivan järkyttävällä katteella. En ole vielä tähän mennessä päässyt juttelemaan yhdenkään kauppiaan kanssa joka suostuisi maksamaan todistettavasti 1 euron tuotteesta kahtakymmentä euroa mutta ihan jokainen on ollut sitä mieltä että eihän siinä ole mitään pahaa että asiakas joutuu maksamaan todistettavasti 1 euron tuotteesta sen saman kaksikymmentä euroa Kauppiaiden voittojen maksimoinnin takia.

Oletteko huomanneet että hyvin moni "suomalainen" tuote valmistetaan nykyään kiinassa tai jossain muussa halpamaassa mutta kukaan ei kritisoi sitä että niitä raahataan toiselta puolen maa

Itse en ole koskaan tilannut kuin tarpeeseen mistään ja oikeastaan kaikki mitä olen tilannut kiinan kaupoista on ollut elektroniikkaa tai siihen liittyviä hyödyllisiä ja tarpeellisia asioita niin ei voi oikein puhua krääsästä ainakaan itseni kohdalla

Oi voi. Tarpeita on niin helppoa itselleen kehittää. Tuolla aiemminkin joku kertoi ostaneensa latureita, koska niitä nyt ainakin tarvitaan vähän väliä vaikka oikeasti niitä tarvitaan vain tasan yksi. Yhdellä laturilla sitä luuria voi vaan kerrallaan ladata.

Vierailija
827/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse ahdistun siitä, että tavaraa ostellaan ihan holtittomasti, koska se on halpaa ja näitä huonolaatuisia krääsiä heitetään myös roskiin todella matalalla kynnyksellä, koska aina voi tilata 10 uutta tilalle. Mua hämmentää se, että ihmiset on täysin sokeita omalle toiminnalleen."

Lopeta ihmisten seuraaminen jotka ostavat mielestäsi liikaa. Elä omaa elämääsi. Se on sun oma ongelma / ahdistus jos luulet että kaikilla viiraa ja ostaa liikaa. Ei näin ole. Osalla tulisi tarpeeseen. Jos ei saa normaalia tuotetta kaupasta tai ei ole rahaa, tulee halpa tai sitä ei ole. Itsellesi olet ostanut tarvittavan, osa elää puutteessa. 

Vierailija
828/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä juuri tekemässä taas uutta tilauste :) . On se vaan niin ihanaa kun ei tartte maksaa suomen hintoja

Vierailija
829/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten temuttajat luulee, että temu on ainoa kiinakauppa. Se on kyllä kiinakauppa, mutta se on kohdennettu helposti höynäytettäville länsimaalaisille. Kiinalaisethan ei sieltä tilaa mitään. Oikeasti järkevät kuluttajat tilaavat aliexpressistä yms. Samat hinnat mutta parempi valvonta niin tuotteiden kuin lähetysten kanssa.

Vierailija
830/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Tarpeita on niin helppoa itselleen kehittää. Tuolla aiemminkin joku kertoi ostaneensa latureita, koska niitä nyt ainakin tarvitaan vähän väliä vaikka oikeasti niitä tarvitaan vain tasan yksi. Yhdellä laturilla sitä luuria voi vaan kerrallaan ladata.

Meillä on perheessä 5 kännykkää sekä kuulokkeita, kaiuttimia, otsalamppuja yms. muita USB-ladattavia laitteita. Usea laite saattaa olla latauksessa samaan aikaan. Minulla on myös yksi laturi aina mukana vyölaukussa varalta. Enää ei ehkä tarvitsisi olla, kun uusi halpiskännykkä pitää paremmin varausta kun vanha. Meillä on kyllä latureitakin tarpeeksi, kun ennen kännykän mukana tuli aina uusi laturi. Uusia ei meille tarvitse ostaa.

Vierailija
831/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa miten temuttajat luulee, että temu on ainoa kiinakauppa. Se on kyllä kiinakauppa, mutta se on kohdennettu helposti höynäytettäville länsimaalaisille. Kiinalaisethan ei sieltä tilaa mitään. Oikeasti järkevät kuluttajat tilaavat aliexpressistä yms. Samat hinnat mutta parempi valvonta niin tuotteiden kuin lähetysten kanssa.

Kyllä temuttajat osaavat netistä etsiä ihan mitä vaan verkkokauppoja.

Minä ostin AliExpressistä telkkarin kaukosäädön. Postimaksu oli enemmän kuin tuotteen hinta. Paketti toimitettiin Suomen postin kautta. Menin hakemaan sitä postin lokerosta, mutta lokero oli tyhjä. Posti ei pystynyt selvittämään, mihin paketti oli kadonnut. Käski vaan hoitaa asian lähettäjän kanssa. Koska lokeron avaus kirjasi tuotteen noudetuksi, ei lähettäjäkään uskonut paketin kadonneen. En saanut rahojani takaisin. Tilasin AliExpressin kautta myöhemmin uuden kaukosäätimen, eri myyjältä tosin. Se tuli postissa onneksi suoraan kotiin.

Temun lähetyksissä minulla ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
832/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vain kuvitella, millaista palautetta nuo jutussa olleet haastateltavat nyt saavat. No, itseppä kaivoivat verta nenästään.

Kuinka moni arvostelija ostaa ihan samaa tavaraa suomalaisista kaupoista kalliimmalla hinnalla? Hinnan korotus ei lisää eettisyyttä.

Vierailija
833/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vain kuvitella, millaista palautetta nuo jutussa olleet haastateltavat nyt saavat. No, itseppä kaivoivat verta nenästään.

Kuinka moni arvostelija ostaa ihan samaa tavaraa suomalaisista kaupoista kalliimmalla hinnalla? Hinnan korotus ei lisää eettisyyttä.

Siinäpä sulle mietittävää viikonlopuksi.

Vierailija
834/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temuttajat ostavat pakkotyöllä tehtyjä tuotteita. Kiinalaiset huijaavat kaikessa vaikka tuote näyttää hyvältä niin siinä on todennäköisesti ainesosia jotka ovat terveydelle haitallisia.

Ongelma on se, että suurin osa tuotteista on nykyään tuollaisia. Edes rahalla ei meinaa saada laatua tai eettisesti tuotettua.

Vierailija
835/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki saavat olla niin typeriä kuin haluavat, myös temuttajat. Minkäs sille voit, että vain raha merkitsee?

Suomessa raha on aivan ykkösjuttu suurelle osalle. 

Raha on ykkösjuttu, jota on oltava sen verran, että sen saa tuhlattua johonkin uskomattoman halpaan. Raha ei saa jäädä tilille makaamaan.

Vierailija
836/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään näin ensimmäistä kertaa tiktokin, jossa suomalainen tyyppi esitteli asuja ja kertoi avoimesti niiden olevan Sheinistä, eikä häntä kivitetty vaan vaatteita ihailtiin. Ajattelin että mitä hittoa

Esim englannissa brändi ei ole ollenkaan niin demonisoitu mitä täällä.

Vierailija
837/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim englannissa brändi ei ole ollenkaan niin demonisoitu mitä täällä.

Ja mistähän se voisi kertoa?

Vierailija
838/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan ryhmä mahtaa Suomessa olla isompi, se joka tilaa Temusta tarpeeseen ja järkevää vai se, joka tilaa kaikkea hölmöä ja turhaa kuten muovisia tikkaritelineitä?

Suomalaiset ovat yleisesti ottaen varsin käytännöllistä, harkitsevaa ja järkiperäistä porukkaa, joten oletan ensimmäisen ryhmän olevan suurempi. Mutta totta kai jälkimmäisestä media saa revittyä herkullisempia juttuja.

Vierailija
839/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan ryhmä mahtaa Suomessa olla isompi, se joka tilaa Temusta tarpeeseen ja järkevää vai se, joka tilaa kaikkea hölmöä ja turhaa kuten muovisia tikkaritelineitä?

Suomalaiset ovat yleisesti ottaen varsin käytännöllistä, harkitsevaa ja järkiperäistä porukkaa, joten oletan ensimmäisen ryhmän olevan suurempi. Mutta totta kai jälkimmäisestä media saa revittyä herkullisempia juttuja.

Ne tikkaritelineet oli kai artikkelin tyypin kesäkahvilaa tai muuta myyntipaikkaa varten.

Vierailija
840/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ahdistun siitä, että tavaraa ostellaan ihan holtittomasti, koska se on halpaa ja näitä huonolaatuisia krääsiä heitetään myös roskiin todella matalalla kynnyksellä, koska aina voi tilata 10 uutta tilalle. Mua hämmentää se, että ihmiset on täysin sokeita omalle toiminnalleen.

Mä olen oppinut Temusta tilattuani, millaiset tuotteet ovat ok ja mitkä kannattaa jättää ostamatta. Siellä on ihan hyvälaatusta tavaraa ja sitten ihan kuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän