Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
401/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna olen tehnyt 3 verkko-ostosta, mutta en kyllä temusta tai sheinistä ainuttakaan. Olen tilannut uudet kengät, uudet farkut ja uuden repun. Varmaan olisin kaikki nämä saanut temusta halvemmalla, mutta hintaa tärkeämpi asia itselleni oli moraali. Mun valinta, mun rahat. 

Juuri näin. Minä olen tilannut Zalandosta, Verkkokaupasta, Sheinistä ja Temusta. Jokainen tilatkoon ihan sieltä mistä kamansa haluaa ostaa. Mitä se kenellekään kuuluu.

Niin kauan kuin eletään samalla planeetalla, niin kyllä varmasti kuuluu!

Nope, ei voisi vähempää kiinnostaa mitä vati pää tirpat on asiasta mieltä.

Vierailija
402/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa lehtijutussa joku Temusta kovasti tilaava oli tilannut autoonsa lohkolämmittimen. Turhaa krääsää vai ei?

Mä tilasin myös autoon uudet kumimatot ja tavaratilan kaukalon. Rikkaat ostakoot merkkiliikkeestä, mulle tämä tuli halvemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu pyrkii vaikuttamaan ihmisen mieleen. Tässä ote HS:n jutusta:

"

Yritystä on syytetty manipuloivasta myynti- ja markkinointitekniikasta, minkä eurooppalaiset kuluttajajärjestöt nostivat esiin viime keväänä julkaistussa valituksessaan.

Syyn huolelle huomaa, kun sovelluksen avaa. Alkunäytössä loimottavien tuotteiden yhteydessä vilisee kiirettä alleviivaavia mainintoja, kuten melkein loppuunmyyty tai joku osti juuri. Ostamisen kynnys on tehty olemattomaksi, tuotevalikoimaa päivitetään jatkuvasti ja jo pienemmänkin tilauksen saa ilman postikuluja.

Pian puhelimen ruudulle pomppaa onnenpyörä, josta voi voittaa kymmenestä kahteensataan euroa shoppailurahaa. Voittoprosentti on täydet sata, eli hyrrästä voittaa aina jotain."

Mun mielestä aika arveluttavia keinoja, joilla herätetään shoppailun himoa. 

Ööö.. ikinä kuullut markkinoinnista mitään?

Vierailija
404/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU asettaa jossain vaiheessa jonkunlaiset tullit näille kiinalaisille toimijoille. Ainakin Ranska, Saksa, Italia ja Hollanti tätä kovasti ajaa takaa. Toki se kolahtaa myös sitten meidän omaan nilkkaan myös. 

Itse en usko, että mitään radikaaleja rajoja tullaan laittamaan, mutta jotain nimellisiä tullimaksuja tulee.  

Jotka sitten hoidetaan tuomalla tavarat EU-alueelle varastoon, josta ne sitten toimitetaan asiakkaille.

Vierailija
405/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvontaan kuuluisivat Temun asiakkaat.

Pistetään saman tien kaikki, jotka tuhlaavat rahojaan muuhun kuin elintarvikkeisiin, wc-paperiin ja välttämättömiin vaatteisiin.

Kommunistien märkä uni.

Vierailija
406/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna olen tehnyt 3 verkko-ostosta, mutta en kyllä temusta tai sheinistä ainuttakaan. Olen tilannut uudet kengät, uudet farkut ja uuden repun. Varmaan olisin kaikki nämä saanut temusta halvemmalla, mutta hintaa tärkeämpi asia itselleni oli moraali. Mun valinta, mun rahat. 

Juuri näin. Minä olen tilannut Zalandosta, Verkkokaupasta, Sheinistä ja Temusta. Jokainen tilatkoon ihan sieltä mistä kamansa haluaa ostaa. Mitä se kenellekään kuuluu.

Niin kauan kuin eletään samalla planeetalla, niin kyllä varmasti kuuluu!

Nope, ei voisi vähempää kiinnostaa mitä vati pää tirpat on asiasta mieltä.

Itse olet lähinnä saniaiseen verrattavissa.

Vierailija
407/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en oo temuttanut, enkä temuta!

Vierailija
408/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Temusta tilata anonyymisti

Voi. Tilaat vaan ja et kerro kellekään.

Vierailija
409/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Itse tilasin Temusta vain tarpeellista. Esimerkiksi kuulokkeisiin ei löydy Suomesta uusia pehmusteita. Pitäisi siis heittää kuulokkeet menemään ja ostaa uudet Suomesta? Sehän on vaan isompaa kulutusta, kun tilata vaihto-osat netistä Temusta edullisesti. Jostain syystä ihmiset kai kuvittelee, kun itse ei jotain tarvitse niin sittenhän ei kenenkään tarvitse tarvita sitä asiaa. Mutta tuollaiset kommentithan puhuu vain henkilön omasta narsismista, kun ei tajua, että ehkä jollekin muulle ne tavarat ovat tarpeellisia.

Minä en laittaisi korvieni ympärille, iholle, mitään temusta tilattua kopiota Monista materiaaleista löydetty valtavat määrät eri kemikaaleja ja ylityksiä, joita ei eu:ssa sallita. Seuraavan kerran kun laitat ne pehmisteet pääsi ympärille, niin mieti, mitä kemikaaleja ne sisältää 

Pehmustetut kuulokkeetkaan ei maksa Suomessakaan juurikaan yli 20 euroa.

Jos suomesta ei löydy uusia peh

Vierailija
410/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen 3 viikon tilaukset Kiinasta:

2 hienoa koriste tyynynpäällistä, 5e kpl (syöpä pelottaa jo nyt)

Autoon erikoismallinen rengashylsy. Viimeisen päälle terästä ja suojaholkki, 6€. Vastaava Suomessa parikymppiä.

Peräkonttiin säilytyslaatikoita, merkin logo. Laatu samaa kuin merkiliikkeessäkin. Muutama hassu euro, ilmainen toimitus.

Orpan-Purran mafian tienesti näistä: 0€

Onko joku noista tavaroista sinulle välttämätön? Jos ei, ovat sitä turhaa krääsää.

Välttämätöntä ihmiselle on vain ruoka, juoma ja lämpö. Ei mikään muu, joten älä viitsi hurskastella.

Kaikilla suomalaisilla on kaapit ja nurkat täynnä tarpeetonta tavaraa. Jopa minimalisteilla on, puhumattakaan sitten keskivertokansalaisesta, jolla on älyttömät määrät kaikkea.

Vierailija
411/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko Temusta tilata anonyymisti

Voi. Tilaat vaan ja et kerro kellekään.

Anonyymiteetti on muisto vain, kun kaikki tilaajan tiedot on kiinalaisilla turvallisuusviranomaisilla myös. 

Vierailija
412/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pehmustetut kuulokkeetkaan ei maksa Suomessakaan juurikaan yli 20 euroa."

Juu, paskalaatuiset kuulokkeet. Omani maksoivat 75e, nykyään mitä katsoin Gigantista ovat yli 100e.

Eikös meidän pitänyt säästää luontoa? Enemmän säästän sillä, etten heitä toimivia kuulokkeita roskiin ja vaihdan vaan rikkinäiset osat.

Vierailija
413/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen 3 viikon tilaukset Kiinasta:

2 hienoa koriste tyynynpäällistä, 5e kpl (syöpä pelottaa jo nyt)

Autoon erikoismallinen rengashylsy. Viimeisen päälle terästä ja suojaholkki, 6€. Vastaava Suomessa parikymppiä.

Peräkonttiin säilytyslaatikoita, merkin logo. Laatu samaa kuin merkiliikkeessäkin. Muutama hassu euro, ilmainen toimitus.

Orpan-Purran mafian tienesti näistä: 0€

Onko joku noista tavaroista sinulle välttämätön? Jos ei, ovat sitä turhaa krääsää.

Välttämätöntä ihmiselle on vain ruoka, juoma ja lämpö. Ei mikään muu, joten älä viitsi hurskastella.

Kaikilla suomalaisilla on kaapit ja nurkat täynnä tarpeetonta tavaraa. Jopa minimalisteilla on, puhumattakaan sitten keskivertokansalaisesta, jolla on älyttömät määrät

Olet väärässä. Välttämätöntä ovat ihmisille myös turvallisuuden tunne ja turvassa olo, terveellinen ympäristö ja ajottainen nautinto. Ilman nautintoa ihmiset masentuvat ja kuolevat pois.

Vierailija
414/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista porukkaa, joita noin harmittaa toisten ostokset. 

Tämä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku ihminen luulee voivansa määräillä mitä toiset ostaa ja miksi. Mua kiinnosta ainakaan palan pätkää mistä naapurin Sirpa ostaa mitäkin.

Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset kuvittelevat voivansa ostaa mitä haluavat. Suomalainen käyttää oman osuutensa maapallon luonnonvaroista loppuun jo toukokuussa.

Sitten kannattaa opetella ymmärtämään sillä ainakin minä meinaan ostaa ihan mitä mua huvittaa ja mistä mua huvittaa. 

Nimi ja osoite, niin et osta enää kauaa.

Laita omasi ensin vai saneleeko joku sinulle mistä tavarasi ostat?

Vierailija
415/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku ihminen luulee voivansa määräillä mitä toiset ostaa ja miksi. Mua kiinnosta ainakaan palan pätkää mistä naapurin Sirpa ostaa mitäkin.

Heillä on tarve kontrolloida. Ovat kuin pikku-Nasseja. Yleisemmin erityisen neuroottisten ihmisten piirteitä. Heidän on helpompi pyrkiä kontrolloimaan muita, kuin omaa ahdistustaansa mikä johtuu nimenomaan tuosta neuroottisuudesta. Tuollaiset henkilöt yleisemmin ovat todella helposti peloteltavissa uutisten kautta.

Aika hyvin analysoitu. Toki varmaan aika raskasta elää noin, että toisten, täysin tuntemattomien ihmisten ihan arkiset valinnatkin saa pois tolaltaan.

Vierailija
416/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet väärässä. Välttämätöntä ovat ihmisille myös turvallisuuden tunne ja turvassa olo, terveellinen ympäristö ja ajottainen nautinto. Ilman nautintoa ihmiset masentuvat ja kuolevat pois."

Sontaa. Itsemurha on oma valinta.

Vierailija
417/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset kuvittelevat voivansa ostaa mitä haluavat. Suomalainen käyttää oman osuutensa maapallon luonnonvaroista loppuun jo toukokuussa.

Sitä kutsutaan valinnanvapaudeksi. Aika tärkeä ihmisoikeus.

Vierailija
418/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten meille kerrotaan, että iäkkäät maalaisnaiset ei osaa käyttää nettiä! Tuossakin esimerkissä onnistuu mainiosti ja tilaaja on tyytyväinen.

Riippuu mikä on iäkäs. Ajattelisin että eläkeiästä ylöspäin on iäkäs.

Vierailija
419/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää temuttajien puolesta.

Ihan turhaan. Keskityt vaan elämässä omiin juttuihin, niin helpottaa heti.

Onko taas joku yrittäjä jonka pisnekset ovat päin p:tä ?

Niin. Tai sitten näitä tasapäistäjiä, jotka ei vaan kestä että joku toimii toisin kuin itse.

Vierailija
420/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku asiantuntijahan sanoi jossain haastattelussa, että Temun haukkuminen on keskiluokkainen juttu.

Ja sen huomaa hyvin kaikista näistä Temua koskevista ketjuista täälläkin.

Ja totta kai palstalla keskiluokka nostaa itsensä jalustalle ja haukkuu köyhiä. Ei mitään uutta auringon alla.

Kyllä minä olen köyhä ja teitä temusta tilaavia väheksyn. Toi oli vain sun joku harhainen olettamus taas.