Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
441/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten pitäisi ostaa? Sama krääsä maksaa Suomessa kymmenkertaisesti ja ylikin.

Vaivaudu kirppareille ja Toriin, jos hinta on prioriteettisi. Onnistuu lukemattomalta ihmiseltä. Kirjoitat Torin hakukenttään sanoja.

Mutta epäselväksi jää, mihin sitä krääsää tarvitsee.

No ei minulle ainakaan hinta ole ainoa kriteeri. Ehkä joillekin ei ole paljon väliä, mitä päälleen heittää, mutta ainakin minulle on. Ja hirveän vaikea on mitään kivannäköistä (omasta mielestäni siis) vaatetta löytää Suomesta, ja jos löytää niin on liian kallis. Pitäisi olla kai jatkuvasti kytiksellä jossain, että jos sattuisi jotain ostettavaa löytyä jostain. Mutta kun on muutakin tekemistä.

-eri

Vierailija
442/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nurkissa täällä pari n ekkeri orjaa ja ajelen 10 litraisella saastuttavalla vanhalla dieselillä ja sekös tekopyhiä korpee,yxi n ekkeri polkee sähköä nurkassa pyörän dynamolla.Puita poltan paljon ja piippu tuprusa kunnolla ja lämpöä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta ostelijat voisivat ihan hyvin ottaa tuon "valinnanvapauden" käyttöön!

Otettu jo. Tilataan Temusta ja Sheiniltä, vaikka miten lyöt jalkaa lattiaan. Ihan oikeasti, keskity siihen omaan elämään, tuo ei ole normaalia.

Vierailija
444/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmisillä ei ole varaa laittaa rahaansa elämyksiin ja tekemiseen, niin silloin ostetaan sitä "krääsää"

Ongelma ei ole siinä, että Temusta saa krääsää. Jo 90-luvulla ihmiset kävi Virossa ostamassa halvalla piraattivaatteita ja tavaraa. Se on ollut osana Suomen kulttuurissa jo iät ja ajat ostaa piraattia. Tai samalla tavalla käytiin Turkissa ostamassa halvat piraattitarvikkeet ja halvat pyyhkeet jne... Tai että nettisovelluksien kautta ladattiin ilmaista musiikkia/elokuvia. Tuolla tavoin monet köyhät ja keskituloiset saivat paremman elämänlaadun itselleen. Ja sama jatkuu nytkin.

ratkaisu ei ole rajoittaa köyhien ja keskituloisten kykyä ostaa ulkomailta. Ratkaisu on kohottaa heidän tuloja niin, että he kykenevät ostamaan Suomesta sitä laatua.

Nykyaikana

Vierailija
445/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten pitäisi ostaa? Sama krääsä maksaa Suomessa kymmenkertaisesti ja ylikin.

Vaivaudu kirppareille ja Toriin, jos hinta on prioriteettisi. Onnistuu lukemattomalta ihmiseltä. Kirjoitat Torin hakukenttään sanoja.

Mutta epäselväksi jää, mihin sitä krääsää tarvitsee.

No ei minulle ainakaan hinta ole ainoa kriteeri. Ehkä joillekin ei ole paljon väliä, mitä päälleen heittää, mutta ainakin minulle on. Ja hirveän vaikea on mitään kivannäköistä (omasta mielestäni siis) vaatetta löytää Suomesta, ja jos löytää niin on liian kallis. Pitäisi olla kai jatkuvasti kytiksellä jossain, että jos sattuisi jotain ostettavaa löytyä jostain. Mutta kun on muutakin tekemistä.

-eri

Tämä on myös itseni ongelma. Suomesta on ihan hirveän vaikea löytää sellaista muotia, mitä itse haluaisi käyttää edulliseen hintaan. Voisinpa sanoa, että se oli aikamoinen järkytys mennä selailemaan Temua ja yhtäkkiä siellä on kaikenlaista tyyliä, väriä, kuvioita ja mallia.

Vierailija
446/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postnordin mukaan temu on kiilannut pakettien määrässä Suomessa jo toiseksi. Ykkösenä on vielä toistaiseksi Zalando. 

Kaikesta temuun liittyvästä kritiikistä huolimatta sen asiakasmäärät jatkaa kasvuaan. 

Mistä luit tuosta pakettimäärästä? Temu on toiseksi suosituin verkkokauppa tällä hetkellä mutta pakettimäärät ovat kyllä pienet verrattuna Zalandoon ja suurin osa verkko-ostoksista tehdään Ruotsista ja Saksasta.

Vierailija
447/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temun vaarat. Googlekäännös.

Sovelluksen kyky kerätä suuria määriä henkilökohtaisia tietoja ja mahdollinen syvälle pääsy käyttäjän laitteisiin herättää vakavia tietosuoja- ja kyberturvallisuusongelmia. Ottaen huomioon Temun siteet KKP:hen, näitä tietoja voitaisiin parhaimmillaan hyödyntää kohdennettuun propagandaan ja valvontaan tai pahimmillaan kyberhyökkäyksiin.

KKP Kiinan kommunistinen puolue.

Sieltä pystyy tilaamaan myös ihan selaimella

Juurihan selvisi, että Nordean ongelmat johtuivat suomalaisten osaamattomuudesta tai muusta johtuen ei osata suojata tai välitetä päivittää konettaan, vaan sen kautta hyökkääjät nakuttaa koko ajan virusta kohteeksi valittuun firmaan.

Viisaus on yrittää saavuttaa sinut, mutta toistaiseksi olet ollut nopeampi.

Vierailija
448/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on myös itseni ongelma. Suomesta on ihan hirveän vaikea löytää sellaista muotia, mitä itse haluaisi käyttää edulliseen hintaan. Voisinpa sanoa, että se oli aikamoinen järkytys mennä selailemaan Temua ja yhtäkkiä siellä on kaikenlaista tyyliä, väriä, kuvioita ja mallia."

Ainoastaan täysi nuija ei ymmärrä sitä että ne myyntikuvat ovat feikkejä ja/tai varastettuja muualta. Laadullisesti käytetään halvinta mahdollisinta paskakangasta, jotka usein ovat myös täynnä myrkkyjä. 

Vierailija
449/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ongelman ydin on se, että joku alle 4 euroa maksava vaatekappale ei mitenkään Suomeen tuotuna ole eettinen. Siinä on ihmiskauppaa ja orjatyötä taustalla. Eikä niitä valmista kiinalaiset, vaan suorittava taho tulee Kambodzasta, Laosista ym köyhemmistä maista. Osalta on otettu passit pois ja pakotettu hommiin samoin kuin prostituutiossa. Samat organisaatiot tätä rulettia pyörittää.  

En ikimaailmassa ymmärrä, että vaikka olisi kuinka köyhä, niin miksi tilaa tällaisia tuotteita? Eikö hälytyskellot soi, vai eikö välitä? 

Verkosta voi kyllä tilata ihan laadukkaitakin tuotteita ja halvemmalla kuin kivijalka kaupasta. Mutta yksikään maapallolla valmistettu paita jonka myyntihinta Suomessa on mitätön, on valmistettu epäeettisesti ja rikollisuutta tukien.  

Minä en halua ostaa enää yhtään vaatetta, josta en pidä, vain siksi että sain sen halvalla. Tein tuota lähes kymmenen vuotta ja sen vaikutus oli pelkästään masentava. Viime keväänä päätin, että se saa luvan loppua.

Ja ostan vaatteeni tasan tarkkaan sieltä, mistä haluan, koska ostan niitä joka tapauksessa vähän. Jos löydän haluamani Temusta, minä ostan sen Temusta. Piste.

Vierailija
450/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kun ihmisillä ei ole varaa laittaa rahaansa elämyksiin ja tekemiseen, niin silloin ostetaan sitä "krääsää" Ongelma ei ole siinä, että Temusta saa krääsää. Jo 90-luvulla ihmiset kävi Virossa ostamassa halvalla piraattivaatteita ja tavaraa. Se on ollut osana Suomen kulttuurissa jo iät ja ajat ostaa piraattia. Tai samalla tavalla käytiin Turkissa ostamassa halvat piraattitarvikkeet ja halvat pyyhkeet jne... Tai että nettisovelluksien kautta ladattiin ilmaista musiikkia/elokuvia. Tuolla tavoin monet köyhät ja keskituloiset saivat paremman elämänlaadun itselleen. Ja sama jatkuu nytkin. ratkaisu ei ole rajoittaa köyhien ja keskituloisten kykyä ostaa ulkomailta. Ratkaisu on kohottaa heidän tuloja niin, että he kykenevät ostamaan Suomesta sitä laatua. Nykyaikana

Surullista, jos tavarat = parempi elämänlaatu. Eikö sen elämänlaadun pitäisi tulla aivan muista asioista kuin tarpeettomista tavaroista ja turhasta ostelusta?

Vierailija
451/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu pyrkii vaikuttamaan ihmisen mieleen. Tässä ote HS:n jutusta:

"

Yritystä on syytetty manipuloivasta myynti- ja markkinointitekniikasta, minkä eurooppalaiset kuluttajajärjestöt nostivat esiin viime keväänä julkaistussa valituksessaan.

Syyn huolelle huomaa, kun sovelluksen avaa. Alkunäytössä loimottavien tuotteiden yhteydessä vilisee kiirettä alleviivaavia mainintoja, kuten melkein loppuunmyyty tai joku osti juuri. Ostamisen kynnys on tehty olemattomaksi, tuotevalikoimaa päivitetään jatkuvasti ja jo pienemmänkin tilauksen saa ilman postikuluja.

Pian puhelimen ruudulle pomppaa onnenpyörä, josta voi voittaa kymmenestä kahteensataan euroa shoppailurahaa. Voittoprosentti on täydet sata, eli hyrrästä voittaa aina jotain."

Mun mielestä aika arveluttavia keinoja, joilla herätetään shoppailun himoa. 

Jaa, jos on manipuloitavissa ja jos on ladannut sovelluksen. Katsos kun kaikki eivät ole!

Minä en, enkä mene halpaan "lähes loppuunmyyty"-ilmoituksille, en edes kun ruudulle ilmestyy "hoputus"ikkuna. Ja miksi en? Siksi, koska samaa tuotetta valmistaa useampi tuotantolaitos, aina se tuote joltain valmistajalta löytyy, joltain kalliimmalla tai jopa halvemmalla.

Käytän myös hinnanoikaisua, siksi minun ei tarvitse etsiä sitä kaikkein halvinta hintaa, kun Temu tavallaan tekee sen minun puolestani hyvittämällä "liikaa" maksamani.

Vierailija
452/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki saavat olla niin typeriä kuin haluavat, myös temuttajat. Minkäs sille voit, että vain raha merkitsee?

Olisi hirveää elää tuommoista elämää, tukiaisten varassa ja tilata kiinalaisesta verkkokaupasta.

Itse asun velattomassa omistusasunnossa Helsingissä. Käymme töissä, meillä on kaksi autoa ja velaton kesämökki. Akateemiset loppututkinnot löytyy. Lisäksi tilaamme Temusta.

Vierailija
453/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Itselläni on todella helposti allergisoiva iho. Monista Suomenkin villatuotteista ym. tulee helposti ihottumaa enkä voi vaatteita pitää päällä. Ainakaan tähän mennessä ei Temusta ole kuin yksi vaate tullut, joka on ollut liian karheaa omalle iholleni. Sain heti 30min ajassa rahat takaisin ja sanoivat, ettei paitaa tarvitse edes lähettää takaisin. Itse tilasin ihan mielenkiinnosta, kun niin paljon se Temu-nimi siellä lehdissä on esiintynyt. Olin positiivisesti yllättynyt omasta kokemuksesta.

Jepjep! Vai että suomalainen villatuote aiheuttaa allergisen reaktion, mutta temulaiset tuotteet ei Nyt on igoreiden rinnalla li wan wuutkin jo vaikuttamassa länteen

Vierailija
454/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin niin että kuluttajat tilaavat itse kiinakrääsänsä suoraan Kiinasta halvemmalla kuin että jälleenmyyjät tilaavat ja vetävät niistä sikamaiset voitot välistä.

Vierailija
455/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet sairas ja säälittävä."

Ymmärrän, että on aika rankkaa aina kuulla se totuus. 

Sinun tukesi ovat kiinni siitä, kuinka paljon yhteiskunta tuottaa verovaroja. Temusta tilaamalla ja lähinnä sen krääsää mainostamalla kaivat maata omien jalkojesi alta ellet sitten ole venäjän edusmies ja venäjällehän sopisi, jos Suomessa kaikki toimeliaisuus lakkaisi. 

Suomessa tavara maksaa enemmän, koska niillä veroilla täytyy ylläpitää hyvinvoitiyhteiskuntaa, nyt osa teistä idiooteista ilmoittaa tavoitteekseen jopa talouden tuhoamisen, koska teiltä on leikattu avustuksia. No tulevaisuudessa tullaan leikkaamaan lisää. Tilaa sinä vaan roskaa temusta 

Juuri näin. Nämä leikkauksista vinkuvat "temuttajat" eivät oikeasti ilmeisesti ymmärrä syy-seuraus suhdetta. Mitä enemmän ihmiset siirtyy tilaamaan tavaroita ulkomailta, sitä v

Voisi Orpon hallitus pikaisesti säätää lain että ulkomailta ei yksinkertaisesti saa tuoda tähän mitään ja on tyydyttävä siihen mitä ainoastaan kotimaasta saa niin maa pelastuu.

Samalla voisi ajaa kaikki ulkomaalaiset yritykset täältä pois ja toimia ainoastaan kotimaisten yritysten ja tuotteiden varassa. Koskee sitten aivan kaikkia tuotteita. Ei kuskata hedelmiä kauppojen hyllyille eikä tuoda öljyä maahan. Palataan takaisin 1800 luvulle.  

Vierailija
456/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki saavat olla niin typeriä kuin haluavat, myös temuttajat. Minkäs sille voit, että vain raha merkitsee?

Olisi hirveää elää tuommoista elämää, tukiaisten varassa ja tilata kiinalaisesta verkkokaupasta.

Itse asun velattomassa omistusasunnossa Helsingissä. Käymme töissä, meillä on kaksi autoa ja velaton kesämökki. Akateemiset loppututkinnot löytyy. Lisäksi tilaamme Temusta.

No kohdallanne on tutkinnut ainakin menneet hukkaan

Tokihan olette voinneet onlyfanssissa tehdä tilinne, kun tutkinnoista ei ainakaan ole ollut mitään hyötyä

Vierailija
457/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin niin että kuluttajat tilaavat itse kiinakrääsänsä suoraan Kiinasta halvemmalla kuin että jälleenmyyjät tilaavat ja vetävät niistä sikamaiset voitot välistä.

Ja mieluummin myös niin kun asunto palaa tai saa allergisen reaktion, niin temulainen maksaa kustannukset itse.

Vierailija
458/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääpä tämä minulle:

Oikeastiko teidän elämänne pyörii sen ympärillä, että kuka on tilannut jotain Temusta ja minkä verran?

Vierailija
459/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla ole mitään tekemistä säästämisen kanssa. Porukka ostaa dopamiinikoukussa kamaa jota eivät tienneet tarvitsevansa. Haloo.

Vierailija
460/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaus lähti juuri,ihan vain sen takia kun suututti suomen hinnat!