Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa
https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html
Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään.
Kommentit (864)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähteet kiitos, ettei vik ollut vaatteissa. Tosin samaan hengenvetoon totesit, että vikaa oli vaatteiden muovi ja metalliosissa. Eli vikaa oli vaatteissa. Tämä komenttisi on toki varsin kapealainen, koska viittaat tuolla lastenvaatteisiin tehtyihin testeihin, joka selvisi yhdessä brittiläisessä testitilauksessa
Vaateostoksissa ei löytynyt esimerkiksi kiellettyjä väriaineita ja ne läpäisivät kemialliset testit. https://www.iltalehti.fi/talous/a/f031e26c-268a-4367-80f7-2a2d69a6c4b4 Siinä. Myönnätkö nyt olevasi väärässä ja levittäväsi vaan propagandaa Temusta? Ja en, en sanonut ettäkö vikaa olisi vaatteiden muovi tai metalliosisa, vaan erillisissä tuotteista, jotka eivät olleet vaatteita.
Linkkaamasi videon ingressi: Verkkokauppa Temussa myytävien tuotteiden laatu ei vastaa eurooppalaisia vaatimuksia.
ja toiseksi, iltalehti
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaikki saavat olla niin typeriä kuin haluavat, myös temuttajat. Minkäs sille voit, että vain raha merkitsee?
Olisi hirveää elää tuommoista elämää, tukiaisten varassa ja tilata kiinalaisesta verkkokaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Linkkaamasi videon ingressi: Verkkokauppa Temussa myytävien tuotteiden laatu ei vastaa eurooppalaisia vaatimuksia.
ja toiseksi, iltalehti
Kiitos, että myönsit olevasi väärässä :) Siellä selkeästi lukee, että VAATTEET LÄPÄISIVÄT KEMIALLISET TESTIT. Eli ei ole mitään kemikaaleja vaatteissa.
Nyt vähän lääkkeitä sieltä tuohon neuroottiseen persoonallisuuteesi.
Vierailija kirjoitti:
Temuttaja on kyllä hauska verbi. Tämä pitää ehdottomasti saada vuoden 2024 uudissanojen listalle.
Temuttaja - ostomaniasta kärsivä köyhä kuluttaja, joka haluaa tyydyttää ostovimmansa ostamalla krääsää terveytensä ja luonnon hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista porukkaa, joita noin harmittaa toisten ostokset.
Tämä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku ihminen luulee voivansa määräillä mitä toiset ostaa ja miksi. Mua kiinnosta ainakaan palan pätkää mistä naapurin Sirpa ostaa mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Temuttaja on kyllä hauska verbi. Tämä pitää ehdottomasti saada vuoden 2024 uudissanojen listalle.
Se pitäisi olla kyllä suomalaisittain "Teemuttaja."
Postnordin mukaan temu on kiilannut pakettien määrässä Suomessa jo toiseksi. Ykkösenä on vielä toistaiseksi Zalando.
Kaikesta temuun liittyvästä kritiikistä huolimatta sen asiakasmäärät jatkaa kasvuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Erikoista porukkaa, joita noin harmittaa toisten ostokset.
Tämä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku ihminen luulee voivansa määräillä mitä toiset ostaa ja miksi. Mua kiinnosta ainakaan palan pätkää mistä naapurin Sirpa ostaa mitäkin.
Heillä on tarve kontrolloida. Ovat kuin pikku-Nasseja. Yleisemmin erityisen neuroottisten ihmisten piirteitä. Heidän on helpompi pyrkiä kontrolloimaan muita, kuin omaa ahdistustaansa mikä johtuu nimenomaan tuosta neuroottisuudesta. Tuollaiset henkilöt yleisemmin ovat todella helposti peloteltavissa uutisten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista porukkaa, joita noin harmittaa toisten ostokset.
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset kuvittelevat voivansa ostaa mitä haluavat. Suomalainen käyttää oman osuutensa maapallon luonnonvaroista loppuun jo toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaamasi videon ingressi: Verkkokauppa Temussa myytävien tuotteiden laatu ei vastaa eurooppalaisia vaatimuksia. ja toiseksi, iltalehti
Kiitos, että myönsit olevasi väärässä :) Siellä selkeästi lukee, että VAATTEET LÄPÄISIVÄT KEMIALLISET TESTIT. Eli ei ole mitään kemikaaleja vaatteissa. Nyt vähän lääkkeitä sieltä tuohon neuroottiseen persoonallisuuteesi.
14 tuotteessa Kuudessa tuotteessa vaarallisten aineiden raja-arvot ylittyivät ja yksi tuote, eli kauko-ohjattava leluauto, oli valmiiksi käyttökelvoton.
en tiedä missä mielentilassa itse luit tuon uutisen. Se, että nyt testissä ei vaatteista ollut mainintaa mainitaa kuin huono laatu, eimtarkoita, etteikö toisessa testissä vaatteet, sisustustuotteet jne olisi kemikaaleiltaan sellaisia, joita ei soisi käytettävän.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää temuttajien puolesta.
Ihan turhaan. Keskityt vaan elämässä omiin juttuihin, niin helpottaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Postnordin mukaan temu on kiilannut pakettien määrässä Suomessa jo toiseksi. Ykkösenä on vielä toistaiseksi Zalando.
Kaikesta temuun liittyvästä kritiikistä huolimatta sen asiakasmäärät jatkaa kasvuaan.
Tiedän useamman, joka alkoi tilata Temusta vasta näiden uutisten jälkeen.
Suomeen tilataan tällä hetkellä ulkomailta yritysten voimin (mistä tahansa) kemikaaleja, autot ja kampaamotuotteet. Ja vaikka mitä. Onko niissä haittoja myös luonnolle, lemmikille tai ihmiselle? Suomessa on myös valmistusta. Osa päätyy lopulta luontoon, vesistöön, kiertokulkuun. Harkitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temuttaja - ostomaniasta kärsivä köyhä kuluttaja, joka haluaa tyydyttää ostovimmansa ostamalla krääsää terveytensä ja luonnon hinnalla.
Ja siltikin se rikas kuluttaa luonnonvaroja moninkertaisesti köyhään verrattuna. Siihen tässä pitäisi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Linkkaamasi videon ingressi: Verkkokauppa Temussa myytävien tuotteiden laatu ei vastaa eurooppalaisia vaatimuksia. ja toiseksi, iltalehti
Kiitos, että myönsit olevasi väärässä :) Siellä selkeästi lukee, että VAATTEET LÄPÄISIVÄT KEMIALLISET TESTIT. Eli ei ole mitään kemikaaleja vaatteissa. Nyt vähän lääkkeitä sieltä tuohon neuroottiseen persoonallisuuteesi.
14 tuotteessa Kuudessa tuotteessa vaarallisten aineiden raja-arvot ylittyivät ja yksi tuote, eli kauko-ohjattava leluauto, oli valmiiksi käyttökelvoton.
en tiedä missä mielentilassa itse luit tuon uutisen. Se, että nyt testissä ei vaatteista ollut mainintaa mainitaa kuin huono laatu, eimtarkoita, etteikö toisessa testissä vaatteet, sisustustuotteet jne olisi kemikaaleiltaan sellaisia, joita ei soisi käytettävän.
Kiitos, että jälleen myönsit olleesi väärässä :) Hyvä, että saatiin tämäkin nyt selkeytettyä, ettei niissä niitä sinun valheellisia kemikaaleja ole.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna olen tehnyt 3 verkko-ostosta, mutta en kyllä temusta tai sheinistä ainuttakaan. Olen tilannut uudet kengät, uudet farkut ja uuden repun. Varmaan olisin kaikki nämä saanut temusta halvemmalla, mutta hintaa tärkeämpi asia itselleni oli moraali. Mun valinta, mun rahat.
Vaatteeni ja kenkäni ostan suoraan eurooppalaisista verkkokaupoista (onneksi näitä ei ole suomessa). Aloitin jo vuonna 2010 ostamisen ulkomailta kun huomasin että homma ei täällä toimi. Eli hinta/laatu-suhde. Kun käyn siellä niin sitten ostan paljon hygieniatuotteita yms. Säästöä tulee paljon. Ja tämä on minun valintani. Onneksi meitä on muitakin.
Viime aikoina olen myös alkanut tilaamaan Temusta lähinnä pientä tilbehööriä koska hinnat ovat halvemmat kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tilataan tällä hetkellä ulkomailta yritysten voimin (mistä tahansa) kemikaaleja, autot ja kampaamotuotteet. Ja vaikka mitä. Onko niissä haittoja myös luonnolle, lemmikille tai ihmiselle? Suomessa on myös valmistusta. Osa päätyy lopulta luontoon, vesistöön, kiertokulkuun. Harkitse.
Myös sateiden mukana tulee ilmansaasteita. Jos ulkomaillakin ihmiset käyttävät kemikaaleja, erilaatuisia muoveja ja muuta. Miten jätteiden käsittely ja toimiiko kierrätys ylipäätään.
Klarna julisti minut "kuukauden temuttajaksi." Haluaisitko kysyä jotakin? Vastailen parhaani mukaan pari minuuttia. Sitten täytyy mennä tekemään uusi tilaus. Löydöt odottavat, tiedättehän?