Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
381/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temuttakaa rauhassa, mutta kun tulee esim. iho-oireita tuotteitta, niin kysykää temulta ohjeita eikä suomalaiselta terveydenhuollolta. 

kukaan ei nykypäivänä voi enää olla tietämätön, että alustalla myydään tuotteita laidasta laitaan, jotka on samannäköisiä, mitta valmistettu eri materiaaleista. Ero siinä kun ostat tuotteen suomesta, on tulliviranomaiset tarkistaneet lähetykset ja tuotteille on asetetut kemikaalien osalta rajat. Kun temutat, saat ihan mitä sieltä sattuu kulloinkin tulemaan.. Samat tehtaat tekevät eu:n asettamien rajojen mukaan tuotteet, jotka tekee samanlaisia tuotteita halpatyönä ja muu niitä halvalla En tilaisi tuolta koskaan mitään vaatetta, korua tai sähkölaitetta tai tuotetta, joka on valmistettu esim muovista eli en siis mitään 

Ja höpöhöpö, ei niitä mitkään tull

Silloin niissä on esiintynyt ongelmia. Mutta jos sä oikeasti kuvittelet, että tulli tarkistaisi maahantuotavat tuotteet, niin herää jo. Vaikka halua olisi, niin siihen ei riitä rahat eikä muutkaan resurssit.  

Vierailija
382/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää temuttajien puolesta.

Ihan turhaan. Keskityt vaan elämässä omiin juttuihin, niin helpottaa heti.

Onko taas joku yrittäjä jonka pisnekset ovat päin p:tä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä tuota jeesustelua Temusta vaikka en itse sieltä ole tilannut enkä tilaa. Jokainen suomalainen kauppa täynnä kiinalaista kamaa. 

Mutta olen myös sitä mieltä että ihmiset tilaavat ihan turhaa skeidaa ja sälää ympäri maailmaa. Tuossakin jutussa oli vaikka mitä sisustuskrääsää, magneetteja..hohhoijjaa. Ostakaa vähemmän tollasta sontaa niin ei tartte kiristellä kukkaron nyörejä.

Ero on laadunvalvonnassa kuin sen valvovatta jättämisessä. 

voit tilata saman korun suomanlaisesta koruliikkeestä kuin temusta 100x halvemmalla. Usein ero on siinä, että se on halpa kopio ja tehty jäteaineista

Vierailija
384/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on mulle synonyymi kaikelle epäilyttävälle ja moraalittomalle. 

Vierailija
385/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista porukkaa, joita noin harmittaa toisten ostokset. 

Tämä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku ihminen luulee voivansa määräillä mitä toiset ostaa ja miksi. Mua kiinnosta ainakaan palan pätkää mistä naapurin Sirpa ostaa mitäkin.

Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset kuvittelevat voivansa ostaa mitä haluavat. Suomalainen käyttää oman osuutensa maapallon luonnonvaroista loppuun jo toukokuussa.

Sitten kannattaa opetella ymmärtämään sillä ainakin minä meinaan ostaa ihan mitä mua huvittaa ja mistä mua huvittaa. 

Vierailija
386/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa shittiä Sheinin kanssa. En temua käytä. 

Vierailija
387/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihmiset ostavat sieltä mistä edullisemmin saavat, Suomen järjetön verotus ajaa Suomen tuhoon. Olisi kiinnostavaa kuulla kuka ohjeistaa päättäjiä että verojen korotuksilla saadaan Suomi nousuun.

Siis ostavat tarpeetonta krääsää. Mutta nämähän olivat taas sitä vähemmän koulutettua kansanosaa...

Voi että juuri tämmöiset kommentit kertovat kaiken juuri näiden hyvinkoulutettujen ja hyvintoimeentulevien ihmisten mielipiteistä ja asenteista niitä kohtaan joilla ei sitä rahaa ole ylenmäärin käyttää mihinkään muuhun kuin ihan perusasioiden kattamiseen. Olisihan se ihanteellinen maailma kun me kaikki oltaisiin hyvinkoulutettuja ja hyvintienaavia joilla rahaa riittää ostella tavaransa hintoja katsomatta. Ei sinunlaistesi ihmisten arvot ja moraali o

Luuletko sinä että kaikilla on varaa ostaa jokin tuote 10 -100 kertaa kalliimmalla? Jotain rajaa nyt ihan oikeasti. Varmasti se 30 000€ autokin on parempi ja laadukkaampi mutta kun ei ole sellaiseen varaa niin 2 tonnin auto palvelee minua aivan hyvin. Vai pitäisikö velaksi ostaa että että olisi sinun laatukriteerit täytetty ja maailma pelastettu? Kohta sitten kritisoidaan että ei pidä ostaa jos ei ole varaa muuta kuin velaksi hankkia ja oma vika jos on taloudellisesti sitten hankaluuksissa. 

Katsoin tuossa hetki sitten jakson rikkaista ja rahattomista. Vähävaraisen viikkobudjetti 45€ ja varakkaan 1650€. Varmasti se varakas selviää siitä yhdestä viikosta. Moni kun ei kuukaudessakaan tienaa tuollaista summaan käteen niin edellytyksiä ei yksinkertaisesti ole hankkia sitä kallista ja laadukasta. 

Vierailija
388/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu pyrkii vaikuttamaan ihmisen mieleen. Tässä ote HS:n jutusta:

"

Yritystä on syytetty manipuloivasta myynti- ja markkinointitekniikasta, minkä eurooppalaiset kuluttajajärjestöt nostivat esiin viime keväänä julkaistussa valituksessaan.

Syyn huolelle huomaa, kun sovelluksen avaa. Alkunäytössä loimottavien tuotteiden yhteydessä vilisee kiirettä alleviivaavia mainintoja, kuten melkein loppuunmyyty tai joku osti juuri. Ostamisen kynnys on tehty olemattomaksi, tuotevalikoimaa päivitetään jatkuvasti ja jo pienemmänkin tilauksen saa ilman postikuluja.

Pian puhelimen ruudulle pomppaa onnenpyörä, josta voi voittaa kymmenestä kahteensataan euroa shoppailurahaa. Voittoprosentti on täydet sata, eli hyrrästä voittaa aina jotain."

Mun mielestä aika arveluttavia keinoja, joilla herätetään shoppailun himoa. 

Samaan kategoriaan kuuluu myös loppuunmyynnit, mammuttimarkkinat, hullut päivät, black friday, joulun alennusmyynnit, varaston tyhjennykset jne.

Packa tuote kuvataan jossain upeassa ympäristössä, upeassa pakkauksessa, upean ihmisen vierelle jne.

Packaa tuotetta syötetää kuluttajalle tv-mainoksessa, somen mainoksessa, bussipysäkin julisteessa jne.

Yhtä samaa packaa kaikki. Joku vähän paremmin tuotettu kuin temun, mutta suurin osa kuitenkin sitä ihan yhtä huonoa ja turhaa.

Vierailija
389/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ostaa muskeliveneen, joka ON täysin turha kapistus, niin sellainen vastaa ainakin tuhatta, jollei useampaa Temu-lähetystä. Silti kukaan ei huutele tälle muskeliveneen ostajalle.

No mutta kun ne on kOulUteTTuja ihmisiä! Parempaa väkeä! Ei voi tehdä mitään väärää!

Vierailija
390/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä tuota jeesustelua Temusta vaikka en itse sieltä ole tilannut enkä tilaa. Jokainen suomalainen kauppa täynnä kiinalaista kamaa. 

Mutta olen myös sitä mieltä että ihmiset tilaavat ihan turhaa skeidaa ja sälää ympäri maailmaa. Tuossakin jutussa oli vaikka mitä sisustuskrääsää, magneetteja..hohhoijjaa. Ostakaa vähemmän tollasta sontaa niin ei tartte kiristellä kukkaron nyörejä.

Ero on laadunvalvonnassa kuin sen valvovatta jättämisessä. 

voit tilata saman korun suomanlaisesta koruliikkeestä kuin temusta 100x halvemmalla. Usein ero on siinä, että se on halpa kopio ja tehty jäteaineista

Ei Temu harrasta laadunvalvontaa kun se ei itse edes myy mitään. Temu on kauppa-alusta, jossa jälleenmyyjät myyvät tuotteitaan. Jos asia on tirpoille helpompi ymmärtää, niin asetelma on ihan sama kuin kirpputorilla. Temu ylläpitää kirpputoria, josta kauppiaat vuokraavat pöytiä. 

Vierailija
391/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna olen tehnyt 3 verkko-ostosta, mutta en kyllä temusta tai sheinistä ainuttakaan. Olen tilannut uudet kengät, uudet farkut ja uuden repun. Varmaan olisin kaikki nämä saanut temusta halvemmalla, mutta hintaa tärkeämpi asia itselleni oli moraali. Mun valinta, mun rahat. 

Juuri näin. Minä olen tilannut Zalandosta, Verkkokaupasta, Sheinistä ja Temusta. Jokainen tilatkoon ihan sieltä mistä kamansa haluaa ostaa. Mitä se kenellekään kuuluu.

Vierailija
392/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista porukkaa, joita noin harmittaa toisten ostokset. 

Tämä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku ihminen luulee voivansa määräillä mitä toiset ostaa ja miksi. Mua kiinnosta ainakaan palan pätkää mistä naapurin Sirpa ostaa mitäkin.

Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset kuvittelevat voivansa ostaa mitä haluavat. Suomalainen käyttää oman osuutensa maapallon luonnonvaroista loppuun jo toukokuussa.

Sitten kannattaa opetella ymmärtämään sillä ainakin minä meinaan ostaa ihan mitä mua huvittaa ja mistä mua huvittaa. 

Nimi ja osoite, niin et osta enää kauaa.

Hah, riisitautinen tirppa kuola poskella uhoaa. 

Vierailija
393/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se krääsä muuttuu paremmaksi kun sen ostaa tokmannilta. 

Tokmannin krääsää valvotaan edes jollain tasolla, mutta temun ei ollenkaan.

Vierailija
394/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna olen tehnyt 3 verkko-ostosta, mutta en kyllä temusta tai sheinistä ainuttakaan. Olen tilannut uudet kengät, uudet farkut ja uuden repun. Varmaan olisin kaikki nämä saanut temusta halvemmalla, mutta hintaa tärkeämpi asia itselleni oli moraali. Mun valinta, mun rahat. 

Juuri näin. Minä olen tilannut Zalandosta, Verkkokaupasta, Sheinistä ja Temusta. Jokainen tilatkoon ihan sieltä mistä kamansa haluaa ostaa. Mitä se kenellekään kuuluu.

Niin kauan kuin eletään samalla planeetalla, niin kyllä varmasti kuuluu!

Vierailija
395/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ostaisi vaatteita Suomesta. Ei ihme jos stockan farkuistakin tulee ihottumaa. Kiinassa tehtiin vaatteista silkistä jo 2000v sitten. Samaan aikaan Suomessa asuttiin maakuopassa, naitiin poroja ja pureskeltiin puun juuria kun ei osattu laittaa muuta ruokaa.

Vierailija
396/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi saa nyt tottua siihen että Temu on tullut jäädäkseen 😁

Vierailija
397/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on todella helposti allergisoiva iho. Monista Suomenkin villatuotteista ym. tulee helposti ihottumaa enkä voi vaatteita pitää päällä.

Ainakaan tähän mennessä ei Temusta ole kuin yksi vaate tullut, joka on ollut liian karheaa omalle iholleni. Sain heti 30min ajassa rahat takaisin ja sanoivat, ettei paitaa tarvitse edes lähettää takaisin.

Itse tilasin ihan mielenkiinnosta, kun niin paljon se Temu-nimi siellä lehdissä on esiintynyt. Olin positiivisesti yllättynyt omasta kokemuksesta.

Vierailija
398/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin eletään samalla planeetalla, niin kyllä varmasti kuuluu!

Muuta pois sitten, jos ei kelpaa...

Vierailija
399/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku asiantuntijahan sanoi jossain haastattelussa, että Temun haukkuminen on keskiluokkainen juttu.

Ja sen huomaa hyvin kaikista näistä Temua koskevista ketjuista täälläkin.

Ja totta kai palstalla keskiluokka nostaa itsensä jalustalle ja haukkuu köyhiä. Ei mitään uutta auringon alla.

Vierailija
400/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU asettaa jossain vaiheessa jonkunlaiset tullit näille kiinalaisille toimijoille. Ainakin Ranska, Saksa, Italia ja Hollanti tätä kovasti ajaa takaa. Toki se kolahtaa myös sitten meidän omaan nilkkaan myös. 

Itse en usko, että mitään radikaaleja rajoja tullaan laittamaan, mutta jotain nimellisiä tullimaksuja tulee.