Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa
https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html
Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään.
Kommentit (864)
Toisessa lehtijutussa joku Temusta kovasti tilaava oli tilannut autoonsa lohkolämmittimen. Turhaa krääsää vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ihmiset ostavat sieltä mistä edullisemmin saavat, Suomen järjetön verotus ajaa Suomen tuhoon. Olisi kiinnostavaa kuulla kuka ohjeistaa päättäjiä että verojen korotuksilla saadaan Suomi nousuun.
Siis ostavat tarpeetonta krääsää. Mutta nämähän olivat taas sitä vähemmän koulutettua kansanosaa...
Voi että juuri tämmöiset kommentit kertovat kaiken juuri näiden hyvinkoulutettujen ja hyvintoimeentulevien ihmisten mielipiteistä ja asenteista niitä kohtaan joilla ei sitä rahaa ole ylenmäärin käyttää mihinkään muuhun kuin ihan perusasioiden kattamiseen. Olisihan se ihanteellinen maailma kun me kaikki oltaisiin hyvinkoulutettuja ja hyvintienaavia joilla rahaa riittää ostella tavaransa hintoja katsomatta. Ei sinunlaistesi ihmisten arvot ja moraali ole yhtään parempia kuin sellaisen joka ostaa tavar
Kyllä nuo löysin tuotteita, jota en edes tiennyt tarvitsevani kertoo siitä, että tavaraa tilaa tilauksen ilosta.
Itse ostan vain design-tuotteita ja tiedän, että maksan niist 10-100x hinnan samanlaiseen verrattuna. Toistaiseksi ne tuotteet ovat kestäneet omassa käytössä pitkään Voin kuvitella, että tuolla temu-piparimuotti on ensimmäisen konepesun jälkeen ruosteessa, koska tehty halvasta teräksestä. En sitten tiedä, kuinka halvaksi lopulta tulee ostaa samat muotit 5x kuin yhdellä kertaa se 5x kalliimpi, joka kestä vuosikymmeniä. Ja luontokin kiittää
Tuollaiset verkkoalustat kuten temu on köyhien ostomanian paratiisi.. Kaikkea pitää saada ja kun halvalla saa niin ostetaan sellaistakin mitä ei tarvita. Ja ei haittaa, vaikka tuote olisi huonolaatuinen, halvalla saa toisen jos kolmannenkin
Vierailija kirjoitti:
Joku ostaa muskeliveneen, joka ON täysin turha kapistus, niin sellainen vastaa ainakin tuhatta, jollei useampaa Temu-lähetystä. Silti kukaan ei huutele tälle muskeliveneen ostajalle.
Mä huudan koska muskelivene on niin last season polttoainekulutuksen takia. 1980-luvun lelu. Mutta osta vaikka veneveistämön puisen purjeveneen, siinä on itua. Sitä paitsi Kiinan ja Intian köyhät savuttavat päästönsä savuna ilmaan vuoden ympäri ja tehtaiden päästöt menevät luontoon ja vesistöihin. Tällaista toimintaa tuette kun katsotte että suomalaisilla kitupiikeillä pitää olla rajaton oikeus rihkaman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Kun suomalainen kauppaketju tilaa tuotteita Kiinasta tai muualta Aasiasta, niin 90% tilaukset tulee Suomeen meriteitse konteissa ja tuotteiden matka kestää 2-4 viikkoa, Kun tilaa temusta, niin tavaraa tulee Suomeen paljon nopeammin +2 päivässä. Miten se tuote sitten niin nopeasti tulee? Tietenkin lentorahtina.
Pääsääntöisesti jokainen temusta ja vastaavista verkkoalustoista tilattu tuote rasittaa ympäristöä paljon enemmän koko tuotanto- ja toimitusketjun osalta.
Juuri päinvastoin. Koska: Temusta tilataan vain tarpeeseen ja koneet lentää joka tapauksessa. Maahantuoja tilaa 100 konttia paskaa, myy niin paljon täydellä hinnala kuin pystyy ja loput ale laareissa. Jos joku väittää että tämä on kestävää kehitystä niin ei paljoa säteile. Näin vaan on aina ollut niin ei pysty kyseenalaista
Etkö osaa lainkaan ajatella omaa nenääsi pidemmälle?
Se ettet sinä tarvitse jotain ei tarkoita sitä, etteikö joku toinen tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa lehtijutussa joku Temusta kovasti tilaava oli tilannut autoonsa lohkolämmittimen. Turhaa krääsää vai ei?
Milläs asensi sen? Itsekö?
Temu pyrkii vaikuttamaan ihmisen mieleen. Tässä ote HS:n jutusta:
"
Yritystä on syytetty manipuloivasta myynti- ja markkinointitekniikasta, minkä eurooppalaiset kuluttajajärjestöt nostivat esiin viime keväänä julkaistussa valituksessaan.
Syyn huolelle huomaa, kun sovelluksen avaa. Alkunäytössä loimottavien tuotteiden yhteydessä vilisee kiirettä alleviivaavia mainintoja, kuten melkein loppuunmyyty tai joku osti juuri. Ostamisen kynnys on tehty olemattomaksi, tuotevalikoimaa päivitetään jatkuvasti ja jo pienemmänkin tilauksen saa ilman postikuluja.
Pian puhelimen ruudulle pomppaa onnenpyörä, josta voi voittaa kymmenestä kahteensataan euroa shoppailurahaa. Voittoprosentti on täydet sata, eli hyrrästä voittaa aina jotain."
Mun mielestä aika arveluttavia keinoja, joilla herätetään shoppailun himoa.
Itse tilasin Temusta vain tarpeellista. Esimerkiksi kuulokkeisiin ei löydy Suomesta uusia pehmusteita. Pitäisi siis heittää kuulokkeet menemään ja ostaa uudet Suomesta? Sehän on vaan isompaa kulutusta, kun tilata vaihto-osat netistä Temusta edullisesti.
Jostain syystä ihmiset kai kuvittelee, kun itse ei jotain tarvitse niin sittenhän ei kenenkään tarvitse tarvita sitä asiaa. Mutta tuollaiset kommentithan puhuu vain henkilön omasta narsismista, kun ei tajua, että ehkä jollekin muulle ne tavarat ovat tarpeellisia.
"No ei suomalaiset verkkokaupat mene nurin, tai ole konkurssin partaalla ihan itsestään.
Vaikka siellä olisikin samaa tavaraa, siellä on silti paljon ihmisiä töissä, joilta menee työpaikka Temun takia."
En usko ihan tähän. Kaupassa Suomessa on joku vika jos kaikki on kallista. Ja köyhät eivät saa ostettua mitään. Hintojen nousu Suomessa on ollut älytöntä viimeaikoina ja sitä ennenkin. Eiköhän hyvä kauppa ota huomioon myös asiakkaan edut ja mikä on vetovoimainen tuotesarja. Jos tuote on tyyliä palikka ja epämiellyttävä paikka asioida, niin miksi sinne menisi. Ehkä kauppa voi myydä myös verkossa jotain. Moni ei ole tilannut kertaakaan temusta tai ulkomailta, koska pelkää sitä tilaamista niin paljon, että joku menee pieleen ja kielimuuri. Ulkomaat voivat olla mahdollisuus joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ostaa muskeliveneen, joka ON täysin turha kapistus, niin sellainen vastaa ainakin tuhatta, jollei useampaa Temu-lähetystä. Silti kukaan ei huutele tälle muskeliveneen ostajalle.
Mä huudan koska muskelivene on niin last season polttoainekulutuksen takia. 1980-luvun lelu. Mutta osta vaikka veneveistämön puisen purjeveneen, siinä on itua. Sitä paitsi Kiinan ja Intian köyhät savuttavat päästönsä savuna ilmaan vuoden ympäri ja tehtaiden päästöt menevät luontoon ja vesistöihin. Tällaista toimintaa tuette kun katsotte että suomalaisilla kitupiikeillä pitää olla rajaton oikeus rihkaman
Tiedätkö kuinka monta täysin viatonta puuta on kaadettu kuoleman kynsiin sen sinun puuveneesi tähden? Yllättävän monta.
Edunvalvontaan kuuluisivat Temun asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Temu pyrkii vaikuttamaan ihmisen mieleen. Tässä ote HS:n jutusta:
"
Yritystä on syytetty manipuloivasta myynti- ja markkinointitekniikasta, minkä eurooppalaiset kuluttajajärjestöt nostivat esiin viime keväänä julkaistussa valituksessaan.
Syyn huolelle huomaa, kun sovelluksen avaa. Alkunäytössä loimottavien tuotteiden yhteydessä vilisee kiirettä alleviivaavia mainintoja, kuten melkein loppuunmyyty tai joku osti juuri. Ostamisen kynnys on tehty olemattomaksi, tuotevalikoimaa päivitetään jatkuvasti ja jo pienemmänkin tilauksen saa ilman postikuluja.
Pian puhelimen ruudulle pomppaa onnenpyörä, josta voi voittaa kymmenestä kahteensataan euroa shoppailurahaa. Voittoprosentti on täydet sata, eli hyrrästä voittaa aina jotain."
Mun mielestä aika arveluttavia keinoja, joilla herätetään shoppailun himoa.
Kapitalismissa tuota kutsutaan markkinoinniksi. Ehkä myynninedistämiseksi, jos oikein aletaan riehumaan.
Tilaan esim auton varaosat ulkomailta,järjettömät hinnat suomessa ja sitten ihmetellään kun rahat valuvat ulos maasta!kannattaisiko hieman miettiä ahneuttanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna olen tehnyt 3 verkko-ostosta, mutta en kyllä temusta tai sheinistä ainuttakaan. Olen tilannut uudet kengät, uudet farkut ja uuden repun. Varmaan olisin kaikki nämä saanut temusta halvemmalla, mutta hintaa tärkeämpi asia itselleni oli moraali. Mun valinta, mun rahat.
Ihan turhia ostoksia. Olisit varmasti pärjännyt vielä entisilläkin. Entäs ne lemmikit ja lapset, löytyykö? Polttomoottorikäyttöinen auto/vene/helikopteri? Mikä on asuntosi koko? Kuinka paljon lihaa syöt vuodessa? Mikä on asuntosi lämpötila? Aloitetaan vaikka näillä.
Ei ole autoa, venettä tai kesämökkiä. Pieni kerrostaloasunto, jossa lämpötila talvella n 18C. Bmi 20 eli olen myös pieniruokainen. Ja ei, en tilaisi Temusta mitään. Ostan vain tarpeeseen. Muutama reikä vaikkapa alkkareissa ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Edunvalvontaan kuuluisivat Temun asiakkaat.
Pistetään saman tien kaikki, jotka tuhlaavat rahojaan muuhun kuin elintarvikkeisiin, wc-paperiin ja välttämättömiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
"No ei suomalaiset verkkokaupat mene nurin, tai ole konkurssin partaalla ihan itsestään.
Vaikka siellä olisikin samaa tavaraa, siellä on silti paljon ihmisiä töissä, joilta menee työpaikka Temun takia."
En usko ihan tähän. Kaupassa Suomessa on joku vika jos kaikki on kallista. Ja köyhät eivät saa ostettua mitään. Hintojen nousu Suomessa on ollut älytöntä viimeaikoina ja sitä ennenkin. Eiköhän hyvä kauppa ota huomioon myös asiakkaan edut ja mikä on vetovoimainen tuotesarja. Jos tuote on tyyliä palikka ja epämiellyttävä paikka asioida, niin miksi sinne menisi. Ehkä kauppa voi myydä myös verkossa jotain. Moni ei ole tilannut kertaakaan temusta tai ulkomailta, koska pelkää sitä tilaamista niin paljon, että joku menee pieleen ja kielimuuri. Ulkomaat voivat olla mahdollisuus joillekin.
Ongelma on, ettei köyhien tulot ja tuet ole nousseet inflaation ja hintojen mukana. Sitten joutuvat miettimään mistä ostavat tavarat.
Juuri tuollaisissa tilanteissa Temu on monille pelastus. Kun on tarpeena ostaa esimerkiksi uudet talvikengät ja muutama paksumpi paita talveksi niin saa miettiä, ostaako Suomesta ne yli 100e hintaan vai käykö Temussa ostamassa ne alle 40e, parhaimmillaan jopa alle 30e. Tuollainen 60-70e+ erotus on köyhälle aika iso määrä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalainen kauppaketju tilaa tuotteita Kiinasta tai muualta Aasiasta, niin 90% tilaukset tulee Suomeen meriteitse konteissa ja tuotteiden matka kestää 2-4 viikkoa, Kun tilaa temusta, niin tavaraa tulee Suomeen paljon nopeammin +2 päivässä. Miten se tuote sitten niin nopeasti tulee? Tietenkin lentorahtina.
Pääsääntöisesti jokainen temusta ja vastaavista verkkoalustoista tilattu tuote rasittaa ympäristöä paljon enemmän koko tuotanto- ja toimitusketjun osalta.
Toisaalta isoja eriä tilatessa sitä tavaraa jää valtavia määriä myymättä ja ne päätyvät lopulta roskiin.
Näin juuri. Myymättömät tuotteet myös hajotetaan, esim. Tekstiilit viilletään hajalle ettei kukaan ottaisi käyttöönsä.
Voi kun tietäisitte minkälainen määrä tästä maasta tulee päivittäin palautuksia vaikkapa zalandolle, booztille, ym. Suomen ulkopuolisille verkkokaupoille. Siinä ei pari rekkaa riitä. Ja mitä luulette niille palautuksille käyvän? Suurin osa poltetaan tuhkaksi ja kuskataan vielä poltettavaksi johonkin halpamaahan. Ai niin mutta nämähän oli niitä parempia verkkokauppoja. Samoin täällä myymälät heittävät aivan käyttökelpoista tavaraa roskiin sillä eihän niitä voi missään nimessä myydä isolla alennuksella kenellekään.
Voiko Temusta tilata anonyymisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna olen tehnyt 3 verkko-ostosta, mutta en kyllä temusta tai sheinistä ainuttakaan. Olen tilannut uudet kengät, uudet farkut ja uuden repun. Varmaan olisin kaikki nämä saanut temusta halvemmalla, mutta hintaa tärkeämpi asia itselleni oli moraali. Mun valinta, mun rahat.
Ihan turhia ostoksia. Olisit varmasti pärjännyt vielä entisilläkin. Entäs ne lemmikit ja lapset, löytyykö? Polttomoottorikäyttöinen auto/vene/helikopteri? Mikä on asuntosi koko? Kuinka paljon lihaa syöt vuodessa? Mikä on asuntosi lämpötila? Aloitetaan vaikka näillä.
Ei ole autoa, venettä tai kesämökkiä. Pieni kerrostaloasunto, jossa lämpötila talvella n 18C. Bmi 20 eli olen myös pieniruokainen. Ja ei, en tilaisi Temusta mitään. Ostan vain tarpeeseen. Muutama reikä vaikkapa alkkareissa ei haittaa.
Hienoa. Jos kaikki maailman ihmiset olisivat kuin sinä, ilmastonmuutosongelmat olisi ratkaistu. Tai ei sittenkään, ei maapallolla ole varaa siihen että 7 miljardia ihmistä asuu pienessä kerrostaloasunnossa.
Suomalaiset yrittäjät saa mitä ansaitsevat. Älkää ostako mitään Suomesta. Palveluita ei vielä saa Temusta mutta ulkomailla voi leikkauttaa hiukset ja muuta samalla kun käy halvalla matkalla.