Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kuvantaminen ja verikokeet yli 65-vuotiailla yksityipuolella järjestyy?

Vierailija
15.10.2024 |

Sitten, kun pääsevät sinne terveyskeskusmaksun hinnalla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksaen. Eikä sinne voi mennä normaalisti lääkärille, vaan tulee erityisen sopimuksen Kelan kanssa tehneitä "terveyskeskustyyppisiä" lääkäreitä. Vastaanotolle voinee mennä vain kerran vuodessa. 

Tämä kaikki siis vain yli 65-vuotiaille, nuoremmat ikäluokat saivat maksajan roolin.

Vierailija
2/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat maksamaan itse tai sitten saavat lähetteen julkiselle ja ovat taas jonon hännillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lähetteet kirjoiteta julkiselle puolelle. Sitten voidaankin ihmetellä, kun kulut ja jonot ovat kasvaneet hallituksen hienosta manööveristä huolimatta. Nyt kannattaa ostaa pörriäisten osakkeita.

Vierailija
4/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin käy yksityisellä, joka laittaa vaikka verikokeisiin julkiselle. Kuka ne tulokset sitten katsoo ja tulkitsee, jos vain kerran saa käydä yksityisellä terveyskeskusmaksun hinnalla, eikä asiakkaalla ole rahaa?

Vierailija
5/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten JOS

Vierailija
6/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yli 65, ja autoimmuunisairaus jonka seuranta tk:ssa, en aikoisi siirtyä yksityiselle. Hajoaisi koko seurantavastuu.

Vierailija
7/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yli 65, ja autoimmuunisairaus jonka seuranta tk:ssa, en aikoisi siirtyä yksityiselle. Hajoaisi koko seurantavastuu.

Lisään vielä, sitäpaitsi olen helsinkiläinen, meillä tk on maksuton.

Vierailija
8/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella yli 65-vuotiaalla on seurantaa vaativia sairauksia. Ei ne flunssat tai lääkekuurilla ja Buranalla paranevat sairaudet tässä ongelma ole. Tämä nyt vaikuttaa siltä, että hallitus kalastelee ääniä ja onhan tämäkin yksi keino kipata rahaa yksityispuolelle, mikä on hallituksen tavoite.

Vierailija
9/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksaen. Eikä sinne voi mennä normaalisti lääkärille, vaan tulee erityisen sopimuksen Kelan kanssa tehneitä "terveyskeskustyyppisiä" lääkäreitä. Vastaanotolle voinee mennä vain kerran vuodessa. 

Tämä kaikki siis vain yli 65-vuotiaille, nuoremmat ikäluokat saivat maksajan roolin.

Ei sinne mennä sen helpommin kuin julkisellekaan, samanlainen sairaanhoitaja portinvartijana siellä tulee olemaan ja estämään lääkärissäkäynnit, jos ei itse maksa. Tuolla saadaan jonoja purettua, jos malttaa odottaa sen 4 kk, jonka jälkeen "halvan ajan" voi saada. Ai niin, sille hoitajalle maksetaan 65 e ja siihen lääkärimaksu (oliko se 48e?) päälle, vaikka lääkäriin ei pääsisi.

Vierailija
10/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella tästä oikein kenenkään hyötyvän.

Vierailija
11/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla rahalla niin kuin muutkin tekevät.

Vierailija
12/12 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella yli 65-vuotiaalla on seurantaa vaativia sairauksia. Ei ne flunssat tai lääkekuurilla ja Buranalla paranevat sairaudet tässä ongelma ole. Tämä nyt vaikuttaa siltä, että hallitus kalastelee ääniä ja onhan tämäkin yksi keino kipata rahaa yksityispuolelle, mikä on hallituksen tavoite.

Olisiko tuossa säästön kohde? Miksi pitää ravata lääkärissä toteamassa, että kaikki menee hyvin. Varsinkin jos on iäkäs ja asiointi hidasta. Ainoastaan takaisin lääkäriin jos on uusia ongelmia.