Serkusavioliittojen kieltäminen saa minun kannatukseni
Pikkuhiljaa voisi vähetä myös neurologisten häiriöiden esiintyminen tietyssä väestönosassa. Ja tyttölasten pakkonaittaminen vaikeutuisi.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä serkumpi, sen herkumpi.
Savossa siis
Kotoperäisessä väestössämme sisäsiittoisuutta taitaa esiintyä lähinnä muutamassa lahkossa, joissa suositaan liittoja omien kanssa. Pohjanmaallahan nämä viihtyvät.
Odotan, että asian edetessä naapurimaissa joku laittaa täälläkin kansalaisaloitteen vireille.
Kai kansantanssia saisi edelleen kokeilla? Vaikka kuulemma ei kannatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas vaikka sisarukset voisivat mennä naimisiin, kunhan eivät lisäänny.
No niin minustakin, ei ole minun asiani,mutta pakkoavioliittoihin ja kunniaväkivaltaan voidaan puuttua tällä tavoin. Ruotsin lakimuutokseen sisältyy päätös olla tunnustamatta ulkomaisiakaan serkusavioliittoja. Asialla on kyllä seurauksia musl/arabi-taustaisillekin, sillå byrokratia nyt vaan jyrää.
Yksi seuraus voi olla, että jyrkimmin uskonnolliset mụslimit eivät halua elää täällä 💡
Tuo tuli itsellenikin mieleen, että uudistus vähentää Pohjoismaiden houkuttelevuutta noissa kulttuureissa. Liekö tarkoituskin?
Aika yllättävää, että Ruotsissa sisaruspuolet ovat tähän asti voineet mennä naimisiin poikkeusluvalla :0
Vierailija kirjoitti:
RUOTSIN oikeusministeriön selvityksen mukaan serkusavioliitot ovat yleisiä monissa arabimaissa: muun muassa Irakissa, Egyptissä, Saudi-Arabiassa ja Sudanissa. Jopa 60 prosenttia Pakistanissa solmituista avioliitoista on solmittu pikkuserkun tai sitä läheisemmän sukulaisen kanssa.
Irakilaiset on nelinkertaistunut väkensä ekaserkun naimalla 30 vuodessa.
Olen varma, että aihe nousee keskusteluun myös meillä.
Savossa siis