Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovien tuttujen äiti kuoli äkillisesti ja ihmettelin kun häntä ei surtu vaan iloittiin hänen pääsystä parempaan paikkaan eli taivaaseen. Tämä oli musta tosi outoa.
Voi että, onpa kaunista kuulla! Herran luona on paljon parempi kuin tällä Saatanan hallitsemalla planeetalla
Miten Jumala antaa saatanan hallita omaa luomustaan???
Kysy Häneltä? Saatanan valta maan päällä on onneksi vain rajallista ja Herra on tehnyt tien pelastukseen lapsilleen. Niin monia kysyä tulee peräjälkeen, että voisi jo olettaa sinun ymmärtävän ettei ihminen voi ymmärtää Jumalaa koskaan täysin.
Oot sä kysyny? Eiks saatanaa vois vaan antaa turpaan ja laittaa mäkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Raamatussa on neljän evankeliumikirjan verran dokumentaatiota."
Joka on kirjoitettu 50-100 vuotta hänen kuoleman jälkeen täysin tuntemattomien ihmisten toimesta, ja jotka ovat lukuisissa ydinkohdissa täysin ristiriidassa keskenään. Ei nyt oikein vakuuta tuo dokumentaatio.
Täysin tuntemattomien toimesta? Täysin ristiriidassa?? Oletko lukenut evankeliumeita? Esimerkiksi Johanneksen evankeliumin kirjoitti opetuslapsi Johannes
Juu ei kirjoittanut. Yksikään evankeliumi ei nimeä kirjoittajaansa, ja Johanneksen evankeliumi on niin "uusi", että yksikään oletetuista opetuslapsista ei ole sen kirjoittamisen aikaan ollut enää hengissä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Älä viitsi tehdä itsestäsi typerämpää kuin olet, kun juuri tuossa oli A4:n verran lainauksia naisen asemasta Raamatussa. Eikä se että Jumala on päättänyt pelisäännöt tarkoita että minun pitäisi ne hyväksyä, tai että hänellä olisi mitään tekemistä rakkauden kanssa.
Ei tosiaan sinun tarvitse hyväksyä Hänen rakkauttaan. Mutta Herraa et tunne.
No satuolentoja on aika vaikea tuntea, joten oikeassa olet.
Auttaako tämän toitottaminen?
En tiedä? Ymmärrätkö miksi ei ole olemassa ainuttakaan objektiivista syytä uskoa Jumalan olemassaoloon? Jos ymmärrät, niin sitten se varmaan on auttanut.
No sulle ei todisteita tällä palstalla l
Olet oikeassa. Olen sellaiset 30 vuotta niitä uskovaisilta eri foorumeilla kysellyt, mutta tosiaan edelleen on nolla kappaletta todisteita löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovien tuttujen äiti kuoli äkillisesti ja ihmettelin kun häntä ei surtu vaan iloittiin hänen pääsystä parempaan paikkaan eli taivaaseen. Tämä oli musta tosi outoa.
Voi että, onpa kaunista kuulla! Herran luona on paljon parempi kuin tällä Saatanan hallitsemalla planeetalla
Kysy Häneltä? Saatanan valta maan päällä on onneksi vain rajallista ja Herra on tehnyt tien pelastukseen lapsilleen. Niin monia kysyä tulee peräjälkeen, että voisi jo olettaa sinun ymmärtävän ettei ihminen voi ymmärtää Jumalaa koskaan täysin.
Oot sä kysyny? Eiks saatanaa vois vaan antaa turpaan ja laittaa mä
En ole. En ole kokenut tarvetta. Saatanan päivät on lasketut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luoja ei omista itse tekemäänsä luomakuntaansa?? Mistä moinen näkemys?"
Siitä että Jumalasi on satuhahmo.
Kannattaa opetella kunnioittamaan muita ihmisiä, vaikka et jaa heidän kanssa samoja arvoja. Kukaan ei hauku sinua täällä millään tavalla, vaikka et tunne totuutta ja käyttöydyt hyvin epäkohteliaasti ja pahempaakin.
Miksi kunnioittaisin ihmisiä jotka povaavat ja jopa toivovat minulle ikuista kidutusta, mutta eivät kuitenkaan tarjoa ainuttakaan rationaalista keinoa välttyä siltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä kysyny? Eiks saatanaa vois vaan antaa turpaan ja laittaa mä
Tulee tapahtumaan. Valheen Isän aika on lyhyt ja se yrittää saada mahdollisimman monta sielua pois Jumalan luota. Mutta hävinnyt on, ja siksikin niin kovin vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma pieni lapsesi sairastuu vakavasti ja kuolee, onko se Jumalan teko?
Meille kaikille on jo ennen syntymää annettu elinaika. Toki rukoilemalla hartaasti voi saada Jumalan muuttamaan mielensä, mutta Hän ei tee koskaan mitään pahuuttaan, koska Hänessä ei ole mitään pahaa. Itse pahuus on aivan eri olento.
Miksi näissä keskusteluissa syytetään Jumalaa pienen lapsen sairastumisesta? Vakavasti sairaan ja kuolevan lapsen elämä jatkuu Taivaassa täysin terveenä ja onnellisena. Ero on vain väliaikainen, mikäli vanhemmat ovat uskossa.
"En ole. En ole kokenut tarvetta. Saatanan päivät on lasketut"
Niin on Jumalankin. Lähtölaskenta alkoi ihan viimeistään tuossa viime vuosisadan alkuvaiheilla suhteellisuusteorian myötä, ja ne päättyvät ihan viimeistään kun ymmärryksemme kvanttifysiikasta riittää selittämään alkuhiukkasten synnyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille kaikille on jo ennen syntymää annettu elinaika. Toki rukoilemalla hartaasti voi saada Jumalan muuttamaan mielensä, mutta Hän ei tee koskaan mitään pahuuttaan, koska Hänessä ei ole mitään pahaa. Itse pahuus on aivan eri olento.
Miksi näissä keskusteluissa syytetään Jumalaa pienen lapsen sairastumisesta? Vakavasti sairaan ja kuolevan lapsen elämä jatkuu Taivaassa täysin terveenä ja onnellisena. Ero on vain väliaikainen, mikäli vanhemmat ovat uskossa.
Mutta eikös se taivasten valtakunta toteudu vasta maailmanlopun jälkeeen joten muksun taivaassa tapaamista voi odottaa aika pitkään ja sitten kun vuoden, 100 vuoden.... 10000000 vuoden päästä tavataan niin onks se muksu vielä beibi vai aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä viitsi tehdä itsestäsi typerämpää kuin olet, kun juuri tuossa oli A4:n verran lainauksia naisen asemasta Raamatussa. Eikä se että Jumala on päättänyt pelisäännöt tarkoita että minun pitäisi ne hyväksyä, tai että hänellä olisi mitään tekemistä rakkauden kanssa."
Niin, jokaisella on vapaa tahto. Saa itse valita syntien sovituksen tai ikuisen kadotuksen.
Tai voi myös todeta koko tarinan olevan pelkkää hölynpölyä ja jatkaa elämäänsä ihan normaalisti.
Eri. Toisin sanoen iloiten omahyväisyydestäsi riemulla menet Helvettiin kärsimään ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös se taivasten valtakunta toteudu vasta maailmanlopun jälkeeen joten muksun taivaassa tapaamista voi odottaa aika pitkään ja sitten kun vuoden, 100 vuoden.... 10000000 vuoden päästä tavataan niin onks se muksu vielä beibi vai aikuinen?
Paitsi jos se lapsi olikin ehtinyt tehdä jo syntiä, jolloin mitään jälleennäkemisiä ei ole odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä viitsi tehdä itsestäsi typerämpää kuin olet, kun juuri tuossa oli A4:n verran lainauksia naisen asemasta Raamatussa. Eikä se että Jumala on päättänyt pelisäännöt tarkoita että minun pitäisi ne hyväksyä, tai että hänellä olisi mitään tekemistä rakkauden kanssa."
Niin, jokaisella on vapaa tahto. Saa itse valita syntien sovituksen tai ikuisen kadotuksen.
Tai voi myös todeta koko tarinan olevan pelkkää hölynpölyä ja jatkaa elämäänsä ihan normaalisti.
Eri. Toisin sanoen iloiten omahyväisyydestäsi riemulla menet Helvettiin kärsimään ikuisesti.
En voi mennä minnekään mikä ei ole olemassa, mutta jos se vastoin kaikkia havaintoja ja logiikkaa nyt kuitenkin olisi olemassa, niin menen sinne koska Jumala haluaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa jättäisit tuomitsemisen ihan muille tahoille, sovitaanko niin?
Ne maanjäristykset? Miksi ne tekevät tuhoaan? Ihan hyödyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Tai tsunami! Mikä suunnaton kärsimys, tuhannet ja taas tuhannet orpolapset, lapsensa menettäneet, kodittomat, vammautuneet. Miksi? Hän säät ja ilmat säätää ja aallot tainnuttaa...niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tsunami! Mikä suunnaton kärsimys, tuhannet ja taas tuhannet orpolapset, lapsensa menettäneet, kodittomat, vammautuneet. Miksi? Hän säät ja ilmat säätää ja aallot tainnuttaa...niinkö?
Tuo tulivuortenpurkausten puolustelupuhe oli kyllä hyvin viihdyttävä vaikka vituiksihan se meni. Sattuuhan sitä uskovaistenkin piireissä 🤭
Siis olet käynyt Lanzarotella kerran? Silloinkin saatat tietää että saari on erittäin karu ja istutettu kasvillisuus kuten palmut ja kukat pärjää siellä keinokastelun turvin paitsi viini joka kasvaa laavahiekassa pikku kraatereissa jotta yökasteen voi hyödyntää. Tarkoitatko perunoilla ehkä papas arrugadas eli ryppyperunoita jotka kypsennetään voimakkaassa suolavedessä, ei foliossa, ja syödään mojo kastikkeen kanssa. Se on Kanarian kansallisruokaa. Anoppini on tinerfeña joka asuu Lanzarotella.
Kyllä vaan, viikon olen siellä viettänyt. Siitä on jo melkoisesti aikaa, mutta muistan edelleen ne ihanat ryppyperunat. Olivat meidän mielestä vieläpä suloisen näköisiä.
Luontoa en nähnyt kuin auton ikkunasta kuskin kaahatessa saaren ympäri, että ehditään ajoissa palauttamaan vuokra-auto. Ts. näin mainitsemiasi palmuja ja muuta kasvillisuutta.
Lanzarote on sinulle hyvinkin tuttu avioliiton kautta. Kiitos tiedoista, joita jaoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luoja ei omista itse tekemäänsä luomakuntaansa?? Mistä moinen näkemys?"
Siitä että Jumalasi on satuhahmo.
Kannattaa opetella kunnioittamaan muita ihmisiä, vaikka et jaa heidän kanssa samoja arvoja. Kukaan ei hauku sinua täällä millään tavalla, vaikka et tunne totuutta ja käyttöydyt hyvin epäkohteliaasti ja pahempaakin.
Miksi kunnioittaisin ihmisiä jotka povaavat ja jopa toivovat minulle ikuista kidutusta, mutta eivät kuitenkaan tarjoa ainuttakaan rationaalista keinoa välttyä siltä?
Täällä ei kukaan toivo sinulle ikuista kidustusta. Päinvastoin. He yrittävät auttaa sinua ymmärtämään. Sinulle on kerrottu keinot - on ne sitten mielestäsi rationaalisia tai ei. Keinot pelastua ja tulla uskoon ei ole ihmisen päätettävissä.
Vaikka kuinka joku olisi eri mieltä, niin sinulla ei ole oikeutta haukkua ketään. Sillä saat lisäksi vain hankaluuksia elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi mennä minnekään mikä ei ole olemassa, mutta jos se vastoin kaikkia havaintoja ja logiikkaa nyt kuitenkin olisi olemassa, niin menen sinne koska Jumala halua
Jumala ei halua niin. Se on sinun päätöksesi.