Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
1601/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks teit yks vai kaks ketä kirjoittaa? 

Ainakin kaksi ihan vasta ollut. Ehkä kolmekin? Siis uskovaa.

Vierailija
1602/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko ihan niin ku oikeesti

Kyllä, ihan oikeasti. Elämä on muuttunut täysin sen seurauksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko ihan niin ku oikeesti

Itse uskon ihan oikeasti, elävässä uskossa saan olla.

Vierailija
1604/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Täällä ei kukaan toivo sinulle ikuista kidustusta. Päinvastoin."

Okei, miten sinä sitten ymmärtäisit tämän juuri hetki sitten saamani toivotuksen? Minusta kun se kuulostaa kovasti siltä että minulle povataan siinä ikuista kärsimystä, ja ollaan vähän jopa tyytyväisiä siitä.

"Toisin sanoen iloiten omahyväisyydestäsi riemulla menet Helvettiin kärsimään ikuisesti."

Yritä kuvitella itsesi toiseen saappaisiin. Silloin sinun ei tarvitse kysellä muilta apuja.

Tuossa kommentissa joku toteaa karkein sanoin faktan ja siten yrittää osoittaa sinulle kuinka sinun omat (huom. Omat!) teot ja päätökset vaikuttaisivat tälle hetkellä vievän hyvin selkeästi kohti Helvettiä. Kuten kommentoija kirjoittaa, hän kuvailee asiaa toisin sanoin ja yrittää herättää sinut näkemään oman käytöksesi. Hän ei ole

Sinun kirjoitustyylistäsi saa sen kuvan, että halveksut edes ajatusta Jumalasta ja menet mielelläsi jonnekin missä Hän ei ole sinua lähellä. Että olet oikein innoissasi Jumalaa vastaan. Siitä tulkitsen tuon riemulla menemisen tulevan.

Vierailija
1605/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"-rukoile Herraa nöyrästi (Hän on sentään Jumala. Rukoile vaikka et uskoisi). Kerro, että haluat tuntea Hänet"

En usko rukouksiin enkä Jumalaan, joten miten voisin sanoa haluavani tuntea jotain jota ei ole minulle olemassa?

"-ole avoin yllättymään ja kyseenalaistamaan ajatuksesi"

Olen ollut tuota ihan syntymästä asti, siksi päädyinkin tieteiden pariin.

"-jos et saa heti vastausta, odota ja ole kärsivällinen"

30 vuotta on vähintään tullut odoteltua, onko mitään arvioita kauanko niitä vastauksia pitää odotella?

"-lue Herran Sanaa ja tutki aihetta: eli kolkuta ja sinulle avataan kuten Raamattu lupaa"

Mitä enemmän olen Raamattua lukenut, sen pöyristyttävämmältä Jumala mielestäni vaikuttaa.

"-kadu syntejäsi (jokainen meistä on niitä tehnyt) ja tekojasi Jumalan tahtoa vastaan. Tämä on hyvin tärkeää!"

En usko synnin konseptiin. Se on täysin mieletön ja epäoikeudenmukainen.

"- Herran armosta tulet näin syntymään uudelleen

-käy kasteella ja anna elämäsi Jeesukselle (tunnusta suullasi, että Jeesus on Herra)

-kuuntele Pyhän Hengen ohjausta ja toimi sen mukaan, tulet tunnistaman sen"

Näihin en oikein osaa sanoa mitään. Ihan kuin kehottaisit minua istumaan Joulupukin syliin ja kertomaan mitä haluan lahjaksi. Enkä tarkoita tuota pahalla, pidän joulupukista, mutta ei se nyt oikein ole sellainen mihin aikuisena enää uskoisin.

Vierailija
1606/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Täällä ei kukaan toivo sinulle ikuista kidustusta. Päinvastoin."

Okei, miten sinä sitten ymmärtäisit tämän juuri hetki sitten saamani toivotuksen? Minusta kun se kuulostaa kovasti siltä että minulle povataan siinä ikuista kärsimystä, ja ollaan vähän jopa tyytyväisiä siitä.

"Toisin sanoen iloiten omahyväisyydestäsi riemulla menet Helvettiin kärsimään ikuisesti."

Yritä kuvitella itsesi toiseen saappaisiin. Silloin sinun ei tarvitse kysellä muilta apuja.

Tuossa kommentissa joku toteaa karkein sanoin faktan ja siten yrittää osoittaa sinulle kuinka sinun omat (huom. Omat!) teot ja päätökset vaikuttaisivat tälle hetkellä vievän hyvin selkeästi kohti Helvettiä. Kuten kommentoija kirjoittaa, hän kuvailee asiaa toisin sanoin ja yrittää herättä

Ei edelleenkään myöskään kannata laittaa uskoaan ihmisiin. Edes uskoviin. Vain ja ainoastaan yksin Jumalaan.

Vierailija
1607/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"-rukoile Herraa nöyrästi (Hän on sentään Jumala. Rukoile vaikka et uskoisi). Kerro, että haluat tuntea Hänet"

En usko rukouksiin enkä Jumalaan, joten miten voisin sanoa haluavani tuntea jotain jota ei ole minulle olemassa?

30 vuotta on vähintään tullut odoteltua, onko mitään arvioita kauanko niitä vastauksia pitää odotella?

"-lue Herran Sanaa ja tutki aihetta: eli kolkuta ja sinulle avataan kuten Raamattu lupaa"

Mitä enemmän olen Raamattua lukenut, sen pöyristyttävämmältä Jumala mielestäni vaikuttaa.

"-kadu syntejäsi (jokainen meistä on niitä tehnyt) ja tekojasi Jumalan tahtoa vastaan. Tämä on hyvin tärkeää!"

En usko synnin konseptiin. Se on täysin mieletön ja epäoi

Ymmärrän. Samalta se tuntui minulle. Mutta silloin valitset itse olla pyrkimättä Jumalan lähelle.

Vierailija
1608/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinun kirjoitustyylistäsi saa sen kuvan, että halveksut edes ajatusta Jumalasta ja menet mielelläsi jonnekin missä Hän ei ole sinua lähellä. Että olet oikein innoissasi Jumalaa vastaan. Siitä tulkitsen tuon riemulla menemisen tulevan."

No siis totta kai halveksun ajatusta kaikkivaltiaasta joka suorittaa useamman kansanmurhan, tappaa käytännössä koko ihmiskunnankin kerran ja heittää loput helvettiin sen takia kun joku isoisoisoisoisoisoisoisoäitimme varasti omenan ja me muut emme hyväksy syyllisyyttä tuhansia vuosia sitten tapahtuneesta rikkeestä.

Vierailija
1609/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko synnin konseptiin. Se on täysin mieletön ja epäoi

Älykkäänä ja aiheesta kiinnostuneena ihmisenä, mitä mieltä olet Vuorisaarnasta? Opettaako Jeesus sinun mielestäsi huonoja asioita?

Vierailija
1610/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrän. Samalta se tuntui minulle. Mutta silloin valitset itse olla pyrkimättä Jumalan lähelle."

No en sen enempää kuin sinä valitset olla pyrkimättä jääkaappini takana asuvan näkymättömän yksisarvisen lähelle.

Vierailija
1611/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luoja ei omista itse tekemäänsä luomakuntaansa?? Mistä moinen näkemys?"

Siitä että Jumalasi on satuhahmo.

Kannattaa opetella kunnioittamaan muita ihmisiä, vaikka et jaa heidän kanssa samoja arvoja. Kukaan ei hauku sinua täällä millään tavalla, vaikka et tunne totuutta ja käyttöydyt hyvin epäkohteliaasti ja pahempaakin.

Miksi kunnioittaisin ihmisiä jotka povaavat ja jopa toivovat minulle ikuista kidutusta, mutta eivät kuitenkaan tarjoa ainuttakaan rationaalista keinoa välttyä siltä?

Sinä se vaan jaksat trollata. Alkaa jo naurattamaan, kun mikään ei sinulle muka kelpaa. Taidat kuitenkin kodissasi lukea Raamattua ja vimmaisesti etsiä tietä Taivaaseen Helvetin sijaan. Siellä se on sinulle niinkuin kaikille ihmisille ilmaiseksi tarjolla, tarvitsee vain uskoa Jeesuksen ristintyöhön meidän kaikkien puolesta ja myöntää, että Hän on elämäsi ainoa Herra.

Vierailija
1612/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun kirjoitustyylistäsi saa sen kuvan, että halveksut edes ajatusta Jumalasta ja menet mielelläsi jonnekin missä Hän ei ole sinua lähellä. Että olet oikein innoissasi Jumalaa vastaan. Siitä tulkitsen tuon riemulla menemisen tulevan."

No siis totta kai halveksun ajatusta kaikkivaltiaasta joka suorittaa useamman kansanmurhan, tappaa käytännössä koko ihmiskunnankin kerran ja heittää loput helvettiin sen takia kun joku isoisoisoisoisoisoisoisoäitimme varasti omenan ja me muut emme hyväksy syyllisyyttä tuhansia vuosia sitten tapahtuneesta rikkeestä.

Se on sitten oma päätöksesi jos ajattelet edes teoriassa olevasi Jumalaa viisaampi ja olet varma, että et ole voinut mitenkään käsittää asioita väärin niin, hullulta kuin jotkut tulkinnat vaikuttavatkin mielestäsi tällä hetkellä. Etkö ota juurikin ylimielisesti aika ison riskin?

Vierailija
1613/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älykkäänä ja aiheesta kiinnostuneena ihmisenä, mitä mieltä olet Vuorisaarnasta? Opettaako Jeesus sinun mielestäsi huonoja asioita?"

En nyt voi väittää mitenkään sanantarkasti sen sisältöä muistavani, mutta ei, Jeesuksen nimiin Raamatussa laitetut opetukset eivät mielestäni pääsääntöisesti ole huonoja opetuksia. Toki ne ovat sellaisia mitkä edes jossain määrin moraaliselle ihmiselle tulevat ihan luonnostaan, mutta eivät ne siitä sen huonommiksi muutu.

Vierailija
1614/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko

Jeesus/Jumala/Pyhä Henki ei ikinä opeta huonoja asioita.

Vierailija
1615/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"-kadu syntejäsi (jokainen meistä on niitä tehnyt) ja tekojasi Jumalan tahtoa vast

Kysymys oli epäilevälle Tuomaalle. 

Vierailija
1616/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella kunnioittamaan muita ihmisiä, vaikka et jaa heidän kanssa samoja arvoja. Kukaan ei hauku sinua täällä millään tavalla, vaikka et tunne totuutta ja käyttöydyt hyvin epäkohteliaasti ja pahempaakin.

Miksi kunnioittaisin ihmisiä jotka povaavat ja jopa toivovat minulle ikuista kidutusta, mutta eivät kuitenkaan tarjoa ainuttakaan rationaalista keinoa välttyä siltä?

Sinä se vaan jaksat trollata. Alkaa jo naurattamaan, kun mikään ei sinulle muka kelpaa. Taidat kuitenkin kodissasi lukea Raamattua ja vimmaisesti etsiä tietä Taivaaseen Helvetin sijaan. Siellä se on sinulle niinkuin kaikille ihmisille ilmai

No en kyllä taida. Rippiraamattuni heitin roskiin jo vuosikymmeniä sitten eikä taivaat tai helvetit kiinnosta minua pätkänkään vertaa. Mutta olen aina avoin rationaalille perusteluille ihan minkä tahansa jumalan olemassaolon puolesta, joten jos sinulla sellaisia on, niin kuulen niistä mielelläni.

Vierailija
1617/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se vaan jaksat trollata. Alkaa jo naurattamaan, kun mikään ei sinulle muka kelpaa. Taidat kuitenkin kodissasi lukea Raamattua ja vimmaisesti etsiä tietä Taivaaseen Helvetin sijaan. Sie

Et ole avoin.

Vierailija
1618/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älykkäänä ja aiheesta kiinnostuneena ihmisenä, mitä mieltä olet Vuorisaarnasta? Opettaako Jeesus sinun mielestäsi huonoja asioita?"

En nyt voi väittää mitenkään sanantarkasti sen sisältöä muistavani, mutta ei, Jeesuksen nimiin Raamatussa laitetut opetukset eivät mielestäni pääsääntöisesti ole huonoja opetuksia. Toki ne ovat sellaisia mitkä edes jossain määrin moraaliselle ihmiselle tulevat ihan luonnostaan, mutta eivät ne siitä sen huonommiksi muutu.

Suosittelen lämpimästi lukemaan. Ehkä Jumalan mysteeri tulisi helpommin lähestyttäväksi.

Vierailija
1619/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten oma päätöksesi jos ajattelet edes teoriassa olevasi Jumalaa viisaampi ja olet varma, että et ole voinut mitenkään käsittää asioita väärin niin, hullulta kuin jotkut tulkinnat vaikuttavatkin mielestäsi tällä hetkellä. Etkö ota juurikin ylimielisesti aika ison riskin?

Viisammasta en tiedä, mutta en ole koskaan ainakaan tappanut ketään enkä tuominnut ketään ikuiseen kidutukseen, joten moraalisesti parempi ja oikeudenmukaisempi olen oikeastaan ihan millä tahansa mittarilla katsottuna.

Vierailija
1620/7639 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kysymys oli epäilevälle Tuomaalle."

Lainausketju on rikki, joten voitko täsmentää että mikä kysymys ja kenelle?

Ketju on lukittu.