Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
4361/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

' Se ei ole tuomitsemista että korjaa jos joku on väärässä' - väärässä minkä suhteen? 

'Vääristelet Jeesuksen sanoja viestissäsi'.-mitä vääristelen?

' Olet ymmärtänyt tuon lainaamasi kohdan väärin'- mitä ymmärsin väärin?

Ja vielä lopuksi; jos te 'Pyhän Hengen' tuntevat uskovat' ette ole täydellisiä,miksi te vaaditte moraalisääntöjenne tai oppienne noudattamista heiltä, jotka ovat koko ikänsä olleet ateisteja, ovat etsinnässään päätyneet agnostikoiksi, ovat uskovien pahojen ja jumalattomien tekojen vuoksi jättäneet kristinuskon tai yksinkertaisesti etsivät hengellisyydestä vastausta vaikeisiin tilanteisiinsa,mutta eivät voi hyväksyä kirjakokoelmaanne pureksimatta? Mikä on teidän oikeutuksennne (olette edelleenkin itsekin vain savesta luotuja ihmisiä,jolla ei ole pääsyä Kaikkeen Totuuteen tässä ajassa)tuomitsemiseen sellaisten ihmisten kohdalla, jotka ovat omien sanojenne mukaan pimeydessä, eli e

Minä en ainakaan ole lällätellyt kenellekään - se on omaa tulkintaasi. Ja jos tapaat uskovan joka sanoo olevansa täydellinen, niin kannattaa juosta. Sellaisia ei onneksi tällä palstalla ole näkynyt - se ei olisi aitoa uskoa.

Jeesus ristillä-tilanne. Toinen mies pyysi Jeesusta muistamaan itsensä. Hän ei haistatellut ja ilkeillyt. Jeesus hyväksyi hänet. Miten kävi sille toiselle miehelle joka ei pyytänyt Jeesusta muistamaan itseään ja oli ylimielinen? Ei hyvin. Eli ei Jeesuskaan jaellut tervetuloa Taivaaseen-lippuja kaikille. 

Kirjoitit: Jeesus sanoi: en minä sinua tuomitse,mene äläkä enää syntiä tee,ettei sinulle pahempaa tapahtuisi. 

Vastaus: Eli viittaat kohtaan jossa Jeesus paransi ramman. Jeesus tosiaankin parantaa ihmisiä, jotka eivät sitä ansaitse (kukaan ei sitä ansaitse). Hän tekee niin tänäkin päivänä. Ensimmäisellä kerralla tullessaan maan päälle, Hän ei tosiaan tullut tuomitsemaan vaan pelastamaan. Hän maksoi syntimme. Osa sitä oli synnistä opettaminen - kuten tuossakin lainauksessa. Hän ei kehottanut ihmisiä jatkamaan synnin tekemistä, päinvastoin. Toisella kerralla tullessaan tilanne on eri.

Eli Jeesus ei tosiaankaan ole mikään vaaleanpunainen rakastan kaikkia ehdottomasti ikuisesti-hahmo. Hän rakastaa kyllä meitä kaikkia, mutta kaikki me emme rakasta Häntä - ja silloin emme ole soveliaita Taivaaseen. 

Johannes 14:23-24

Jeesus vastasi: Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Jeesus Kristuksen tahtoon ja opetuksiin kannattaa todella tutustua kokonaisuutena.

Vierailija
4362/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rukoillut löytäväni sen oikean niin kauan kuin muistan, olen nyt jo 40-vuotias... miksei Jumala vastaa? Pyysin myös, että jos aviomies ei ole minua varten, niin olisin sen asian kanssa sinut. Kumpaankaan ei ole vielä vastattu. Mitähän tässä pitäis oikein tehdä? Jumala kuitenkin sanoo, ettei ihmisen ole hyvä olla yksin, joten vähän ristiriitaista

Et saa vastausta,koska olet aivopesu uhri. Meikkiä naamaan ja baanalle tai johonkin kivaan harrastukseen. Unohda jo nuo seksistiset ja patriarkaaliset sekoilut, ole oma itsesi, ole tässä ajassa, ole nainen, ole vapaa ajattelemaan ihan itse aivoilla,jotka Jumala sinulle antoi.

T.entinen helluntailainen,joka oli kuolla uskovaisen miehensä toistuvasti hakkaamana,mutta jonka pelasti ateisti-mies,joka on arvoiltaan ja elämänkatsomukseltaan raamatullisempi,kuin yksikään kohtaamani uskova seurakunnassa. (Uskovat pastoritasolla asti  kielsivät eroamasta,joten olin vuosia väkivaltahelvetissä lapseni kanssa. Sellaista se on,uskovien ' moraali' ja naisten arvostus.)

Sama kokemus mutta ateisti miehen kanssa, joten eipä ne Jumalaa vailla olevatkaan ole sen parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4363/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rukoillut löytäväni sen oikean niin kauan kuin muistan, olen nyt jo 40-vuotias... miksei Jumala vastaa? Pyysin myös, että jos aviomies ei ole minua varten, niin olisin sen asian kanssa sinut. Kumpaankaan ei ole vielä vastattu. Mitähän tässä pitäis oikein tehdä? Jumala kuitenkin sanoo, ettei ihmisen ole hyvä olla yksin, joten vähän ristiriitaista

Et saa vastausta,koska olet aivopesu uhri. Meikkiä naamaan ja baanalle tai johonkin kivaan harrastukseen. Unohda jo nuo seksistiset ja patriarkaaliset sekoilut, ole oma itsesi, ole tässä ajassa, ole nainen, ole vapaa ajattelemaan ihan itse aivoilla,jotka Jumala sinulle antoi.

T.entinen helluntailainen,joka oli kuolla uskovaisen miehensä toistuvasti hakkaamana,mutta jonka pelasti ateisti-mies,joka on arvoiltaan ja elämänkatsomukseltaan raamatullisempi,kuin yksikään kohtaamani uskova seurakunnassa. (Uskovat pastoritasolla asti&nbs

Kuulostaa rankalta, olen pahoillani.

Tämän takia Herraan luodaan henkilökohtainen suhde ja luetaan Raamattua (jonka syvempään ymmärtämiseen tarvitsee syntyä uudesti) - jotta tunnettaisiin totuus eikä uskottaisi ihmisten valheita ja väärintulkintoja. Raamattu ei kehota olemaan yhdessä väkivaltaisen puolison kanssa ja tämän voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeäkin. Kapean tien kulkijat ovat harvassa - kirkossakin.

eri

Vierailija
4364/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuuluu?

Kiitos hyvää! Entä sinulle? Mukava kun kysyit

Vierailija
4365/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Raamattu ja Jumala neuvovat katkeruuteen? Sen estämiseen? Jos on kokenut paljon vääryyksiä ja tullut kaltoinkohdelluksi ja anteeksiantaminen on vaikeaa, vaikka kuinka yrittäisi eikä koskaan saa kuulla anteeksipyyntöä muilta.

Mitä yrität sanoa? Että olet itse valmis kokemaan käsittämätöntä piinaa,kuten Jeesus ja silti olet valmis antamaan anteeksi? Mikäköhän on ollut elämäsi pahin kokemus, on varmasti ollut erittäin vaikea,ollessasi valmis nostamaan itsesi Jeesuksen tasolle anteeksiannon suhteen(vaikkei se kylläkään kommentistasi näy). Anna kun arvaan-sinuun ei ole käynyt mikään vielä niin pahasti, että kykenisit käsittämään edes subjektiivista, yli inhimillisen sietokyvyn käyvää kärsimystä? Kun kärsimys käy yli inhimillisen sietokyvyn, se ei enää jalosta luonnetta tai moraalia, vaan tuhoaa sen. Selvästikään et tätä ymmärrä,joten  anna olla; jokainen tekee tiliä Jumalansa edessä ihan ilman sinun läsnäoloasikin,puhumattakaan muiden kaltaistesi tekopyhien uskovaisten läsnäolosta.

Vierailija
4366/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuuluu?

Ja siis anteeksi, en ole minäkään ap. Mutta kristitty kyllä.

Vierailija
4367/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Raamattu ja Jumala neuvovat katkeruuteen? Sen estämiseen? Jos on kokenut paljon vääryyksiä ja tullut kaltoinkohdelluksi ja anteeksiantaminen on vaikeaa, vaikka kuinka yrittäisi eikä koskaan saa kuulla anteeksipyyntöä muilta.

Herran tuntemista. Hän parantaa haavasi ja antaa sinulle voimaa antaa anteeksi. Muilta ei kannata odottaa anteeksipyyntöjä - ne eivät edes varsinaisesti liity asiaan. Sinä pystyt antamaan anteeksi ilman, että kukaan edes pyytää - Herran avustuksella. Rukoile, että Herra auttaisi sinua antamaan anteeksi. 

Vierailija
4368/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on heidän ratkaisunsa.  Tee sinä omasi. Sinulla on vapaa tahto ja niin on heilläkin. Mihin tarvitset enää heidän antteeksi pyyntöään jos vain itse pystyt antamaan anteeksi?

Vierailija
4369/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.

Matteus 6:14

Vierailija
4370/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi.

Markus 11:25

Vierailija
4371/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuuluu?

Ja siis anteeksi, en ole minäkään ap. Mutta kristitty kyllä.

Täällä on kristittyjä, kastettuja, tekopyhiä ja uskottomia. Kaikkea löytyy ja kaikkea kuuluu kiitos kysymästä. 

Vierailija
4372/7639 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katukaa siis syntejänne, jotta ne pyyhittäisiin pois.

Apostolien teot 3:19

Vierailija
4373/7639 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Onko sinulla koskaan synnintuntoa?

Ajatteletko että sinusta tuli moitteeton tultuasi kristityksi?

Vierailija
4374/7639 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee.

Saarnaaja 11:5

Vierailija
4375/7639 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee.

Lue  terveystieteitä, pahvi!

Vierailija
4376/7639 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiin joutuminen on siksi triggeröivää koska Raamatun mukaan Jeesus on ainoa synnitön ja muut ihmiset lankeavat syntiin automaatiolla omasta pyrkimyksestään huolimatta (Itse asiassa pyrkimys synnittömyyteen ja kuvitelma omasta synnittömyydestä se vasta syntiä onkin.). Sitä kutsutaan omaksi valinnaksi ja omaksi syyksi huolimatta siitä että synnittömään elämään ei ole lähtökohtaisesti annettu edes mahdollisuutta. On oma syy ja oma valinta jos joutuu helvettiin. Really?

Synti erottaa Jumalasta ja jokainen ihminen tuntee tuskallisesti sisimmässään tuon eron. Jos ihminen tietäisi mitä on tehnyt väärin ja voisi korjata tuon yhteyden rikkoutumisen niin jokainen sen varmasti tekisi. Mutta kun siihen synnittömyyteen ei ole annettu edes mahdollisuutta, Jumalan luoma todellisuus ei ole antanut siihen mahdollisuutta niin kyllä tulee mieleen että onko tämä ero lopulta kuitenkaan minun syytä. Vai onko se sittenkin sinun syy, Jumala?

Olen uskovainen ja pidän sitä paholaisen valheena että ihminen on itse syyllinen syntisyyteensä. Mitä enemmän kantaa omaa syyllisyyttään sitä kauemmas Jumalasta joutuu. Syyllisyys tulee kantaa kerta toisensa jälkeen ristille: tulin taas kantaneeksi itseäni vaikka todellisuudessa kaikki minussa on Sinun tekemääsi. Ja uskonnon älyllistäjille looginen järkisyy miksi näin on? En tiedä. Tiedän vain sen että kun sen syyllisyyden kantaa ristille niin olo helpottuu ja valon määrä elämässä lisääntyy.

Itselläni vaati "sielun pimeän yön" jotta Jumalan arvaamattomuutta ja mielivaltaisuutta pelkäävä viattomana helvettiin tuomittu sisäinen lapsi suostui jälleen lähelle Jumalan armoa. Mitä tuon pimeän yön aikana tarkalleen tapahtui en ole varma. Se on lapsen ja Jumalan välinen yksityiseksi jäävä asia ja mysteeri.

Vierailija
4377/7639 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue  terveystieteitä, pahvi!

Lopeta haukkuminen

Vierailija
4378/7639 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4379/7639 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et eheytynyt aikuisiällä uskonnostasi, vaikka kaikki tiedefaktat puhuvat uskontoasi vastaan, ja itsekin varmasti horjut uskossasi usein? Mikä saa vaimentamaan oman järkesi äänen?! Pelko?

Vierailija
4380/7639 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et eheytynyt aikuisiällä uskonnostasi, vaikka kaikki tiedefaktat puhuvat uskontoasi vastaan, ja itsekin varmasti horjut uskossasi usein? Mikä saa vaimentamaan oman järkesi äänen?! Pelko?

Niin mitkä faktat puhuu uskoa vastaan? 

Ketju on lukittu.