Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Ei kai kukaan enää tosissaan käytä termiä pimeä keskiaika? Jokainen, jolla on edes minimaaliset tiedot historiasta, ei käytä tuota 1700-luvulla keksittyä termiä.
Keskiajalla luotiin Euroopan ensimmäiset yliopisto, lainsäädäntö kehittyi, tehtiin kokeita ja keksintöjä, joiden avulla sitten seuraavilla vuosisadoilla voitiin tehdä esim löytöretkiä.
Tässä alkeellinen listaus.
https://historianet.fi/yhteiskunta/keskiaika/7-syyta-siihen-etta-keskia
Heh, ja siinä luulevaiset ampuivat omaan nilkkaansa. Luulivat, että yliopistot todistavat jumalan olevaksi. Ei ole vieläkään todistetta löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap,
Miksi kristityt joutuvat kohtaamaan niin paljon vihaa? Uskotko sen olevan saatanan juoni vai ihmisten luontaista pahuutta kaikkea hyvää kohtaan?
Ihme kysymys! Tarvitsee vain lukea hiukka kristikunnan historiaa, jossa nimenomaan kristityt itse ovat tehneet pahojaan. Ensimmäinen ja toinen maailmansota olivat kristikunnan aikaansaamat hirvittävävimmät sodat, jossa eri kristikunnan lahkojen papisto (luterilaiset, ortodoksit, katolilaiset ja muut protestanti ym) rukoilivat Jumalaa, että voittaisivat, viis ihmishengistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein miettinyt, että eikö Jumalalla ole ymmärrystä sille miksi nykyihmisen voi olla niin vaikeaa uskoa ikiaikaisiin kirjoituksiin, jotka menevät täysin yli ihmisen käsityskyvyn. Miksi hän haluaa rangaista niitä jotka eivät pysty uskomaan? Eikö tuo ole aika kohtuutonta?
Minä haluaisin uskoa, olen rukoillut, tutkinut asioita. Mutta oma halu tai päätös ei siihen riitä, koska mieli on täynnä ristiriitaisuuksia. Enkö minä voi tulla pelastetuksi jos en vain usko vaikka kuinka haluaisin?
Niin, missä jumala piileskelee? Miksi ei anna itseään tiettäväksi? Miksi sallii tieteen edistyä ja kaventaa olemassaoloaan? Miksi ei esitä epäuskoisille todistetta itsestään, jotta mahdollisimman moni pelastuisi taivaaseen eikä hänen tarvitsisi heittää niin monia luomaansa helvettiin.
Onko kristityllä tähän asiaintilaan mielipidettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero on mielensairauksissa ja fyysisissä sairauksissa hengelliseltä kannalta?
Tämä on hyvä kysymys. Toki myös mielensairauksiin voi rukoilla apua Jumalalta. mutta ei Jumala kaikki sairauksia paranna, ei psyykkisiä eikä ruumiillisia sairauksia, vaan Jumala tekee miten parhaaksi näkee. Ihmisen on vain otettava se vastaan, mikä on Jumalan tahto.
Mikä oli vastaus kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätkää! Nyt on vuosi 2024!
Ja elävä Jumala totisesti vaikuttaa edelleen!
Elonmerkkejä on sama määrä kuin Odinilla. Tasan nolla.
Mitä mieltä olet Sheikki Ali Hassanista?
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen uskonto, alistaa ihmisiä.
Siitä on poikinut toinenkin uskonto. Samaa juurta mutta alistuminen korostettuna. Antaa poppamiehille enemmän valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madonnahan käyttää musiikissaan paljon uskonnollisia ikoneita.
Useat muusikot, kyllä. Seksi, väkivalta. Aivan kuin raamatussa.
Saatana on Valheen Isä.
MUUSIKOISTA PUHUIN.
SAATANA TARJOAA DIILEJÄ MYÖS MUUSIKOILLE.
Missä??? Olen hevari!
Tienristeyksessä kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madonnahan käyttää musiikissaan paljon uskonnollisia ikoneita.
Useat muusikot, kyllä. Seksi, väkivalta. Aivan kuin raamatussa.
Saatana on Valheen Isä.
MUUSIKOISTA PUHUIN.
SAATANA TARJOAA DIILEJÄ MYÖS MUUSIKOILLE.
Se tarjosi myös Jeesukselle:
Sitten Henki vei Jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi. 2Kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, hänen vihdoin tuli nälkä. 3Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi. 
Kuka todisti tämän keskustelun?
Oletko koskaan miettinyt elämätöntä elämääsi? Elät vain kerran
Uskonto, valta ja seksi. Alistamisen muotoja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on vapaa tahto, mutta eikös Jumala joka tapauksessa tiedä kaiken jo ennalta?
Predestinaatio- eli ennaltamääräämisoppi on eri muunnelmin esiintynyt käsitys, jonka mukaan Jumala on edeltäkäsin määrännyt osan ihmisistä pelastukseen (ns. yksinkertainen predestinaatio) tai osan ihmisistä pelastukseen ja osan kadotukseen(ns. kaksinkertainen predestinaatio). Predestinaatio-opit rajoittavat ihmisen tahdonvapautta, sillä ihminen ei voi omilla valinnoillaan vaikuttaa iankaikkiseenkohtaloonsa.
Luterilainen käsitys predestinaatiosta
Luterilainen kirkko ei ole omaksunut kaksinkertaista predestinaatio-oppia, mutta se lähenee yksinkertaista predestinaatiota suhtautuessaan kriittisesti ihmisen tahdonvapauteen uskonnollisissa kysymyksissä. Luterilainen kirkon mukaan Jumalan pela
Hauskasti sanottu, että kuitenkin tiedetään. No eihän tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on vapaa tahto, mutta eikös Jumala joka tapauksessa tiedä kaiken jo ennalta?
Ja miksi Jumala luo ihmisen, jonka hän jo ennalta tietää joutuvan helvettiin?
Hyvä kysymys! Nyt vois jeesustelijat vastata!
Ettekö enää parempaa keksi? Ketjussa vastattu joka ikinen kerta kun kysymys on esitetty.
Ei ole. Voit nyt kertoa omin sanoin tähän alle. Ihan loogisesti jumalan motiivit voit kertoa.
Loi Antin. Tietää etukäteen, että Antti ei usko häneen. Joten Antti joutuu helvettiin jonka loi.
Kysymys kuuluu: Miksi loi Antin vaikka tiesi Antin joutuvan helvettiin? Rakkauttaan?
Vapaata tahtoa tähän ei voi sotkea, sillä jumala tiesi Antin valinnan etukäteen luodessaan hänet.
Johtopäätös tästä: jumala loi Antin ihan helvettiin joutumista varten.
Miten on?
Vierailija kirjoitti:
"Maailma oli luotu alkujaan hyväksi, ihminen lankesi ja joutui ulos paratiisista. Jeesus on tie uudelleen Jumalan yhteyteen."
Mutta eikö Jumala tiennyt, että ihminen tulee lankeamaan? Ja miksi Jeesusta tarvittiin, eikö Jumala olisi voinut luoda tien luokseen ilmankin?
Et tule saamaan vastausta tähän. Pelkkää kiertelyä ja höpinää vapaasta tahdosta joka ei sovi logiikan sääntöihin. Niin ja uhrin välttämättömyydestä jota jumala ei kaikkivoipaisuudestaan huolimatta voi kumota.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tämä ketju räjähti tänä iltana Saatanan temmellyskentäksi. Siunausta kaikille! Palasin itse juuri jumalanpalveluksesta, aikamoinen isku vasten kasvoja oli kuin örkkiasuiset lapset juoksee kadulla vastaan. Herran rauha kuitenkin sisällä. Halloween todella on Saatanan ja hänen palvojiensa juhla.
Heh, ne örkit ovat mielikuvitusta kuten sinun jumalasikin. Rentoudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi Jumala luo ihmisen, jonka hän jo ennalta tietää joutuvan helvettiin?
Hyvä kysymys! Nyt vois jeesustelijat vastata!
Ota itse selvää. Niin uskitsetkin ovat tehneet. Pitääkö tulla syöttämään lusikalla? Ja jos et halua uskoa ei ole pakko. Mitä muita kiusaat? Onko muuta elämää?
Käskettiin kysyä, hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityt, kääntykää Allahin puoleen, niin pääsette paratiisiin!
Vaikka olisin ateisti niin sitä paskaa en niele.
Luulet, että ateistit nielevät? Olet ymmärtänyt ateistit väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt eri ihmisiä jotka kirjoittavat eri sävyillä, itse olen täällä esittänyt kysymyksiä uskoville koska oikeasti haluan ymmärtää. Kaikki täällä kyselevät eivät siis ole haastamassa riitaa tai hyökkäyskannalla.
Olen täällä hetken jos haluat kysyä jotakin. En tiedä onko muita uskoavia juuri nyt linjoilla
No, mitä olet mieltä siitä, että jumala tiesi syntiinlankeemuksen etukäteen ja silti loi pahan tiedon puun ja saatanan? Oliko se rakastava teko? Seurauksenahan oli suurimman osan ihmiskunnasta joutuminen helvettiin.
Mikä tahansa lahko, joka sovittaa kertomuksensa vanhoihin ennustuksiin saa ennustuksensa sataprosenttisesti toteutumaan.
Oliko Jeesus lahkolainen?