Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää pyhien päivää huomenna . Aina voi aloittaa uuden elämän tyylin kun päättää ettei tee pahaa enää.
Miksi uskikset tekee niin paljon pahaa?
Koska eivät ole välttämättä aidossa uskossa, syntyneet uudesti. Sääntöjen seuraaminen ei ole uskoa, silloin ihminen on omillaan ja toimii enemmän tai vähemmän itsekkäistä lähtökohdista, koska hänellä ei ole Pyhää Henkeä.
"ja vankien joukossa näet kaunisvartaloisen naisen ja mielistyt häneen ja tahdot ottaa hänet vaimoksesi, niin vie hänet kotiisi, ja hän ajattakoon hiuksensa ja leikatkoon kyntensä. Ja hän riisukoon vaatteensa, joissa hänet vangittiin, ja asukoon sinun kodissasi ja saakoon itkeä kuukauden päivät isäänsä ja äitiänsä; sitten saat yhtyä häneen ja naida hänet, niin että hän tulee vaimokses"
-> Tämä on vanhan testamentin lakia juutalaiselle kansalle. Juutalainen mies ei saa ottaa edes vieraan kansan vangiksi jäänyttä naista seksiorjaksi, kuten lienee ollut tapa muiden kansojen keskuudessa. Nainen pitää ottaa vaimoksi. Ja lakihan jatkuu siten, että jos naisesta tahtoo erota, hänet pitää päästää vapaaksi eikä häntä saa myydä orjaksi. Sanotaanpa myös, ettei naista saa kohdella tylysti. Tämä laki on huima parannus sen ajan yleisiin käytäntöihin verrattuna.
"Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte. Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta."
Tämä on kuvailevaa kerrontaa, eikä Raamatusta käy mitenkään ilmi, että Loot olisi tässä tekemässä Jumalan tahdon mukaan. Loot ei jatkossakaan ole kovin esimerkillinen isä tyttärilleen, koska ei Sodomasta ja Gomorrasta pelastumisen jälkeen tee mitään hankkiakseen uusia sulhasia tyttärilleen, kuten isän olisi kuulunut.
Kolmatta en nyt yksinkertaisesti jaksa katsoa. Olisi kiva, jos laittaisit jatkossa lainauksien mukaan ne kohdat, joista ne ovat. En minä ainakaan ihan niin hyvin Raamattuani osaa, että tuosta noin vain löytäisin jonkun satunnaisen pätkän.
Vierailija kirjoitti:
"ja vankien joukossa näet kaunisvartaloisen naisen ja mielistyt häneen ja tahdot ottaa hänet vaimoksesi, niin vie hänet kotiisi, ja hän ajattakoon hiuksensa ja leikatkoon kyntensä. Ja hän riisukoon vaatteensa, joissa hänet vangittiin, ja asukoon sinun kodissasi ja saakoon itkeä kuukauden päivät isäänsä ja äitiänsä; sitten saat yhtyä häneen ja naida hänet, niin että hän tulee vaimokses"
-> Tämä on vanhan testamentin lakia juutalaiselle kansalle. Juutalainen mies ei saa ottaa edes vieraan kansan vangiksi jäänyttä naista seksiorjaksi, kuten lienee ollut tapa muiden kansojen keskuudessa. Nainen pitää ottaa vaimoksi. Ja lakihan jatkuu siten, että jos naisesta tahtoo erota, hänet pitää päästää vapaaksi eikä häntä saa myydä orjaksi. Sanotaanpa myös, ettei naista saa kohdella tylysti. Tämä laki on huima parannus sen ajan yleisiin käytäntöihin verrattuna.
"Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Min
"Juutalainen mies ei saa ottaa edes vieraan kansan vangiksi jäänyttä naista seksiorjaksi" vai ei edes seksiorjaksi... onpa huima parannus. Tuo ei kuule nosta naisia ja miehiä samalle arvolle. Et ole todistanut mitään.
Mitä loottiin tulee niin pitipä jumala häntä niin erinomaisen hyvänä kaverina että päätti pelastaa joukkotuholta . Ei hyvä argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko olevasi Jumalan oma ja pelastettu ja mihin perustuu?
Perustuu Jeesuksen sanaan Johanneksen evankeliumissa 3, että joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
Miten tuo uudestisyntyminen käytännössä tapahtuu?
Herran armosta
Ole kiltti ja anna minulle vähemmän kryptinen vastaus. En ymmärrä tätä "herran armosta" vastausta. En ole uskovainen, eikä minusta näköjään voi tulla uskovaista, koska en ymmärrä.
Jep, minä myös haluaisin vastauksen!
Vierailija kirjoitti:
Uskonto, valta ja seksi. Alistamisen muotoja kaikki.
Juuh.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ja mies ei ole samanlaisia, vaikka ovatkin yhtä arvokkaita. Tätä on ihmisten nykyaikana vaikea ymmärtää
Ja siksi tässä jumalan kirjassa neuvotaan miten naisorja jää orjuuteen loppuelämäkseen siinä missä miesorja vapautuu (ehkä)? Jumala kuvataan sovinistina
Tyhmiä "ohjeita" tyhmä kirja pullollaan. Mielummin funtsin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuu Jeesuksen sanaan Johanneksen evankeliumissa 3, että joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
Herran armosta
Ole kiltti ja anna minulle vähemmän kryptinen vastaus. En ymmärrä tätä "herran armosta" vastausta. En ole uskovainen, eikä minusta näköjään voi tulla uskovaista, koska en ymmärrä.
Jep, minä myös haluaisin vastauksen!
Sivun numero 211 ensimmäinen kommentti on vastaus tähän kysymykseen
Juutalainen mies ei saa ottaa edes vieraan kansan vangiksi jäänyttä naista seksiorjaksi" vai ei edes seksiorjaksi... onpa huima parannus. Tuo ei kuule nosta naisia ja miehiä samalle arvolle. Et ole todistanut mitään.
Mitä loottiin tulee niin pitipä jumala häntä niin erinomaisen hyvänä kaverina että päätti pelastaa joukkotuholta . Ei hyvä argumentti.
Jos olisit nainen nykyisen lähi-idän alueella useampi tuhat vuotta sitten ja jäisit vieraan kansan vangiksi sodan tms. jälkeen niin oletko sitä mieltä, ettei ole väliä joudutko seksiorjaksi jota myydään mieheltä toiselle vai päädytkö yhden miehen vaimoksi, jonka erotessa pitää päästää sinut vapaaksi ja jonka pitää lain mukaan kohdella sinua ystävällisesti?
Jumala muokkasi omaksi kansakseen ottamaansa juutalaista kansaa kohti parempaa. Sen aikaiset yleiset tavat huomioonottaen muutos nykyaikaiseen yhteiskuntaan ei olisi ollut mahdollinen kertarysäyksellä. Ei ihmisen mieli sellaista kestäisi.
Sen aikaisesta mentaliteetista kertoo jotain sekin, että kaupungin miehet kerääntyivät vieraat miehet majoittaneen talon ovelle vaatimaan miehiä rai ska ttaviksi.
Kunnon miestä ohjaa rehellisyys, omaan vilppiinsä kavala kaatuu.
Sananlaskut 11:3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herran armosta
Kyllä sinäkin voit tulla uskoon - ja ymmärtää. Uudesti syntyminen tapahtuu usein kun ihminen nöyrtyy Jumalan edessä, toteaa ettei ym
Ja minä voin haukotella puolestasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Maailma oli luotu alkujaan hyväksi, ihminen lankesi ja joutui ulos paratiisista. Jeesus on tie uudelleen Jumalan yhteyteen."
Mutta eikö Jumala tiennyt, että ihminen tulee lankeamaan? Ja miksi Jeesusta tarvittiin, eikö Jumala olisi voinut luoda tien luokseen ilmankin?
Jeesus on Jumala, Juuri Jeesuksen eli Pojan persoonassa Jumala avasi ihmisille tien taivaaseen. Kolminaisuusoppi, katsos. Sen mukaan Jumala on kolmiyhteinen: Hänessä on kolme persoonaa: Isä , Poika ja Pyhä Henki.
Et vastannut kysymykseen. Tiesikö vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vähän tarkemmin, mihin luulet/uskot joutuvasi kuoltuasi ja missä se paikka tarkkaan ottaen sinun mukaasi on?
Miksi pitää kysyä itsestäänselviä kysymyksiä? Jos on käynyt Suomessa peruskoulun, tietää tähän vastauksen. Sinä selvästi osaat suomen kieltä hyvin, joten jos jostain syystä tämä tunti koulussa jäi välistä etkä ole jostain erikoisesta sattumasta ikinä kuullut mihin kristinusko perustuu, niin sitten kannattaa googlettaa. Ei ole tarkoitus ilkeillä yhtään tällä viestillä, mutta en ymmärrä miksi tuhlaat omaa ja muiden aikaa?
Jos tämä kysymys oikeasti mietityttää syvemmin, niin kannattaa pohjustaa sitä hieman paremmin, että saa vastauksen josta olisi jotain hyötyä.
Siunausta
Ei koulussa opetettu sinun mielipidettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mielenterveysongelmia ei pidä luokitella yleisesti hengiksi,vaan sairaudeksi.Verrattuna fyysisiin sairauksiin.
Avatkoon Herra silmäsi asian suhteen jos näkee sen oikeaksi
Onko mielestänne mielenterveysongelmat esim. traumat/masennus henkien poisajamisella lähteviä?
Eivät. Ennen kuin manaamisen ryhdytään, selvitetään henkilön mielenterveys. Se on ihan eksorkistien perusetiikkaa. Itse asiassa "Mielenterveysongelmat ovat yleisempiä kuin se, että ihmistä riivaisi paha henki", sanoo Suomessa manauksia tehnyt pastori Kujanpää.
Lähde: Luterilaiset papit ovat ryhtyneet piispojen luvalla ajamaan ulos pahoja henkiä riivattuina pide
Nämä manaajat ovat niitä mielenterveysongelmaisia.
Olen masentunut (dg) ja monenlaista muutakin häikkää on. Lisäksi olen totaaliyksinäinen, ei ketään läheistä ihmistä.
En pysty tuntemaan sellaista Jumalan rakkautta ja rauhaa, mistä uskovat puhuvat. Olen kyllä kokenut näitä aiemmin, kun oloni oli parempi. En jaksa käydä missään seurakunnassa.
Onko tämä joku Jumalan koetus ja testi minulle? Kestänyt jo parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herran armosta
Kyllä sinäkin voit tulla uskoon - ja ymmärtää. Uudesti syntyminen tapahtuu usein kun ihminen nöyrtyy Jumalan edessä, toteaa ettei ym
>> Minä ns. annoin elämäni Jeesukselle. Totesin rukouksessa, että en tee elämälläni mitään ja että Hän saa nyt kertoa mitä haluaa minun tekevän ja minä teen sen. Siitä lähtien Hän on Pyhän Hengen välityksellä ohjannut elämääni. >>
Hei! Minä olen toiminut aivan samoin. Mutta en ole saanut (ymmärrettävää) johdatusta ja ohjausta.
Raamatussa puhutaan paljon Jumalan lupauksista, ja että Hän pitää ne.
Miksi sitten minä koen jääneeni tyhjän päälle, edelleen ihmettelemään, mikä se Jumalan tahto noin konkreettisesti on elämässäni.
Jos vastaat taas "Jumala antaa armonsa tai on antamatta" - kuulostaa aika epäreilulta.
>> Minä ns. annoin elämäni Jeesukselle. Totesin rukouksessa, että en tee elämälläni mitään ja että Hän saa nyt kertoa mitä haluaa minun tekevän ja minä teen sen. Siitä lähtien Hän on Pyhän Hengen välityksellä ohjannut elämääni. >>
Hei! Minä olen toiminut aivan samoin. Mutta en ole saanut (ymmärrettävää) johdatusta ja ohjausta.
Miksi sitten minä koen jääneeni tyhjän päälle, edelleen ihmettelemään, mikä se Jumalan tahto noin konkreettisesti on elämässäni.
Jos vastaat taas "Jumala antaa armonsa tai on antamatta" - kuulostaa aika epäreilulta.
Jumala ei ole epäreilu.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole epäreilu.
Jatka Herran etsimistä. Hän tosiaankin pitää aina lupauksensa - me ihmiset olemme se heikko lenkki. Rukoile, katso videoita, lue ja opiskele Raamattua. Kaikki tämä tuo sinut lähemmäs Häntä, opit tuntemaan Hänet paremmin. Opit Hänen totuutensa ja sen kuinka sinun tulee elää. Kun pyrit lähelle Häntä, Hän tulee lähelle sinua - aivan kuten Raamatussa sanotaan. Kaikki tämä voi kuulostaa vaikealta ja kummalliselta, vaikka sitä se ei ole. Suhde Jumalaan on todella suhde, joka rakentuu pikkuhiljaa. Et siis ilmeisesti halua, että puolestasi rukoillaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen masentunut (dg) ja monenlaista muutakin häikkää on. Lisäksi olen totaaliyksinäinen, ei ketään läheistä ihmistä.
En pysty tuntemaan sellaista Jumalan rakkautta ja rauhaa, mistä uskovat puhuvat. Olen kyllä kokenut näitä aiemmin, kun oloni oli parempi. En jaksa käydä missään seurakunnassa.
Onko tämä joku Jumalan koetus ja testi minulle? Kestänyt jo parikymmentä vuotta.
Jumala ei ole ikinä hylännyt sinua. Oletko pyrkinyt lähemmäs Häntä tietoisesti? Masentuneena se ei välttämättä ole helppoa, mutta ei meillä ihmisillä ole muutakaan vaihtoehtoa. Mitä teet päiväsi aikana? Voisitko vähintään kuunnella videoita uskosta, kuunnella Raamattua äänikirjana ja tietysti rukoilla - vaikka tuntuisi siltä, että kukaan ei kuule. Herra kyllä kuulee.
Voimia ja siunausta! Jeesus todella rakastaa sinua.
Kyllä sinäkin voit tulla uskoon - ja ymmärtää. Uudesti syntyminen tapahtuu usein kun ihminen nöyrtyy Jumalan edessä, toteaa ettei ymmärrä. Kun vilpittömästi rukoilee, Herra vastaa. Tavalla tai toisella.
Herran armosta tarkoittaa sitä ettei kukaan ihminen voi luvata kenellekään uudestisyntymistä. Mikään mekaanisesti toteutettu kaava ei johda automaattisesti uskoontuloon. Jumala antaa tämän lahjan niin tahtoessaan.
Jotkut ovat tunnustaneet syntinsä (vaikka eivät olet uskoneet Jumalaan) ja tulleet uskoon. Minä ns. annoin elämäni Jeesukselle. Totesin rukouksessa, että en tee elämälläni mitään ja että Hän saa nyt kertoa mitä haluaa minun tekevän ja minä teen sen. Siitä lähtien Hän on Pyhän Hengen välityksellä ohjannut elämääni. Aina suunta ei ole aluksi minua miellyttänyt (mm. erilaisia ennakkoluuloja), mutta Hänen tahtonsa tehtyäni olen aina lopulta kiittänyt polvillani rukoillen ja todennut, että suunta oli oikea ja Hän siunausi minua juuri sillä millä tarvitsin.
Jos haluat, voin rukoilla puolestasi!