Kissanpennunostaja häiritsee
Myin kesällä kaksi luovutusikäistä kissanpentua tutun tutulle ja sanoin, että luovutan pennut vasta eläinlääkärin tutkimuksen jälkeen. Halusivat kuitenkin pennut heti, kun eläinlääkäri oli kesälomalla, joten luovutus olisi lykkääntynyt muutamalla viikolla. Lupasivat kyllä käyttää pentuja eläinlääkärissä, jos tarve tulee. Toisen pennun kanssa on kai pitänyt käydä useamman kerran eläinlääkärissä useamman kerran. Tämä ostaja nyt informoi minua kaikesta pennun huonosta olosta ja eläinlääkärikäynneistä. Ikään kuin syy olisi minun.
Ärsyttää ja v.tuttaa! Eivät pennut ole enää minun vastuullani! Luovutuksesta on jo ainakin 3- 4 kuukautta.
Estänkö hänet? Vai miten reagoin? Mitä tekisitte minun sijassani? Tässä on ihan riittävästi tekemistä omassakin olossani.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se pennuttaminen raahimossa ja leikkauta kissasi.
Ei tää ap ollut raahimossa. Halvalla möi. Lopeta sinä suoltamasta harhojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala kasvattaja! Rahat kelpasi ilmeisesti kuitenkin? Toivottavasti emä on nyt leikattu.
Kuule! Jos minä istutaan porkkanoita, se on mulle sen jälkeen ihan sama, mitä ostaja niillä tekee. Jos hän mädättää ne jääkaapissa tai tekee paskaa ruokaa niistä, niin se on voi voi.
Tämä on täysin sama asia. Bisnes on bisnestä, ja sijoittaminen sijoittamista. Miksi ihmeessä kissa pitäisi leikata? Tappaisitko itse lypsävän lehmän. Älä nyt ole ihan urpo, hyvää päivää sentään :D
Eli olet pentutehtailija! Kissa on vaan väline jolla hankit rahaa! Rikollista toimintaa, eläinrääkkäystä.
Kaikenmaailman kissanmyyjiä! Luulisi,että olisi halukas neuvomaan kissanhoidossa ja kiinnostunut miten ne voivat.
Kyllä on vielä nykyaikanakin kissaparat aikalailla heitteillä. Ihan pistää vihaksi nämä kertomukset. Onneksi se ostaja sentään taitaa huolehtia niistä edes jotenkin.
Kuka ihme pennuttaa sekarotuisia maatiaiskissoja? Mikä ihmeen järki siinä on? Sekarotuisia kissoja on satoja Suomessa vailla kotia. Pitäisi olla lailla kielletty tuollainen aivan turha pennutus.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenmaailman kissanmyyjiä! Luulisi,että olisi halukas neuvomaan kissanhoidossa ja kiinnostunut miten ne voivat.
Kyllä on vielä nykyaikanakin kissaparat aikalailla heitteillä. Ihan pistää vihaksi nämä kertomukset. Onneksi se ostaja sentään taitaa huolehtia niistä edes jotenkin.
Kaikenmaailman vinkujat ostaa kissoja. Pitäis olla kovana ja olla kylmästi myymättä niille, jotka ei tiedä kissojen hoidosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala kasvattaja! Rahat kelpasi ilmeisesti kuitenkin? Toivottavasti emä on nyt leikattu.
Kuule! Jos minä istutaan porkkanoita, se on mulle sen jälkeen ihan sama, mitä ostaja niillä tekee. Jos hän mädättää ne jääkaapissa tai tekee paskaa ruokaa niistä, niin se on voi voi.
Tämä on täysin sama asia. Bisnes on bisnestä, ja sijoittaminen sijoittamista. Miksi ihmeessä kissa pitäisi leikata? Tappaisitko itse lypsävän lehmän. Älä nyt ole ihan urpo, hyvää päivää sentään :D
Eli olet pentutehtailija! Kissa on vaan väline jolla hankit rahaa! Rikollista toimintaa, eläinrääkkäystä.
Onko sulla lääkitys luulosairautesi hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että halvalla möi? En näe summia tässä ketjussa.
Ostin reilu viisi vuotta sitten eläinsuojeluyhdistykseltä kissan. Olen raportoinut kaikista eläinlääkärikäynneistä ja vaikka mistä. Kuvittelin, että heitä kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti niin
Oli halvat kissat
Kyse on ihan maatiaispennuista eikä ne maksaneetkaan juuri mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaja on vastuussa siitä mitä se ihmisille myy. Jos on sairas eläin, niin se kuuluu mainita tai sitten tarjoaa hyvitystä tai peruu kaupan
Ei se nyt noin vaan mene, että myyn sulle satasella koin syömät kollarit ja jos kehtaat valittaa, niin nauran sulle paskasta naurua
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme pennuttaa sekarotuisia maatiaiskissoja? Mikä ihmeen järki siinä on? Sekarotuisia kissoja on satoja Suomessa vailla kotia. Pitäisi olla lailla kielletty tuollainen aivan turha pennutus.
Tuon takia en niitä kissoja koskaan osta näiltä "kasvattajilta" vaan mieluummin sitten eläinsuojasta kodittoman ja olen kehottanut kaikkia tuttujakin välttelemään "kasvattajalta" suoraan ostamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lääkitys luulosairautesi hoitoon?
Minkä luulosairauden "tappaisitko itse lypsävän lehmän" vastaa ap, kun ehdotetaan kissan sterilointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap itse vastailee täällä. Siitä se summatkin tietää ja vastauksista päätellen ap on vastenmielinen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap itse vastailee täällä. Siitä se summatkin tietää ja vastauksista päätellen ap on vastenmielinen ihminen
Siltä vaikuttaa että tosiaan itse vastailee.
Halpa käsitteenä ei kerro vielä mitään, köyhälle halpaa on 10e ja rikkaalle vaikka 1000e. Pitäisi saada konkreettisia summia jotta voisimme ottaa kantaa oliko halpa vai ei.
Itsehän välittäisin kasvateistani ja tarjoaisin tukea uudelle omistajalle, vaikka olisin pennun ilmatteeksi luovuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän luulee, että sinua kiinnostaa.
Tai ehkä hän jostain syystä kuvittelee, että kustannukset eläinlääkäristä kuuluisivat jotenkin luovuttajan korvattaviksi. Tai haluaa syyllistää luovuttajaa että tämä olisi myynyt jotenkin sairaan, "viallisen" pennun ja tarjoutuisi siksi osallistumaan kustannuksiin.
Missä kohtaa mainitaan, että pennun ostaja olisi pyytänyt aloittajalta rahaa? Ennemminkin vaikuttaa olevan hämmentynyt ja tukea ja neuvoja hakevan. Jostain syystä ap vaan syyllistyy, itse en ymmärrä miksi.
Aloituksesta lainattua:
"Tämä ostaja nyt informoi minua kaikesta pennun huonosta olosta ja eläinlääkärikäynneistä. Ikään kuin syy olisi minun. "
----------
Sinulla on harhaluuloisuutta.