Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanpennunostaja häiritsee

Vierailija
15.10.2024 |

Myin kesällä kaksi luovutusikäistä  kissanpentua tutun tutulle ja sanoin, että luovutan pennut vasta eläinlääkärin tutkimuksen jälkeen. Halusivat kuitenkin pennut heti, kun eläinlääkäri oli kesälomalla, joten luovutus olisi lykkääntynyt muutamalla viikolla. Lupasivat kyllä käyttää pentuja eläinlääkärissä, jos tarve tulee. Toisen pennun kanssa on kai  pitänyt käydä useamman kerran eläinlääkärissä useamman kerran. Tämä ostaja nyt informoi minua kaikesta pennun huonosta olosta ja eläinlääkärikäynneistä. Ikään kuin syy olisi minun. 

Ärsyttää ja v.tuttaa! Eivät pennut ole enää minun vastuullani! Luovutuksesta on jo ainakin 3- 4 kuukautta.

Estänkö hänet? Vai miten reagoin? Mitä tekisitte minun sijassani? Tässä on ihan riittävästi tekemistä omassakin olossani.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän luulee, että sinua kiinnostaa.

Vierailija
2/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vsstaile harvakseltaan ja viiveellä sellaisia voi harmi ja tsemppiä-vastauksia ja sitten lopetat vastailun kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä hän jostain syystä kuvittelee, että kustannukset eläinlääkäristä kuuluisivat jotenkin luovuttajan korvattaviksi. Tai haluaa syyllistää luovuttajaa että tämä olisi myynyt jotenkin sairaan, "viallisen" pennun ja tarjoutuisi siksi osallistumaan kustannuksiin.

Vierailija
4/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun vastuulla on, jos pennutat sairaita vamhempia ja teetät sairaita jälkeläisiä. Tästä on KKO:n päätöksiäkin, että vastuunsa se on kasvattajallakin mitä sekundaa suoltaa.

Vierailija
5/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ilmaissut mitenkään kiinnostustani pentuihin. Tosin olen vastannut hänen viesteihin ja pahoitellut, kun pentu on huonossa kunnossa. Nyt en enää aio kommentoida mitenkään.

Estoon laitto on harkinnassa.

Ap

Vierailija
6/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppisistä kissoista tässä on kyse? 

Vierailija
7/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala kasvattaja! Rahat kelpasi ilmeisesti kuitenkin? Toivottavasti emä on nyt leikattu.

Vierailija
8/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun vastuulla on, jos pennutat sairaita vamhempia ja teetät sairaita jälkeläisiä. Tästä on KKO:n päätöksiäkin, että vastuunsa se on kasvattajallakin mitä sekundaa suoltaa.

En ole teettänyt sairaita jälkeläisiä kissoillani. Minulla on tallessa viestittelyt, joissa hän lupaa mennä pentujen kanssa eläinlääkäriin, jos on tarve. 

Vierailija
9/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on ihan maatiaispennuista eikä ne maksaneetkaan juuri mitään.

Ap

Vierailija
10/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole teettänyt sairaita jälkeläisiä kissoillani. Minulla on tallessa viestittelyt, joissa hän lupaa mennä pentujen kanssa eläinlääkäriin, jos on tarve. 

No kyllähän kyse on jostain luultavasti perinnöllisistä asioista, jos 4kk sisällä ostosta kissa on huonossa kunnossa sanojesi mukaan ja useasti käytetty eläinlääkärissä jo. Mistä tiedät emän ja isän olevan terveitä? Onko sinulla röntgenkatse?

Vierailija
11/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on ihan maatiaispennuista eikä ne maksaneetkaan juuri mitään.

Ap

Miksi maatiaisella on teetetty pentuja? 

Vierailija
12/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja on ostaessaan ottanut omistukseensa ne kissat. Kissat on sen ostajan nyt.

Ole ap huoleti. Sinä et vastaa enää hänen kissoistaan. Voit unohtaa tyypin. Mitä siitä tulee, että pitäisi toimia valitusten kuuntelijana hamaan tappiin saakka.

Ei tää nyt niin mene.

Vierailija
13/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiasi ja tilannetajusi on säkenöivää.

Vierailija
14/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sitä sentään on, toisin kuin ap, joka teettää pentuja terveystutkimattomista kissoista ja antaa vain perävalotakuun ja tulee av:lle ostajaa haukkumaan. 

Vierailija
15/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako se kissanostaja osata hoitaa niitä kissoja? Ruokkii sopimattomalla ruualla mahdollisesti.

Onkohan puhtaat käymälät niille.

Vierailija
16/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sitä sentään on, toisin kuin ap, joka teettää pentuja terveystutkimattomista kissoista ja antaa vain perävalotakuun ja tulee av:lle ostajaa haukkumaan. 

Ei pidä ostaa kissoja jos ei osaa hoitaa ja ei ole varaa ottaa vakuutustakaan niille.

Minkä sortin takuuta meinasit lähes ilmaisille kissoille antaa?

Pitää ostaa rotukissa ja sille ostaa vakuutus, jos meinaa, että joku kustantelee kissasta koituvat harmit ja kulut.

Vierailija
17/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän todennäköisesti on epävarma ja haluaa jotakin tukea sinulta pennun kasvattajan ominaisuudessa. Rotupennun kun ostaa, niin kasvattajan tuki on parhaimmillaan kissan elinikäinen. Tuella en siis puhu rahasta vaan neuvontaa, kuuntelua, vinkkejä yms. Maatiaisille näköjään on perävalotakuu, no eipä yllätä. 

Vierailija
18/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö yhtään välitä kasvattamasi pennun voinnista ja olosuhteista? Etpä tietenkään kun rahat siitä jo sait.... 🤦

Vierailija
19/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin lähes ilmaisen kissanpennun. Ei tullut mieleenkään soitella kasvattajalle lainkaan.

Käytetään niitä muitakin eläimiä lääkärissä kuin tuon aloituksen pentujen ostajan.

Taitaa olla uniikki lumihiutale kyseessä.

Vierailija
20/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö yhtään välitä kasvattamasi pennun voinnista ja olosuhteista? Etpä tietenkään kun rahat siitä jo sait.... 🤦

Ei halpoja viitsi luotollakaan antaa eteenpäin. Luuketsä että kyse on suuristakin rahoista?

Yleensä jos ostat jotain, niin myyjä saa siitä myymästään rahat.🤦

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan