Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanpennunostaja häiritsee

Vierailija
15.10.2024 |

Myin kesällä kaksi luovutusikäistä  kissanpentua tutun tutulle ja sanoin, että luovutan pennut vasta eläinlääkärin tutkimuksen jälkeen. Halusivat kuitenkin pennut heti, kun eläinlääkäri oli kesälomalla, joten luovutus olisi lykkääntynyt muutamalla viikolla. Lupasivat kyllä käyttää pentuja eläinlääkärissä, jos tarve tulee. Toisen pennun kanssa on kai  pitänyt käydä useamman kerran eläinlääkärissä useamman kerran. Tämä ostaja nyt informoi minua kaikesta pennun huonosta olosta ja eläinlääkärikäynneistä. Ikään kuin syy olisi minun. 

Ärsyttää ja v.tuttaa! Eivät pennut ole enää minun vastuullani! Luovutuksesta on jo ainakin 3- 4 kuukautta.

Estänkö hänet? Vai miten reagoin? Mitä tekisitte minun sijassani? Tässä on ihan riittävästi tekemistä omassakin olossani.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hakisin pennun pois ja palauttaisin rahat, jos on noin vaikea tapaus joka tuskin osaa kissanpentua oikein hoitaa

Vierailija
22/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että asia ei enää kuulu sinulle ja toivotat tsemppiä tulevaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hakisin pennun pois ja palauttaisin rahat, jos on noin vaikea tapaus joka tuskin osaa kissanpentua oikein hoitaa

Minä en hakisi. Se häirikkö on jo tuhonnut pennun terveyden.

Vierailija
24/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oane esto sille häirikölle ja asia on hoidettu.

Vierailija
25/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen myynnissä käytetään ihan samaa kaavaa kuin tavaran myynnissä. Eli jos kissanpennut ovat sairaita niin, että se on todistettavissa että sairaus olisi alunperin ollut myös sinulla ollessa, tuo henkilö voi palauttaa kissanpennut ja vaatia rahat takaisin.

Kaverilla oli tuollainen tapaus nimittäin kun osti rotukissan ja kissanpentu kuoli sairauteen muutaman kuukauden jälkeen mikä oli todistettavissa, että sairaus oli jo ennen ostoa. Yrittihän se kasvattaja vaikka mitä, mutta joutui lopulta maksamaan kissanpennun hinnan takaisin sekä osan eläinlääkärikuluista.

Vierailija
26/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pane

Vierailija
27/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pentutehtailija joka pennuttaa vain rahan takia vähät välittämättä kasvateistaan jälkikäteen. 

Vierailija
28/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun vastuulla on, jos pennutat sairaita vamhempia ja teetät sairaita jälkeläisiä. Tästä on KKO:n päätöksiäkin, että vastuunsa se on kasvattajallakin mitä sekundaa suoltaa.

Empatiasi ja tilannetajusi on säkenöivää.

Minulla sitä sentään on, toisin kuin ap, joka teettää pentuja terveystutkimattomista kissoista ja antaa vain perävalotakuun ja tulee av:lle ostajaa haukkumaan. 

En syyllistöisi noin. Mutta tuista huomaa, että osa ihmisistä sitä tekee. Ehkä se kissanoennun uusi omistajakin. jos olisi kyse pentutehtailusta, niin sitten voisin kritisoida. Tästä ei saa sellaista kuvaa. 

Vierailija
29/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö yhtään välitä kasvattamasi pennun voinnista ja olosuhteista? Etpä tietenkään kun rahat siitä jo sait.... 🤦

Sillä on rajansa miten paljon välittää. Voi yrittää tsempata ja kuunnella huolet mutta siinä se. Valitettavan moni on tänä päivänä aivan kujalla mitä lemmikin omistaminen tarkoittaa. Se kun voi tarkoittaa myös isoa eläinlääkärilaskua ja lopulta lemmikin lopettamista. Todella moni kuvittelee että kasvattaja (väärä temin maatiaisten yhteydessä mutta menkööt) maksaa koko lystin seuraavat 15v.

Tässä ei nyt kerrota mikä pentua vaivaa joten vaikea ylipäänsä ottaa kantaa. Ensinnä kysyin minkä ikäisenä pentu on uuteen kotiin lähtenyt koska alin luovutusikä on 14 viikkoa. Seuraava kysymys on onko pennut rokotettu asianmukaisesti. Sitten katsotaan ruokapuoli ja pääsevätkö pennut vapaasti kulkemaan ja mahdollisesti syömään jotain vaarallista. Selvitettävää on aika paljon eikä tässä aloituksessa ole vastattu yhteenkään seikkaan. Tämä siis vasta alkua. 

Vierailija
30/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin haiskahtaa aika pahasti tuo "eläinlääkäri oli lomalla niin en voinut viedä"
Eläinlääkäreitä on niin monia jokaisella paikkakunnalla, ettei mikään olisi estänyt AP:ta käyttämään pentuja toisella eläinlääkärillä.

Luulen, että AP ihan tahallaan jätti käyttämättä eläinlääkärillä ja vaan valehtelee tuosta "eläinlääkäri oli kesälomalla".

Vierailija
31/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän luulee, että sinua kiinnostaa.

En ole ilmaissut mitenkään kiinnostustani pentuihin. Tosin olen vastannut hänen viesteihin ja pahoitellut, kun pentu on huonossa kunnossa. Nyt en enää aio kommentoida mitenkään.

Estoon laitto on harkinnassa.

Ap

Sinun pitäisi lopettaa kasvattaminen, mikäli pentujen hyvinvointi ei kiinnosta.

Vierailija
32/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailet vaan vähäsanaisesti ja pitkällä viiveellä, ni eiköhän lakkaa aikanaan viestittelyn. Tosiaan varmaan pitää sinua "kasvattajana" joka harkitusti on teettänyt ko. Pentueen ja kiinnostunut niiden jatkosta ja haluaa olla tukena ( niinkuin suunnitelluissa pentueissa), mut eiköhän rauhotu, kun viestittely jää ykspuoliseks, en kuitenkaan estäis, enkä oli muutenkaan töykeä.

Vierailija
33/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala kasvattaja! Rahat kelpasi ilmeisesti kuitenkin? Toivottavasti emä on nyt leikattu.

Kuule! Jos minä istutaan porkkanoita, se on mulle sen jälkeen ihan sama, mitä ostaja niillä tekee. Jos hän mädättää ne jääkaapissa tai tekee paskaa ruokaa niistä, niin se on voi voi.

Tämä on täysin sama asia. Bisnes on bisnestä, ja sijoittaminen sijoittamista. Miksi ihmeessä kissa pitäisi leikata? Tappaisitko itse lypsävän lehmän. Älä nyt ole ihan urpo, hyvää päivää sentään :D

Vierailija
34/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun vastuulla on, jos pennutat sairaita vamhempia ja teetät sairaita jälkeläisiä. Tästä on KKO:n päätöksiäkin, että vastuunsa se on kasvattajallakin mitä sekundaa suoltaa.

Empatiasi ja tilannetajusi on säkenöivää.

Minulla sitä sentään on, toisin kuin ap, joka teettää pentuja terveystutkimattomista kissoista ja antaa vain perävalotakuun ja tulee av:lle ostajaa haukkumaan. 

Mistäs sinä tiedät vaikka kyseessä olisi ollut resucue kissa, ja AP vain antanut muutamalla kympillä pennut toiseen kotiin? Itse hän olisin näyttänyt pennuille kirvestä, niin kyllä AP:lla aika paljon empatiaa on (ainakin minuun verrattuna). Myös se, että uusi omistaja joutuu jotain maksamaan eikä saa vain ilmaiseksi, sitouttaa omistajaa eikä jää niin helposti mökin kesäkissaksi joka heitetään roskikseen mökkeilykauden päättyessä.

Vierailija
35/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on pentutehtailija joka pennuttaa vain rahan takia vähät välittämättä kasvateistaan jälkikäteen. 

Justhan ap kertoi, että eivät maksaneet paljon. Joten ei myynyt rahan takia.

Vierailija
36/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja laita estot..... Ostaja on ostaessaan tiennyt, ettei pentuja ole käytetty eläinlääkärissä eli hän on ottanut riskin vapaaehtoisesti. Pennut kuuluvat nyt hänelle ja hänen vastuulleen. 

Eläinten kaupassa ostajan suhteen pätevät pitkälle samat ehdot kuin tavaroiden kaupassakin. Jos laiminlyöt myyjän tarjoaman tavaran tarkastamisen, niin vastuu on sinun. 

Vierailija
37/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Itseäni ainakin haiskahtaa aika pahasti tuo "eläinlääkäri oli lomalla niin en voinut viedä" Eläinlääkäreitä on niin monia jokaisella paikkakunnalla, ettei mikään olisi estänyt AP:ta käyttämään pentuja toisella eläinlääkärillä. Luulen, että AP ihan tahallaan jätti käyttämättä eläinlääkärillä ja vaan valehtelee tuosta "eläinlääkäri oli kesälomalla".

Ap kertoi aikovansa siirtää sitä myynti ajankohtaa niin, että pennut pääsee ensin lääkärintarkastukseen (muutama viikko) Se ei ostajalle käynyt.

Vierailija
38/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Itseäni ainakin haiskahtaa aika pahasti tuo "eläinlääkäri oli lomalla niin en voinut viedä" Eläinlääkäreitä on niin monia jokaisella paikkakunnalla, ettei mikään olisi estänyt AP:ta käyttämään pentuja toisella eläinlääkärillä. Luulen, että AP ihan tahallaan jätti käyttämättä eläinlääkärillä ja vaan valehtelee tuosta "eläinlääkäri oli kesälomalla".

Ap kertoi aikovansa siirtää sitä myynti ajankohtaa niin, että pennut pääsee ensin lääkärintarkastukseen (muutama viikko) Se ei ostajalle käynyt.

Mitä väliä vaikka ei kävisi? Järkevä ihminen olisi tuossa vaiheessa joko a) Sanonut, että pennut luovutetaan vain eläinlääkärin tarkistamana niinkuin jokainen tunnollinen eläintenkasvattaja tekisi tai b) jos on ollut kiire myydä (vaikuttaa että enemmänkin AP:lla oli kiire myydä) niin olisi käyttänyt toisella eläinlääkärillä.

Eli siis selkeästi tuo on vaan tekosyy, että eläinlääkäri oli mukamas just sillon kesälomalla. Todennäköisesti AP itse tiesi, että kissanpennuissa vikaa ja yritti vaan laittaa pennut nopeasti eteenpäin.

Vierailija
39/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja luulee, että sua kiinnostelee siksi kun olet ostajan tutun tuttu. Ja että et kehtaa sen takia olla kuuntelematta hänen kissojensa vaivoista.

Vedä nyt raja vaan tuohon touhuun. Itsehän se ostaja vinku ne itselleen sinun ehdotuksesta( myyntiajankohdan siirtämisestä) huolimatta.

Vierailija
40/57 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se pennuttaminen raahimossa ja leikkauta kissasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi